Zestaw zaworów pneumatycznych
 

Zestaw zaworów pneumatycznych

  • 4690 wyświetleń

Podpowie ktoś co zrobić żeby główny zawór sterujący w ciągniku był bardziej czuły to znaczy że delikatnie nacisnę hamulec a przyczepa zaczyna hamować, teraz trzeba nacisnąć dość mocno żeby zaczęła hamować instalacja w ciągniku 2 i 1 obwodowa zawory jak na zdjęciu 


Informacje o zdjęciu Zestaw zaworów pneumatycznych

Zrobione z HUAWEI MRD-LX1

  • 0 mm
  • 59999000/1000000000
  • f f/1.8
  • ISO 1459



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583

@dawid12@dawid12 a o czym ja mówię zawór w ciągniku działa za późno masz zdjęcia wszystkich zaworów z ciągnika i pytanie jak się zmienia opóźnienie bo zawór uruchamiany jest płynem a nie żadnym cieglem

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 444 2205

Chyba jest to wersja bez regulacji, ale pewien nie jestem. 

Te z regulacją przeważnie miały pokrętło z u dołu gdzie wchodzą przewody z płynem.

Są jakieś numery na tym środkowym zaworze sterującym? 

( Ile teraz taki kosztuje?)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • CARYX
  • 11 94

a to pokrętło z tyłu ciągnika za gniazdami szybko złączy schowane nie jest od regulacji hamulców przyczepy, W MFie takie coś mam, i zawór jakby taki

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Strongman
  • 3212 7399

Ja to kiedyś regulowałem to ciengłem się regulowało co pociąga zawór żeby wcześniej brał czy później..Zawór spuszcza ciut powietrza i przyczepa zaczyna hamować.

Edytowano przez Strongman

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583

No fajnie tylko ze ten zawór uruchamiany jest płynem hamulcowym a nie cieglem jakby był uruchomiany cieglem to nie zadawałbym głupich pytań tylko skróciłbym ciegło

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • Olgierdolek
  • 0 37
musiał byś wyregulować cięgno przy zaworze w ciągniku zazwyczaj ono jest pod podłogą zaraz za pedałem hamulca (bynajmniej tak było u mnie)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 444 2205
10 minut temu, Olgierdolek napisał:

musiał byś wyregulować cięgno

Jakie cięgno? Przecież to zawór sterowany hydraulicznie co napisano wielokrotnie....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Nowicjusz
  • Olgierdolek
  • 0 37

W ciągniku sam hamulec jest hydrauliczny, a zawór od powietrza jest sterowany poprzez cięgno bynajmniej tak miałem w ciągniku PolMot Foton 284

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 444 2205

A tu pod przewód hamulcowy jest podłączony rurką zawór hamulcowy uruchamiający pneumatykę.

Edit:

Na stronie producenta, kiedyś były informacje, specyfikacje itp, w sklepie były takie zawory w różnych wersjach( tylko Turcja jako teren wysyłki), a teraz pustki i połowa nie działa ...

https://www.filkar.com.tr/pl/

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583
1 godzinę temu, Olgierdolek napisał:

W ciągniku sam hamulec jest hydrauliczny, a zawór od powietrza jest sterowany poprzez cięgno bynajmniej tak miałem w ciągniku PolMot Foton 284

Ale tutaj jest wstawione zdjęcie zaworu i napisane że sterowany hydraulicznie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Strongman
  • 3212 7399

To ręczny hamulec tez jest hydrauliczny.

Bo to powinno działać z ręcznego i hamulca nożnego jeszcze dzielonego.

Edytowano przez Strongman

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
42 minuty temu, Strongman napisał:

To ręczny hamulec tez jest hydrauliczny.

Jest dodatkowy zawór odcinający. 

A jednak nie widać na zdjęciu dźwignie do ręcznego. Dam link do podobnego zaworu gdzie bardzo dobrze widać dźwignie

Zmianę kontu wyprzedzenia hamulca realizuje się regulacją w środku. Z tego co pamiętam. 

spacer.png

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1583

W jaki sposób się to reguluje w tym środku? U mnie ręcznego nie ciągnie dzwignia tylko jest dodatkowy elektrozawór 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 444 2205
52 minuty temu, hubertb napisał:

Jest dodatkowy zawór odcinający. 

A jednak nie widać na zdjęciu dźwignie do ręcznego. Dam link do podobnego zaworu gdzie bardzo dobrze widać dźwignie

Zmianę kontu wyprzedzenia hamulca realizuje się regulacją w środku. Z tego co pamiętam. 

spacer.png

A nie było zaworów z pokrętłem u dołu do regulacji, albo kupowało się na odpowiednie ciśnienie? Jeszcze były chyba zawory które reagują bardziej zero-jedynkowo nie hamuje wcale, albo hamuje mocno, a były też wersje z proporcjonalnym ciśnieniem na wyjściu do ciśnienia hamowania i liniową charakterystyką.

Na fotce akurat inna wersja, ale może komuś się przyda.

IMG_20221127_145320.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
5 minut temu, Alchemik napisał:

A nie było zaworów z pokrętłem u dołu do regulacji, albo kupowało się na odpowiednie ciśnienie? Jeszcze były chyba zawory które reagują bardziej zero-jedynkowo nie hamuje wcale, albo hamuje mocno, a były też wersje z proporcjonalnym ciśnieniem na wyjściu do ciśnienia hamowania i liniową charakterystyką.

Było. Zawsze jest jakiś sposób regulacji tylko nie zawsze masz do niego dostęp. W układzie hamulcowym teoretycznie nie powinno się nic regulować. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • macko25
  • 27 838

jak to się nazywa ten elektrozawór do ręcznego?


I gdzie go się wpina ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
22 minuty temu, macko25 napisał:

jak to się nazywa ten elektrozawór do ręcznego?

Prywatnie mówimy na niego Heniu. A tak na poważnie to zwykły zawór pneumatyczny sterowany cewką 12V. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj