Marbak

John Deere 6520 wolno podnosi

Polecane posty

Marbak    0
Napisano (edytowany)

Witam, mam problem z JD 6520, przestał zbyt szybko podnosić (akurat stało się to w czasie gdy było siane) niekiedy gdy ma podnieść to przez chwilę ma taki czas zwłoki dopiero po chwili zaczyna podnosić (jakby był zapowietrzony), ale też wolno (wcześniej tego nie było). Kiedy jadę nim na prostym odcinku i trochę skręcę kierownicą to tak cały czas jakby pompę było słychać, pracuje tak jakby miał mało oleju. Dodam jeszcze, że jakiś czas temu przy orce (pług obracany) po obróceniu nie odbiła do końca (rączka) i była włączona jak gdyby obracanie pługa przez jakiś czas, czy mogło się tam coś stać?? Jakiś zawór poszedł?? Czy co:?:icon_question.gif Krótko przed orką miał wymieniony olej i w tylnym moście. Ma takie dziwne objawy przed wymianą oleju też miał (ale nie było problemu z podnoszeniem), ale nie wiem czy to prawidłowe działanie czy nie. Niekiedy, gdy się odpala ciągnik przeważnie jak zimny to słychać w kabinie takie buczenie jakby od pompy czy nie wiem od czego, a po chwili to ucicha i jest ok. Kiedy naciskam lewy hamulec jest ok, ale gdy nacisnę prawy to tak dziwnie odbija jakby zapowietrzony był. Jak się naciska hamulce albo kręci kierownicą to z tyłu od razu za kabiną słychać tam takie powietrze jakby przechodziło czy olej tam przechodzi gdzieś w tych zaworach dokładnie nie wiem jak to określić. Filtry nie zostały założone oryginalne tylko zamienniki (sprawdzone), ale ten koło prawego koło zmieniłem na chwilę na stary oryginalny i objaw był ten sam czyli też nie podnosił tak jak powinien.

Edytowano przez Marbak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1
Napisano (edytowany)

Nie dawno miałem podobne problemy z hydrauliką.

 

Masz pompę zębatą czy tłoczkową ?

 

To co może być przyczyną to : zawór pierwszeństwa , pompa lub jakieś wewnętrzne pęknięcie w zaworze lub odkręcona rurka od smoka w zbiorniku.

 

W moim przypadku była to uszkodzona pompa tłoczkowa .

Edytowano przez Vril

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marbak    0

Nie dawno miałem podobne problemy z hydrauliką.

 

Masz pompę zębatą czy tłoczkową ?

 

To co może być przyczyną to : zawór pierwszeństwa , pompa lub jakieś wewnętrzne pęknięcie w zaworze lub odkręcona rurka od smoka w zbiorniku.

 

W moim przypadku była to uszkodzona pompa tłoczkowa .

 

A jak to sprawdzić czy jest tłoczkowa czy zębata ciągnik w wersji Premium z 2006r. ?? Trzeba dużo rozkręcać?? I gdzie się ona znajduje ?? W sumie gdzie te zawory się znajdują to też nie wiem.

 

Pierwsze takie objawy jakie dostrzegłem to właśnie po każdym naciśnięciu na hamulec było takie wycie, potem też przy samym dpalaniu, ale nie tak często. Z początku były zblokowane hamulce i dokładnie nie wiedziałem czy oby dwa tak robią czy pojedyńczy tzn. (chodzi o to że dwa pedały razem), ale jak odblokowałem to przy prawym się tak dzieje, a na lewy jak nacisnę to już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

A więc tak .Trudno mi to powiedzieć czy masz tłoczkową czy zębatą .Ja ma Premium i mam tłoczkową .

Znajduje się centralnie pod kabiną z blokami zaworowymi .Jest przykręcona od góry na tylnym moście .Zawór pierwszeństwa jest miej więcej po środku tylnego mostu stojąc od tyłu i przykręcone są do niego albo 2 albo 3 bloki z

wyjściami hydraulicznymi zewnętrznymi .Rozkręcać dużo nie trzeba ale raczej nic nie zrobisz sam bez serwisu .

 

Zawołaj serwis i to jakiegoś kumatego mechaniora z JD niech Ci sprawdzi najpierw ciśnienia.

U mnie było tak że przyczynami tych zachowań mogło być uszkodzenie zaworu pierwszeństwa , pęknięcie wewnętrzne bloku zaworowego, uszkodzenie takiego dynksa przy pompie i wreszcie sama pompa .

Szukali przyczynę po przez to że załatwiali nowe części podmieniali i sprawdzali czy wszystko działa prawidłowo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marbak    0

A więc tak .Trudno mi to powiedzieć czy masz tłoczkową czy zębatą .Ja ma Premium i mam tłoczkową .

Znajduje się centralnie pod kabiną z blokami zaworowymi .Jest przykręcona od góry na tylnym moście .Zawór pierwszeństwa jest miej więcej po środku tylnego mostu stojąc od tyłu i przykręcone są do niego albo 2 albo 3 bloki z

wyjściami hydraulicznymi zewnętrznymi .Rozkręcać dużo nie trzeba ale raczej nic nie zrobisz sam bez serwisu .

 

Zawołaj serwis i to jakiegoś kumatego mechaniora z JD niech Ci sprawdzi najpierw ciśnienia.

U mnie było tak że przyczynami tych zachowań mogło być uszkodzenie zaworu pierwszeństwa , pęknięcie wewnętrzne bloku zaworowego, uszkodzenie takiego dynksa przy pompie i wreszcie sama pompa .

Szukali przyczynę po przez to że załatwiali nowe części podmieniali i sprawdzali czy wszystko działa prawidłowo .

 

Czytałem Twój problem no i jest bardzo podobny, a być może taki sam też tak zaczęło się dziać po wymianie oleju i filtrów. A powiedz ile to Cię kosztowało ta pompa i ogólnie robota ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vril    1

Nie wiem czy to wina tego nowego oleju ale nie ukrywam że Jelonki są bardzo wrażliwe na mieszanie olejów a w nawale pracy zdarzyło mi się pożyczyć talerzówkę z olejem po

Fendt -cie czy NH .

 

Co do roboty to nie jest źle ponieważ dużo się narobili i szukali ale uczciwie wpisali tylko 2 godziny (150-200 zł ) a co do pompy to jeszcze nie wiem .

Cennikowo pewnie z 1200 euro netto ale mam się umówić na ostre pertraktacje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marbak    0

Co się jeszcze okazało, a to całkiem przez przypadek, że można kręcić kierownicą (pełen obrót) podczas gdy silnik jest wyłączony, ciągnik na postoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyz1o    9

ja moge tylko dodac ze z ta nie odbijajaca roczka od hydrakuliki to u mnie bylo takiem cos ze z tylu sa dwa pokretla do ustawiania hydrauliki wolne i bardzo szybkie i u mnie jak bylo na maxa to wlasnie roczaka sie zacinala , nie odbijala a jak zmniejszylem troche to bylo wszystko ok a co do mieszania olejow to mysla ze to nie ma zanczenia bo ja rozne maszyny czepiam od roznych ciagnikow i nic sie nie dzieje dzow do jd przyjedzie gosciu z laptopkiem odpali i ci powie co sie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slawek_82
      Witam. Czy jest możliwość w JD 6920 z układem paliwa Comon Rail zmniejszyć obroty na biegu jałowym z 850 na trochę niższe??
    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj