Skocz do zawartości

Ursus U310

Niestety nie wszedł do produkcji seryjnej

  • Like 3

Informacje o zdjęciu Ursus U310


33 komentarzy



Rekomendowane komentarze

Ktoś na AF albo YT ma ciągnik z tej serii? bardzo mnie interesuje czym one się różniły. Czy to było rozwinięcie 330 czy zupełnie co innego nigdy niestety nie miałem okazji widzieć na żywo takiego unikatu :(

Gdyby ktoś jakiegokolwiek z tej serii miał na sprzedaż, to kupię !!!!

 

Z mojego punktu widzenia, te ciągniki były dużo bardziej nowoczesne niż te nasze c330 czy c360 i skok technologiczny był o wiele lepszy i nowocześniejszy :)

Sam komfort pracy musiałby być dużo lepszy, poprzez chociaż by taką kabinę, jedynie co to maskę można by było zaprojektować nieco inaczej

Super zdjęcie. Wspaniale. Prototypowy Ursus U-310 w czasie pracy/testów. Zazwyczaj trafiają się fotki prototypów na placu fabrycznym.

Jego moc wynosiła w granicach 30 KM. Więc pracowałby zapewne z podobnymi maszynami jak C 330.

Nie było to na pewno rozwinięcie "30"-tki. Silnik posiada inną konstrukcję, np: średnica tłoków, umieszczenie osprzętu silnika. Dźwięk silnika, jest jednak nieco podobny do tego z C 330. Ma też 2 cylindry.

Pompa wtryskowa, umieszczona z lewej strony silnika. Na szczęście, zastosowano jeszcze prostą rzędową. Głowica posiada nieco inny kształt, wtryskiwacze nieco inaczej umieszczone.

Także skrzynia i most wyglądają jakoś inaczej.

Na zdjęciu ma jednak tylne obciążniki, stylem podobne do tych z "28'/starszych "30'.

Rozstaw osi wydaje się jakby mniejszy niż w 30-tce, prawda? Ale te tylne błotniki wysokie zrobili.

Kabina wydaje się przyjazna, szczególnie duże, wygodne drzwi. Jest jednak smaczek z serii C, czyli płaski tłumik he, he. Wielka szkoda, że nie weszły do produkcji. Taka szansa ulepszenia zmarnowana.

Faktycznie te ciągniki były kompletnie nową konstrukcją. Mogły mieć lekkie podobieństwa do C-330, bo w końcu to też ciągnik.

Skrzynia biegów to 9x3. Po prawej była dźwignia zmiany biegów, a z lewej reduktora. Sama skrzynia była skrzynią planetarną.

Podłoga była w miarę płaska i skrywała pod sobą zbiornik paliwa, co jest dużym plusem (lekkie Ursusy xx1x do 2009 roku miały zbiornik paliwa nad silnikiem).

Sprężarka była załączana dźwigienką. Rozstaw osi był regulowany - przednią oś można było przesunąć wzdłużnie dzięki ramie.

Kabiny były identyczne we wszystkich modelach serii U, stąd duże błotniki.

Maska była otwierana do przodu.

Te ciągniki miały duży potencjał, który zmarnowano!!!

zamiast sie rozwijac postanowili klepac ciagniki na licencji MF'a,

mozna bylo zrobic dobry i w pelni polski ciagnik, mozna bylo nawiazac wspolprace z Steyr na ciezkie ciagniki

nie rozumiem ludzi, nawet dzis sa tacy, ktorzy wola jezdzic starym ursusem czy zetorem niz duzo nowsza i komfortowa konstrukcja z zachodu

Jak ktoś nie ma kasy to nie kupi zachodniego ciągnika.

Jeśli ktoś ma stary ciągnik, ale od nowości to też nie musi zmieniać go na zachodniego, używanego, bo może sobie tylko problemów narobić (nie musi).

nawet ładnie i zgrabnie to wygląda, gdyby w polskim rządzie byli normalni ludzie a nie taka banda jak jest to byśmy mieli ciągniki lepsze od zetora. Dzisiaj Ursus był by na poziomie zachodnich ciągników a nie przez 30 lat klepane to samo...

Tylko zanim coś weszło do produkcji czy ma powstać jaka fabryka musiało być zatwierdzone przez Rosję nie bylismy wtedy wolnym krajem.

Ciekawe co oznacza skrót ZDKP?

Bo na przestrzeni lat mimo zmiany szyldu bardzo ważna rzecz się nie zmieniła. Naszym krajem rządzą debile.

Ciekawe co oznacza skrót ZDKP?

Bo na przestrzeni lat mimo zmiany szyldu bardzo ważna rzecz się nie zmieniła. Naszym krajem rządzą debile.

Kiedys mielismy wielkiego brata ze wschodu , a teraz mamy z zachodu ,tylko to sie zmienilo :unsure:


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×