Skocz do zawartości

News

  • wpisów
    3126
  • komentarzy
    244
  • wyświetleń
    1781706

Współtwórcy bloga

Technologia w ciągnikach obniżająca spalanie


Gość monika_adag_88

5080 wyświetleń

blog-0216387001478768612.jpg

Nowoczesne rozwiązania technologiczne zastosowane w maszynach marki John Deere mogą pozwolić na niższe zużycie paliwa i tym samym obniżenie kosztów eksploatacji - o jakie rozwiązania chodzi?

Blisko 50% kosztów eksploatacji ciągnika to wydatki na paliwo. Wobec tego niezwykle istotne staje się korzystanie z rozwiązań, które umożliwiają operatorowi obniżenie poziomu spalania. Firma John Deere jest tak pewna niezawodności swoich rozwiązań związanych z oszczędnością paliwa, że jest w stanie za tę oszczędność nawet swoim klientom zapłacić!

Takie możliwości oferuje John Deere w ramach usług rolnictwa precyzyjnego FarmSight, jednocześnie zapewniając wydajne zużycie paliwa, które ma przyczynić się do redukcji emisji spalin.

Funkcja Eco Shift w przekładni pozwala ciągnikom poruszać się z maksymalną prędkością 40 km/h przy obniżonej prędkości obrotowej silnika. Zmiana biegu na najwyższy automatycznie obniża prędkość obrotową silnika. Główna korzyść z zastosowania tego rozwiązania, to oszczędność paliwa nawet do 18% podczas prac przy małym obciążeniu. Dodatkowo ciągnik emituje mniej hałasu i mniej drgań, co oznacza, że praca operatora jest bardziej komfortowa.

blogentry-153152-0-74693200-1478768296_thumb.jpg
Amortyzowana przednia oś TLS to hydropneumatyczny układ samopoziomowania poprawiający wydajność i znacząco podnoszący komfort jazdy.

Podczas prac polowych amortyzacja TLS Plus zapewnia ciągłość styku kół z podłożem, a tym samym lepsze przenoszenie mocy silnika na podłoże – mówi Karol Zgierski z John Deere Polska. – Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania praca przedniego zawieszenia ciągnika jest znacznie bardziej przewidywalna.

Zarządzanie przekładniami oraz silnikiem jest niezwykle wygodne w ciągnikach serii 6R. Proste i niezawodne przekładnie pozwalają osiągnąć maksymalną wydajność i sprawność. Przekładnia AutoPowr/IVT, której tryby pracy zapewniają dwie funkcje – sterowanie obciążeniem i oszczędnością paliwa - umożliwia utrzymywanie stałej prędkości jazdy przy obniżonej prędkości obrotowej silnika w warunkach pracy pod niewielkim obciążeniem lub bez obciążenia. Przekładnia PowrQuad Plus daje możliwość dostosowania ustawień silnika w sposób najlepiej odpowiadający danemu zastosowaniu: dopasowanie prędkości, płynna lub szybka zmiana biegów, bieg początkowy, a przekładnia AutoQuad umożliwia włączenie trybu automatycznej zmiany biegów, który zapewnia najwyższy komfort pracy i optymalną wydajność.

Z kolei przekładnia DirectDrive to przekładnia dwusprzęgłowa, pozwalająca na zmianę biegów pod obciążeniem, umożliwiająca klientom pracę w trybie ręcznym, w którym można zakres i bieg idealnie dopasować do każdej wykonywanej pracy. Przekładnię można również ustawić w trybie automatycznym i będzie ona funkcjonować podobnie jak przekładnia AutoPowr/IVT – mówi Karol Zgierski z John Deere Polska. – Rozwiązanie to dostępne jest w maszynach 6 cylindrowych serii 6R.

Innym rozwiązaniem w ciągnikach serii 6R jest możliwość monitorowania wydajności i produktywności przy przejeżdżaniu przez pole.

– Operator dzięki ekranowi CommandCenter może monitorować procentową wartość poślizgu kół za pomocą sygnału GPS lub zainstalowanym radarem. Umożliwia to wykonywanie na bieżąco regulacji zapewniających wyższą efektywność spalania ciągnika i wydajność podczas pracy – tłumaczy Karol Zgierski z John Deere Polska.

blogentry-153152-0-57524700-1478768295_thumb.jpg

Z kolei ekonomiczna prędkość WOM 540E umożliwia pracę z prędkością 540 obr./min przy ekonomicznej, ale gwarantującej dużą moc prędkości obrotowej silnika. Doskonale sprawdzi się w zastosowaniach wymagających niewielkiej lub średniej mocy. Niższa prędkość obrotowa silnika zapewnia: niższe zużycie paliwa i niższe koszty, jak również mniejszy hałas i jeszcze cichsze środowisko pracy.

A za co John Deere będzie płacił swoim klientom?

Od 1 listopada 2016 r. klienci, którzy zakupili nowy ciągnik John Deere 7310R mogą brać udział w programie premiującym finansowo za ekonomiczne zużycie paliwa. Program gwarantowanego zużycia paliwa oferuje specjalną premię za niskie zużycie paliwa w ciągnikach pracujących w transporcie.

Klient, który zakupi ciągnik 7310R i zapisze się do programu – może wykorzystywać JDLink do rejestrowania rzeczywistego zużycia paliwa w ciągniku w trybie transportowym w okresie od dnia dostawy ciągnika do 30 listopada 2017 – informują przedstawiciele firmy. Jeśli całkowite zużycie paliwa podczas transportu przekroczy poziom docelowy określony przez John Deere, klient otrzyma kwotę równą kosztom netto zakupu nadwyżki paliwa.

Jeśli ciągnik zużyje mniej niż wskazaną przez John Deere ilość docelową, właściciele nowych ciągników 7310R również zostaną wyróżnieni finansowo: otrzymają dwukrotną wartość kosztu netto zakupu zaoszczędzonego paliwa.

Autor: Beata Kozłowska w oparciu o materiały firmowe

Foto: PanieDarek

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v