Skocz do zawartości

Informacje o zdjęciu Ursus C-360 4P


115 komentarzy



Rekomendowane komentarze

Gość Zetek5340

Ładnie wygląda szkoda że do produkcji nie wyszedł :(

jeden użytkownik miał taki ciągnik i mówił że "tył ciągnika" jest za słaby do tego silnika. Ja nie rozumiem takich ludzi, którzy by dokładali taki silnik do 360? -przecież macie Ursus 4512 z takim silnikiem, chcecie dodać jeszcze przedni napęd macie 4514. Albo ludzie, którzy komentują nowe ursusy tym, że dalej powinni produkować 12XX czy 16XX bo to potęga ursusa... gdzie do uprawy w polu mamy może do wyboru 3 biegi z 8

  • Like 2

jeden użytkownik miał taki ciągnik i mówił że "tył ciągnika" jest za słaby do tego silnika. Ja nie rozumiem takich ludzi, którzy by dokładali taki silnik do 360? -przecież macie Ursus 4512 z takim silnikiem, chcecie dodać jeszcze przedni napęd macie 4514. Albo ludzie, którzy komentują nowe ursusy tym, że dalej powinni produkować 12XX czy 16XX bo to potęga ursusa... gdzie do uprawy w polu mamy może do wyboru 3 biegi z 8

 

Dobrze gada, ile czasu można było klepać to samo gdzie komfortu brak a pod siedzeniem siedzi cała orkiestra "umilając" prace. Weszła seria MF-ów zastępując serie C z normalną kabią i podzespołami lepszymi od tego co było. Ale ludzie i tak będą marudzić bo przecież to co było wcześniej było lepsze :mellow:

  • Like 1

jeden użytkownik miał taki ciągnik i mówił że "tył ciągnika" jest za słaby do tego silnika. Ja nie rozumiem takich ludzi, którzy by dokładali taki silnik do 360? -przecież macie Ursus 4512 z takim silnikiem, chcecie dodać jeszcze przedni napęd macie 4514. Albo ludzie, którzy komentują nowe ursusy tym, że dalej powinni produkować 12XX czy 16XX bo to potęga ursusa... gdzie do uprawy w polu mamy może do wyboru 3 biegi z 8

 

Tylko ze 4512/14 to już nie był ursus 60-tka może i też nie ale jakoś była tak bardziej polska i wcale nie była zła bo można było z niej zrobić dobry ciągnik i może mielibyśmy dzisiaj polską "proxime" a tak to nie mamy nic ;( a ciężka seria była bardzo dobra jedyne co dołożyć jej ze 2 biegi między prędkością 10-15 km/h bo w polu fakt faktem z prędkością lipa ;(

@uglibugli po pierwsze nie odbieraj tego komentarza jako ataku na Ciebie bo nie mam tego na celu :) przechodzac do sedna: Ciągniki na licencji MF w tamtych czasach to był duży skok dla ursusa, myślę że każdy z posiadaczy tej serii jest zadowolony z niej, i jakoś ten nie polski Ursus do dzisiaj trzyma naprawdę dobrą cenę. Idąc Twoim tropem dołożenia 2 biegów to tak: Nowa skrzynia(bo mało biegów)+rewers, nowy silnik(bo nowe normy emisji spalin), nowy układ hydrauliczny(no bo maszyny coraz cięższe) co równa się z całkowita zmianą ciągnika, więc fabryka wyprodukuje nowy ciągnik to ludzie znowu powiedzą, że mogli "podreperować starą 16" :)

  • Like 1

przecież podreperowali 16-stke i wprowadzili zamiast 1674 Forte model 15014 i tak jak napisał @agro1991 każdy twierdzi że to niewypał, że stare 1614 były lepsze itd. 15014 posiada wyposażenie jakiego może pozazdrościć wiele znanych marek. skrzynia, podnośnik, hydraulika, wszystko jest na wysokim poziome. silnik SISU, jeden z najlepszych producentów.

C-360 4p wszystkim się podoba, bo jest prototypem, więc jest oryginalny i niepowtarzalny. Dzisiaj pewnie wielu by kupiło 4p, bo byłby świetny jako ciągnik pomocniczy i do tego tańszy od 4512 (o nawet 10-15tys!).

Licencja MF-a była początkiem końca Ursusa - niestety.

Ciężka seria gdyby była modernizowana we właściwym czasie, to by do tej pory była produkowana!!!

Zastosowanie Perkinsa 15 lat wcześniej, modernizacja układu napędowego, założenie wydajniejszej pompy hydraulicznej i montaż większych siłowników wspomagających podnośnik. Wszystko to mogło być zrobione, a nie było!!!

  • Like 1

jeden użytkownik miał taki ciągnik i mówił że "tył ciągnika" jest za słaby do tego silnika. Ja nie rozumiem takich ludzi, którzy by dokładali taki silnik do 360? -przecież macie Ursus 4512 z takim silnikiem, chcecie dodać jeszcze przedni napęd macie 4514. Albo ludzie, którzy komentują nowe ursusy tym, że dalej powinni produkować 12XX czy 16XX bo to potęga ursusa... gdzie do uprawy w polu mamy może do wyboru 3 biegi z 8

A ja myślę, że byłby lepszy ;) Komfort pracy nie byłby na takim poziomie, ale uciąg i rozkład biegów by to nadrobiły. Sam miałem okazję pracować Ursusem 4512 i stwierdzam iż jest tam za mało biegów duża różnica pomiędzy 2h-3h oraz 4l a 2h. Uciąg marny, tył za lekki nawet z kompletem obciążników, mankamentem jest również obsługa maszyny zawieszanych na tuz oraz potrzebujących wyjść hydraulicznych np; połóg obrotowy (trzeba podnieść, przełączyć wajchę pod siedzeniem i dopiero wtedy można go obrócić). Komfort pracy w porównaniu do 360 to bajka, szczelna kabina, w miarę cicho, lecz widoczność jest nie najlepsza (na boki, siedzenie mogło by być wyżej, ponieważ błotniki zasłaniają trochę). :))

W necie widzialem foty 60 tki z silnikiem deutza chlodzonym powietrzem. Tez był to jakis prototyp. Wada była tylko jedna. te silniki trzeba było kupować za dewizy. Dolary lub marki. W prl wtedy tego nie było a ciągnik z takim silnikiem był by pewnie ze 2 razy droższy. W biednej socjalistycznej polsce nikomu takie fajerwerki nie były potrzebne.

Jeśli 4512 ma słaby uciąg, to C-360 4p też by nie szalała, biegów też nie ma więcej...

Tak, czy inaczej 4p to dobry pomysł!

ale sie podniecacie tym 4p w 60siątce

moim zdaniem 3p w 60siątce jest dobrym silnikiem. na uciąg tego ciągnika spokojnie wystarcza a w dodatku jest zrywny i ekenomioczny.

4 garazy bez napędu to poraża (silnik ursusa 4 też nie jest w pełni wykorzystany)

może by był dobry do jakiś maszyn na wom, ale nie na uciąg.

no i znalazłby się pewnie taki co zaczepił by do niego pług 3-skibowy obrotowy albo agregat uprawowo siewny a wszyscy by się tym podniecali, a to dalej była by to tylko 60-tka (tylko trochę mocniejsza) z lekkim przodem, słabym podnośnikiem i hydrauliką, denną skrzynią biegów i bez przedniego napędu. to tak jakby do skrzyni i karoserii golfa 3 wstawić silnik 3,0. chociaż i tu trochę zły przykład bo jest silnik VR6 który dla mnie jest tak samo przesadzony w tych samochodach jak ten 4 perkinsa w tym ciągniku


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×