Skocz do zawartości
Famer21

Konserwacja - smarowanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Famer21    6

Wita, pytanie kieruję do posiadaczy Fendta, bo pewnie tylko oni będę wiedzieli co i jak..

Mam problem z kalamidkami w ramionach podnoszenia z tyłu. Zaczynają śpiewać, nie potrafię przebić smaru przez kalamidki żeby smar nacisnąć, ani ich odkręcić.. Jest na to jakiś sposób żeby przesmarować te elementy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    857

Oj dawno już nikt tego nie smarował skoro tak zarosło. Miałem parę razy taki problem w kupionych używanych maszynach. Jeśli da się wykręcić kalamitkę to przeczyszczam mechanicznie otwór, daję nową kalamitkę i gotowe ale jak nie da się wykręcić to wciskam kulkę w kalamitce i przy pomocy strzykawki podaję benzynę ekstrakcyjną. Czasem trzeba to robić kilka razy przez parę dni ale w końcu rozpuszcza syf i da się przepchnąć smar. Potem to już tylko pilnować i smarować często a nie raz na rok jak wielu robi. Ważna jest też dobra smarownica. Porządna ręczna z dobrą końcówką potrafi przebić smar przez dość mocno zarośnięte kalamitki. Do takiego przebicia się dobra jest też smarownica pneumatyczna ale musi być dobra a to drogi sprzęt bo te tanie mają najczęściej mniejsze ciśnienie od porządnej ręcznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pegaz3512    10

Smar ftp do podwozi samochodowych jest najlepszy do tego typu rzeczy. Nigdy nie przyschnie i nadaj się do smarowania gwintów. Czasem da się wkręcić sam wężyk od towotnicy bezpośrednio bez końcówki i wtedy przepchnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Famer21    6

Niestety tylko jedną stronę dałem radę przepchać.. Smarownice staram się odkręcić i będę czyścił..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    857

Jak już Ci się uda udrożnić to nie smaruj smarem do łożysk tocznych tylko do ślizgowych pracujących pod dużym obciążeniem. Są to smary EP z dodatkiem litu. Wszyscy kumaci tylko tymi smarami smarują wszelkie sworznie w sprzęcie budowlanym. Smary takie mają czarną barwę. Nie wysychają i wytrzymują duże naciski więc dłużej pozostają między pracującymi częściami. Zawsze mam dwie smarownice, jedna ze smarem do łożysk tocznych typu ŁT-42 a druga właśnie ze smarem litowym. Smaruję tym wszelkie sworznie i tuleje w ciągnikach i maszynach rolniczych oraz oczywiście w ładowaczu czołowym. Dzięki tym smarom połączenia te pozostają długo bez luzów. Podobne cechy ma smar grafitowy ale nie wytrzymuje tak dużych nacisków. Warto więc zainwestować w drugą tawotnicę i parę tub smaru na zapas zwłaszcza, że nie jest drogo. Oryginalny smar JCB MPL-EP jest do dostania już od ok. 10 zł za tubę. Oczywiście może to być smar innego producenta aby był z dodatkiem litu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TadekW    0

Jak już Ci się uda udrożnić to nie smaruj smarem do łożysk tocznych tylko do ślizgowych pracujących pod dużym obciążeniem. Są to smary EP z dodatkiem litu. Wszyscy kumaci tylko tymi smarami smarują wszelkie sworznie w sprzęcie budowlanym. Smary takie mają czarną barwę. Nie wysychają i wytrzymują duże naciski więc dłużej pozostają między pracującymi częściami. Zawsze mam dwie smarownice, jedna ze smarem do łożysk tocznych typu ŁT-42 a druga właśnie ze smarem litowym. Smaruję tym wszelkie sworznie i tuleje w ciągnikach i maszynach rolniczych oraz oczywiście w ładowaczu czołowym. Dzięki tym smarom połączenia te pozostają długo bez luzów. Podobne cechy ma smar grafitowy ale nie wytrzymuje tak dużych nacisków. Warto więc zainwestować w drugą tawotnicę i parę tub smaru na zapas zwłaszcza, że nie jest drogo. Oryginalny smar JCB MPL-EP jest do dostania już od ok. 10 zł za tubę. Oczywiście może to być smar innego producenta aby był z dodatkiem litu.

 

to ten http://magross.pl/total/multis-xhv-2/ się nada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    857

Jest to smar EP więc oczywiście, że się nada ale myślę, że nie jest tani. Ten, który padałem za przykład do maszyn JCB jest dobry i tani co ma duże znaczenie przy maszynach budowlanych gdzie jest dużo punktów smarowania i trzeba często smarować. Na potrzeby smarowania sworzni pracujących pod dużymi obciążeniami w rolnictwie można kupić i coś droższego bo nie ma tak dużo tych punktów smarowania, no może z wyjątkiem ładowarek teleskopowych i ładowaczy czołowych gdy są wykorzystywane często i pracują dużo godzin. Każdy producent środków smarnych ma w swojej ofercie smary EP z dodatkiem litu więc każdy może dobrać produkt do swojej kieszeni i dostępności. Jeśli ktoś zużywa dużo takiego smaru to tanio kupi go wysyłkowo a jeśli idzie albo i nie tuba na rok to lepiej kupić w lokalnym sklepie drożej a i tak wyjdzie taniej niż z wysyłką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Famer21    6

Smar to najmniejszy problem wszystko da się kupić, ale jak to przepchać... ;/ Już nie śpiewają, bo 1 strona w 2 miejscach z 3 poszła, ale drugiej strony nie da się ruszyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ktosxxx123
      Witam za siedzeniem znalazlem taki kabelek jak na zdjęciu jest on od siedzenia i jest ewidentnie urwany bądz tez odlaczony jesli ktos wie gdzie jego miejsce z gory dzieki za pomoc a druga sprawa cały czas mi mrygaja strzalki kierunku jazdy nie pokazuje zadnego błędu
    • Przez PIOTREX1979
      Witam niedawno kupiłem fendt 716 z francji i doposażam go w  pneumatykę i jest problem wszystko podpięte ciśnienie jest w układzie ale nie widzi ciśnienia na zegarach czy muszę program zmienić jak tak to czy znacie kogoś z pomorskiego proszę o pomoc dziękuję
       
    • Przez Jarekb20
      Witam kolegów mam Fendta 714 z 2001 roku. Wszystko chodziło ok do wczoraj.
      Podczas pracy w polu nagle zaczęło ciągnikowi przybywać obrotów najpierw do 2600 obr/min. Chciałem go zgasić ale nie reagował, a obroty wzrastały do 3000 a następnie do 3800obr/nim i tak pozostały. ciągnik w ogóle nie reagował na kluczyk. Dopiero udało mi się go zgasić odcinając przewód paliwowy od zbiornika. Po 5 godzinach jak już był zimny spróbowałem go znowu zapalić i gdy odpalił znów obroty zaczęły wzrastać. Jaka może być tego przyczyna i jak można to naprawić. Proszę o pomoc.
    • Przez hydroplast
      Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam Fendt 714 2000r favorit vario.
      Problem jest następujący: Wyświetlają mi się dwa błędy.
      1) 9.1.D0 ikona przedni tuz. Wymieniłem przedni włącznik i nic nie pomogło oraz nie działa obsługa z wewnątrz przedniego tuza , zero reakcji nie działa ani pokrętło ani przełącznik ani przyciski zewnętrzne. Wygląda jakby był całkowicie nieaktywny. Jak skasuje błąd to po ponownym uruchomieniu znowu wraca błąd.
       
      2). A.1. F0 - wyświetla ikonkę z siłownikiem i znak wykrzyknik. Problem leży w niedziałających szybkozłączach z tyłu. Po odpaleniu ciągnika i wciśnięciu przycisku odblokowania szybkozłączy odrazu wywala ten błąd i zero reakcji. Stało się to przy oraniu pługiem obrotowym.
       
      Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki oraz mini bezpieczniki w słubku. Wyczyściłem styki w e-boxie .
       
      Od czasu jak rano odpalam wywala kilka innych błędów jakby coś niestykało i zaraz gasną - resorowanie, tryb awaryjny, itp.
       
      Proszę o pomoc i rady. Tel. 791777850
    • Przez Famer21
      Witam. Mam takie pytanie, ale głównie do użytkownich fendta 700.. jak przenieść obsługe podnoszenie podnośnika tylniego na joystick? Podczas orki żeby można podnosić i opuszczać pług w joystiku wszystko w 1 ręce.. Wiem, że jest taka możliwość poprostu trzeba jakiś guzik wcisnąć żeby przeżucić z bocznego podnoszenia na joystik..
×