Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam mtz od 13 lat i nie narzekam na ten ciągnik. A najbardziej mi sie chce smiać jak ktoś pisze ze przy tych ciagnikach skrzynia jest tak popieprzona ze nie da sie jeżdzić, nie wiem czemu oni tak pisza heh.

Opublikowano
Czytając wasze opinie o tym ciągniku dochodzę do wniosku, że należy go traktować tak, jak inny sprzęt i pogodzić się z niektórymi niedogodnościami, a to, czy jest to dobry ciągnik, czy zły zależy (oprócz dbałości o ten sprzęt) od szczęścia przy zakupie bądź nowego, bądź używanego.

 

PS.: Jeśli są takie podzespoły, które po wymianie na nowe psują się częściej jak przed, to polecam kupno dobrego materiału, tokarnię i do dzieła!Za różnicę w cenie pomiędzy mtz-em, a np.ursusem można kupić cały profesjonalny sprzęt do garażu i zająć się "poprawianiem fabryki"

 

Po której stronie mtz ma wał od przedniego napędu?

Patrząc w kierunku jazdy to ten wał jest po prawej stronie, odwrotnie niż np w U914, a na dodatek jest podzielony na dwie krótkie części z podporą pośrednią między nimi, w której mieści się jakieś tam sprzęgło, nie wiem czy nie przeciążeniowe...

Opublikowano

Pytam, bo chciałem kupić mtz bez przodu i wstawić od innego ciągnika, bo słyszłem, że przody w tych ciągnikach lubią się blokować przy większych szybkościach.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Oczywiście zagrożenie zablokowania przodu istnieje przy większych szybkościach.Dlatego nie polecam przekraczać 30km/h podczas wykonywania orki .Praca gruberem z predkością bliską max.czyli ok 35-40km/h i włączonym napędem przednim również jest szkodliwa dla tego podzespołu.

Opublikowano

xemit nie pleć bzdur, bo ja mówię o jeździe w transporcie z wyłączonym napędem, w czasie której koła potrafią się zablokować. wiem, że wuja w pronarze tak miał. Mtz i belarus, to sprzęt, którym pojedzie tylko operatywny i myślący człowiek. Tępak nie pojmie tego sprzętu i zniszczy tyle, że szkoda gadać.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Widać że jesteś poważnym znawcą MTZ ,tylko nie rozumiem dlaczego wczesniej pytasz z której strony jest wal przedniego napędu.Czyżby twój Wuj ten z wcześniejszego postu nie potrafił cię uświadomić?A może tego nie potrafisz zrozumiec?A może nie ma i Wuja i Bielarusa.W kazdym z tych przypadków radzę ci nie kupować takiego ciągnika gdyż jak wcześniej piszesz operator musi mieć cechy przez Ciebie podane.Idac ta drogą myślenia można dojść do innego wniosku.Dla ludzi nieoperatywnych i tępych jest stworzony np.Fendt ,JD i inne ciągniki,MTZ to bastion zarezerwowany dla inteligencji.Ciekawe ,ciekawe i jakże budujące spostrzeżenie.

Opublikowano

Chodzi o to, że wuj ma gospodarstwo o powierzchni ok. 270ha i z 10 pracowników tylko 2 opanowało belarusa i pronara. Reszta trzyma się od nich z daleka. Idąc drogą twoich spostrzeżeń widzę, że cierpliwość trzeba mieć nie do belarusa/pronara, tylko do dziwolągów takich jak ty, którzy nic nikomu nie chcą tłumaczyć, tylko się z każdego wyśmiać. W ten sposób rozładowujesz swą agresję - jak masz z tym problem, to idź do specjalisty, bo jak to ktoś kiedyś powiedział:"złośliwi starcy, to szczytowe osiągnięcie szatana" - w tym przypadku dotyczy to nie tylko starców, ale i młodych ludzi takich jak ty.

Opublikowano

mysle ze moze byc troche prawdy z tym blokowaniem przedniego mostu. mtz 82 z 97r. ktory pracuje u mnie w rodzinie ostatnio mial taki przypadek - podczas jazdy drogowej (oczywiscie z wylaczonym 4X4) cos go przyhamowalo, cos strzelilo, cos przemielilo a efekt tego taki ze nie ma przedniego napedu ;) rozbiorka w tym tygodniu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Chodzi o to, że wuj ma gospodarstwo o powierzchni ok. 270ha i z 10 pracowników tylko 2 opanowało belarusa i pronara. Reszta trzyma się od nich z daleka. Idąc drogą twoich spostrzeżeń widzę, że cierpliwość trzeba mieć nie do belarusa/pronara, tylko do dziwolągów takich jak ty, którzy nic nikomu nie chcą tłumaczyć, tylko się z każdego wyśmiać. W ten sposób rozładowujesz swą agresję - jak masz z tym problem, to idź do specjalisty, bo jak to ktoś kiedyś powiedział:"złośliwi starcy, to szczytowe osiągnięcie szatana" - w tym przypadku dotyczy to nie tylko starców, ale i młodych ludzi takich jak ty.

Gdy kupowalem posiadanego kiedyś MTZ, to prawdopodobnie nie było Cię na świecie,a jeśli już to na chleb mowiłeś "beb" ,a na muchy -ptepty.Gdy kupowałem swój pierwszy ciągnik, to tak mogło być z twoim ojcem,więc bliższa jest wersja z tym "szczytowaniem" szatana.Reszty nie ripostuję ,bo aluzji i tak nie pojmiesz.

Opublikowano

Niewim jak to możliwe by się przód przyblokował, przecierz to musi sie kręcić więc jak może się zatrzymać siła wyższa a może niedbałość. Ja słyszałem tylko o jednym przypadku, ale to z głupoty jeden sąsiad woził żwir z 4 km drogą żwirową i nie chciało mu sie wyłączać napedu, w końcu sam się rozłączył ukręcił się wału ale go zdjął i dalej woził

 

Może tym wujkom wał był poluzowany i w końcu odpadł przy większej prędkości zachaczył i przyblokował się. Takie coś to i w ursusach sie zdaża (nawet ktoś na forum wspominał)

 

Mnie raz sie wał zatrzymał kosiłem bez przedniego napędu załaczonego (a nie mam osłon) na mokradłach porośniętych prze trzciny i inne badziewie do 1 metra aż w końcu patrze a koło coś z przodu nie chce się kręcić a tam wał cały zawinięty tymi chwastami ot i tyle

Opublikowano
Chodzi o to, że wuj ma gospodarstwo o powierzchni ok. 270ha i z 10 pracowników tylko 2 opanowało belarusa i pronara. Reszta trzyma się od nich z daleka. Idąc drogą twoich spostrzeżeń widzę, że cierpliwość trzeba mieć nie do belarusa/pronara, tylko do dziwolągów takich jak ty, którzy nic nikomu nie chcą tłumaczyć, tylko się z każdego wyśmiać. W ten sposób rozładowujesz swą agresję - jak masz z tym problem, to idź do specjalisty, bo jak to ktoś kiedyś powiedział:"złośliwi starcy, to szczytowe osiągnięcie szatana" - w tym przypadku dotyczy to nie tylko starców, ale i młodych ludzi takich jak ty.

Bardzo mi przykro, ze twój wuj musi pracować z tak nieudolnymi ludzmi. Wszystkie biegi praktycznie na jednej gałce, no plus jeszcze reduktor to az 2. Podnosnik i wom pod reką no i kawałek trzeba ręke wyciągnąc do hydrauliki, naprawde bardzo skomplikowane.....

Opublikowano

wymień mi te twoje nietypowe rozwiązania. Warto wspomieć ze mtzety na stozkowym przodzie powstały w przeznaczeniu do upraw miedzyzedowych, anie do cięzki prac poloiwych. Czy twoim zdaniem zastosowanie w ciągniku już w latch bodajze 60 automatycznie załanczanego przodu to wielki niewypał nietypowych rozwiązan????

Opublikowano

Normalnie jak dzieci!! ja mam Pronara i jestem z niego bardzo dumny pracuje u mnie juz 4 sezon i nie mam z nim problemu troche tur mi wolno chodzi ale to polski jest i strasznie są duze siłowniki i duzo oleju w nie wchodzi to dlatego ale poza tym to jest idealny i polecam jak ktoś chce tani i dobry ciągnik to tylko pronat 82SA. zetor wymięka proksima 82 koni pronar lepiej sobie daje rade wiem bo jeżdziłem tym i tym i i nie ma róznicy tylko jest róznica w zbiorniku w zetorze a kopa ma pronar lepszego

Opublikowano

Look bo tych ośmiu pracowników jest zrobionych według recepty "mierny,bierny ale wierny" sam borykam się z podobnym problemem potrafią powiedzieć na JD4240 co to za ciągnik nawet sprężarki niema.Nie chce tu być posądzony o wazeliniarstwo ale czytajcie uważnie posty kol. Xemita bo tchną życiowym doświadczeniem.Żyjemy w takim syfie a nie innym i ende.

Opublikowano

Niech ktoś z was mi powie co jest przyczyną tego, że jeden ma pronara i nic mu się nie psuje, a drugi (zakładając taką samą dbałość) bez przerwy go rozbiera. W moich stronach z tą marką nie ma zbyt dobrych doświadczeń. kogo bym z właścicieli pronara nie zapytał, to mówi, że drugi raz nie wziąłby pronara, a co najwyżej belarusa, albo zetora.

Opublikowano

Być moze dlatego ze Pronary są składane w polsce, i zalezy jak kto trafi. W większosci przypadków gdzie polacy do maszyny z innego kraju dołozą swoje pięć groszy to po drodze coś skitraja.

Opublikowano

Ja mam mtz-cika nienarzekam :D gorzej ojciec ;p jak raz sie nim przejechal mowi ze to beznadzieja fajera trzesie(orbitrol trza wstawic),skrzynia zgrzyta,glosno w kabinie(4.2tys i jest nowa kabina xD) (przyzwyczajony do ursusa 1224 ) ;p a ja osobiscie nie narzekam na uciag jest b.dobry-O hydraulice sie nie wypowiem,bo jest ledwie tykana,jeszcze nawet nie oral ;p

Opublikowano

Ja mam mtz82 z 96r i bardzo dobrze mi sie nim robi na 30ha a pronara maja u nas w gminie wiem, że jeździ z beczka i daje sobie rade ale ja bym ci radził mt 82 to super ciagnik na duze gospodarstwa ja ciagalem nim pszenice to 2x HL 12ton i szedł jak burza choc teren u nas górkowaty :rolleyes: :huh: Polecam MTZ82 jest mało awaryjny i wytrzymały w polu i na drodze :(:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v