Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360.


50 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Andrzej626

Andrzej626

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów

Napisany 04 lipiec 2008 - 21:48

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. No dobra nie przeczytałem do końca, ale myślałem że wiesz skąd się biorą spadki napięcia i napewno nie z długości przewodu tylko ilości połączeń i styków czyli wszystkie połączenia, bezpieczniki i przełączniki

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. Dzisiaj, 17:18
  •  

#42 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 lipiec 2008 - 22:14

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. Własnie wiem z kad sie biora spadki napiecia.
Tylko że prawidłowo działajaca instalacja z poprawnie działajacymi włacznikami, i innymi stykami nie stawia takego oporu. A włacznik , połaczenia przewodów, bezpieczniki staja sie jakby jednym przewodem i maja jak już pisałem 1om rezystancji. Jeśli styki, polaczenia sa kiepskie to rezystancja rośnie ale nie do tego stopnia żeby powstał spadek 5V.
A i jak przekaźnik to niweluje skoro on tylko załacza, a bezpieczniki jak i inne połaczenia pozostaja bez zmian??
Masz miernik?? To sie nim troche pobaw i pomierz sobie.
Jesli napięcie na zaciskach na żrówce bedzie 11V to oznacza że w każdym punkcie instalacji jest takie napiecie. Jesli ty mówisz że na żąrówce bedzie 9V z 12V to tak jest wszedzie a nie tylko w punkcie pomiaru. To co to za duże spadki napiecia skoro przy rozruchu silnika napiecie na akumulatorze w stanie spoczynku 12,5V spada do 11,5. Poniżej 11 nie zejdzie przy sprawnym aku. I tu masz spadek o 1V a zasilany był rozrusznik pod obciążeniem.
A wisz co akumulator może zrobić gdy obciążymy go tak aby spowodowac spadek napiecia 5V

#43 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 05 lipiec 2008 - 08:16

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. mtracz i Andrzej nie kluccie sie juz :P.

Andrzejku pozwole sobie zauwazyc, ze mtracza nie zagniesz na tych sprawach. Od roku przegladam to forum , a w szczegolnosci watki zwiazane z elektryka. mtracz wali zawsze prosto z mostu prostym jezykiem, ale zawsze wie co pisze. Sam jestem po technikum elektrycznym i co nie co sie orientuje :D.

Chociaz mtracz w jednym troche sie zapedzil.

A i jak przekaźnik to niweluje skoro on tylko załacza, a bezpieczniki jak i inne połaczenia pozostaja bez zmian??

Masz racje tylko zalacza. Ale szczegolnie nowe instalacje maja jakby na to nie patrzec moim zdaniem troche male przekroje przewodow. Zarowki pobieraja ok 6A. Sam pisales ze taki obwod moze mies rezystancje ok 1 Ohm. Podstawowy wzor U=IR wyjasnia U=6Ax1 Ohm = 6V. No proste. Oczywiscie nie spotkalem sie jeszcze z az tak duzym spadkiem napiecia na zarowkach. Ale jest to mozliwe jak widac :)

Nie wiem jak inni to robia, ale u mnie znacznie jednak pomoglo wstawienie przekaznika. Traktor jak wiadomo to maszyna wibracyjna pracujaca w wielce niekorzystnych warunkach. Smary, wilgoc, korozja.
Fakt faktem u mnie przed zalozeniem przekaznika przy pracujacym alternatorze w kazdym punkcie instalacji napiecie wynosilo dokladnie 14,2V. W kazdym po za przednimi reflektorami. Tam napiecie nie siegalo wiecej jak 11,5V. Pomiar rzeczywisty. Ot po prostu taki myk. Nie bawilem sie w wymiany przewodow tylko zrobilem nowy obwod wysokopradowy z przekaznikiem dla swiatel mijania i drogowych. Do zalaczania przekaznika uzylem oryginalnego obwodu tych swiatel. Zasilanie dla zarowek podlaczylem bezposrednio pod wyjscie alternatora. Czyli jak by na to nie patrzyc na kleme dodatnia akumulatora. Przewody 1,5mm2. Wszystko oczywiscie z bezpiecznikami.
I to pomoglo. Napiecie bez wzgledu na ilosc podlczonych odbiornikow zawsze trzyma napiecie podawane przez alternator czyli jeszcze nie odnotowalem spadku napiecia ponizej 14,2V .

No u mnie pomoglo. Zrobilem tak tez u dwoch moich sasiadow i u tescia i jak do tej pory po roku uzytkowania nadal wszystko dziala wysmienicie.

#44 Share Andrzej626

Andrzej626

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów

Napisany 05 lipiec 2008 - 10:23

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. :P No właśnie po założeniu przekażnika jedynym obciążeniem instalacji jest sterowanie nim, ale wracając do początku tematu nikt nie pisał o nowej instalacji w nowym ciągniku która sprawnie działa, tylko o starym C-360 który ma może jeszcze prądnice i zwarcie w stacyjce, powstałe w wyniku wypalania się styków spowodowane dużym obciążeniem

#45 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 lipiec 2008 - 10:39

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. Ale mi chodziło że rezystancja takiego obwodu nie osiąga 1oma.Może źle sie wyraziłem ale chciałem unaocznić tylko jak mała to rezystancja. Wsakzanie na mierniku będzie 0,1 bo miernik musi cos pokazać. Można przyjąć że rezystancja ta to tylko opór miedzi badz aluminium w zależnosci z czago jest zrobiony przewód. Metr przewodu o polu przekroju 1mm2 ma rezystancję 0,0175 - 0,018 oma.
Przewód do przednich świateł niech ma 2 m wiec rezystancja będzie wynosiła 0,036 oma. Taka wartość wskaże dokładny miernik laboratoryjny, a zwykły multimetr wskaże w zaokragleniu.
Więc w takich instalacjach wogóle nie bierze się pod uwage tej rezysancji bo nie gra ona roli,
A żarówka 55W przy 14V pobiera prąd 4 A więc przy rezystancji obwodu powiedzmy 0,1 oma spadek napięcia wyniesie aż 0.4V.

#46 Share Andrzej626

Andrzej626

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów

Napisany 05 lipiec 2008 - 10:47

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. :P :D pewnie masz racje, ale nie mam książki w tym momencie pod ręką, a ze szkoły już nie pamiętam :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. Dzisiaj, 17:18
  •  

#47 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 październik 2008 - 16:43

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. Do kolegi karola44. Szkoda, że nie stwierdziłeś w którym miejscu instalacji były aż tak duże spadki napięć. Ciekawi mnie czy było to na przewodach, bezpiecznikach, stacyjce czy może wszędzie po trochu. Bo skoro podłączyłeś zasilanie bezpośrednio z alternatora to ominąłeś wszystkie te elementy.

#48 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 01 październik 2008 - 21:05

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. Wstawienie przekaźnika poprawia jakość oświetlenia ale zabawy z podłączaniem bezpośrednio do akumulatora bądź alternatora są nierozważne. Co będzie w przypadku zwarcia , gdzie bezpiecznik tego obwodu, gdzie wyłącznik masy. Nikt o tym nie wspomina.

#49 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 02 październik 2008 - 07:16

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. Może nie czytałeś dokładnie, bo kolega karola44 wyraźnie napisał, że podłączył nowy obwód z bezpiecznikami.

#50 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 02 październik 2008 - 08:24

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. Bezpieszniki mam zalozone po jednym na kazdy obwod. Spokojnie samobojca nie jestem :P. Z przekaznikami slugosc przewodow mysle ni eprzekracza ok 1,2m. Podlaczone zasilanie wprost pod zaciski alternatora bo akurat najblizej i najwygodniej.

Szkoda, że nie stwierdziłeś w którym miejscu instalacji były aż tak duże spadki napięć. Ciekawi mnie czy było to na przewodach, bezpiecznikach, stacyjce czy może wszędzie po trochu. Bo skoro podłączyłeś zasilanie bezpośrednio z alternatora to ominąłeś wszystkie te elementy.


Co do stwierdzenia tego to poprostu podarowalem sobie. Ale u mnie jednak jest wiecej polaczen i przelacznikow po drodze do zarowek jak w standardzie. Mam dolozony przelacznik zespolony od autosana na zmiane swiaten dlugie-krotkie, wiec dodatkowo opory. Przy pradzie 8-10A ( dwie zarowki) to juz moglo powodowac spore straty. Poza tym byla wkladana jakis czas temu nowa instalacja. A w takiej przekroje przewodow pozostawiaja wiele do zyczenia. Mysle ze max przekroj to 1mm2. Do tego zwykle cienkie wsowki 6,3mm. Poprostu Dalem przekazniki i teraz smiga wszystko z zarowkami 90/100W H4. Tanie chinskie Kobi 50/60W nie wytrzymywaly dluzej jak 3-4 dni przy rych wibracjach.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. Dzisiaj, 17:18
  •  

#51 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 02 październik 2008 - 18:33

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360. Już doczytałem, kolejnośc była taka, że zostawił je na samym końcu :P opisu

Podobne tematy