Skocz do zawartości

Ursus U310



Niestety nie wszedł do produkcji seryjnej

  • Like 3



Rekomendowane komentarze

Gdyby ktoś jakiegokolwiek z tej serii miał na sprzedaż, to kupię !!!!

 

Z mojego punktu widzenia, te ciągniki były dużo bardziej nowoczesne niż te nasze c330 czy c360 i skok technologiczny był o wiele lepszy i nowocześniejszy :)

Sam komfort pracy musiałby być dużo lepszy, poprzez chociaż by taką kabinę, jedynie co to maskę można by było zaprojektować nieco inaczej

Super zdjęcie. Wspaniale. Prototypowy Ursus U-310 w czasie pracy/testów. Zazwyczaj trafiają się fotki prototypów na placu fabrycznym.

Jego moc wynosiła w granicach 30 KM. Więc pracowałby zapewne z podobnymi maszynami jak C 330.

Nie było to na pewno rozwinięcie "30"-tki. Silnik posiada inną konstrukcję, np: średnica tłoków, umieszczenie osprzętu silnika. Dźwięk silnika, jest jednak nieco podobny do tego z C 330. Ma też 2 cylindry.

Pompa wtryskowa, umieszczona z lewej strony silnika. Na szczęście, zastosowano jeszcze prostą rzędową. Głowica posiada nieco inny kształt, wtryskiwacze nieco inaczej umieszczone.

Także skrzynia i most wyglądają jakoś inaczej.

Na zdjęciu ma jednak tylne obciążniki, stylem podobne do tych z "28'/starszych "30'.

Rozstaw osi wydaje się jakby mniejszy niż w 30-tce, prawda? Ale te tylne błotniki wysokie zrobili.

Kabina wydaje się przyjazna, szczególnie duże, wygodne drzwi. Jest jednak smaczek z serii C, czyli płaski tłumik he, he. Wielka szkoda, że nie weszły do produkcji. Taka szansa ulepszenia zmarnowana.

Faktycznie te ciągniki były kompletnie nową konstrukcją. Mogły mieć lekkie podobieństwa do C-330, bo w końcu to też ciągnik.

Skrzynia biegów to 9x3. Po prawej była dźwignia zmiany biegów, a z lewej reduktora. Sama skrzynia była skrzynią planetarną.

Podłoga była w miarę płaska i skrywała pod sobą zbiornik paliwa, co jest dużym plusem (lekkie Ursusy xx1x do 2009 roku miały zbiornik paliwa nad silnikiem).

Sprężarka była załączana dźwigienką. Rozstaw osi był regulowany - przednią oś można było przesunąć wzdłużnie dzięki ramie.

Kabiny były identyczne we wszystkich modelach serii U, stąd duże błotniki.

Maska była otwierana do przodu.

Te ciągniki miały duży potencjał, który zmarnowano!!!


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v