Skocz do zawartości
bolo12121

Przegrzewanie bezpiecznika świateł C-360.

Polecane posty

bolo12121    1

Mam problem w c360 jak włączę światła to strasznie nagrzewa się bezpiecznik od świateł ,praktycznie aż go topi co morze być przyczyn? :D


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Wszystko jest żarówy normalne i masa też ok a za nic nie mogę dojść co tam morze być :D


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorus7441    1
Mam problem w c360 jak włączę światła to strasznie nagrzewa się bezpiecznik od świateł ,praktycznie aż go topi co morze być przyczyn? :D

na postojowych tez?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Postojowe jak wlączysz jest ok a jak dasz krótkie czy długie to bezpiecznik się topi :D


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo16    15

Może coś jest zaśniedziałe i jest słabe przejście prądu i dlatego sie grzeje??


Ursus C385A główny koń roboczy
Ursus C360 pomocnik C385A
Ursus C330M pomocnik pomocnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Właśnie miałem do tego dobrego znajomego elektryka i gość po prostu zbaraniał


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Też się nad tym zastanawiam bo z tego co widzę to raczej lipa myślałem ze jeszcze na AF się coś dowiem no ale jeszcze się zobaczy .


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

no wychodzi na to ze trzeba będzie się nad tym zastanowić :D .I mam jeszcze jedno pytanie mało związane z AF ale muszę sie dowiedzieć jak dolać oleju do skrzyni biegów do poloneza atu plusa ???? morze miał ktoś z tym styczność ????


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    14
no wychodzi na to ze trzeba będzie się nad tym zastanowić :D .I mam jeszcze jedno pytanie mało związane z AF ale muszę sie dowiedzieć jak dolać oleju do skrzyni biegów do poloneza atu plusa ???? morze miał ktoś z tym styczność ????

 

MOŻE !!! - pisz poprawnie!!!


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Nie wiem jutro muszę tam dokładniej wniknąć bo mi to spokoju nie daje :D


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Odkręcasz boczny korek, który jest wlewowym i zarazem kontrolnym. Jeśli zaczyna wyciekać, lub widać w otworze, to nie dolewać. gdy nie posiadasz szprycy do oleju, to butelka, , lejek wciśnij w szlauch, który wejdzie w otwór wlewowy oraz jeden na dole kontroluje ten skomplikowany proces :D drugi na górze wlewa olej do lejka.

Co do świateł to sprawdź - przeczyść połączenia z masą, czy nie grzeje sie gdzieś przewód przy lampie, wieczorem po ciemku popatrz czy nie ma iskrzenia-szukaj przebicia na masę, sprawdź czy nie grzeje się stacyjka. Te wszystkie elementy mogą powodować straty prądu, wzrost oporu i grzanie się bezpiecznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Z góry dzięki kolego za info kiedyś się właśnie zastanawiałem gdzie tam jest wlewowy koreczek :D


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

CZy w instalacji ktoś ostatnio coś dłubał?? Jeśli nie to przyczyna przepalania sie bezpiecznika jest zwarcie. Zwarcia tego należy szukać w przewodach za bezpiecznikami, więc stacyjke jak i przewody od niej możemy sobie odpuscic. Tak jak i pozostałe bezpieczniki i przewody od pozostałych odbiorników. Prawdopodobnie przetarła się izolacja przewodu i nastepuje zwarcie z masą. Zalecał bym wymiane tylko przewodów do przednich świateł, a więc nie wiele roboty. Aby zrobic to samemu to wymieniaj jeden przewód i zaraz podłacz go w to miejsce. Wykorzystaj stary przewód do przeciągniecia nowego.

 

A określ jakie dokładnie światła są popsute. Krótkie i długie? Piszesz że pali jeden bezpiecznik, wiec masz te światła pod jeden bezpiecznik podpięte? Jesli tak to cos jest kombinowane w instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Powiem tak bezpiecznika nie pali tylko go topi , światła są .


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Ale o których światłach mówisz?? Który to bezpiecznik?? Jaki bezpiecznik masz założony?? W jaki sposób go topi. chodzi ci że topi jego korpus z tworzywa czy topi sie drucik. My tego nie widzimy opisz to dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Świata długie i krótkie jak załącze to wtedy po 15min całkowicie stopi to tworzywko .Znalazłem taki stary porcelanowy bezpiecznik spróbuję go założyć ,zobaczymy co będzie sie działo , a jest to bezpiecznik 2 od góry .


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

Ja miałem ten sam problem, możliwe bardzo ze masz zwarcie w stacyjce, ja tak miałem wymien ja a myśle ze będzie ok :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zmeczony
      skasowałem temat, brak odpowiedzi, tylko sama handlowa sieczka!
      Moim zdaniem całe to Agrofoto.pl = dno!
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

       





    • Przez lukus
      Pod koniec ostatniego sezonu przestały mi działać światła(główne reszta wszystko działa) w kombajnie. Sprawdziłem wszystkie kable wszystko i odkryłem ze w momecie kiedy podłączam kable do żarówek zanika prąd w kablach. Wie ktoś jak to rozwiązać lub co sie mogło stać?
    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez Kubek95
      Witam. Piszę tutaj ponieważ mam problem, jakiś czas temu kupiłem John Deere 3140 z uszkodzonym pierwszym biegiem. Ciągnik rozebralem, poskładałem, wszystko działa, oprócz elektryki, po zdjęciu kabiny i ponownym jej założeniu nie działa mi teraz odpalanie Jelonka z starteru. Kluczyk jak przekręce to kontrolki się świeca, przekręcam starter to kontrolki gasną, a rozrusznik nawet się nie odezwie. Na krótko rozrusznik kręci jak szalony i ciągnik bez problemu odpala. Teraz moje pytanie, czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do tego ciągnika, ewentualnie samej tej kostki przy kabinie (kabina sg2) żeby jakoś spróbować odszukać po kablach problemu, albo poprowadzić nowa instalacje? Bardzo bym prosił o pomoc bo bez jakiegokolwiek schematu będzie ciężko zacząć cokolwiek, a tak to zawsze jest jakiś punkt zaczepienia. 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez NABUCH
      Witam . Potrzebuję porady odnośnie kontroli wskaźnika temperatury w zetorze 5211. W ciągniku po krótkim czasie dochodzi do wzrostu temperatury do 120stC.  Realnie temperatura jest niższa. Dodatkowo dla pewności wyjęty został termostat. Zwierałem przewód czujnika do masy i wskazówka idzie do 120 St czyli maks wskaźnika.  Wygląda że zegar reaguje poprawnie.  Na wsuwce  od czujnika po przekręceniu kluczyka jest 5.4V . Czujnik pomierzyłem przy temperaturze ok 30 st i miał 230ohmów . Ktoś może podpowiedzieć czy taka wartość napięcia i rezystancji  jest poprawna   . Czujnik był niedawno wymieniany .  Podejrzewam czujnik  chociaż niedawno był zmieniony  .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.