Skocz do zawartości
Famer21

Konserwacja - smarowanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Famer21    6

Wita, pytanie kieruję do posiadaczy Fendta, bo pewnie tylko oni będę wiedzieli co i jak..

Mam problem z kalamidkami w ramionach podnoszenia z tyłu. Zaczynają śpiewać, nie potrafię przebić smaru przez kalamidki żeby smar nacisnąć, ani ich odkręcić.. Jest na to jakiś sposób żeby przesmarować te elementy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

Oj dawno już nikt tego nie smarował skoro tak zarosło. Miałem parę razy taki problem w kupionych używanych maszynach. Jeśli da się wykręcić kalamitkę to przeczyszczam mechanicznie otwór, daję nową kalamitkę i gotowe ale jak nie da się wykręcić to wciskam kulkę w kalamitce i przy pomocy strzykawki podaję benzynę ekstrakcyjną. Czasem trzeba to robić kilka razy przez parę dni ale w końcu rozpuszcza syf i da się przepchnąć smar. Potem to już tylko pilnować i smarować często a nie raz na rok jak wielu robi. Ważna jest też dobra smarownica. Porządna ręczna z dobrą końcówką potrafi przebić smar przez dość mocno zarośnięte kalamitki. Do takiego przebicia się dobra jest też smarownica pneumatyczna ale musi być dobra a to drogi sprzęt bo te tanie mają najczęściej mniejsze ciśnienie od porządnej ręcznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pegaz3512    10

Smar ftp do podwozi samochodowych jest najlepszy do tego typu rzeczy. Nigdy nie przyschnie i nadaj się do smarowania gwintów. Czasem da się wkręcić sam wężyk od towotnicy bezpośrednio bez końcówki i wtedy przepchnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Famer21    6

Niestety tylko jedną stronę dałem radę przepchać.. Smarownice staram się odkręcić i będę czyścił..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

Jak już Ci się uda udrożnić to nie smaruj smarem do łożysk tocznych tylko do ślizgowych pracujących pod dużym obciążeniem. Są to smary EP z dodatkiem litu. Wszyscy kumaci tylko tymi smarami smarują wszelkie sworznie w sprzęcie budowlanym. Smary takie mają czarną barwę. Nie wysychają i wytrzymują duże naciski więc dłużej pozostają między pracującymi częściami. Zawsze mam dwie smarownice, jedna ze smarem do łożysk tocznych typu ŁT-42 a druga właśnie ze smarem litowym. Smaruję tym wszelkie sworznie i tuleje w ciągnikach i maszynach rolniczych oraz oczywiście w ładowaczu czołowym. Dzięki tym smarom połączenia te pozostają długo bez luzów. Podobne cechy ma smar grafitowy ale nie wytrzymuje tak dużych nacisków. Warto więc zainwestować w drugą tawotnicę i parę tub smaru na zapas zwłaszcza, że nie jest drogo. Oryginalny smar JCB MPL-EP jest do dostania już od ok. 10 zł za tubę. Oczywiście może to być smar innego producenta aby był z dodatkiem litu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TadekW    0

Jak już Ci się uda udrożnić to nie smaruj smarem do łożysk tocznych tylko do ślizgowych pracujących pod dużym obciążeniem. Są to smary EP z dodatkiem litu. Wszyscy kumaci tylko tymi smarami smarują wszelkie sworznie w sprzęcie budowlanym. Smary takie mają czarną barwę. Nie wysychają i wytrzymują duże naciski więc dłużej pozostają między pracującymi częściami. Zawsze mam dwie smarownice, jedna ze smarem do łożysk tocznych typu ŁT-42 a druga właśnie ze smarem litowym. Smaruję tym wszelkie sworznie i tuleje w ciągnikach i maszynach rolniczych oraz oczywiście w ładowaczu czołowym. Dzięki tym smarom połączenia te pozostają długo bez luzów. Podobne cechy ma smar grafitowy ale nie wytrzymuje tak dużych nacisków. Warto więc zainwestować w drugą tawotnicę i parę tub smaru na zapas zwłaszcza, że nie jest drogo. Oryginalny smar JCB MPL-EP jest do dostania już od ok. 10 zł za tubę. Oczywiście może to być smar innego producenta aby był z dodatkiem litu.

 

to ten http://magross.pl/total/multis-xhv-2/ się nada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2013

Jest to smar EP więc oczywiście, że się nada ale myślę, że nie jest tani. Ten, który padałem za przykład do maszyn JCB jest dobry i tani co ma duże znaczenie przy maszynach budowlanych gdzie jest dużo punktów smarowania i trzeba często smarować. Na potrzeby smarowania sworzni pracujących pod dużymi obciążeniami w rolnictwie można kupić i coś droższego bo nie ma tak dużo tych punktów smarowania, no może z wyjątkiem ładowarek teleskopowych i ładowaczy czołowych gdy są wykorzystywane często i pracują dużo godzin. Każdy producent środków smarnych ma w swojej ofercie smary EP z dodatkiem litu więc każdy może dobrać produkt do swojej kieszeni i dostępności. Jeśli ktoś zużywa dużo takiego smaru to tanio kupi go wysyłkowo a jeśli idzie albo i nie tuba na rok to lepiej kupić w lokalnym sklepie drożej a i tak wyjdzie taniej niż z wysyłką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Famer21    6

Smar to najmniejszy problem wszystko da się kupić, ale jak to przepchać... ;/ Już nie śpiewają, bo 1 strona w 2 miejscach z 3 poszła, ale drugiej strony nie da się ruszyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mifalek10
      Witam.
      Mam pytanie do użytkowników Fendta serii 700 z silnikiem Deutza 6- cylindrowy, 4- zaworowy moc max. 165 KM czy pobiera wam olej? Jak tak to ile?
      Posiadam nowy ciągnik kupiony w tamtym roku i pobiera mi spore ilości oleju. Osoba z AGCO twierdzi że do 300 godzin może brać nawet do 3l na przepracowane 100 godzin, po 300 godzinach będzie brał trochę mniej (co śmieszniejsze stwierdził ze przy lżejszej pracy będzie brał więcej oleju niż przy ciężkiej pracy...) oraz twierdzi że starsze generacje nie biorą oleju, ale ta nowa już tak. Z kolei osoba  z serwisu twierdzi że to stanowczo za dużo. Też uważam, że coś jest nie tak. Chcę to zgłosić na gwarancję, ale najpierw chciałbym dowiedzieć się jak to wygląda u Was?
    • Przez Famer21
      Problem z akumulatorem w fendcie 714. Traktor stoi tydzień bez odpalania, teraz mrozy i akumulator padnięty. Mamy bezobsługowy (bez płynu) porządny z warty i co jest jakiś mróz są problemy. Mamy w traktorze radio, które samo włączało panel, panel ściąganiety na stałe, zakładamy na dłuższą jazde go tylko. Czy to radio może być aż takim problemem? Czy to coś innego?
    • Przez Piter954
      mam pytanko czy ktoś wie jak się ustawia wyświetlacz żeby pokazywał ilość spalania paliwa?
    • Przez marttinj23
      witam pomoż ktoś jak przestawić zeby po nacisnienciu guzika w joysticku End tylny tuz sie podnosił a po naciśnięciu guzika GO opuszczał i ciągnik przyspieszał może ktoś z szanownych formułowiczów by nagrał jakiś film na you tube własnie jak to ustawić albo tu opisał tak na chlopski rozum jak to ustawić bym był bardzo wdzięczny:)
    • Przez Zenek714
      Witam. Posiadam 714 i za kilka miesięcy z mr będę kupować 2 maszyny tz agregat uprawowo-siewny unia plus 700/3 na talerzówce i agregat ścierniskowy unia kos premium. Moje pytanie brzmi jaki obciążnik na przedni tuz założyć aby był odpowiedni do tych maszyn i do mocy ciągnika? Widziałem kiedyś jak gościu 716 miał chyba z 1000kg i wydaje mi się że to zbyt dużo. Ogólnie ziemie mam średnie z kilkoma plamkami cięższej gliny. Zestaw uprawowo-siewny z pełnym zasypem będzie miał około 2500kg. Moim zdaniem 500kg mi wystarczy ale nie mam doświadczenia z przednim tuz. Wcześniej w zetorze 16145 był komplet i nawet jak chciałem to koła nie oderwałem od pola:D
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.