Skocz do zawartości
semos

Mf-255 przekładnia kierownicza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przekładnia
semos    11

Witam!

 

Mam problem w swoim MF-255 a mianowicie mam zbyt duży luz na kole kierownicy. Nie wiem jak sie do tego zabrać, ta przekładnia wydaje mi sie dość skomplikowana. Ktoś może robił już w swoim ciągniku z tą przekładnią?? Czy po remoncie zanikł luz i nadal sie będzie lekko kręcić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

oj chyba nie zlikwidujesz ciężka sprawa bo wymiana bebechów ani dodawanie ani ujmowanie kulek nic nie pomaga tylko wymiana całej kolumny albo przerówka na orbitrol,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

semos    11

U mnie sie bardzo fajnie lekko kręci (i kręciło się tak od samego początku) tylko problem luzu na kole kierowniczym jest dość znaczny ok 1/4 obrotu i obawiam się, ze może być problem z badaniem technicznym za kilka miesięcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

to u was trzeba na badania jeździć? :D

a u mnie w mf są takie luzy że na szosie jak troche na 4ce z beczką przydusiłem to jak koła wpadły w wibracje to myślałem że już pogubie, luzy to jest jeszcze pół biedy w tych ciągnikach, gorzej jak koła zaczynają drgać w transporcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol I    1
Witam!

 

Mam problem w swoim MF-255 a mianowicie mam zbyt duży luz na kole kierownicy. Nie wiem jak sie do tego zabrać, ta przekładnia wydaje mi sie dość skomplikowana. Ktoś może robił już w swoim ciągniku z tą przekładnią?? Czy po remoncie zanikł luz i nadal sie będzie lekko kręcić??

 

Właśnie dzisiaj likwidowaliśmy luz układu kierowniczego w jednym z naszych MF 225 :D

Wystarczy wymienić pionowy drążek ze ślimakiem, na którym znajdują się kulki z takim jajem. Cena tego to 105zł

Trzeba rozkręcić kolumnę z góry i z boku dekiel z lewej strony zdjąć. Jak nie ma luzu na frezie to luz można zlikwidować do zera.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lechu0042    0

bardzo pieknie i teraz znow mozna w pedał dawac do bólu a co do wspomagania to u mnie koledzy zakałdaj od lublina wspomaganie i to jest koszt rzedu 1000zł a jak chcesz zaszalec to kupujesz wspomaganie od sprintera albo Lt i jestes kozak wtredy impreza osztuje cie ok 2000zł i jest pełen wypas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

U mnie wymiana pionowego drążka z kulkami zlikwidowała luzy tylko o jakieś 30%, a co do wspomagania z lublinka itd to jakos w trwałosć takiego rozwiązania neiwierze bo to jest serwo mechanizm i zaraz się rozleci albo anbierze luzów przy turze, jak juz bym robił wspomaganie to Tylko na orbitrol, może te wspomaganie z samochodu w t25 lub c330 bez tura będzie służyło ale nie pod turem

 

co do wspomagania na orbitrol to poprawcie jeśli coś źle licze

- pompa orginalna 600 - 800pln

- 2 siłowniki 600 - 700pln

- przewody 100pln

- orbitrol 500pln

- jakieś wsporniki uchwyty - grosze

 

wiec w przypadku wspomagania orbitrol 2 siłowniki bez drążka stabilizującego wyniesie 2000pln?

ps. jak ktoś zna dokłądniejeze ceny lub o czymś zapomniałem niech poprawi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

Nie rozbierałem jeszcze przekładni kierowniczej. Chciałem się najpierw dowiedzieć coś na jej temat, stąd prośba o skan z katalogu części. Ale cóż, widocznie nikt nie ma katalogu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    11

@pawel14011....po co Ci skan??jesli chcesz rozebrac kolumne, to po prostu zawin rekawy i do dziela ;) nie ma tam nic skomplikowanego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
select    0

ma ktoś może schemat kolumny kierownicy mf 255??

 

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

select

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
select    0

Rozebrałem. U mnie pomogło wyciągnięcie podkładek pod lewym deklem, a także podkręcenie mocniej nakrętki na gorze pod kołem kierownicy.

Edytowano przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro3151    0

co do wspomagania na orbitrol do mf 255 to

- pompa orginalna 500 - 800pln ze zbiornikiem oleju lub osobno pompa i zbiorniczek z zaworem to koszt od 1000pln-1500pln

- 1 siłownik 250-350pln

- przewody 100pln+przelotki do orbitrola od 2,5-35pln zależnie od modelu (potrzebne 4)

- orbitrol 500pln nowy lub używany 250pln

- końcówki drążka kierowniczego 3 od 80-150pln(drążki wykorzystane stare i wzmocnione)

-wspornik orbitrola 150-200pln (zrobiłem sam)

-dekiel z przekładnią wycinka starego lub kupno nowego przerobionego 200-300pln

Do tego powiem że samo wspomaganie wyszło mi 1600pln

ale do tego doszedł nowy rozrusznik przekładnią planetarną ponieważ nie złoży się pompy ze starym rozrusznikiem (za mało miejsca) :unsure: ;):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo90018    0

Witam

Robiłem w swoim mf ostatnio generalny remont układu kierowniczego, bo takie były luzy że nie dało się jechać.Wymieniałem w nim wszystko:

-tulejki

-dwa drążki poziome

-drążek pionowy razem z elementem kolumny na którym był osadzony z przyczyny dużego wyrobienia na łożysku kulkowym przy kierownicy.Wyrobienie było na tyle duże że luzy były pomimo włożenia sporo większych kulek przez poprzedniego mechanika.

Koszt to ok. 700 zł. (sporo) efekt luzy zminimalizowane do zera komfort z jazdy bezcenny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo90018    0

Minimalny jest ale nie odczuwalny w czasie jazdy.Działa tylko na jedno koło mam nadzieję że się "nie wybije". To już jest niestety jakość wykonania części.Trochę się najeździłem odmieniając je na inne.Np. Rozstaw wypustek wałka poziomego które umożliwiają połączenie go z drążkiem pionowym były o jakieś 5mm wężej rozstawione (co jest przy produkcji seryjnej poprostu nie wiarygodne).Slimak na drążku pionowym się nie mieścił, więc musiałem odmienić jeden z drążków poziomych.Podobnie się działo z elementem przekładni kierowniczej na której jest osadzony pionowy drążek. Nawiercone 4 otwory służące do przykręcenia elementu nie pasowały idealnie do kolumny ( różnica 1,2 mm uniemożliwiająca umocowania), a że była to ostatnia część w jedynym sklepie gdzie mogłem to kupić musiałem delikatnie poszerzać otwory.Jest trochę zabawy ale nie chcę nikogo zniechęcać najwyżej tzy dni roboty a całkiem inna jazda. No i jeszcze pozostaje mieć nadzieję że jakość części w znaczący sposób nie wpłynie na ich szybkość eksploatacji.całą komorę kolumny zalałem boxolem a nie jak wcześniej miałem smarem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    11

Pytam bo ja tez w tym tygodniu robilem kolumne w 255 wymienialem wszystkie walki a jednak na prawym kole jest minimalny luz, jednak w trakcie jazdy nieodczuwalny, i jednak byly to trafnie wydane $ ;) choc nawet nie takie duze pieniadze :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo90018    0

Mam takie pytanie. Pomimo regeneracji kolumny i wymiany końcówek drążków kierowniczych nadal trochę ciężko się kieruje.Czy między półosiami a ruchomym elementem na którym osadzona jest piasta koła nie ma jakiegoś łożyska bądź wymiennego elementu, który mógł ulec zużyciu? Dodam że ten element jest regularnie smarowany przez kalamitkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    15

Mam takie pytanie do kolegów: czy istnieje oryginalne wspomaganie na dwa siłowniki na orbitrol bo wydaje mi się że kiedyś widziałem w małym nowym ursusie i nie wie czy tam był drążek poprzeczny.Potrzebne mi jest aby pomóc koledze zrobić wspomaganie w fordzie 2000 z pługiem przednim gdzie nie można zastosować drążka poprzecznego.A może udałoby się kupić oryginał od ursus 3512,tylko chodzi o ten drążek poprzeczny.Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    15

Takie może być,ale nie rozumiem jak to jest zrobione że są drążki od przekładni mechanicznej i orbitrol czyżby koło kierownicy obracało obydwie przekładnie a może te drążki są zamiast poprzecznego drążka.Czy te drążki od przekładni mechanicznej są konieczne czy chodziłoby to na samych siłownikach?Najlepiej jak by można kupić oryginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeski    4

te boczne drazki sa zamiast drazka poprzecznego. hm chyba raczej bez tych drazkow by to nie chodzilo wydaje mi sie ze zbieznosc by sie zmieniala ale tego nie jestem pewny. sa gotowe zestawy na farmekspercie czy w sklepiedlarolnika ale z drazkiem poprzecznym niestety.

http://www.farmexpert.pl/wspomaganie_ukladu_kierowniczego_mf3_produkt8248.aspx

http://www.sklepdlarolnika.pl/wspomaganie-kierownicy-kompletne-massey-ferguson-255/977/produkt.htm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PuZ
      Witam,
      Mam problem z ciągnikiem Ursus 2812 - jest to odpowiednik MF 235 - urwało mi tuleje WOM i przy okazji urwało cześć wałka który wychodzi ze skrzyni biegów (zaznaczyłem na dołączonym zdjęciu na czerwono) - czy dobrze myślę, że jest to wałek sprzęgłowy I stopnia?

      I żeby go wyciągnąć to w którym miejscu rozpołowić sinik - pomiędzy sinikiem i skrzynią biegów czy tez pomiędzy skrzynia biegów i tylnym mostem?
      Wymieniał już ktoś taki wałek i może się podzielić jakimiś radami?
      Z góry dziękuje i pozdrawiam

    • Przez anger30
      Witam.Mam problem z MF 235 dostaje mi się woda do oleju,przed remontem tego nie było.Na pokrywie rozrządu były wrzery ale zakleilem i dalej coś jest nie tak.Blok był pęknięty ale zaklejony na zewnątrz przed remontem tzn wymiana tłoków i tulei też był i nie ciekło.Glowuca była dawana do sprawdzenia na szczelność niby ok już nie wiem co robić.Pomozecie?
    • Przez rumker28
      Witam, Mam takie pytanie, a mianowicie nie mogę się doszukać stopnia sprężania z tego masseya, z silnika at4.236. z silnika a4.236 to 16atm, ale z turbem nie mogę się doszukać. Pomoże ktoś?
    • Przez DarK55
      Witam, ciągnik stał ok pół roku nie uzywany. Niestety po tym czasie po wrzuceniu każdego biegu koła się blukuja. Nie chcą się kręcić dwa w jedna strone. Po podniesieniu jednego koła do góry z wrzuconym biegiem kręci się normalne a jak dwa podniosę to kręcą się w przeciwne strony. Ktoś wie jak ten problem rozwiązać ?
    • Przez Artek337
      Witam.Ostatnio na gospodarce wujka jeżdżę MF'em 590,że tak powiem na wyczucie biegów.Nie chce zajechać skrzyni biegów.Może mi ktoś podesłać jakiś schemat? Znalazłem do MF'a 255 i 1 bieg jest w podobnym (albo nawet takim samym) położeniu co w 590.Skrzynia bodajże 8/2 ,2 gałki.I gdyby można było jeszcze powiedzieć gdzie przełącza się żółw/zając czy może 1 gałka to biegi terenowe a 2 to drogowe,i która to.Z góry dzięki.
       
      Nie jestem mistrzem painta ale rozrysowałem biegi według mojego "odczucia" i ze schematem od bodajże 255,czy to dokładnie tak wygląda w 590? Przepraszam za 2 posty,jestem nowy.
       

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.