Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak wogóle to czy te silniki deutz są lepsze od same, bo to i to pompowtryski ale czy te pompowtryski nie są awaryjne, czego się spodziewać na co uważać przy użytkowaniu takiego ciągnika, jakie ewentualne koszty napraw, czy agrofarm ma jakąś elektronikę lub jakiś moduł elektroniczny do sterowania wtryskiem?

Opublikowano

niezrozumielismy się, czytaj uważniej moje posty, pytam o silniki same tzn takie jak w starszych lambo np. 1050 premium, lub tych nowych r2 tzn silniki ( 4.000 ? czy jakiś taki symbol ) to samo 3 cyl było w starszych lampo/roller były to włoskie silniki same 4cyl pojemność 4,0 l, a silniki deutz (nie mulić z deutz fahre bo to co innego) deutz to samodzielna fabryka silników a nie ciągników, więc czy te silniki deutz (produkowane w niemczech) są lepsze od włoskiego silnika (których oarametry i konstrukcja jest bardzo zbliżona!!

 

ps. ile tak wogóle pali ten agrofarm 85 w lekkich pracach?

Opublikowano

@ Ferdek07

 

Ja o to pytalem w ROLSAD Rawa Mazowiecka jak wybierałem Agroplus 87 z silnikiem SDF 1000.4WT to powiedzieli że ja nie mam racji bo upierałem się na silniku Agrofarma 85 że jest lepszy od tego w Agroplus ale oni to tłumaczyli tak ten motor 2012 jest wpełni mechaniczny bez modułów elektronicznych i ma mniejszy momemnt obrotowy mniejszą moc i ogólnie słabszy tylko faktycznie ładniej go słychać jak pracuje a silniki seri 1000.4WT ma 83KM i moment 348Nm oraz Pover Boost czyli pod przeciążeniem np. ciągnąc przyczepy pod góre zmienia elektronicznie ustawienie silnika i posiada się takieg speeda na chwilke, deler twierdził że silniki SDF są obecnie na wyższym poziomie ale ja jakoś do końca wiary nie dałem choć biorę Agroplusika.

 

Każdy ma swoją sytuacje ja mam przejazd w jednej oborze 2,5m i mało który spełniał to kryterium i nie trzeba masy żeby dodatkową moc wykorzystać bo u mnie jest dużo łąk mokrych a Agroplusik dostaje kosiare Krone 280QCVQ 2,75m +Kondycjoner 1100kg wagi, wozik paszowy 8m3, rozrzutnik 6t tandem, i prase rolującą ale tylko w słomie bo w sianokiszonkach to by nawet ten dodatek mocy nie pomógł, jakbym miał przejazd wyższy w budynku to za Agroplusa 87 w tej samej cenie bym miał Agrofarma 100 96KM

Opublikowano

wszystko pięknie, elektroniczne sterowanie, wogóle na słowo elektronika ojciec nie chce słyszeć już o takim ciągniku, może i mocniejszy ten silnik w agroplusie będzie, ale bez przesdady jakie przyczepy do ciągnika o masie całkowitej poniżej 3 t :) do tego power bust to chyba tylko koła fruwają :) ja i tak wole ten silnik deutz, bo niemiecki i mechaniczny, mam nadzieje że równie oszczędny

Opublikowano
niezrozumielismy się, czytaj uważniej moje posty, pytam o silniki same tzn takie jak w starszych lambo np. 1050 premium, lub tych nowych r2 tzn silniki ( 4.000 ? czy jakiś taki symbol ) to samo 3 cyl było w starszych lampo/roller były to włoskie silniki same 4cyl pojemność 4,0 l, a silniki deutz (nie mulić z deutz fahre bo to co innego) deutz to samodzielna fabryka silników a nie ciągników, więc czy te silniki deutz (produkowane w niemczech) są lepsze od włoskiego silnika (których oarametry i konstrukcja jest bardzo zbliżona!!

 

ps. ile tak wogóle pali ten agrofarm 85 w lekkich pracach?

Mój wujek ma agrofarma ale 100 i w lekkich pracach spali te ok 5l na mth przy plugu to juz te 10-11l spali

Opublikowano

Hmm, spalanie? Mogę napisać o Lampo 2000r przy rozrzutniku 4t między 2-3 l/Mtg w rozsiewaczu 1t 2,2 l/Mtg, Lamborghini R6 100 Profi 4cyl z turem w zależności od warunków {sucho-mokro} od 4-6 l/Mtg, Lamborghini R6 165S 6cyl z gruberem 14 l/Mtg z pługiem 18-19 l/Mtg 13l/ha 24cm głębokość 4 kl ziemi. Są to wartości spisywane przez jakiś czas więc jest to spalanie średnie a nie jakieś tam rekordowo niskie. Moim zdaniem są to ciągniki oszczędne. Myśle że R3 nie spali tyle co napisała top agrar ponieaż jest to niemożliwe przy 4 cyl i tak lekkim ciągniku. Ale to jest moje zdanie.

Opublikowano

moje r3 evo 85 według moich obliczeń wychodzi średnio 3l/mtg 3,5l/mtg ze zgrabiarką w lekkim transporcie rozrzutniku itd, znajomy rok temu docierał 8441 i w takich pracach wychodziło mu spalanie 6-7l/mtg,w cieżkich pracach nie sprawdzałem bo mam dopiero 50mtg, ale ten cały test z top agrar to jedna wielka sciema, a duże spalanie r3 z tego testu raczej wynika z chydraulicznego sprzęgła i wolnego womu 540 obr

Opublikowano

Ten test z TopAgrar to nie jest wielka ściema-wątpię aby specjalnie dla Lambo ktoś specjalnie zawyżał zużycie paliwa-zaraz pewnie zaczną się podejrzenia że jakaś konkurencja podkupiła testerów aby dla biednego Lambiego ;) dołożyć.

Ferdek co ma hydrauliczne sprzęgło (nie wiem o co biega) i WOM 540 wspólnego z wysokim zużyciem paliwa ?

Opublikowano
Myśle że R3 nie spali tyle co napisała top agrar ponieaż jest to niemożliwe przy 4 cyl i tak lekkim ciągniku. Ale to jest moje zdanie.

W normalnym użytkowaniu praktycznie nie osiągalne, ale gdy ma sie do dyspozycji hamownie to oczywiście że możliwe i nic w tym dziwnego - popatrzcie na testy DLG albo NTTL, tak dla porównania.

 

No niestety, pod 100% obciążenia przy obrotach mocy maksymalnej Lambo spalił najwięcej w teście i jest to fakt z którym przynajmniej ja nie mam zamiaru sie spierać. Jednak nic to nie mówi o zużyciu paliwa podczas prac na niskich obrotach i małym obciążeniu.

Opublikowano

no właśne, ten test nie ma nic wspólnego z codziennym użytkowaniem, w moim przypadku pełne wykożystanie mocy ciągnika to może 20-25% użycia wogóle ciągnika, dużo jaśniejsze były by testy podczas orki (według niektórych nieżetelne), więc może pracy z jakimiś kosiarkami w transporcie itp.

 

coż tak jak zarzucają stronniczośc w testach w czasopismach motoryzacyjnych tak pewnie jest i z top agrar, nie zarzucam że test był zaałszowany, ale po co wogóle był przeprowadzany test spalania na hamowni?

Opublikowano

Ferdek

Piszesz,że twój Agrofarm spala w lekkich pracach 3-3,5l. A możesz napisać jakim ciągnikiem (dla porównania) wcześniej wykonywałeś taką pracę i ile on Ci spalał. Sam też jestem zainteresowany zakupem takiego ciągnika właśnie do lekkich prac i jestem ciekaw jak wypada ( poza liczbami) w porównaniu do innych ciągników.

Opublikowano

adam77 mam lambo r3 a nie agrofarma, pali tak około 3,5l/mtg i jestem mile zaskoczony spalaniem ze względu na koszty wziołem bez pneumatyki i dieler i siec sprzedaży była bardzo zaskoczona ale przyznali że bez pneumatyki spalanie będzie zauważalnie niższe i mieli racje ;)

wcześniej pracowałem mf 255 i w tych samych pracach spalał około 2,5l/godz, miał byc r2 lub agroplus 76 lub 86 ale wyszło na to że r3 bedzie w cenie agroplusa

Opublikowano

Ja nie uważam że ktoś specjalnie zawyżał spalanie Lambo, tylko wydaje mi sie niewiarygodne że nowoczesne silniki o podobnej mocy mogą mieć aż taką różnice w spalaniu. Nie chcę bronić wybranej marki, ale zabieram głos ponieważ mam akurat Lambo R6 100 a jest to podobna moc może masa większa, więcej pomp ( oddzielny olej hydrauliczny ) i jakoś nie moge przekroczyć 20l/Mtg. Ktoś powie że ferguson mniej pali, może. Kolega ma fergusona 8220 który chodzi z 5obrotową uni poniżej 16l na ha nie może zejść może to kwestia pługa bo ziemia taka sama, ale mi odradzał tą marke. Moim zdaniem spalanie przy pdobnej mocy i obciążeniu będzie zbliżone.

Opublikowano

Ferdek

Dzięki za info. Ile zapłaciłeś za tego Lambo i w jakiej wersji? Dodatkowo chciałem zapytać czy wlewałeś do niego biodiesla i jeżeli tak, czy masz jakieś spostrzeżenia dotyczące spalania czy pracy silnika.

Mi zależy na niskim spalaniu właśnie w lekkiej robocie, dlatego interesuje mnie ten ciągniczek. Już wcześniej podobała mi się taka 85-ka, ale nie mogłem się dowiedzieć ile on pali w "lekkim", dlatego zainteresowałem się McCormickem C-Max 75, który ma silnik perkinsa i podobno jest bardzo ekonomiczny, ale po Twoich wypowiedziach znowu mam dylemat.

Opublikowano

ciągnik jest w wersji target i zapłaciłem za niego tyle co i za gołą proxime 8441 bym dał, dieler zachwalał ze będzi eoszczędniejszy od farmtracka i new hollanda td w lekkich pracach i chyba mial racje, takie niskie spalanie może wynikac z tego że ciągnik ma dopiero 60mtg i nie gasze go gdy podczepiam maszyny daje mu chwile popracowac przed zgaszeniem żeby turbina ostygła itp tzn troche pracuej i na wolnych obr na postuju no ale wtedy mtg lecą bardzo wolno więc chyba nie ma to wpływu? nie wiem jak chcesz bardzo oszczędnego do lekkich prac to pomyś o tym mc cormicu 3 cyl turbo

 

co do pracy silnika do 1500 obr jest mułowaty a potem idzie jak bestia, bardzo ładny dzwięk wydaje moc ma ale nic więcej nie powiem bo mam dopiero 60mtg

Opublikowano
tak taki że stary model proximy jest oszczędniejszy od lamborghini i równie oszczędny jak farmtrac ;)

W ciężkiej pracy pewnie by sie to zgadzało ;) a Farmtrac chyba mniej spalił jak Proxima?

Opublikowano
moje r3 evo 85 według moich obliczeń wychodzi średnio 3l/mtg 3,5l/mtg ze zgrabiarką w lekkim transporcie rozrzutniku itd, znajomy rok temu docierał 8441 i w takich pracach wychodziło mu spalanie 6-7l/mtg,w cieżkich pracach nie sprawdzałem bo mam dopiero 50mtg, ale ten cały test z top agrar to jedna wielka sciema, a duże spalanie r3 z tego testu raczej wynika z chydraulicznego sprzęgła i wolnego womu 540 obr

 

Sprzęgło hydrauliczne i inne bajery nie mają znaczenia w zużyciu paliwa w tym teście na hamowni, bo do pomiaru zużycia silnik i tak pracował na 100% swoich możliwości, i nie ważne jest czy pomiar jest wykonywany na WOM czy na kole zamachowym silnika, zużycie paliwa powinno być podobne w obu przypadkach ;) Ze względu na to że paliwo w silniku diesla jest odmierzane objętościowo dotarcie silnika nie powinno mieć też wpływu na wynik' l/h ' po dotarciu co najwyżej wzrośnie moc a spadnie g/kWh.

 

r3 , Agrofarm zdaje się, że ma licznik przepracowanych godzin a nie motogodzin i porównywanie, że r3 pali 3-3,5l/h a proxima 6-7l/mth jest nie na miejscu bo występują inne jednostki...

 

Mam ładowarkę Bobcat T3571 z silnikiem Perkins 100KM

napęd hydrostatyczny 30km/h waga: nieco ponad 7,5t z osprzętem, pompa 144l/min, zbiornik paliwa 115l

I przy codziennym załadunku wozu paszowego, dowózce słomy i z jedno usuwanie obornika z głębokiej ściółki zbiornik starcza na ponad 20h co daje ok. 5l/h, w transporcie na pusto maxV pali pewnie ok 7/h, a ciągając przyczepy odpowiednio więcej ;)

 

Wydajność pracy nieporównanie większa od ciągnika z ładowaczem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v