buncol93

z czym można siac kukurydze

Polecane posty

buncol93    0

Witam chciałbym w tym roku troche przy kombinować i urozmaicić troche dietkę mućką . Sieje już kukurydze i teraz chciałbym zasiac jeszcze jakieś inne rosliny kukurydzo podobne z których będę mógł zrobić kiszonke. Chodzi mi o rośliny które będę mógł zebrac w tym samym czasie co kukurydze i które skosze sieczkarnia jednorzędową . Miałem siać sorgo ale słyszałem wiele negatywnych opinni na ten temat mysłałem też o słoneczniku ale czy urośnie mi na słabych glebach IV-VI klasa i ewnetualnie kiedy go siać żeby skosic z kukurydzą ? Czy lepiej zakiszać w jednej pryźmie razem kukurydzse i słonecznik bądź sorgo albo te trzy rośliny razem czy zrobic dla każdej rosliny odzielny kopiec? Bardzo prosze o pomoc jestem młodym rolnikiem bez doswiadczenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shogun    54

Pomysł dobry ale jeżeli posiejesz razem to qq jak wybuja to może ograniczyć sorgo, słoneczniki może jakoś poradzą sobie. Dochodzi jeszcze optymalny termin zbioru, raczej każda z trych roślin ma inny. Jeżeli siejesz dużo i robisz kilka pryzm to można sie bawić i zrobić każdą z czego innego. Jeżeli jedna pryzma to chyba szkoda zachodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla Łaciatych to sorgo w sumie pasuje, aczkolwiek jest to w zasadzie protoplasta kukurydzy i bardziej jako zamiennik, niektórzy mówią, że jest nawet nieco lepsze.

Rozumiem, że dietę urozmaicasz bo chcesz poprawić wyniki a nie jadłospis :)

Nie wiem ile tego masz ale warto by się było zastanowić nad porządną łąką na sianokiszonkę, najlepiej żeby mieszankę traw ułożył Ci doświadczony łąkarz a nie sąsiad.

No i oczywiście konkretne pastwisko, możesz zrobić jakieś wsiewki np ziołowe - mlekopędne itp. (też do przedyskutowania z łąkarzem)

Temat do przemyślenia tylko uważaj, żebyś nie przekombinował wszystkiego naraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach