Skocz do zawartości

AgroFoto.pl
Logo
Forum rolnicze
Zdjęcie

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy.


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
10 odpowiedzi na ten temat

#1 waldek315

waldek315

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 448 postów

Napisany 28 styczeń 2008 - 13:18

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. oto schemat instalacji elektrycznej do przyczepy uniwersalny robiony prze zemnie wszelkie prawa zastrzeżone by waldek315
schemat nieróżni się niczym oprócz tego że można gdzie indziej przeciągnąć kable
mój schemat składa sie z
2lampy przednie okrągłe (jeżeli zastosuje sie lampy diodowe trzeba podciągnąć kabel z masą )
2lampy tylnie takie uniwersalne mase podłączyć bezpośrednio do płytki metalowej i ewentualnie do karoserii
można tez kupić sobie obrysów ki i podłączyć do kabla (brązowego u mnie na schemacie) puścić do obrysówek 2 żyłowy kabel (masa i prąd )ewentualnie jak jest masa na śrubie przy obrysów ce to nie trzeba

JAK będe robił instalacje przy przyczepie to wrzucę foty
zawsze chętny do pomocy z elektryką :P :P Odwiedź moją stronę
  • 0

Reklama AgroFoto Ads

  • Reklama
Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. Dzisiaj, 21:33
  •  

#2 kubaguzik

kubaguzik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 248 postów
  • 446701
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głowno/Łódzkie
  • Zainteresowania:konstruowanie i ulepszanie

Napisany 28 styczeń 2008 - 18:20

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. Dodany obrazek
  • 0

Zapraszam na mój profil

Nie zezwalam na umieszczanie moich zdjęć na różnego rodzaju blogach lub galeriach i używania w celach komercyjnych bez mojej zgody! Wszelkie prawa zastrzeżone!


#3 kelek

kelek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • 9794278
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mysłowice

Napisany 28 styczeń 2008 - 18:44

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. ten schemat ma błąd !! bo wtyk 1 to jest lewy kieunkowskaz (a nie prawy) a 4 to nie lewy tylko prawy kierunkowskaz
żle napisałeś w legendzie opis :P
  • 0

#4 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 styczeń 2008 - 19:12

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy.

Dodany obrazek

Chciałbym zauważyć brak oznaczenia 31 oraz +. Kierunkowskaz prawy ma oznaczenie R a nie P.
  • 0

#5 kelek

kelek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • 9794278
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mysłowice

Napisany 28 styczeń 2008 - 19:21

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. w polskich schematach często stosuje sie R zamiast P ja tam mam napisane w paru oryginalnych schematach :P polska indywidualność :P a 31 to masz masa i jest oznaczona nr 10
ja bym jeszcze zrobił że masa była by kolorem czarnym a nie czerwonym ale to już zależy jak kto sobie połączy
  • 0

#6 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 styczeń 2008 - 19:26

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy.

w polskich schematach często stosuje sie R zamiast P ja tam mam napisane w paru oryginalnych schematach :P polska indywidualność :P a 31 to masz masa i jest oznaczona nr 10

Ja to wiem. Pomocne było by na schemacie, i jak ktoś na gnieździe i wtyczce ma takie oznaczenia, to by nie błądził.
  • 0

Reklama AgroFoto Ads

  • Reklama
Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. Dzisiaj, 21:33
  •  

#7 kelek

kelek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • 9794278
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mysłowice

Napisany 28 styczeń 2008 - 19:29

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. no racja ale ja sie już coraz częściej spotykam z gniazdami i wtyczkami co nie mają takich oznaczeń tylko numeracja od 1 do 6
  • 0

#8 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 styczeń 2008 - 21:22

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy.

no racja ale ja sie już coraz częściej spotykam z gniazdami i wtyczkami co nie mają takich oznaczeń tylko numeracja od 1 do 6

Nie wszyscy mają nowe sprzęty i czasami trzeba coś poprawić i to byłby taki Elementarz. Mam taki poradnik motoryzacyjny Bosch z 82 r. wydanie 18 i tam są stare i te przedunijne oznaczenia (norma DIN72552), jeszcze jedno zacisk 58R(prawa strona obrysówek i pozycyjnych) zasila oświetlenie tablicy rej. Tak wogule ten poradnik jest świetny bo zawiera różne normy, przeliczniki z bardzo wielu dziedzin powiązanych z motoryzacją, takie kompendium wiedzy.
  • 0

#9 konrad18

konrad18

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów

Napisany 21 październik 2011 - 20:46

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. Ogólnie schemat ma kilka niedociągnięć i czytając post ma się wrażenie że kolega waldek315 nie za bardzo orientuje się w tematyce elektrycznej/elektronicznej pomimo wielu postów w których wypowiadał się na tym forum.
Oczywiście nie chodzi mi o to aby tu kogoś obrażać czy wytykać błędy chciałbym ewentualnie ustrzec przed popełnieniem poważnego błędu.

Pierwszy najważniejszy błąd to zwarcie tych styków we wtyczce przyczepy 58L i 58P oraz 5,7 na schemacie kolegi waldek315.(dotyczy to również gniazda montowanego z tyłu przyczepy po to ktoś to rozdzielił na dwa że tak jest lepiej zaraz pokażę dlaczego)
Już wyjaśniam dlaczego odpowiedź jest prosta ponieważ nie zwierając ich mamy te strony zupełnie obojętne od siebie nie mające na siebie żadnego wpływu i jeżeli np. w lewej stronie jest jakieś zwarcie przez przetarcie przewodu czy dostanie się wody i płynie w tym miejscu za duży prąd przepala nam bezpiecznik to przepala nam bezpiecznik tylko strony lewej światła po stronie prawej nadal świecą. A jeżeli mamy zwarte te dwa złącza we wtyczce to zwarcie po stronie lewej powoduje nam również przepalenie bezpiecznika strony prawej i zostajemy bez świateł nie tylko w przyczepie/przyczepach ale również w pojeździe ciągnącym przyczepy zostają nam tylko światła kierunkowskazu stop i ewentualnie mijania (popularnie krótkie) oraz drogowe (popularnie długie) co też zależy od marki i modelu pojazdu który ciągnie przyczepę/przyczepy w najgorszym wypadku nie pozostaje nam żadne światła oprócz stop i kierunku jazdy. Nie mówiąc już o innych sytuacjach gdzie po przepaleniu jednego z bezpieczników drugi bezpiecznik musi wytrzymać prąd płynący przez wszystkie żarówki pojazdu gdzie jest przystosowany tylko do połowy tych żarówek ale są to małe moce wiec pomińmy temat.

Drugie pytanie dlaczego w przypadku zastosowania żarówek LED (diodowych) trzeba doprowadzać masę kablem? Według mnie jeżeli świeci zwykła żarówka dioda LED też będzie świeciła oczywiście w takich pojazdach jak przyczepa lepiej chyba kablem doprowadzić masę i to tyczy się również zwykłych żarówek bo inna sprawa pojazd w którym jest akumulator i od bieguna ujemnego trzeba by ciągnąć tyle kabli ile odbiorników a tych odbiorników mamy kilka czy kilkanaście to już inna sprawa ale jeżeli mamy do czynienia z kilkoma żarówkami? Ale oczywiście do ramy też można.

Po trzecie schemat jest tylko dlatego czytelny że każdy kabel ma inny kolor. Gdyby wszystkie kable były w jednym kolorze mogło by być ciężko chodzi tu o zaznaczenie węzłów w schemacie gdzie łączą się przewody. Czego na tym schemacie nie widać.

Jeżeli ktoś nie ma o tym za bardzo pojęcia a jeżeli musi korzystać ze schematów w tak prostej instalacji jak przyczepa to znaczy że nie ma zbyt wielkiego pojęcia. Radzę poczekać jak będę miał chwilkę czasu to zrobię takie schematy nie tylko do przyczep rolniczych ale także z samochodowych z dodatkowymi elementami jak światła cofania itp. oraz z gniazdem i wtyczką 13 pinową



Zamieść ten schemat, jeżeli okaże się poprawny (osobiście to sprawdzę) to przeniosę go do tematu z poradami, bo ten temat to prawdziwy cyrk i w zasadzie nadaje się do zamknięcia. Do ogółu: proszę więcej nie pisać postów nie na temat i powstrzymywać się od bezsensowych komentarzy. Każdy następny taki post poleci w kosmos, a autor zostanie nagrodzony %%.

Edytowany przez Elektrotechnik, 22 październik 2011 - 12:47.

  • 0

#10 konrad18

konrad18

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów

Napisany 05 styczeń 2012 - 22:35

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. Mój odnośnik

na chomiku w folderze galeria jest obiecany schemat z komentarzem może zbędnym ale dla początkujących może być przydatny.

Nie mogę sobie poradzić z wstawieniem go tutaj jako obraz i prosiłbym Elektrotechnik o sprawdzenie i ewentualnie wstawienie tego schematu jako obraz
  • 0

Reklama AgroFoto Ads

  • Reklama
Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. Dzisiaj, 21:33
  •  

#11 agro973

agro973

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 377 postów
  • 32208950
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:blisko Puław
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze

Napisany 06 styczeń 2012 - 00:36

Schemat instalacji elektrycznej do przyczepy. Oto schemat użytkownika @konrad18
Dodany obrazek

jeśli ktoś nie może rozczytać co pisze pod obrazkiem postanowiłem to przepisać większą czcionką


Opis elementów schematu
1- swiatło pozycyjne przód
2-lampy zespolone
a- kierunkowskaz
b- swiatło pozycyjne tył
c- śwaitło ‘’ stop’’
3-wtyka 7 pinowa
4- gniazdo 7 pinowe
5- ewentualne miejsca łączenia przewodów (np: puszka hermetyczna, złącze
Opis pinów wtyczki i gniazda 7 pinowego
1,44L- kierunkowskaz lewy
2-pin wolny
3,31- masa
4,44P- kierunkowskaz prawy
5,58P -prawe światło pozycyjne
6,54L- światło ‘’ stop’’
7,48L- lewe światło pozycyjne
Uwagi do schematu
Scheamt nie został wykonany do konkretnego modelu przyczepy jest to schemat według którego można połączyć różne przyczepy rolnicze mogą być nie wielkie np; takie jak dodatowe śwaitła obrysowe które podłączmy w taki sam sposób jak światła pozycyjne do przewodów wychodzących od pinów numer 5 i 7 w zależności od strony z której umieszczamy dodatkowe światła. Taka sytuacja wystepyje również z podświetleniem rejestracji ja na schemacie przyjąłem że tą rolę spełnia lewa lampa zespolona i żarówka światła pozycyjnego, jeśli było by inaczej światła podświetlenia rejestracji podłączamy do przewodu wychodzącego z pinu 5 lub 7. Można również podłączyć mniej elementów wtedy po prostu pomijamy to połączenie ale to jest chyba oczywiste.
Ja na schemacie podłączyłem masę za pomocą przewodów można to zrobić również podłączając masę do karoseri pojazdu. Przyjąłem również że lampy zespolone mają taką konstrukcję że wystarczy doprowadzić raz masę i jest ona doprowadzona do wszystkich żarówek w lampie, jeżeli miałby ktoś inne lampy w których trzeba doprowadzić masę do każdej zarówki robimy w taki sam sposób jak ja na moim schemacie doprowadzając masę do każdej z lamp.
Mam nadzieję że schemat i te informacje będą przydatne. Proszę tylko o nie podpisywanie się pod moją pracą.
Życzę miłej pracy z instalacją:)

Edytowany przez agro973, 06 styczeń 2012 - 01:06.

  • 0

Podobne tematy

Reklama