Famer21

Konserwacja - smarowanie

Polecane posty

Famer21    6

Wita, pytanie kieruję do posiadaczy Fendta, bo pewnie tylko oni będę wiedzieli co i jak..

Mam problem z kalamidkami w ramionach podnoszenia z tyłu. Zaczynają śpiewać, nie potrafię przebić smaru przez kalamidki żeby smar nacisnąć, ani ich odkręcić.. Jest na to jakiś sposób żeby przesmarować te elementy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Oj dawno już nikt tego nie smarował skoro tak zarosło. Miałem parę razy taki problem w kupionych używanych maszynach. Jeśli da się wykręcić kalamitkę to przeczyszczam mechanicznie otwór, daję nową kalamitkę i gotowe ale jak nie da się wykręcić to wciskam kulkę w kalamitce i przy pomocy strzykawki podaję benzynę ekstrakcyjną. Czasem trzeba to robić kilka razy przez parę dni ale w końcu rozpuszcza syf i da się przepchnąć smar. Potem to już tylko pilnować i smarować często a nie raz na rok jak wielu robi. Ważna jest też dobra smarownica. Porządna ręczna z dobrą końcówką potrafi przebić smar przez dość mocno zarośnięte kalamitki. Do takiego przebicia się dobra jest też smarownica pneumatyczna ale musi być dobra a to drogi sprzęt bo te tanie mają najczęściej mniejsze ciśnienie od porządnej ręcznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Jak do tej pory zawsze zdało to u mnie egzamin ale cierpliwość trzeba mieć :D Powodzenia !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pegaz3512    10

Smar ftp do podwozi samochodowych jest najlepszy do tego typu rzeczy. Nigdy nie przyschnie i nadaj się do smarowania gwintów. Czasem da się wkręcić sam wężyk od towotnicy bezpośrednio bez końcówki i wtedy przepchnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Famer21    6

Niestety tylko jedną stronę dałem radę przepchać.. Smarownice staram się odkręcić i będę czyścił..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Jak już Ci się uda udrożnić to nie smaruj smarem do łożysk tocznych tylko do ślizgowych pracujących pod dużym obciążeniem. Są to smary EP z dodatkiem litu. Wszyscy kumaci tylko tymi smarami smarują wszelkie sworznie w sprzęcie budowlanym. Smary takie mają czarną barwę. Nie wysychają i wytrzymują duże naciski więc dłużej pozostają między pracującymi częściami. Zawsze mam dwie smarownice, jedna ze smarem do łożysk tocznych typu ŁT-42 a druga właśnie ze smarem litowym. Smaruję tym wszelkie sworznie i tuleje w ciągnikach i maszynach rolniczych oraz oczywiście w ładowaczu czołowym. Dzięki tym smarom połączenia te pozostają długo bez luzów. Podobne cechy ma smar grafitowy ale nie wytrzymuje tak dużych nacisków. Warto więc zainwestować w drugą tawotnicę i parę tub smaru na zapas zwłaszcza, że nie jest drogo. Oryginalny smar JCB MPL-EP jest do dostania już od ok. 10 zł za tubę. Oczywiście może to być smar innego producenta aby był z dodatkiem litu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TadekW    0

Jak już Ci się uda udrożnić to nie smaruj smarem do łożysk tocznych tylko do ślizgowych pracujących pod dużym obciążeniem. Są to smary EP z dodatkiem litu. Wszyscy kumaci tylko tymi smarami smarują wszelkie sworznie w sprzęcie budowlanym. Smary takie mają czarną barwę. Nie wysychają i wytrzymują duże naciski więc dłużej pozostają między pracującymi częściami. Zawsze mam dwie smarownice, jedna ze smarem do łożysk tocznych typu ŁT-42 a druga właśnie ze smarem litowym. Smaruję tym wszelkie sworznie i tuleje w ciągnikach i maszynach rolniczych oraz oczywiście w ładowaczu czołowym. Dzięki tym smarom połączenia te pozostają długo bez luzów. Podobne cechy ma smar grafitowy ale nie wytrzymuje tak dużych nacisków. Warto więc zainwestować w drugą tawotnicę i parę tub smaru na zapas zwłaszcza, że nie jest drogo. Oryginalny smar JCB MPL-EP jest do dostania już od ok. 10 zł za tubę. Oczywiście może to być smar innego producenta aby był z dodatkiem litu.

 

to ten http://magross.pl/total/multis-xhv-2/ się nada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Jest to smar EP więc oczywiście, że się nada ale myślę, że nie jest tani. Ten, który padałem za przykład do maszyn JCB jest dobry i tani co ma duże znaczenie przy maszynach budowlanych gdzie jest dużo punktów smarowania i trzeba często smarować. Na potrzeby smarowania sworzni pracujących pod dużymi obciążeniami w rolnictwie można kupić i coś droższego bo nie ma tak dużo tych punktów smarowania, no może z wyjątkiem ładowarek teleskopowych i ładowaczy czołowych gdy są wykorzystywane często i pracują dużo godzin. Każdy producent środków smarnych ma w swojej ofercie smary EP z dodatkiem litu więc każdy może dobrać produkt do swojej kieszeni i dostępności. Jeśli ktoś zużywa dużo takiego smaru to tanio kupi go wysyłkowo a jeśli idzie albo i nie tuba na rok to lepiej kupić w lokalnym sklepie drożej a i tak wyjdzie taniej niż z wysyłką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Famer21    6

Smar to najmniejszy problem wszystko da się kupić, ale jak to przepchać... ;/ Już nie śpiewają, bo 1 strona w 2 miejscach z 3 poszła, ale drugiej strony nie da się ruszyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rolnik2002a
      Witam wszystkich. Niedawno na podwórku zawitał fendt 720 z 2011roku. Wszystko super ale wczoraj przy próbie przestawienia na podwórku po przekręceniu zapłonu wyrzucił błąd 00.0.01 i amen żadnej reakcji ciągnik pali ale nie jedzie. Gdzie można szukać przyczyny i jak ją naprawić. Jeśli ktoś miał taki przypadek prosze o podpowiedź.
      To mój pierwszy post więc jeśli coś pomyliłem proszę o poprawe
      Kamil
    • Przez BELLAAGRO
      Dzień dobry wszystkim. 
      czy może ktoś podpowiedzieć jak ustawić w fendt 716 com2 na terminalu żeby po przyciśnięciu przycisku  GO aktywowało mi blokadę mostu a przy END wyłączyło?  Prawdopodobnie trzeba ustawić to w sekwencjach ale czytając instrukcje obsługi nie mogę tego rozpracować.
    • Przez piotrrek02
      Witam forumowiczów i proszę o pomoc.
      Pacjent Fendt 714 z 2002r.
      Podczas rozładunku przyczepy zapalił się błąd hydrauliki i zablokował pracę siłownika. Od tamtej pory po odpaleniu ciągnika wyświetla się błąd A.1.2C (według książki "Zawór elektryczny nr.2. Uruchamianie ręczne"). Nie da się odblokować szybkozłączy hydrauliki. Kolejna rzecz to zaznaczona sekcja rozdzielacza świeci się na czerwono.
      Co może być nie tak? Gdzie zacząć szukać przyczyny?
      Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.
      Pozdrawiam 

    • Przez Kqcper
      Witam problem jest z fendt 720 2012 r. Ciągnik niechce zbytnio pompowac powietrza do  przyczep z wężem jednoobwodowym mianowicie jak spuszczę ręczny ciagnik schodzi z 7/8 kwadratów do 3 i zaczyna samemu hamować przyczepy mozna tak stac nawet cały dzień a ciagnik nie napomuje powietrza do przyczep można to ominąć przez zaciągania ręcznego przed zahamowanie przyczep i zaciągnięcie gdy zejdzie 4 kwadratów tą czynność trzeba powtórzyć około 5 do 8 razy  aby byłoby można ruszyć z miejsca  . A na dwuobwodomym działa wszystko ok 
    • Przez jaroslaw85
      Witam. W fendzie 716 vario 2002r słabo pracuje miękka oś. Czy ktoś wie który hydroakumulator jest od miękkiej osi. Z tego co wiem to tam może być przyczyna. Po wężach widzę że powinien być to któryś z tych nad akumulatorem. Tylko nie wiem czy to ten mniejszy czy większy. Kiedy popuszczam śrubę na imbus to z większego cieknie olej a z mniejszego jest cisza jakby nie było gazu.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj