Pokrywa zaworów C-330
 

Pokrywa zaworów C-330

  • 13825 wyświetleń

Mała modyfikacja



Informacje o zdjęciu Pokrywa zaworów C-330

Zrobione z BenQ Corporation DC E1480

  • 4.7 mm
  • 1/152
  • f f/2.8
  • ISO 100

Rekomendowane komentarze

  • Gość konteno

nawet na kolektorze jest miejsce na sonde lambada, konstruktorzy wyprzedzili bieg wydarzeń ;)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2624 15609

W jakim celu te wzmocnienia ? ładny odcień siwego , jaki to ?

 

 

 Na kolektorze wydechowym powinno być wkręcone ucho do podwieszenia silnika w trakcie demontażu :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mrc1005
  • 53 894

Wzmocnienie ponieważ pokrywa jest słaba i łatwo siada. a teraz docisk jest lepszy tam gdzie uszczelka.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Tu się nie śpi... Tu się lata !
  • blawatek98
  • 388 1738

Mnie to odprowadzenie oleju interesuje ;) Z czego dokładnie wykonane ? Idzie w ziemię czy z powrotem do silnika ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Roki212
  • 1831 5453

To odpowietrzenie zrobi więcej złego niż dobrego ale jeszcze się o tym sam przekonasz  ;)

Kolega zrobił podobnie to zaczął pocić się koło pokrywy zaworów, koło miarki oleju i pogoniło mu na odrzutniku olej na koło zamachowe :) Bo gdzieś nadmiar powietrza musiał wyjść.

Porównaj średnicę otworu odpowietrznika w samym korku, a średnicę tego przewodu gumowego chyba odpowiedz nasuwa się sama :)  trzy krotnie lub nawet i więcej zmniejszyłeś średnicę odpowietrznika

Czemu C-360 ma jeszcze większy otwór wlewu oleju (zapewne nie dla wygody wlewania oleju) bo ma więcej cylindrów i potrzebuje lepszego odpowietrzenia i tak samo masz i tu

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pat11d
  • 74 648

ja bym raczej polecił zamiast tego korka zrobic pożądny remont silnika i nie ma prawa ani kropelka oleju sie uronic, u nas też sie lało w k**we ale nowe korby teleje tloki glowica zawory robiłem sam tzn wbiłem nowe gniazda w głowice i zawory po docierałem i teraz pali, ma moc i nigdzie olej nie cieknie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

To odpowietrzenie zrobi więcej złego niż dobrego ale jeszcze się o tym sam przekonasz  ;)

Kolega zrobił podobnie to zaczął pocić się koło pokrywy zaworów, koło miarki oleju i pogoniło mu na odrzutniku olej na koło zamachowe :) Bo gdzieś nadmiar powietrza musiał wyjść.

Porównaj średnicę otworu odpowietrznika w samym korku, a średnicę tego przewodu gumowego chyba odpowiedz nasuwa się sama :)  trzy krotnie lub nawet i więcej zmniejszyłeś średnicę odpowietrznika

Czemu C-360 ma jeszcze większy otwór wlewu oleju (zapewne nie dla wygody wlewania oleju) bo ma więcej cylindrów i potrzebuje lepszego odpowietrzenia i tak samo masz i tu

W tym ciągniku tłoki pracują na przemian, więc żadne ciśnienie się tam nie tworzy. A ten Twój kolega miał silnik nadający się najwyżej na złom dlatego tak się działo.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • asasinator666
  • 108 919

Dzięki.

 

Tak, tylko sonda padła i komputer wariował, więc ją wykręciłem.

 

Tak jak kolega napisał, żeby większą powierzchnią dogniatać pokrywę- w C-360 też tak zrobiłem. Autorenolak 602.

 

Zgadza się.

 

Jest to kawałek wytoczonego pręta + dospawana rurka. Jako uszczelnienie są 2 oringi. Idzie na ziemię, ale lepiej gdyby szło w kolektor ssący.

 

U kolegi pewnie góra silnika była zarżnięta i przedmuchy szły do wnętrza i wysadzało uszczelki. Tutaj średnica wylotu ma około 11mm to zapewniam, że nic złego uszczelniaczom się nie stanie- silnik póki co w dobrym stanie. Oryginalny korek też ma kilka siatek i one również zmniejszają wylot. Przykład- Mój zetor 8045 na jednym cylindrze miał "zjedzony" górny pierścień i wtedy dmuchało jak człowiek z papierosem (tyle dymu), a po remoncie przed dotarciem pierścieni ledwo co można wyczuć na dłoni podmuch z odmy.

 

Tu nie chodzi o to, że olej się lał, tylko wymieszany olej z powietrzem osiadał na oryginalnym odpowietrzniku i czasem kapnął. Na takim kolorze widoczne od razu.

 

O to w tym chodzi.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pat11d
  • 74 648

korek kosztuje 12 zl i wymienic go raz do roku to na prawde żaden wydatek, a jesli ci juz tak szkoda to wlać 50tke benzyny i wypalic i musi byc czysciutkie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Roki212
  • 1831 5453

W tym ciągniku tłoki pracują na przemian, więc żadne ciśnienie się tam nie tworzy. A ten Twój kolega miał silnik nadający się najwyżej na złom dlatego tak się działo.

Hehe a Ty myślisz właśnie że co silnik zawsze będzie jak nowy? Chyba że zrobisz remont i będziesz się nim tylko zachwycać nic więcej. Jasna sprawa że się zużywa że teraz ok, ale zawsze tak nie będzie.

A w C-360 niby jak pracują nie tak samo tylko po dwa ameryki tym nie odkryłeś :)

U siebie zatkaj na głucho i zamelduj o efektach  :D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Wiem, że nie odkryłem. Po prostu jak są przedmuchy to się remontuje silnik. I nigdzie nie napisałem żeby zatykać szczelnie. Jak silnik jest w dobrym stanie technicznym to wystarczy otwór o średnicy kilku mm. Natomiast to Ty napisałeś, że pogorszy sprawę takim rozwiązaniem. Owszem, pogorszy, ale tylko w przypadku jak silnik nie nadaje się do dalszej pracy. Także nie porównuj dobrego silnika z silnikiem jakiegoś kolegi, który oszukuje sam siebie i próbuje zamaskować syfa pudrem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Roki212
  • 1831 5453

Bo i dalej jestem zdania że w przyszłości pogorszy bo jak pojawią się przedmuchy to zamiast wymiany góry silnika będzie też remont sprzęgła jeśli oczywiście ma odrzutnik i koszty wzrosną, teraz zgoda jak silnik jest ok nie musi nic się dziać, a nawet jak by wzrosły przedmuchy nie zawsze silnik od razu musi iść do remontu bo chyba nie ma tak że dziś jest ok a jutro już ma przedmuchy i nie oszukujmy się zazwyczaj robi się takim sprzętem jeszcze dalej skoro chodzi jak powinien oczywiście przedmuch przedmuchowi nie równy :) Robiłem takie 30-stki co korek wlewu na wolnych obrotach podskakiwał i koleś eksploatował silnik dokąd tylko się dało.

Nie mówię że rozwiązanie kolegi jest złe ze względu na takie przerobienie tylko ze względu na średnicę odmy.

Sam u siebie to przerobiłem tylko zachowałem oryginalną średnicę odmy

 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1848 11291

Masz fote całego ciągnika bo ładnie odcienie ma ta 30-stka

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Bo i dalej jestem zdania że w przyszłości pogorszy bo jak pojawią się przedmuchy to zamiast wymiany góry silnika będzie też remont sprzęgła jeśli oczywiście ma odrzutnik i koszty wzrosną, teraz zgoda jak silnik jest ok nie musi nic się dziać, a nawet jak by wzrosły przedmuchy nie zawsze silnik od razu musi iść do remontu bo chyba nie ma tak że dziś jest ok a jutro już ma przedmuchy i nie oszukujmy się zazwyczaj robi się takim sprzętem jeszcze dalej skoro chodzi jak powinien oczywiście przedmuch przedmuchowi nie równy :) Robiłem takie 30-stki co korek wlewu na wolnych obrotach podskakiwał i koleś eksploatował silnik dokąd tylko się dało.

Nie mówię że rozwiązanie kolegi jest złe ze względu na takie przerobienie tylko ze względu na średnicę odmy.

Sam u siebie to przerobiłem tylko zachowałem oryginalną średnicę odmy

Jak ktoś jedzie do upadłego to niech nie ma później pretensji, że mu olej wydmuchuje. U mnie jak zacznie się pocić to silnik pójdzie do remontu i tyle. A jak ktoś woli oszukiwać sam siebie to jego sprawa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Roki212
  • 1831 5453

Widzisz, a jak by u mnie zaczęło się pocić i nie wpływało by to na poprawną pracę silnika to bym spokojnie jeździł dalej do momentu aż bym widział że coś już jest nie tak ;) Sam naprawiam to wiem ile może pochodzić

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj