Genius9872 414 Opublikowano 7 Marca 2020 wątpię że się dowiesz , skoro robi projekt , udoskonalony silnik , to tak na forum .... wątpliwe 😅 Odnośnik do komentarza
tomek73 617 Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) A co powiesz na tłoki z firmy KMP BRAN Robie remont w Case silnik Cumins po złożeniu silnik pracwał 3 godziny i zatarł się na cylindrach, z czego 4 tłok wytopiło i pękł. Ciągnik tylko jeździł na pusto a zatarł sie jak pod górkę jechał. Teraz jest w trakcie rozpatrywania przez ubezpieczyciela i nikt nie ma pojęcia dlaczego tak sie stało. Ten zakład co mi robił jest na rynku 40 lat, ma wszystkie maszyny do roboty i podobne silniki robi po 1-3 w miesiącu. plus samochody. Tą firmę pierwszy raz zakładał, a dlatego bo tylko one były dostepne według nr silnika i położenia pierścieni. Były po 400 . Teraz zamówiłem w Cumins Polska po 1476 zł Edytowane 7 Marca 2020 przez tomek73 Odnośnik do komentarza
mariusz(ZDUN) 331 Opublikowano 7 Marca 2020 Żadna to tajemnica bo to tłoki z zetora co do KMP Brand stosuję często w cumminise nie mam wiekrzych zastrzeżeń co do ich jakości i wykoniania. Odnośnik do komentarza
tomek73 617 Opublikowano 7 Marca 2020 Dodał bym zdjęcie tłoka, tego stopionego ale aż boję się komentarzy. Odnośnik do komentarza
Rafallll360 986 Opublikowano 7 Marca 2020 Od jakiej serii zetora są tłoki i tuleje ? Jaki wymiar ma ten zestaw ? Odnośnik do komentarza
sebe1033 397 Opublikowano 7 Marca 2020 34 minuty temu, tomek73 napisał: Robie remont w Case silnik Cumins po złożeniu silnik pracwał 3 godziny i zatarł się na cylindrach, z czego 4 tłok wytopiło i pękł. Ciągnik tylko jeździł na pusto a zatarł sie jak pod górkę jechał. miałem coś podobnego ... powiedzmy w 7211 remont kapitalny , dotarł się nawet już , i poszedł w pole akurat przewracać , brat pojechał akurat zerwał się dzień wcześniej kabelek od temp to nie było , a że nowy kranik był to się odkręcił trochę a te dziadostwa tak robią że lekko chodzą . Woda wyleciał a powoli , aż w końcu mu nawet dobrze niewiem sam się zadusił czy zgasił i nie odpalił . Finał taki że rozbierany jeszcze raz tłoki nadtopione , pierścienie wtopione kanały poprzeciągane . Ale nic więcej się nie stało bo nowe tłoki z pierścieniami dostał i chodził dalej i chodzi już z 12-15 lat i ileś tam mth Odnośnik do komentarza
mariusz(ZDUN) 331 Opublikowano 7 Marca 2020 Do cumminsa zawsze zakładam KMP brand i osobiście nie mam zastrzerzeń do jakości . Ws umie przeczytaj swoją wypowiedz bo tam są dwa sprzeczne tematy raz piszesz, że robią tych silników kilka w miesiącu a później że pierwszy raz na tych zestawach bo innych nie mawiec coś tu jest nie tak. Jeśli chodzi o spalone tłoki z regóły problem jest w ustawieniu zapłonu, lub końcówkach wtryskiwaczy, nie prawidłowe. Odnośnik do komentarza
tomek73 617 Opublikowano 8 Marca 2020 Zakład robi parę silników miesięcznie, ale KMP Brand pierwszy raz zakładał, do mojego silnika nawet innych nie było. Po nr silnika doszedli ze te maj być. Tylko ta firma miałą. Wtryski sprawdzone, zresztą były zakładane nowe w tamtym roku we wrześniu. pompa też robiona. Turbo po regeneracji. Ale przy 0,9 zaczyna piszczeć więc jeszcze raz pojedzie do sprawdzenia. Stare dmuchało nawet 1,6 bara spokojnie, raz widziałem 2 bary. Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 8 Marca 2020 Nie ma bata temperatura w komorze spalania przekroczona, to nie wina tłoków. 1 Odnośnik do komentarza
mariusz(ZDUN) 331 Opublikowano 8 Marca 2020 To napewno nie wina tlokow niee wiem co byś nie założył to popłynąć nie powinno jedynie nieprawidlowe warunki spalania coś takiego mogą spowodowac Odnośnik do komentarza
tomek73 617 Opublikowano 8 Marca 2020 (edytowane) Ale jeszcze 3 zatarte, Pierwszy mocno złapał, ale była tam tuleja wstawiana, 4 stopiony i zatarty i 5 delikatnie przyłapał, 3 bardzo delikatnie przyłapał, te 3 i 5 to efekt tego 4 stopionego. Luzy były dane robione pod maxymalne możliwe. według tolerancji co pisze na tłokach. Teraz nikt nie potrafi odpowiedzieć co się stało. Teraz zamówiłem tłoki w Cummins Polska Lubin i nominalne, bedzie wszędzie tuleje wstawiał. W Cumimnsie 2 szlifu bardzo mi nie polecali, dali nr to zakładu w Głogowie co im bloki naprawia i gość mówił że tylko nominalne tłoki wstawia na tuleje, nie robi 2 szlifu. Tuleje kupują surowe. Teraz jak będzie składał to dla pewności obniżę mocno dawkę paliwa bo była podkręcona przez pompiarza, ale niby do oryginału pod 170 km. Może wstawie zdjęcie jednak . Edytowane 8 Marca 2020 przez tomek73 Odnośnik do komentarza
mariusz(ZDUN) 331 Opublikowano 8 Marca 2020 (edytowane) Ja jak robię to zawsze rozwiercam blok i wstawiane są surowe tuleje tłoki zostają STD bo nad wymiarowe są kosmicznie drogie i nie ma to sensu. Ja bym obstawiał krecenie pompą wtryskową, ona jeśli jest to pompa sekcyjna a raczej napewno wewnętrznie ma regulacje konta wtrysku. Mi raz gościu omyłkowo zczytal numer pompy i przestawił ją o 8 stopni ciągnik chodził w zasadzie normalnie ale coś mi nie pasowało poszła jeszcze raz do zakładu, i poprawił mi to powiedział że się rypną i też mogło się to różnie skończyć. Pacjent to Mx 150 i wracając do konsensusu to ten zakład pierwszy raz robił cummins? Bt? Czy jak w końcu bo nie odpowiedziałeś zestawy KMP pierwszy raz zakładałem około 10 lat temu mam kontakt z właścicielem i bardzo sobie chwali pracę ciągnika po tym okresie więc wydawanie tak kosmicznych kwot na oryginalne tłoki bez szukania prawdziwej przyczyny jest raczej wywaleniem kasy według mnie. Edytowane 8 Marca 2020 przez mariusz(ZDUN) 1 Odnośnik do komentarza
tomek73 617 Opublikowano 8 Marca 2020 (edytowane) Tez już tylko na pompę stawiam, robiona w tamtym roku przez dobrego fachowca serwis boscha, ale zmniejszałem mu dawkę sam bo przy ruszaniu mocno kopcił, nie podobało mi się to, Na pompie zrobił z 200 godzin i nic nie dział się. Tak pierwszy raz robił 6 TA 590 bo taki mam silnik, na tabliczce, a normalnie jest to 6 BT-590 i tak go zwą w Cummins, Ale pierwszy raz zakładł tłoki KMP Brand . Razem z moim założył te tłoki do Perkinsa starszego 4 cylindry i ma go montować do fadromy. To są 2 pierwsze silniki u niego na tych tłokach. Jak sie mówi. poszła krowa nie idzie ciele. tłoki i chłodnica oleju 8600 netto. Bo ściągneli mi chłodnicę za 500 brutto ale boje się na niej jechać. Jakaś dziwna była. Przekroczę 20 netto z nową głowicą. Edytowane 8 Marca 2020 przez tomek73 Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 8 Marca 2020 Dawka paliwa jest tu nieomal stała, różnią się właśnie charakterystyką wyprzedzenia. Tej pompy już "dobrze" nie naprawisz oryginalne części są niedostępne a podróby sensownej firmy kosztują więcej niż dwie kompletne pompy wtryskowe z podróby. Odnośnik do komentarza
tomek73 617 Opublikowano 8 Marca 2020 Co do pompy to widziałem te częsci w opakowaniu i niby oryginał Bosch. Pompiarz też tak twierdził, Ściaganie były z Niemiec, czekałem na nie ponad tydzień. Odnośnik do komentarza
mariusz(ZDUN) 331 Opublikowano 8 Marca 2020 Tak niektóre motory oznaczane sa jako TA 590 ale to jest odmiana BT tłoki są takie same ogówlnie to ten sam motor. Jak już pisałem nie tłoki są tu winne , a w zasadzie to czemu nie wymieniali ci wszystkich tulei tylko jedną Odnośnik do komentarza
tomek73 617 Opublikowano 8 Marca 2020 1 cylinder nie wydał na 1 szlif i tuleje wstawił. Kupiłem tłoki 0,5 wszystkie. 2 szlif praktycznie nie dostępne. Ale ja miałem 1 pierścień od góry z 6 mmm a inne tłoki pod ten silnik miały z 15 mm i otwór w tłoku różnił się wielkością z 0,5 mm. Odnośnik do komentarza
marobas 234 Opublikowano 8 Marca 2020 jeśli turbo nie dawało rady, to bym obstawił ze olej puściło... stopiony tłok, to naprawdę mocno lejący wtrysk musiałby być (a pompa daje porcjami paliwo, w CR szybciej się to zdarzy, bo tam ciągle idzie ciśnienie na wtryski) Odnośnik do komentarza
sznajdik 573 Opublikowano 9 Marca 2020 10 godzin temu, tomek73 napisał: Co do pompy to widziałem te częsci w opakowaniu i niby oryginał Bosch. Pompiarz też tak twierdził, Ściaganie były z Niemiec, czekałem na nie ponad tydzień. A jak mogę zapytać jaki serwis bosh ci robił tę pompę? Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 10 Marca 2020 I tak tłoko rozdzielacz + falę ci zamówił za 3 kafle ty mu że pewnie wymieniać... Coś grubymi nićmi szyte. Prędzej uwierzył bym w scenariusz nowe uszczelnienia + pompa wstępna i powinno działać. Odnośnik do komentarza
tomek73 617 Opublikowano 11 Marca 2020 Stare sekcje mam w domu. Gość robi nam pompy z 15 lat i jeszcze nikt nie narzekał, ciagniki po nim zaczynają normalnie chodzić. 5 lat temu remont samej pompy powiedział mi ponad 5 tys, teraz części staniały. Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 11 Marca 2020 Pardą, w pompie mieleckiej wymienia się sekcje mierzy wałek krzywkowy(lubi być do wymiany) naprawia regulator obrotów + pompa wstępna. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się