Kubota m7060 zimowa robótka
 

Kubota m7060 zimowa robótka

  • 6888 wyświetleń

Od czasu do czasu trzeba nałożyć do pieca jak i tez do kotłowni



Informacje o zdjęciu Kubota m7060 zimowa robótka


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • ford1
  • 15 107

jak Ci się sprawuje Kubota? jakieś prace uprawowe nią wykonujesz?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Assasin
  • 502 2649

Łyżka  przydałaby się jeszcze do tego tura szybciej nie trzeba by zapinać tej paki  

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3886 48705

Łyżka jest ale przymarzła a po drugie nie chciało mi sie zrzucać paleciaka to zapodałem przyczepkę.
Prace uprawowe to tylko w ziemniaku i to bardziej kopanie.
Orka uprawa siew nawożenie opryski robi duży ciągnik
Mały pomaga w transporcie i kręci sie koło domu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ford1
  • 15 107

polecasz ten ciągnik jako pomocniczy w gospodarstwie 80 ha o profilu produkcja roślinna?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3886 48705

Zależy co ma robic
Ten ciągnik dla mnie ma jedna cechę która może być plusem i minusem zależnie od przeznaczenia.
Masa. Ten ciągnik z samym ładowaczem bez osprzętu wazy 3.4t to pomiar na wadze na skupie.
W wielu miejscach 74km przy tej masie chodzi bardzo zgrabnie bo jest lekko, ale w transporcie przy naszym pagórkowatym terenie fizyki nie oszukasz i trzeba sie nauczyć jeździć ale jak sie nauczyłem to w żniwa ciągnąłem na haku 15-15.5 tony bo przyczepa 4.2 a na niej do 11 ton pszenicy wchodziło a zużycie paliwa po 240 godzinach 3.3 l/h średnio wiec dla mnie spoko wynik

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ford1
  • 15 107

więc z Twojej wypowiedzi wynika że do prac typu opryskiwacz ciągany i jakiś nie duży rozsiewacz by się nadał

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3886 48705

Czyli 1500 na d*pie bo takie rozsiewacze koło 300kg waza
Nie wiem na 100 proc ci nie powiem czy mu to nie bedzie za cieżko
Takiej maszyny nie ciągnąłem
Może kiedyś spróbuje podnieść rozsiewacz z 2bb

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

Nie przeszkadzają Ci przednie błotniki ? Ja swoje zdjąłem na łące przy koszeniu bo ciągle mnie wkurwiały.Zadzwoniłem do kolegi żeby mi klucze przywiózł, odkręciłem i wyrzuciłem w krzaki a zabrałem dopiero po paru dniach..przy większym skręcie opona zaczepiała o błotnik i podwijało pod spód...i to przy seryjnym ogumieniu więc teraz jak mam szersze to pewnie w ogóle by nie zdawały egzaminu. Jedyna zaleta to to,że są jak gumy i się nie połamały...chociaż to było jeszcze latem a teraz przy mrozach to nie wiem czy by były nadal tak elastyczne.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3886 48705

Ale co miało wkurzać przy błotniku?
Jedyne co mi utrudniają w każdym ciągniku to wymianę filtrów i oleju

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • koniu
  • 841 5241

nie ładniej by pasowały te okrągłe halogeny dać zaraz pod dach? Czy się nie mieszczą? A te kwadratowe pod nimi albo na błotniki?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3886 48705

Może i ładniej ale lampa wielka dosłownie ponad 2razy to co fabrycznie
Na błotnik fajnie by było dać ale mocowanie ciągniecie kabli
Tu połączenie jakości światła a prostoty montażu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamil16251290
  • 381 6709

@extrabyk, to słabo Ci serwis wyregulował te błotniki bo nie powinno tam nic zawadzać. Niestety duży kąt skrętu nie zawsze jest dobry i przy montażu niektórych ładowaczy trzeba go ograniczać.7060 ma dosyć wysoko błotniki. U nas po montażu ładowacza podnosimy przód ciągnika ładowaczem żeby uzyskać pełny wychył osi. Wtedy można obniżyć błotniki, podregulowac wychył błotnika a w razie potrzeby wycinam róg błotnika żeby bieżnik nie zawadził. A do ograniczenia skrętu dotaczamy tulejki takie jak są w modelach 8560/9960 lub w nowej serii M5 i przykręcamy je w miejsce tych śrub do ograniczania skrętu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

Nie po to kupiłem Kubotę żeby teraz ograniczać jej super skręt  :D 

Ładowacz nie przeszkadza mi tylko opona zaczepia za błotnik i przy jeździe do przodu wciąga go bieżnikiem do środka na siebie. Działo się tak przy koszeniu równej jak stół łąki. Próbowałem różnych regulacji a nawet obracałem błotniki tak by bardziej wystawały do przodu niż do tyłu ale i tak nic. Regulację systemu skrętu błotników też regulowałem na różne sposoby i nic to nie dało poza kolejnym powodem do nerwów. Tak więc sobie odpuściłem i na razie leżą i nabierają mocy  :D Wszystko to działo się przy seryjnych oponach 320 a teraz mam 360 więc byłoby jeszcze gorzej. Myślę,że gdyby nie było skrętnych błotników tylko na sztywno to mogłyby być dużo bliżej opony ale to znowu wymaga przeróbek i serii doświadczeń,które mogą mieć gówniany finał. Tak to jest jak jakiś element nie jest projektowany razem z ciągnikiem tylko później ktoś to na szybko wymyśla na potrzeby konkretnego rynku bo w większości miejsc na świecie Kubota ale i inne marki sprzedawane są bez przednich błotników.

Mnie ich brak nie przeszkadza. Ciągnik nawet lepiej wygląda i nie ograniczają widoczności oraz nie muszę na nie uważać.

Może Ty Kamil pracujesz w innym serwisie...ja raczej na swój w tym temacie nie mam co liczyć :D 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamil16251290
  • 381 6709

Nic nie da super skręt jak o coś opona zawadza. Mieliśmy kiedyś 7040 Narrow z tuzem zuidberga to tragedia, tak musiał być skręt podkręcony że ciągnik ledwo skręcał.

 

Czasem muszą być wypracowane pewne metody, kilka lat doświadczeń to zawsze się staramy wyeliminować jakieś problemy żeby klient był zadowolony. Tym bardziej że u nas nie ma zbytniej różnorodności o osprzęt, tuzy tylko Pol-agry lub MX a z ładowaczy to tylko MX, Hydrometal, Agromasz.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3886 48705

To mi powiedz co zrobic z ładowaczem
Joystisk prawo lewo sie zacina i nie odbija przez co praca ładowaczem zaczyna wkurzać bo wychyl łyżki słabo działa

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • extrabyk
  • 5593 8394

Pamiętasz może Kamilu ile kosztuje TUZ do M7060 od MXa a ile od Pol-agry i czy ten polski jest coś wart ? Dla mnie ważne też jest to żeby TUZ nie ograniczał prześwitu co jak widziałem w wielu ciągnikach niestety dość często występuje.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamil16251290
  • 381 6709

W joysticku raczej nie ma się co popsuć.  Wlać w pancerz trochę oleju najwyżej, może być tez jakaś linka wadliwa. Ewentualnie coś zacina się w łączeniu linki z rozdzielaczem. Tam w tej tulejce linka połączona jest z suwakiem za pomocą takiego niezabezpieczonego bolczyka, może on zaciera o ta tulejkę. No i czarny scenariusz że coś w rozdzielaczu w co wątpię. Ale to tylko domysły, bez rozebrania tego się nie sprawdzi. Z Hydrometalem nie mieliśmy jeszcze problemów na gwarancji. 

 

Nie zawadza Ci o tłumnik śruba zabezpieczająca sworzeń od ramienia od pochyłu?

 

@extrabyk, niestety na cenach się nie znam, wszystko zależy od handlowca. Czasem zdarzy się że cena MX będzie podobna do ceny z Pol-agry więc każdy wybierze MX u nas bo jest lepiej wykonany i ma sporo wzmocnień np ramę aż do skrzyni i wzmocnienie pod silnikiem tez do skrzyni. Niestety to wzmocnienie pod skrzynią raz że zmniejszy prześwit  to dwa że przeszkadza podczas spuszczania oleju z silnika. A Pol- agry tuz montuję się tylko na 4 śrubach z przodu i po dwie po bokach i żadnych wzmocnień. Ale chyba w opcji można dokupić wzmocnienia boczne do skrzyni bo kiedyś w L5040 takie zakładałem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3886 48705

Będę patrzył z tą linką, pancerzem.

Nie, nic nie zawadza.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • Piotrekk9540
  • 4 83

Tylne halogeny pobierają prąd z oryginalnego kabla czy konieczne jest poprowadzenie nowej instalacji ? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3886 48705

W joysticku raczej nie ma się co popsuć.  Wlać w pancerz trochę oleju najwyżej, może być tez jakaś linka wadliwa. Ewentualnie coś zacina się w łączeniu linki z rozdzielaczem. Tam w tej tulejce linka połączona jest z suwakiem za pomocą takiego niezabezpieczonego bolczyka, może on zaciera o ta tulejkę. No i czarny scenariusz że coś w rozdzielaczu w co wątpię. Ale to tylko domysły, bez rozebrania tego się nie sprawdzi. Z Hydrometalem nie mieliśmy jeszcze problemów na gwarancji. 

Kamil możesz podpowiedzieć jak najprościej dobrać się do tego pancerza aby zalać olejem?

Jak sprawdzić czy to zacina się linka czy rozdzielacz czy bolczyk?

Sorry za banalne pytania ale takich tematów jeszcze nie przerabiałem, więc wolę w miare możliwości się wstępnie dowiedzieć i później wiedziec gdzie szukać problemu.

W weekend bede na farmie to bym zerknał na ten ładowacz.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kamil16251290
  • 381 6709

Musisz odkręcić Joystik od uchwytu i poluzować linki w nim. Nie pamiętam już jak tam jest bo albo będzie włożona śrubka M6 albo też śrubki imbusowe. Trzeba to odkręcić. Później pod joystikiem masz śrubkę na imbusa 5 którą także trzeba wykręcić. W ten sposób joystik wychodzi do góry. Linek od joystkika już nie trzeba wyczepiać.

Żeby sprawdzić musisz rozkręcić, bez tego ani rusz.

Jak chcesz rozebrać mocowanie linki przy rozdzielaczu to musisz poluzować nakrętkę kontrującą tulejkę. Tam są chyba klucze 22 i 24. Odkręcasz ją aby spadła na linkę. Później odkręcasz mocowanie tulejki które jest też na imbusa M5. Następnie odkręcasz samą tulejkę z linki. Pokaże Ci się wtedy bolczyk. Trzeba zobaczyć czy nie ma żadnych rys w środku tulejki. Tam od razu też możesz wlać oleju w linkę i posmarować smarem tą tulejkę w środku. 

A rozdzielacz możesz sprawdzić tak że wyjmujesz ten bolczyk do mocowania linki do rozdzielacza, łapiesz suwak za pomocą jakiegoś haczyka lub jakiś szczypiec i poruszać suwakiem czy czuć jakiś opór. Jak będziesz mieć linkę zdjętą to poruszaj joystikiem czy linka nie wytwarza jakiegoś oporu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj