mariusz0209 22 Napisano Marzec 28, 2013 Zaawansowany 22 338 Ja też coś podobnego zrobiłem do podłączenia takiej pompy w ładowarce. to z pewnością będzie lepsze rozwiązanie niż ten wałek kardana Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Voo 39 Napisano Marzec 28, 2013 Zaawansowany 39 471 Nie kołowe tylko kłowe Rozumiem że pompa będzie chodziła cały czas bez możliwości rozłączenia gdy np nie używamy tura? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Profil usunięty Napisano Marzec 28, 2013 to już lepiej zastosować sprzęgło elektromagnetyczne Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
ZETOR7711 1 Napisano Marzec 28, 2013 Zaawansowany 1 558 a pompa od czego? cyklop czy od bizona? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz0209 22 Napisano Marzec 28, 2013 Zaawansowany 22 338 Gintek może i sprzęgło elektromagnetyczne to dobry pomysł ale jest to dość drogie rozwiązanie a sprzęgło np. od klimatyzacji z samochodu które można by kupić używane za nie duże pieniądze obawiam się że może nie podołać oporom jakie stawia pompa NSZ 32. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
wlatcakomaruf 19 Napisano Marzec 28, 2013 Zaawansowany 19 644 A ja zapytam właściciela... Czy te sprzęgło jest rozłączne? Bo to między wielowypustem a kłami wygląda jak wodzik... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
SipmaZ224 81 Napisano Marzec 28, 2013 Zaawansowany 81 1149 Jaki sens miałoby stosowanie sprzęgła kłowego i go nie używanie? Chyba po to zastąpił kardan (połączenie nierozłączne) sprzęgłem kłowym (rozłączne). Tylko pytanie po co zaspawał owe sprzęgło? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
wlatcakomaruf 19 Napisano Marzec 28, 2013 Zaawansowany 19 644 Może po prostu część ruchoma to wielowypust (tak jak jest to nawałach przegubowych w samochodach). Dlatego chcę aby wypowiedział się właściciel. Na zdjęciu nie zobaczysz wszystkiego, a osoba, która to tworzyła wie najlepiej jak to działa. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz0209 22 Napisano Marzec 28, 2013 Zaawansowany 22 338 Ja wnioskuję że napęd pompy nie będzie rozłączny chyba że w razie jakiejś awarii a sprzęgło kłowe jest tylko po to żeby tłumić drgania ewentualnie niwelować minimalną niewspółosiowość. A co do wielowypustu który widać na zdjęciu to twórca zastosował oryginalny wałek MTZ do napędu pompy i na jego zewnętrznej części jest wielowypust ale tu on nic nie przenosi. Moment jest przenoszony przez wielowypust znajdujący się w środku tego wałka. Ja u siebie tez stosowałem ten wałek gdyż wychodzi to dużo taniej niż dorabianie frezowanej wewnątrz tulejki. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
okocza1989 0 Napisano Marzec 28, 2013 Użytkownik 0 84 o tóż panowie napęd pompy jest rozłączany Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
okocza1989 0 Napisano Marzec 28, 2013 Użytkownik 0 84 Też myślałrm o tym sprzęgłem elektromagnetycznym od klimatyzacji ale tak jak kolega wyżej napisałem niewiedziałem czy wytrzyma taki duży opór pompy Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
okocza1989 0 Napisano Marzec 28, 2013 Użytkownik 0 84 rozłączanie jak i załączanie trawa bardzo krótko Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Profil usunięty Napisano Marzec 29, 2013 a co będzie jak wypadnie ten plastik Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
okocza1989 0 Napisano Marzec 29, 2013 Użytkownik 0 84 niby siedzi na sztywno ale mam pare na zapas one nie są drogie Ten plastik siedzi w tej części co jest ruchoma. pompe będe rozłączał raczej tylko prasie i kosiarce. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość djp Napisano Marzec 29, 2013 No OK. Jest to połaczenie rozłączalne. Tyle tylko, że ten rodzaj sprzęgła wymaga unieruchomienia napędu (silnika) oraz usunięcia na czas niedziałania plastikowej wkładki amortyzujacej. Oczywiście przy uruchomieniu trzeba ja będzie ponownie włożyć. Obu tych czynności nie zrobisz z kabiny. Powinieneś też, moim zdaniem, wymyślić jakiś mechanizm ustalający pozycje wałka wtedy, gdy on działa (napędza). Przy wodziku (bo tam chyba jest wodzik) takiego mechanizmu nie widzę. W przeciwnym razie wałek może się przesuwać i może dojść do rozłączenia napędu podczas pracy lub do pracy sprzęgła nie w pełni zazębionego. To sie szybko i źle dla niego skończy. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
okocza1989 0 Napisano Marzec 29, 2013 Użytkownik 0 84 Pod tym wodzikiek są prowadnice i ten wodzik przy załączonym blokuje i rozłączonym blokuje Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz0209 22 Napisano Marzec 29, 2013 Zaawansowany 22 338 ten spaw mnie trochę zmylił ale teraz już widzę jak jest rozłączany ten wałeczek na którym jest spaw pewnie wjeżdża w tą oryginalną tuleję od MTZ Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
okocza1989 0 Napisano Marzec 29, 2013 Użytkownik 0 84 Niestety nie ten wałeczek jest zespawany z tą orginalną tyleją od MTZ Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się