adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

adikpl1    257

W którymś raporcie Ursusa można było odnaleźć info, że tylny most i transmisję z Baskentu właśnie, którego właścicielem z kolei jest irańskie ITMCO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Salisbur    15

Najważniejsze jest to że ursus to w pełni polski kapitał. Jak każdy wie projektowanie, testowanie itd. całkowicie nowych podzespołów takich jak skrzynie biegów, czy tylnych mostów jest bardzo drogie tym bardziej że ursus musi jeszcze zainwestowac ogromne pieniądze w ośrodek rozwojowo badawczy zatrudnić inzynierów itd. Dlatego ursus stara się mięć jak najwięcej modeli ciągników w swojej ofercie.Bo jak wiemy im więcej modeli tym większy zysk, a im wiekszy zysk tym szybciej powstaną całkowicie polskie ciągniki.

A tak po za tym to kto wiedział w tamtych czasach że c-360 to tak naprawdę zetor.

 

Ursus mógłby także wejść w rynek ciągników specjalistycznych.W tym momencie jest tylko kilka marek które produkują takie ciągniki,miezy innymi BSC Volcano.http://www.farmdriver.com/

Edytowano przez Salisbur
  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kedziorek    83

Ale ściemę walą ,,W minionym roku Ursus był dziesiątym, co do wielkości sprzedaży, dostawcą ciągników rolniczych na polskim rynku. W rok 2013 firma weszła już z numerem cztery...'' a tu http://www.agrofoto.pl/index.php/aktualnoci/974-na-rynku-sprzeday-cignikow-sabo-w-i-kwartale mamy Pol-Mot-Ursus na 8 miejscu albo ja liczyć nie umiem.

Czy ja dobrze rozumiem że te nowe 5312/5314 nie są nawet u ans składane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka    40

Czytaj ze zrozumieniem "4 miejsce w segmencie w którym jesteśmy obecni" - Ursus ma w ofercie ciągniki pomiędzy 72KM-110KM. Dopiero w maju do sprzedaży trafią ciągniki 5044.

 

MOCE 74-110KM:

 

1 NEW HOLLAND 347 19,63%

2 ZETOR 342 19,34%

3 JOHN DEERE 262 14,82%

4 URSUS 120 6,79%

5 CASE 114 6,45%

6 DEUTZ-FAHR 113 6,39%

7 FARMTRAC 100 5,66%

8 MF 71 4,02%

9 MTZ 58 3,28%

10 VALTRA 36 2,04%

 

A tu masz zdjęcie znanej Ci jako związkowcowi dawnego Ursusa maszynie do testowania tylnych mostów m.in. do 5312/5314.

Komponenty do montażu pochodzą z różnych źródeł ale montaż odbywa się w fabryce w LU.

post-37575-0-22318600-1366094051_thumb.jpg

 

demolka

 

"Te domysły i bzdety jakie tu są wypisywane świadczą tylko o kompletnej niewiedzy i dyletanctwie niektórych forumowiczów - albo o ich złej woli i chęci rozpowszechniania złych dla polskiej marki informacji. ale czego oczekiwać od 13-letnich specjalistów od globalnego rynku ciągników - jedynie tego, że w gimnazjum nauczą czytać się ze zrozumieniem :wacko:"

 

Czym tak kolegę zdenerwowałem?

Jestem wielkim fanem ursusa i trzymam kciuki za tę markę ale jak widzę turecki albo chiński produkt z logiem niedźwiadka to mnie serce boli.

Proszę powiedz jak to jest z tymi 11024 czy to jeszcze zapasy ciągników i części czy montaż od podstaw? Skąd bierzecie MF-oskie mosty tylne i skrzynie, co ze skrzynią 8x8?, Czemu z oferty zniknęły tak poszukiwane pozostałe modele 5524 i zapowiadany 9024 który się pojawił tylko na targach. Gdzie powstają te "nowe" ursusy 5312/5314? Co z muzeum ursusa w na terenie byłych zakładów?

 

1.Magazyny wyrobów z Posagu 7 Panien zostały rozsprzedane w sierpniu 2011 roku. Od tamtej pory nigdy w montażu 11024 nie były używane żadne części pochodzące z Warszawy po za silnikami Perkinsa, które zalegały na magazynach.

2.Transmisja jest wytwarzana wg dokumentacji i na zlecenie Ursusa w fabrykach Hemy - niżej zdjęcie z logo na odlewie jako dowód na to, że są one wytwarzane wg oryginalnej dokumentacji i na zlecenie Ursusa.

3.W tej chwili trwa studium, które prowadzi jedna z polskich technicznych uczelni nad modernizacją i uruchomieniem skrzyni 8x8 - jest za wcześnie na więcej szczegółów.

4.5524 i 9024 zniknęły z oferty ze względu na to, że skończyły się homologacje.

5.5312/5314 są montowane w LU.

6.Muzeum Ursusa jest własnością Grupy Bumar i nadal znajduje się na terenie dawnych zakładów.

 

Nie piszemy posta pod postem używamy opcji "edytuj"

post-37575-0-12374700-1366103521_thumb.jpg

Edytowano przez razor275
  • Like 1

POLSKA dla POLSKICH PRODUKTÓW - CZESI WON Z POLSKI !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLpomorza    17

A tu masz zdjęcie znanej Ci jako związkowcowi dawnego Ursusa maszynie do testowania tylnych mostów m.in. do 5312/5314.

Komponenty do montażu pochodzą z różnych źródeł ale montaż odbywa się w fabryce w LU.

 

A skąd wiadomo ,że tu na forum są byli związkowcy Ursusa z Warszawy ?

Edytowano przez ROLpomorza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Dlaczego numeracja ciągników z Lublina zaczyna się od UCL?

Czyżby skrót od: "Ursus, ciągnik, Lublin"?

P.S. Może wprowadzicie możliwość kupna Ursusa w żółtym lakierze używanym za PRLu

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Salisbur    15

Coś nie bardzo moim zdaniem by pasował żółty kolor do tych nowoczesnych modeli.Ale zawsze można by zobaczyć.

Ta maszyna to do sprawdzania tylnych mostów, zanczy się czy nie są wadliwe, uszkodzone itd prawda?

 

http://www.facebook.com/events/576126315740531/

Ciekawe co z tego wyjdzie za pare lat.

Edytowano przez Salisbur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel011392    55

O żółtych barwach pisałem jakieś 20 stron temu, jakaś edycja limitowana by mogła być, a i pewnie ładnie by wyglądały w pomarańczowym bądź żółtym kolorze, renault zanim zmienił barwy na claasa był pomarańczowy i bardzo ładnie te ciągniki wyglądały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pect0r    19

Oni niech potęgę swoją odbudują,a jak im się uda to z tej okazji niech o czymś pomyślą,a nie o kolorach myśleć jak ciągniki trzeba jeszcse bardzo dopracować...


Witam Wszystkich odwiedzających mój kanał :) Nazywam się Szymon,mam 15 lat i od małego interesuję się rolnictwem :) Nie mam niestety swojego gospodarstwa,ale znam wielu gospodarzy więc gdzie nie gdzie mogę jechać sobie pojeździć,porozmawiać ponagrywać :) Zapraszam na mój kanał na You Tube >>> Pect0r <<<< Zapewniam że będą się tam pojawiać nowe filmy :) Pozdrawiam Wszystkich AgroFotowiczów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kedziorek    83

Kolego Members przesadziłeś z psychotropami i masz omamy, w tym artykule nigdzie nie ma czegoś takiego jak "4 miejsce w segmencie w którym jesteśmy obecni" jest za to dokładnie tak jak napisałem.

A swoja drogą widzę ze używasz osoby MY czyli mówisz że jesteś pracownikiem Ursusa, mógłbyś powiedzieć jaka będzie cena 11034? Ale tak rzetelnie bo jak do tej pory to same spekulacje.

Przyznaję że jestem bardzo zainteresowany tym modelem.

 

Może mógłbyś jeszcze powiedzieć z jakich to różnych źródeł pochodzą podzespoły do 5312/5314?

Edytowano przez kedziorek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka    40

Skąd znasz takie mądre i długie słowo jak "psychotropy"? Domniemam, że z autopsji (jak nie rozumiesz co to jest to sprawdź w Wikipedii) Mr Members :D

Części do 5312/5314 pochodzą stamtąd skąd ty pochodzisz - czyli kosmosu a i cena jak dla Ciebie 11034 będzie kosmiczna. OVER.

P.S. Nie pracuję w Ursusie - mam kilku dobrych ziomów w tej firmie.

 

Jeżeli będziesz dalej tak chamsko pisał to wylatujesz z forum

Edytowano przez razor275

POLSKA dla POLSKICH PRODUKTÓW - CZESI WON Z POLSKI !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

Ja tu nic chamskiego nie widze w poście demolki to chyba nie forum dla przedszkolaków ?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demolka    40

Ja tu nic chamskiego nie widze w poście demolki to chyba nie forum dla przedszkolaków ?

 

co zrobić jak moderację oddali w rękę gimnazjalistów :(

w wypowiedziach nijakiego kędziora, który krąży po forum ciągnikowym po kilku markach i wylewa swoje frustracje i wypisuje kosmiczne bzdety chamstwa już nie widzą i tolerują trolla - w dzisiejszych czasach niestety w gimnazjum zanika nauka czytania ze zrozumieniem...

nota bene od tej groźby wyrzucenia z forum to prawie się zes***em ze strachu i od kilku dni nie wychodzę z domu i siedzę pod łóżkiem :D

Edytowano przez demolka
  • Like 4

POLSKA dla POLSKICH PRODUKTÓW - CZESI WON Z POLSKI !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    31

Daj adres to podeslemy Ci jakies kanapki :D pisales ze Ursusowi 5524 i 6824 skonczyla sie homologacja ,czy Ursus pracuje nad nastepcami czy moze w tych mocach bede tylko ciagniki z serii H

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

co zrobić jak moderację oddali w rękę gimnazjalistów :(

w wypowiedziach nijakiego kędziora, który krąży po forum ciągnikowym po kilku markach i wylewa swoje frustracje i wypisuje kosmiczne bzdety chamstwa już nie widzą i tolerują trolla - w dzisiejszych czasach niestety w gimnazjum zanika nauka czytania ze zrozumieniem...

nota bene od tej groźby wyrzucenia z forum to prawie się zes***em ze strachu i od kilku dni nie wychodzę z domu i siedzę pod łóżkiem :D

Haha to wychodz z pod tego łóżka ;) bo ty chociaż piszesz konkretnie o Ursusie a nie jak dzieci co słyszały od kuzyna ciotki ze strony matki, że Ursus to turecki ale jak MF i Valtra mają modele z turcji to już nie są tureckie tylko ochy i achy i żeby nie było sam mam 2 MF-y.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Salisbur    15

O ile nic się nie zmieniło, to niedługo powinna zacząć się sprzedaż Ursusa 5044 "5044 w ciągu 2-ch m-cy, 11034 w ciągu 4 m-cy, 15014 w ciągu 4 m-cy (150 KM ZF+Sisu również)"

Może Demolka ma jakieś info?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojnest    2

Licencję MF i pełną dokumentację ma tylko i wyłącznie giełdowy Ursus S.A. - jedyny prawowity spadkobierca spuścizny po zakładach z Posagu 7 Panien.

Historię z zarządzaniem licencją możecie wyczytać z komunikatów giełdowych i prasowych na stronie Ursusa.

Te domysły i bzdety jakie tu są wypisywane świadczą tylko o kompletnej niewiedzy i dyletanctwie niektórych forumowiczów - albo o ich złej woli i chęci rozpowszechniania złych dla polskiej marki informacji. ale czego oczekiwać od 13-letnich specjalistów od globalnego rynku ciągników - jedynie tego, że w gimnazjum nauczą czytać się ze zrozumieniem :wacko:

 

 

 

1. Do BiH jadą zestawy SKD, udział lokalny w produkcie musi przekraczać określony poziom aby otrzymał dotacje - jest go głównie robocizna przy montażu i tkz. drobnica.

2. Niestety z dawnego Ursusa udało się pozyskać około 10 bardzo wartościowych osób. W kręgu zainteresowania nowych właścicieli było około 50 osób - ale ze względu na wymóg przeprowadzki z W-wy do Lublina większość nie podjęła tej decyzji. Reszta nie nadawała się nawet sprzątania - przez ostatnie lata działalności fabryki w Warszawie niestety w kadrach głównie pozostali tkz. Wrzodakowcy którzy nie nadawali się naprawdę do niczego i którzy przez ostatnie kilka lat gremialnie przyczynili się do złej sytuacji Ursusa.

 

Ciekawe, bo wiem z pierwszej ręki że MF cofnął licencję już na początku lat 90-tych, dlatego zmieniono trochę oblachowanie i kolory.

Późniejsze Ursusy są już tzw. post-licencyjne.

Więc nie ma sensu pisać że Ursus ma licencję ponieważ jest to nieprawda.

Edytowano przez wojnest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
japycz17    53

Z moich spostrzeżeń i informacji od przedstawicieli marki wynika, że Ursus wszystkie podzespoły sprowadza z Turcji. Kabiny i maski są zakładane w Lublinie i to wszytko. Seria h to jeszcze lepsze cyrki bo są w całości sprowadzane, aby naklejka jest przyklejana. Do tego przyznali się sami przedstawiciele i nikt mi kita nie będzie wciskał. Ciekawi mnie ilu POLSKICH producentów różnego rodzaju części zaopatruje Ursusa?

  • Like 1

Interesuję się rolnictwem i ciągnikami Ursus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Ciekawe, bo wiem z pierwszej ręki że MF cofnął licencję już na początku lat 90-tych, dlatego zmieniono trochę oblachowanie i kolory.

Późniejsze Ursusy są już tzw. post-licencyjne.

Więc nie ma sensu pisać że Ursus ma licencję ponieważ jest to nieprawda.

 

Licencji może nie ma, ale ma dokumentację techniczną która jest podstawą do produkcji ciągników.

 

@japycz17

Lepiej żeby nawet to robili niż żeby nic nie było...Myślisz że valtra mówi klientom skąd pochodzi seria A....

Trudno w tych czasach zaczynać produkcję czegokolwiek od zera....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafi1999    57

wojnest

 

Ursus kupił w 1974r.licencje na traktory MF235, MF255, MF265, MF275, mf 590

Nikt nie cofnął nam licencji. Po 1989r wygasła umowa licencyjna dlatego MF235 zmienił nazwę na ursus 2812, MF 255 na ursus 3512 ursus 4514 to MF265/MF275

 

Wdrażanie do produkcji ciągników licencyjnych trwało tak długo że Ursus stracił prawo do posługiwania się marką Massey Ferguson. A to miał być główny atut Ursusa w ekspansji eksportowej. To też powód dla którego Ursus nie musiał się już trzymać sztywno licencji. W każdym razie gdy pierwsze licencyjne MF 275 wyjeżdzały z fabryki Ursusa w roku 1988 roku nie mogły się już posługiwać marką MF. Stąd też model ten oznaczono jako Ursus 4512. Musiano też zmienić oznaczenie licencyjnego silnika z Perkins A4.236 na Ursus 4390.

 

NATOMIAST URSUS 5714 to kopia MF 590 ZAPREZENTOWANY DOPIERO W 2002r z powodu problemów finansowych ursusa w latach 90-tych...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    1

kolego @japycz17 głupoty wpisujesz, w Lublinie składają Serie H wiem bo byłem kilka razy w Fabryce Ursusa

 

oczywiście mają gotowe elementy typu Mosty przednie i tylne ale Składanie w Całość jest to robione wszystko w Lublinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kiler1982    2

ostatnio przegladalem strone ursusa zastanawia mnie jedno....po co produkuja ciagniki tej samej mocy o różnej serii troche to chyba bez sensu.....np. 11024v11034 i 10014hv10014t....troche bez glowy to robia bo robic cos podwujnie tylko zeby zmienic wyglad to chyba zysku nie przyniesie.....takie tam moje spostrzezenie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj