Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w MTZ - Belarus

MTZ 82 + Sanok D-35M

mała wpadka użytkownika @Radek82 :D


Informacje o zdjęciu MTZ 82 + Sanok D-35M


10 komentarzy

Rekomendowane komentarze

@seweryn20 cieszę się, że masz ekstra pomalowanego mtz, ale chyba przesadzasz. Może jest kilka miejsc gdzie rdza weszła, ale nie licząc tłumika to na prawdę niewiele. Już od roku myślę czy żeby go odświeżyć, ale oryginał to jednak oryginał.


@piotr119 te lampy tak ma odkąd go kupiulismy chyba 6 lat temu. Tak się zbieram żeby je schowac w maske ale tak też nie jest źle. Tylko te dziury puste wkurzaja i w końcu je przeniose do środka :D

Bez urazy. Co z tego ze lakier oryginał jak w wielu miejscach nie ma go wcale? A nowy to niby gorszy od 20-letniego? Nie wygląda na zadbanego i sam przyznałeś że prosi się o malowanie. 

Ja tam sie nie obrażam bo i o co. Malowanie to sprawa drugorzędna. Jest przy nim parę spraw technicznych do zrobienia. skrzynia do roboty, głowica i hydraulika do przejrzenia bo osłabła troche ostatnio. No i przednie kapcie szersze bo z tyłu założone ma 480/70R38 to i przod do wymiany i juz by mi sie pełne felgi uśmiechały. Jak to poogarniam to dopiero pomyśli się o malowaniu.


A właśnie mam pytanie do tych, co już mieli bliższą stycznośc ze skrzynia w takim rusku. Jeśli np. na 1 i 2 stuka na każdym reduktorze( na nich najwięcej, na 3 i 4 dużo mniej) to do wymiany będą koła zębate pewnie? Bo wiem że w 60 jak stukało na 4 i do tego szarpało to był zęby na kole wycięte. A jak to w ruskich skrzyniach wygląda? Wiem, że to sie okaże dopiero jak pokrywę zwalę ale chociaz będę wiedział na co byc przygotowanym mniej więcej. Z góry dzięki :P

Koła które masz z tyłu to odpowiednik średnicy 16,9R38 do których z przodu powinny być założone 13,6R20 lub 360/70R20.

 

Co do skrzyni to ciężko powiedzieć na pałę. Skrzynia prosta, części tanie nie ma się czym przejmować. Znajdziesz czas rozbierzesz i na pewno to wyczaisz. na pewno będą zmęczone łożyska. Co jeszcze trudno określić.

 

Z przodu masz fajne felgi. Bardzo fajne żeby poszerzyć je samemu z 9 cali szerokości do 12 do większego rozmiaru opony.

 

 

No mysle, że sie ogarnie to skrzynie jakoś. A co do opon to wiem, że takie beda pasować. Felgi czy fajne, no nie wiem. Co masz na myśli, żeby je poszerzyć? Ja kiedyś widziałem jak facet miał opony 13,6 R20 na tych felgach to nie wyglądało też źle. Ale osobiście wolałbym wymienić je na pełne bo te pękają przy spawach, tam gdzie do obręczy są uchwyty do gwiazdy spawane. Myślę, że dlatego pęka to, bo uchwyty są na rancie spawane a nie jak w każdej innej feldze blisko środka felgi. Już raz spawalismy te pęknięcia, bo strach było jeździc już:D

Przecina się felgę na obwodzie, wstawia pasek i spawa z powrotem. Gdzieś to widziałem. Fajne bo zmiana szerokości na gwieździe jest poręczna. Przełóż gwiazdę do środka felgi może pomoże. Częstą przyczyną pękania w tych miejscach  są popuszczone niektóre śruby na gwieździe. Wtedy ta co trzyma urwie uchwyt.

Aha, o tym przecinaniu i spawaniu felgi nie słyszałem. W sumie jak by dobrze zespawac to moze i nawet bezpieczne by to było. Ale i tak jestem za pełnymi. A co do pękania to myślę, że przełożenie gwiazdy nie pomoze tu. te felgi jak mniemam od nowości, czyli od 1993 nie były spawane a u mnie zaczęły pękać chyba 2 lata temu. Ale myślę że to po prostu przez złe umiejscowienie tych uszu na obręczy bo na prawej feldze były mocniej popękane, a w polu częściej się zawraca w lewo jakoś tak wychodzi zawsze i jak sie orze zagonowym pługiem to tyeż koła się kręci lekko w lewo a w nich koła na tych zwolnicach się lekko kładą przy skręcaniu i to chyba dlatego pękają.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×