Ursus U310

Niestety nie wszedł do produkcji seryjnej

  • Like 3

Informacje o zdjęciu Ursus U310




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • traktorzystac330
  • 575 2655

Pozwolisz że sobie na tapetę walnę ? :P

Ładny Ursus , szkoda że ich nie wprowadzili do seryjnej produkcji :(

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • rafi1999
  • 56 780

Francuzi chcieli kupić dokumentacje na całą serię i sprzedawać pod szyldem renault, jak wiemy nic z tego nie wyszło...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • dawid3p
  • 362 2111

Ktoś na AF albo YT ma ciągnik z tej serii? bardzo mnie interesuje czym one się różniły. Czy to było rozwinięcie 330 czy zupełnie co innego nigdy niestety nie miałem okazji widzieć na żywo takiego unikatu :(

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • TheMariko12
  • 419 2495

Gdyby ktoś jakiegokolwiek z tej serii miał na sprzedaż, to kupię !!!!

 

Z mojego punktu widzenia, te ciągniki były dużo bardziej nowoczesne niż te nasze c330 czy c360 i skok technologiczny był o wiele lepszy i nowocześniejszy :)

Sam komfort pracy musiałby być dużo lepszy, poprzez chociaż by taką kabinę, jedynie co to maskę można by było zaprojektować nieco inaczej

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • pawelll48
  • 272 2368

Szkoda że wyszło ich tylko 26 sztuk :)

Wszystkich z serii U-x10 wyszło 36 sztuk

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mariusz-C330M
  • 9 177

Super zdjęcie. Wspaniale. Prototypowy Ursus U-310 w czasie pracy/testów. Zazwyczaj trafiają się fotki prototypów na placu fabrycznym.

Jego moc wynosiła w granicach 30 KM. Więc pracowałby zapewne z podobnymi maszynami jak C 330.

Nie było to na pewno rozwinięcie "30"-tki. Silnik posiada inną konstrukcję, np: średnica tłoków, umieszczenie osprzętu silnika. Dźwięk silnika, jest jednak nieco podobny do tego z C 330. Ma też 2 cylindry.

Pompa wtryskowa, umieszczona z lewej strony silnika. Na szczęście, zastosowano jeszcze prostą rzędową. Głowica posiada nieco inny kształt, wtryskiwacze nieco inaczej umieszczone.

Także skrzynia i most wyglądają jakoś inaczej.

Na zdjęciu ma jednak tylne obciążniki, stylem podobne do tych z "28'/starszych "30'.

Rozstaw osi wydaje się jakby mniejszy niż w 30-tce, prawda? Ale te tylne błotniki wysokie zrobili.

Kabina wydaje się przyjazna, szczególnie duże, wygodne drzwi. Jest jednak smaczek z serii C, czyli płaski tłumik he, he. Wielka szkoda, że nie weszły do produkcji. Taka szansa ulepszenia zmarnowana.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • XMK13
  • 381 2128

Faktycznie te ciągniki były kompletnie nową konstrukcją. Mogły mieć lekkie podobieństwa do C-330, bo w końcu to też ciągnik.

Skrzynia biegów to 9x3. Po prawej była dźwignia zmiany biegów, a z lewej reduktora. Sama skrzynia była skrzynią planetarną.

Podłoga była w miarę płaska i skrywała pod sobą zbiornik paliwa, co jest dużym plusem (lekkie Ursusy xx1x do 2009 roku miały zbiornik paliwa nad silnikiem).

Sprężarka była załączana dźwigienką. Rozstaw osi był regulowany - przednią oś można było przesunąć wzdłużnie dzięki ramie.

Kabiny były identyczne we wszystkich modelach serii U, stąd duże błotniki.

Maska była otwierana do przodu.

Te ciągniki miały duży potencjał, który zmarnowano!!!

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • izydor6280
  • 652 7040

zamiast sie rozwijac postanowili klepac ciagniki na licencji MF'a,

mozna bylo zrobic dobry i w pelni polski ciagnik, mozna bylo nawiazac wspolprace z Steyr na ciezkie ciagniki

nie rozumiem ludzi, nawet dzis sa tacy, ktorzy wola jezdzic starym ursusem czy zetorem niz duzo nowsza i komfortowa konstrukcja z zachodu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • XMK13
  • 381 2128

Jak ktoś nie ma kasy to nie kupi zachodniego ciągnika.

Jeśli ktoś ma stary ciągnik, ale od nowości to też nie musi zmieniać go na zachodniego, używanego, bo może sobie tylko problemów narobić (nie musi).

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • URSUS52
  • 7 192

nawet ładnie i zgrabnie to wygląda, gdyby w polskim rządzie byli normalni ludzie a nie taka banda jak jest to byśmy mieli ciągniki lepsze od zetora. Dzisiaj Ursus był by na poziomie zachodnich ciągników a nie przez 30 lat klepane to samo...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Adi96
  • 1231 8996

Tylko zanim coś weszło do produkcji czy ma powstać jaka fabryka musiało być zatwierdzone przez Rosję nie bylismy wtedy wolnym krajem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • adikpl1
  • 201 4171

Ciekawe co oznacza skrót ZDKP?

Bo na przestrzeni lat mimo zmiany szyldu bardzo ważna rzecz się nie zmieniła. Naszym krajem rządzą debile.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mekiss
  • 28 146

Ciekawe co oznacza skrót ZDKP?

Bo na przestrzeni lat mimo zmiany szyldu bardzo ważna rzecz się nie zmieniła. Naszym krajem rządzą debile.

Kiedys mielismy wielkiego brata ze wschodu , a teraz mamy z zachodu ,tylko to sie zmienilo :unsure:

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.