Skocz do zawartości

Napęd pompy od tura C-360


okocza1989

zastąpienie wałka kardana sprzegłęm kołowym.


Rekomendowane komentarze

Ja też coś podobnego zrobiłem do podłączenia takiej pompy w ładowarce. :) to z pewnością będzie lepsze rozwiązanie niż ten wałek kardana :)

Odnośnik do komentarza

Nie kołowe tylko kłowe :P Rozumiem że pompa będzie chodziła cały czas bez możliwości rozłączenia gdy np nie używamy tura?

Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty

Opublikowano

to już lepiej zastosować sprzęgło elektromagnetyczne

Odnośnik do komentarza

Gintek może i sprzęgło elektromagnetyczne to dobry pomysł ale jest to dość drogie rozwiązanie a sprzęgło np. od klimatyzacji z samochodu które można by kupić używane za nie duże pieniądze obawiam się że może nie podołać oporom jakie stawia pompa NSZ 32.

Odnośnik do komentarza

Jaki sens miałoby stosowanie sprzęgła kłowego i go nie używanie? Chyba po to zastąpił kardan (połączenie nierozłączne) sprzęgłem kłowym (rozłączne).


Tylko pytanie po co zaspawał owe sprzęgło?

Odnośnik do komentarza

Może po prostu część ruchoma to wielowypust (tak jak jest to nawałach przegubowych w samochodach). Dlatego chcę aby wypowiedział się właściciel. Na zdjęciu nie zobaczysz wszystkiego, a osoba, która to tworzyła wie najlepiej jak to działa.

Odnośnik do komentarza

Ja  wnioskuję że napęd pompy nie będzie rozłączny chyba że w razie jakiejś awarii a sprzęgło kłowe jest tylko po to żeby tłumić drgania ewentualnie niwelować minimalną niewspółosiowość. A co do wielowypustu który widać na zdjęciu to twórca zastosował oryginalny wałek MTZ do napędu pompy i na jego zewnętrznej części jest wielowypust ale tu on nic nie przenosi. Moment jest przenoszony przez wielowypust znajdujący się w środku tego wałka. Ja u siebie tez stosowałem ten wałek gdyż wychodzi to dużo taniej niż dorabianie frezowanej wewnątrz tulejki.

Odnośnik do komentarza

Też myślałrm o tym sprzęgłem elektromagnetycznym od klimatyzacji ale tak jak kolega wyżej napisałem niewiedziałem czy wytrzyma taki duży opór pompy


 

Odnośnik do komentarza

niby siedzi na sztywno ale mam pare na zapas one nie są drogie


Ten plastik siedzi w tej części co jest ruchoma.


pompe będe rozłączał raczej tylko prasie i kosiarce.

Odnośnik do komentarza

No OK. Jest to połaczenie rozłączalne. Tyle tylko, że ten rodzaj sprzęgła wymaga unieruchomienia napędu (silnika) oraz usunięcia na czas niedziałania plastikowej wkładki amortyzujacej. Oczywiście przy uruchomieniu trzeba ja będzie ponownie włożyć. Obu tych czynności nie zrobisz z kabiny. Powinieneś też, moim zdaniem, wymyślić jakiś mechanizm ustalający pozycje wałka wtedy, gdy on działa (napędza). Przy wodziku (bo tam chyba jest wodzik) takiego mechanizmu nie widzę. W przeciwnym razie wałek może się przesuwać i może dojść do rozłączenia napędu podczas pracy lub do pracy sprzęgła nie w pełni zazębionego. To sie szybko i źle dla niego skończy.

Odnośnik do komentarza

ten spaw mnie trochę zmylił ale teraz już widzę jak jest rozłączany :) ten wałeczek na którym jest spaw pewnie wjeżdża w tą oryginalną tuleję od MTZ :)


 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v