robi57362 2549 Opublikowano 14 Grudnia 2018 bez przesady nowe sa bdb tylko dobrej firmy Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 14 Grudnia 2018 Ale tam nie ma terminu ważności , więc czemu nie ? Odnośnik do komentarza
nunu85 563 Opublikowano 14 Grudnia 2018 (edytowane) 8 minut temu, Thomas2135 napisał: Nie odważylbym się starocia pakować. Jak było ładnie zapakowane i leżało sobie w smarze, wiec nijak nie miało co sie zespuc/zestarzec/ zardzewiec Imho to łozysko ma jakosc, jak te nascie lat temu. Pytanie jest tylko takie, czy wówczas ta fabryka robiła dobre wyroby, czy raczej takie sobie. edit aż poszperałem na wikki https://de.wikipedia.org/wiki/VEB_Wälzlagerfabrik_„Josef_Orlopp“ ostrzegam, po niemiecku. Niemniej sie okazuje, ze to było dobre, znane i renomowane przedsiebiorstwo, wiec nie ma co sie martwic tym względem, tylko zakładac. Edytowane 14 Grudnia 2018 przez nunu85 Odnośnik do komentarza
Adi96 1850 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Jeśli łożysko bez grama rdzy śmiało można zakładać będzie hulało długi czas Odnośnik do komentarza
witejus 8772 Opublikowano 14 Grudnia 2018 1 godzinę temu, Thomas2135 napisał: Nie odważylbym się starocia pakować. to nie kiełbasa nie zepsuje się Odnośnik do komentarza
margoo78 543 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Oczywiście, że zakonserwowane smarem i zawinięte w folii bez rdzy. I to nie ta plastelina jaka teraz jest w sprzedaży. Odnośnik do komentarza
bears 546 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Jakościowo to nie ma polotu do dzisiejszych wyrobów pomijając oczywiście chińczyki czy pseudo polskie. Odnośnik do komentarza
cichyh32 170 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Z tego co widać w lewym górnym rogu widać że jest znaczek SKF, nie powinno być złe ale jak by porównać je ze współczesnym? Odnośnik do komentarza
nunu85 563 Opublikowano 14 Grudnia 2018 1 godzinę temu, cichyh32 napisał: Z tego co widać w lewym górnym rogu widać że jest znaczek SKF, nie powinno być złe ale jak by porównać je ze współczesnym? Skf pochodzi ze Szwecji, wiec raczej mało prawdopodobne, zeby miało co s wspólnego z tym wyrobem. Z resztą ja tam zadnego podobieństwanie widze w tym logo. Odnośnik do komentarza
timo 824 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Te fabryka produkowała łożyska m.in. dla całego koncernu VEB/IFA/Fortschritt. Łożyska w tych pojazdach i maszynach są wyjątkowo żywotne - kto ma, ten wie. Podejrzewam, że większość dalej pracuje na oryginalnych łożyskach mimo wieku. Odnośnik do komentarza
nunu85 563 Opublikowano 14 Grudnia 2018 (edytowane) 43 minuty temu, timo napisał: Te fabryka produkowała łożyska m.in. dla całego koncernu VEB/IFA/Fortschritt. Łożyska w tych pojazdach i maszynach są wyjątkowo żywotne - kto ma, ten wie. Podejrzewam, że większość dalej pracuje na oryginalnych łożyskach mimo wieku. Tak tylko sprostuje w ramach ciekawostki bardziej, bo juz potwierdziliśmy, ze łożysko jest jak najbardziej ok. VEB to nie koncern. To skrót od formy prawnej przedsiebiorstwa. JAk mamy teraz np Sp. z o.o. , SA, SC (czyli spółke z ograniczona odpowiedzialnoscia, akcyjną, cywilna), tak i Niemcy za komuny (bo teraz juz sa inne nazwy) mieli swoje VEB co sie rozszerzało jako Volkseigener Betrieb, czyli po naszemu cos w rodzaju przedsiębiorstwo nalezące do ludu. I praktycznie każda firma z tamtych czasów z DDR miała w nazwie taki dopisek. Edytowane 14 Grudnia 2018 przez nunu85 Odnośnik do komentarza
farmtrac8244 450 Opublikowano 14 Grudnia 2018 W Claasie w tym roku jedno z wymienianych łożysk jeszcze było produkcji niemieckiej. Odnośnik do komentarza
nunu85 563 Opublikowano 14 Grudnia 2018 No dobra, ale co w tym dziwnego? To chyba jak najbardziej normalne @farmtrac8244 Odnośnik do komentarza
farmtrac8244 450 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Tylko właśnie zastanowiło mnie ile lat ono pracowało. Odnośnik do komentarza
SZYMANOX 480 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Zdziwienie to było jak kiedyś rozebraliśmy sieczkarnie Pottingera ściągnietą z Niemiec, a tam na wirniku były polskie łożyska. Raczej nie możliwe żeby szły na pierwszy montaż,z drugiej strony czy ktoś miał powód je wymieniać jak sieczkarnia miała jeszcze farbę na nożach? Odnośnik do komentarza
nunu85 563 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Skoro polskie filtry z sedziszowa potrafią isc na pierwszy montaz do fiata, to dlaczegóżby nie łozyska do pottingera. Odnośnik do komentarza
samtech84 102 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Z doświadczenia mogę stwierdzić, że łożyska z Kraśnika są wytrzymalsze od FAG, miałem na wytrząsaczach w Bizonie, założone w tym samym czasie, wszystkie C3 i podczas kolejnej wymiany, łożyska FAG wyglądały gorzej od Kraśnika. Odnośnik do komentarza
margoo78 543 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Tylko trzeba wiedzieć, że łożyska z oznaczeniem FŁT to chinol. Odnośnik do komentarza
Bartek933 5467 Opublikowano 15 Grudnia 2018 Ja w 30letnich MZ i Simsonie miałem na obu piastach DDRowskie łożyska Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 15 Grudnia 2018 Jako ciekawostkę dodam, że ze 2 lata tu rozsypało się łożysko w kosiarce famarol 1,65 na tej tulei z wałkiem wom. Wyjąłem wałek i chciałem też wymienić łożysko od strony dużego koła pasowago. To było zaskoczenie, bo siedziało tam łożysko Made in Japan. Nie pamiętam tylko nazwy. Było w dobrym stanie mimo 30 lat pracy. Kosiarka od nowości u nas. Myślałem, że FŁT będzie siedzieć. Odnośnik do komentarza
Steyerek8100 59 Opublikowano 15 Grudnia 2018 W C330 z 87r na tylnych kołach są założone łożyska ( te duże) Made in Romania bo ostatnio uszczelnienia zmieniałem . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się