Gość gsxr1000 Napisano Styczeń 16, 2013 Witam wiele roboty jest żeby założyć silnik 3p jak wałki pasują 1i2 stopień muszą być inne Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
KarolTD90 1320 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 1320 4138 http://pl.wikipedia..../Ursus_C-330-3P To jest oryginalny prototyp czy sam dokładałeś ten silnik?? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
cinek1808 1746 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 1746 2561 teraz kwestia czy to jest silnik AD3.152 o mocy 38 KM czy AD3.152UR, o mocy (47,5 KM) Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
KarolTD90 1320 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 1320 4138 Ten z tego prototypu to był o mocy 38KM Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
traktorzystac330 578 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 578 2678 Wczoraj z tatą gadaliśmy o takiej przeróbce I jak chodzi ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Maniek101 144 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 144 1817 koles pisze ze od 360 3p czyli powinien miec 47km.. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
lukasz222 2883 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 2883 3489 Pytanie jak długo wytrzyma układ przeniesienia napędu przy tym silniku Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
valadin1 38 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 38 452 Więc tak: silnki zakładalismy sami ja brat i tata (stary silniczek miał już naprawde dosyc i nie opłacało sie go remontować no ale nic dziwnego bo miał 26 tyś zrobione) roboty jest sporo przynajmniej w przypadku tego silnika AD3.152UR. który pochodził z tarpana. Wałki pasują ale drugi stopień trochę słabo zazębia.. pozatym jest sporo kombinacji żeby go dopasować bo: nie pasuje przykręcanie przedniej osi do silnika i tzreba robić doróbke (my zrobiliśmy z grubej blachy) trzeba przedłużać drązki kierownicze, i trzeba dorobić pierścień łączący silnik z obudiwa sprzegła bo c330 ma koło zamachowe w obudowie silnika a c360 3p ma w obudowie sprzęgła i po zestawieniu zostaje chyba 11cm przerwy jak na zdjęciu: http://imageshack.us/photo/my-images/23/zdjcie0193za.jpg/ a to ten pierścień dystansowy który jest tam wstawiony: http://imageshack.us/photo/my-images/28/zdjcie0182zg.jpg/ U nas ten pierścień jest zrobiony z obciętych elementów ze starego silnika i częsci obudowy sprzęgła od tarpana dzięki czemu można było to razem skręcić. A chodzi super poprawiła się efektywność pracy a spalanie spadło Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
valadin1 38 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 38 452 Pytanie jak długo wytrzyma układ przeniesienia napędu przy tym silniku w 1 roku pracy nic się nie stało ze skrzynią a ciągnik chodził sporo Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
lukasz222 2883 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 2883 3489 Zależy jak sie też jeździ i z czym. Każdy układ jest projektowany pod nominalną moc silnika, a tutaj mamy przypadek gdzie silnik dostarcza prawie 160% mocy nominalnej na układ jezdny. Nawet jeśli wytrzymałościowo projektowany jest z dużą rezerwą to w tym momencie balansujesz na granicy. Może sie zdarzyć, że jak będzie np. ciągnął na głęboko pług 3 skibowy i dojdzie do sytuacji gdzie nagle napotka na duży opór i wykorzysta każdy kN momentu obrotowego to rozleci sie skrzynia lub atak. Czego oczywiście nie życzę, bo rozwiązanie bardzo ciekawe. Nurtuje mnie tylko właśnie ten aspekt niedopasowania parametrów różnych współpracujących zespołów. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
valadin1 38 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 38 452 ciągnik jest eksploatowany z rozwagą, używany głównie do lekkich prac do ciężkich typu orka są używane większe ciągniki. Bo po co się narobić i zaraz to rozwalić przy sprawdzaniu maksymalnych możliwości ;p Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
lukaskurp 7 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 7 244 Ten traktor został zaprojektowany dawno temu, Kiedyś nikt nie oszczędzał i nie śróbował konstrukcji bo to miało wieki chodzić bo i tak nie można było nadążyć tego produkować. skrzynia w 30 wcale nie wygląda na słabą, w ferdku nie jest okazalsza, a 3512 również w polsce były odlewane. jeżeli nie wystąpi jakaś siła wyższa to nic mu sie nie stanie. Dla autora duży szacun, sam o tym myślałem ale sprzedałem i 255 kupiłem bo praktycznie jeden w drugi wszedł Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
MANIU1208 39 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 39 559 Nic się raczej nie powinno urwać skrzynia nie jest z plasteliny i wytrzyma 47 koni. W tym traktorku to dopiero jest wzrost mocy i jakoś się kręci! Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość djp Napisano Styczeń 16, 2013 MANIU1208 nie o moc tu chodzi, a o moment obrotowy, znacznie wyższy (o ponad połowę) niż w silniku ciapka. To nie może pozostać bez wpływu na trwałość. Rok pochodzi, może dwa, może ... , ale nic nie ma za darmo. Opona normalnie wytrzymuje powiedzmy 4 lata. W drftingu kilka godzin. Zwróciłbym też uwagę na to, że (jak autor wspomniał) ma wyjechane 26 tyś. Większe luzy na niemal wszystkim, co przenosi napęd ma ogromny wpływ na wytrzymałość. Jednak mam jedną generalna uwagę. Przy tej masie ciągnika i rozmiarze opon nie ma szans na efektywnie przeniesienie mocy silnika na roli (gruncie). On jest prawie tonę lżejszy od 255. Z kolei na twardym i przyczepnym podłożu nieostrożne puszczenie sprzęgła może się skończyć zmieleniem skrzyni. A nie tak trudno dać się ponieść chęci sprawdzenia, co potrafi. Mimo wszystko bezawaryjności życzę. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
lukasz222 2883 Napisano Styczeń 16, 2013 Zaawansowany 2883 3489 Dokladnie o to mi chodzi. Każdy materiał podczas eksploatacji sie 'starzeje'. I nawet jeśli w fabryce projektowali go na 50 koni i później zakładali do 30tki nie znaczy, że dziś ma te same właściwości. Nie życzę nikomu źle, niech ten traktor chodzi bezawaryjnie jak najdłużej. Po prostu troche mam z tymi tematami do czynienia i wiem, że jeśli dokładamy siłę do jakiegoś mechanizmu to trzeba ten mechanizm pod tą siłę przystosować. Gdyby wszystko było takie "cacy" to Ursus zamiast sie wysilać nad całkiem nowym modelem wsadzał by tylko lepszy silnik i obciązniki dla masy do projektu 30tki. Założe sie że nawet prototyp C-330 3P miał w jakiś sposób wzmocniony układ napędowy. Mechanika jest na tyle nieubłagana że zawsze coś odbywa się kosztem czegoś. Fakt, 30tka pochodzi troche na takim silniku, ale to nie na wieczność. Każde szarpnięcie spowoduje mikro-uszkodzenia w układzie napędowym. A kumulacja takich uszkodzeń to już oznacza spory kłopot. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
izydor6280 1154 Napisano Styczeń 17, 2013 Zaawansowany 1154 9149 o ile mi wiadomo to tego typu silniki mialy 38 KM, oczywiscie moge sie mylic przystawke do skrzyni widzialem kiedys na allegro, prawdopodobnie pasuje od jakiegos widlaka a przystawka do osi nie jest taka jak w 360 ??? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
lukaskurp 7 Napisano Styczeń 17, 2013 Zaawansowany 7 244 Panowie, ostudźcie temperamenty, jak ma tyle Mh wyjechane to już się wypłacił. Autor miał kaprys to zrobił tak. Trzeba mu pogratulować pomysłu, że chciało mu się "starego grata" reanimować i zrobić coś fajnego moim zdaniem. A tak na zdrowy rozum taki tuning wymagał trochę wiedzy i umiejętności, więc na pewno jakieś zagadnienia mechaniki, wytrzymałości autorowi są znane. Więc po co wykłady z wytrzymałości i tribologi w komentarzach robić. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
valadin1 38 Napisano Styczeń 17, 2013 Zaawansowany 38 452 o ile mi wiadomo to tego typu silniki mialy 38 KM, oczywiscie moge sie mylic przystawke do skrzyni widzialem kiedys na allegro, prawdopodobnie pasuje od jakiegos widlaka a przystawka do osi nie jest taka jak w 360 ??? Z tego co Wiem silnik z tarpana 239D ma 42km ale to niewielka różnica przystawki do silnika szukałem wszędzie i nic takiego nie znalazłem trochę wątpie w to żeby jakiś widłak miał coś takiego... przednia oś to akurat najmniejszy problem;p Skrzynia wytrzyma na 100% orginalny silnik był słabszy ale za to traktor byl do wszystkiego m.in orka pługiem 3 skibowym, kopanie ziemniaków kombajnem 2 rzędowym i w tamtym czasie wymagał 1 niewielkiego remontu skrzyni. Jak zakładaliśmy ten mocniejszy silnik przejrzeliśmy skrzynie i nie było żadbych luzów czy też widocznych uszkodzeń mechanicznych. wszyscy mają dużo do powiedzenia że skrzynia i wałki nie wytrzymają a nikt nie zna faktycznej wytrymałości... nowa tarcza sprzęgła rozsypała się a skrzyni i wałką nic to znaczy że stare orginalne części mogą jescze dużo i są lepszej jakości niż te nowe Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
WEBESTO 7 Napisano Styczeń 20, 2013 Zaawansowany 7 182 te 47KM niewiele obciąży skrzynie c-330 c-330 to ursus z najtrwalsza skrzynią biegów. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Maniek101 144 Napisano Styczeń 15, 2015 Zaawansowany 144 1817 I jak tam po dwóch latach spisuje się ten c 330 3p ? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość konteno Napisano Styczeń 15, 2015 a escort 335 to jaką ma skrzynię ? taki sam ciapkomat i też jakoś wytrzymuje ile teraz leci na godzinę ta trzydziesta z silnikiem 3p? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mds212 2133 Napisano Październik 28, 2016 Zaawansowany 2133 7827 24 tys mth w ciapku? :lol: :lol: Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się