Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

te boczne drazki sa zamiast drazka poprzecznego. hm chyba raczej bez tych drazkow by to nie chodzilo wydaje mi sie ze zbieznosc by sie zmieniala ale tego nie jestem pewny. sa gotowe zestawy na farmekspercie czy w sklepiedlarolnika ale z drazkiem poprzecznym niestety.

http://www.farmexper...rodukt8248.aspx

http://www.sklepdlar...977/produkt.htm

Dzięki koledzy za odpowiedzi upewniliście mnie w tym że drążki muszą być,zobacze co da się zrobić.Ciekawe jaki orbitrol tam zastosowano,bo można kupić Danfosa 80 z rozbiórki starego Claasa za ok 400zł.ale czy wystarczy taka objętość orbitrola.

Opublikowano (edytowane)

hm nie jestem pewny ale u mojego wuja w JD 3040 chyba nie ma drazka poprzecznego sa tylko dwa silowniki. dopytaj sie jakiegos uzytkownika a AF ktory ma takiego JD lub podobnego czy jest drazek porzeczny. w moim NH sa 2 silowniki i jest drazek.

ja w moim ursusiku 1224 montowalem orbitrol 160. co do ferdka nie wiem tez sie nad tym zastanawiam tez planuje zalozyc do swojego mf 152 wspomaganie bo kiedys rozerwalem uklad kierowniczy i po naprawie ma spory luz a z reszta do tura przydalo by sie wspomaganie lepiej by sie krecilo :)

 

z tego co porzed chwila wyczytalem wynika ze orbitrol trzeba dobierac do silownika. zalezy to od pojemnosci silownika i jego skoku.

w tym wspomaganu od ursusa c-385 bez napedu nie zastosowano drazka poprzecznego

http://www.sklepdlarolnika.pl/wspomaganie-do-c-385-bez-przedniego-napedu--wysylka-gratis-/3148/produkt.htm

Edytowane przez krzeski
Opublikowano

To jest oczywiste że musi być dobrane wydajność pompy np. 8 l/min,orbitrol 80 (co pisałem wyżej,kupiłem) a następnie ile oleju trzeba do wypełnienia siłownika od max w lewo do max w prawo (cm sześciennych) podzielić przez (w tym przypadku) 80 daje nam ile pełnych obrotów kołem kierowniczym na pełny skręt od max prawo do max lewo.

Link który podałeś to tam siłownik jest zarazem drążkiem poprzecznym(miałem Forda 6610 to tak było i super chodziło),ale w tym przypadku nie można jak pisałem wyżej.

Zastanawiam się czy zastosowanie dwóch siłowników bez drążków może by chodziło(wyjścia po jednym z każdego siłownika)połączyć przewodem tak jak jest to w cyklopie od obrotu,będę to próbował ale teraz nie mogę (brak czasu choroba w rodzinie).

Opublikowano

Nie wiem jak w 35, ale u mnie w 255, jak miałem luz to ściągłem kierownicę i dokręciłem nakrętkę i zabezpieczyłem. Trochę luzu ubyło.Po paru latach zmieniłem wałki w przekładni.

Opublikowano

witam wszystkich posiadam traktor mf 35 stary ale jary a mam mianowicie problem z kolumna kierownicza nie da sie jechać straszny luz czy wie ktoś jak sie do tego zabrac ??? co zrobic zeby buł mniejszy ?

Opublikowano

Witam

Problem mamy z MF 255. Po wymianie sporej części bebechów w przekładni kierowniczej bardzo ciężko kręci się kierownicą. Podejrzenia padają o liczbę kulek które tam są. Czy ktoś wie ile tam powinno być kulek?

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie do końca się z tobą zgodzę, że nie  ma regulacji. Trza ściągnąć kierownicę i prawdopodobnie dokręcić nakrętkę, taką dużą, na klucz z 30 mm może więcej i dobrze ją zabezpieczyć.

Opublikowano

U mnie niestety będzie tak jak pisze black_shadow bo nakrętka była nie raz dokręcania. I wcale się nie dziwię ze jest luz bo przez 30 lat chodzi bez zaglądania. Jutro zaczynam rozbierać bo nie mam jeszcze wyciszenia

Opublikowano

U mnie niestety będzie tak jak pisze black_shadow bo nakrętka była nie raz dokręcania. I wcale się nie dziwię ze jest luz bo przez 30 lat chodzi bez zaglądania. Jutro zaczynam rozbierać bo nie mam jeszcze wyciszenia

 

Wcale nie musisz wszystkiego wymieniać, u mnie MF235 kierownica chodziła jak chciała nie szło jechać, po rozebraniu okazało się, że jest luz na tym górnym łożysku pod kierownicą i tym jabłku co chodzi na slimaku od wałka, po prostu przez 35 lat wyrobiło się, a na tych zębatkach było wszystko sztywno. Po wymianie luz znikł, jest minimalny ale nie wyczuwalny podczas jazdy ;)

Opublikowano

najlepiej jak naprawisz układ to dowód do niego jeszcze drążek przeczny przy przedniej osi bo dwa drążki wzdłużne to trochę mocuje układ i jest wtedy przy tym trochę zabawy a jak dorobić ten drążek to układ ci dłużej potrzyma. wiem bo u wujka w mf-ie tak zrobiłem

*dowód- dołóż *dorobić-dorobisz

Opublikowano (edytowane)

Nic dziwnego - masz gdzieś luzy na górny wałku ( lub dolny na zębach).

Do dolnego jest mocowana nakrętka i tam masz widocznie jeszcze ok. 

 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Jeśli ktoś nie podrzuci wcześniej to w weekend zrobię fotki z katalogu bo mam go u brata. Robiliśmy przekładnię ubiegłej zimy. Wałki do ramion są 2 różne plus wał kierownicy z nakrętką. My wymieniliśmy jeszcze 4 tulejki w korpusie łożyskujące oba wałki bo się wszystko trochę zużyło od 1987_ego 😁 i od tego czasu jest luz fabryczny. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v