Napęd pompy od tura C-360
 

Napęd pompy od tura C-360

  • 10613 wyświetleń

zastąpienie wałka kardana sprzegłęm kołowym.


Informacje o zdjęciu Napęd pompy od tura C-360

Informacje o kamerze


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • mariusz0209
  • 22 338

Ja też coś podobnego zrobiłem do podłączenia takiej pompy w ładowarce. :) to z pewnością będzie lepsze rozwiązanie niż ten wałek kardana :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Voo
  • 39 471

Nie kołowe tylko kłowe :P Rozumiem że pompa będzie chodziła cały czas bez możliwości rozłączenia gdy np nie używamy tura?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

to już lepiej zastosować sprzęgło elektromagnetyczne

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mariusz0209
  • 22 338

Gintek może i sprzęgło elektromagnetyczne to dobry pomysł ale jest to dość drogie rozwiązanie a sprzęgło np. od klimatyzacji z samochodu które można by kupić używane za nie duże pieniądze obawiam się że może nie podołać oporom jakie stawia pompa NSZ 32.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wlatcakomaruf
  • 19 644

A ja zapytam właściciela... Czy te sprzęgło jest rozłączne? Bo to między wielowypustem a kłami wygląda jak wodzik...

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • SipmaZ224
  • 81 1149

Jaki sens miałoby stosowanie sprzęgła kłowego i go nie używanie? Chyba po to zastąpił kardan (połączenie nierozłączne) sprzęgłem kłowym (rozłączne).


Tylko pytanie po co zaspawał owe sprzęgło?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wlatcakomaruf
  • 19 644

Może po prostu część ruchoma to wielowypust (tak jak jest to nawałach przegubowych w samochodach). Dlatego chcę aby wypowiedział się właściciel. Na zdjęciu nie zobaczysz wszystkiego, a osoba, która to tworzyła wie najlepiej jak to działa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mariusz0209
  • 22 338

Ja  wnioskuję że napęd pompy nie będzie rozłączny chyba że w razie jakiejś awarii a sprzęgło kłowe jest tylko po to żeby tłumić drgania ewentualnie niwelować minimalną niewspółosiowość. A co do wielowypustu który widać na zdjęciu to twórca zastosował oryginalny wałek MTZ do napędu pompy i na jego zewnętrznej części jest wielowypust ale tu on nic nie przenosi. Moment jest przenoszony przez wielowypust znajdujący się w środku tego wałka. Ja u siebie tez stosowałem ten wałek gdyż wychodzi to dużo taniej niż dorabianie frezowanej wewnątrz tulejki.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • okocza1989
  • 0 84

Też myślałrm o tym sprzęgłem elektromagnetycznym od klimatyzacji ale tak jak kolega wyżej napisałem niewiedziałem czy wytrzyma taki duży opór pompy


 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

a co będzie jak wypadnie ten plastik

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • okocza1989
  • 0 84

niby siedzi na sztywno ale mam pare na zapas one nie są drogie


Ten plastik siedzi w tej części co jest ruchoma.


pompe będe rozłączał raczej tylko prasie i kosiarce.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość djp

No OK. Jest to połaczenie rozłączalne. Tyle tylko, że ten rodzaj sprzęgła wymaga unieruchomienia napędu (silnika) oraz usunięcia na czas niedziałania plastikowej wkładki amortyzujacej. Oczywiście przy uruchomieniu trzeba ja będzie ponownie włożyć. Obu tych czynności nie zrobisz z kabiny. Powinieneś też, moim zdaniem, wymyślić jakiś mechanizm ustalający pozycje wałka wtedy, gdy on działa (napędza). Przy wodziku (bo tam chyba jest wodzik) takiego mechanizmu nie widzę. W przeciwnym razie wałek może się przesuwać i może dojść do rozłączenia napędu podczas pracy lub do pracy sprzęgła nie w pełni zazębionego. To sie szybko i źle dla niego skończy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • okocza1989
  • 0 84

Pod tym wodzikiek są prowadnice i ten wodzik przy załączonym blokuje i rozłączonym blokuje

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mariusz0209
  • 22 338

ten spaw mnie trochę zmylił ale teraz już widzę jak jest rozłączany :) ten wałeczek na którym jest spaw pewnie wjeżdża w tą oryginalną tuleję od MTZ :)


 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj