Skocz do zawartości

Ursus C-360


mariusz(ZDUN)

Wreszcie dotarły tłoki możemy ruszyć dalej z tematem 😊


Rekomendowane komentarze

A co powiesz na tłoki z firmy KMP BRAN

Robie remont w Case  silnik Cumins  po złożeniu silnik pracwał 3 godziny i zatarł się na  cylindrach,  z czego 4  tłok wytopiło  i pękł. Ciągnik tylko jeździł  na pusto a zatarł sie jak pod górkę jechał. 

  Teraz jest w trakcie rozpatrywania przez ubezpieczyciela i nikt nie ma pojęcia dlaczego tak sie stało. 

 Ten zakład co  mi robił jest na rynku 40 lat, ma wszystkie maszyny do roboty i podobne silniki robi po 1-3 w miesiącu. plus samochody. 

 Tą firmę pierwszy raz zakładał, a dlatego bo tylko one były dostepne według nr silnika i położenia pierścieni. Były po 400 . Teraz zamówiłem  w Cumins Polska  po 1476 zł 

Edytowane przez tomek73
Odnośnik do komentarza

Żadna to tajemnica bo to tłoki z zetora co do KMP Brand stosuję często w cumminise nie mam wiekrzych zastrzeżeń co do ich jakości i wykoniania.

Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, tomek73 napisał:

Robie remont w Case  silnik Cumins  po złożeniu silnik pracwał 3 godziny i zatarł się na  cylindrach,  z czego 4  tłok wytopiło  i pękł. Ciągnik tylko jeździł  na pusto a zatarł sie jak pod górkę jechał. 

miałem coś podobnego ... powiedzmy w 7211 remont kapitalny , dotarł się nawet już , i poszedł w pole akurat przewracać , brat pojechał akurat zerwał się dzień wcześniej kabelek od temp to nie było , a że nowy kranik był to się odkręcił trochę a te dziadostwa tak robią że lekko chodzą . Woda wyleciał a powoli , aż w końcu mu nawet dobrze niewiem sam się zadusił czy zgasił i nie odpalił .

Finał taki że rozbierany jeszcze raz tłoki nadtopione , pierścienie wtopione kanały poprzeciągane . Ale nic więcej się nie stało bo nowe tłoki z pierścieniami dostał i chodził dalej i chodzi już z 12-15 lat i ileś tam mth 

Odnośnik do komentarza

Do cumminsa zawsze zakładam KMP brand i osobiście nie mam zastrzerzeń do jakości . Ws umie przeczytaj swoją wypowiedz bo tam są dwa sprzeczne tematy raz piszesz, że robią tych silników kilka w miesiącu a później że pierwszy raz na tych zestawach bo innych nie mawiec coś tu jest nie tak. Jeśli chodzi o spalone tłoki z regóły problem jest w ustawieniu zapłonu, lub końcówkach wtryskiwaczy, nie prawidłowe. 

Odnośnik do komentarza

Zakład robi parę silników miesięcznie, ale  KMP Brand  pierwszy raz zakładał, do mojego silnika nawet  innych nie było. Po nr silnika doszedli ze te maj być. Tylko ta firma miałą. 

 Wtryski sprawdzone, zresztą były zakładane nowe  w tamtym roku we wrześniu. pompa też robiona.

Turbo po regeneracji. Ale przy 0,9 zaczyna piszczeć więc jeszcze raz pojedzie do sprawdzenia. Stare dmuchało nawet 1,6 bara spokojnie, raz widziałem 2 bary. 

Odnośnik do komentarza

To napewno nie wina tlokow  niee wiem co byś nie założył to popłynąć nie powinno jedynie nieprawidlowe warunki spalania coś takiego mogą spowodowac

Odnośnik do komentarza

Ale jeszcze 3 zatarte, Pierwszy mocno złapał, ale była  tam tuleja wstawiana, 4 stopiony i zatarty i 5 delikatnie przyłapał, 3 bardzo delikatnie przyłapał, te 3 i 5  to efekt tego 4 stopionego. Luzy były dane robione pod maxymalne możliwe. według tolerancji co pisze na tłokach. 

Teraz nikt nie potrafi odpowiedzieć co się stało. 

Teraz zamówiłem tłoki w Cummins Polska  Lubin i nominalne, bedzie wszędzie tuleje wstawiał. 

 W Cumimnsie 2 szlifu bardzo mi nie polecali, dali nr to zakładu w Głogowie co im bloki naprawia i gość mówił że tylko nominalne tłoki wstawia na tuleje, nie robi 2 szlifu. Tuleje kupują  surowe. 

Teraz jak będzie składał to dla pewności obniżę mocno dawkę paliwa bo była podkręcona  przez pompiarza, ale niby do oryginału pod 170 km. 

Może wstawie zdjęcie jednak . 

Edytowane przez tomek73
Odnośnik do komentarza

Ja jak robię to zawsze rozwiercam blok i wstawiane są surowe tuleje tłoki zostają STD bo nad wymiarowe są kosmicznie drogie i nie ma to sensu. Ja bym obstawiał krecenie pompą wtryskową, ona jeśli jest to pompa sekcyjna a raczej napewno wewnętrznie ma regulacje konta wtrysku. Mi raz gościu omyłkowo zczytal numer pompy i przestawił ją o 8 stopni ciągnik chodził w zasadzie normalnie ale coś mi nie pasowało  poszła jeszcze raz do zakładu, i poprawił mi to powiedział że się rypną i też mogło się to różnie skończyć. Pacjent to Mx 150 i wracając do konsensusu to ten zakład pierwszy raz robił cummins? Bt? Czy jak w końcu bo nie odpowiedziałeś zestawy KMP pierwszy raz zakładałem około 10 lat temu mam kontakt z właścicielem i bardzo sobie chwali pracę ciągnika po tym okresie więc wydawanie tak kosmicznych kwot na oryginalne tłoki  bez szukania prawdziwej przyczyny jest raczej wywaleniem kasy według mnie. 

Edytowane przez mariusz(ZDUN)
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza

Tez już tylko na pompę stawiam, robiona  w tamtym roku przez dobrego fachowca serwis boscha, ale zmniejszałem mu dawkę sam bo przy ruszaniu mocno kopcił, nie podobało mi się to, Na pompie zrobił z  200 godzin i nic nie dział się. 

Tak pierwszy raz  robił 6 TA 590 bo taki mam silnik, na tabliczce, a normalnie jest to 6 BT-590 i tak go zwą w Cummins, Ale pierwszy raz zakładł tłoki KMP Brand 

. Razem z moim założył te tłoki do Perkinsa starszego 4 cylindry i ma go montować do fadromy. 

To są 2 pierwsze  silniki u niego na tych tłokach. 

 Jak sie mówi. poszła krowa nie idzie ciele. tłoki i chłodnica oleju 8600 netto. Bo ściągneli mi chłodnicę za 500 brutto ale boje się  na niej jechać. Jakaś dziwna była. 

 Przekroczę 20 netto   z nową głowicą. 

Edytowane przez tomek73
Odnośnik do komentarza

Dawka paliwa jest tu nieomal stała, różnią się właśnie charakterystyką wyprzedzenia. Tej pompy już "dobrze" nie naprawisz oryginalne części są niedostępne a podróby sensownej firmy kosztują więcej niż dwie kompletne pompy wtryskowe z podróby. 

Odnośnik do komentarza

Co do pompy to widziałem  te częsci w opakowaniu i niby oryginał Bosch. Pompiarz też tak twierdził, Ściaganie były  z Niemiec, czekałem na nie ponad tydzień. 

Odnośnik do komentarza

Tak niektóre motory oznaczane sa jako TA 590 ale to jest odmiana BT tłoki są takie same ogówlnie to ten sam motor. Jak już pisałem nie tłoki są tu winne , a w zasadzie to czemu nie wymieniali ci wszystkich tulei tylko jedną 

Odnośnik do komentarza

1 cylinder nie wydał na 1 szlif i tuleje wstawił. Kupiłem tłoki 0,5  wszystkie. 2 szlif praktycznie nie dostępne. 

Ale ja miałem 1 pierścień od góry z 6 mmm a inne tłoki pod ten silnik miały z 15 mm i otwór w tłoku różnił się wielkością z  0,5 mm. 

Odnośnik do komentarza

jeśli turbo nie dawało rady, to bym obstawił ze olej puściło... stopiony tłok, to naprawdę mocno lejący wtrysk musiałby być (a pompa daje porcjami paliwo, w CR szybciej się to zdarzy, bo tam ciągle idzie ciśnienie na wtryski)

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, tomek73 napisał:

Co do pompy to widziałem  te częsci w opakowaniu i niby oryginał Bosch. Pompiarz też tak twierdził, Ściaganie były  z Niemiec, czekałem na nie ponad tydzień. 

A jak mogę zapytać jaki serwis bosh ci robił tę pompę?

Odnośnik do komentarza

I tak tłoko rozdzielacz + falę ci zamówił za 3 kafle ty mu że pewnie wymieniać... Coś grubymi nićmi szyte. Prędzej uwierzył bym w scenariusz nowe uszczelnienia + pompa wstępna i powinno działać.

Odnośnik do komentarza

Stare sekcje mam  w domu. Gość robi nam pompy z  15 lat i jeszcze nikt nie narzekał, ciagniki po nim zaczynają normalnie chodzić. 5 lat temu remont samej pompy powiedział mi ponad 5 tys, teraz części staniały. 

Odnośnik do komentarza

Pardą, w pompie mieleckiej wymienia się sekcje mierzy wałek krzywkowy(lubi być do wymiany) naprawia regulator obrotów + pompa wstępna. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v