Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio sprawdzając alternator 24 V z braku regulatora 24V podłączyłem go pod regulator 12V i akumulator 12V, alternator zachowywał się jak alternator 12V tj regulator tak regulował napięcie na szczotkach że napięcie na akumulatorze wynosiło ok. 13,6V.

 

Wniosek jest jeden moim zdaniem alternator 24V można wykorzystać jako 12V, a w drugą stronę jak jest ?????????????? :P

Opublikowano
Ostatnio sprawdzając alternator 24 V z braku regulatora 24V podłączyłem go pod regulator 12V i akumulator 12V, alternator zachowywał się jak alternator 12V tj regulator tak regulował napięcie na szczotkach że napięcie na akumulatorze wynosiło ok. 13,6V.

 

Wniosek jest jeden moim zdaniem alternator 24V można wykorzystać jako 12V, a w drugą stronę jak jest ?????????????? :P

 

a jak z regulatorem napięcia nie grzeje się???

Opublikowano

Nie mam możliwości sprawdzenia go na dłuższy czas bo jest wymontowany z maszyny, ale prąd płynący przez regulator wynosi 0,8A gdy alternator nie pracuje, a 0,3A gdy alternator pracuje. Rezystancja wirnika ok.16 omów. Uważam że 24V na 12V w skrajnych przypadkach można zastosować.

 

A może ktoś coś takiego już eksperymentował ?????????

Opublikowano

Wydaje mi sie że regulator by sie grzał gdyby podłaczyć go w instalacji 24V, a tak to on nadal pracuje w napieciu 12V.

 

Moim zdaniem twoja modyfikacja działa prawidłowo.

Po pierwsze alternator 24V różni sie od 12V iloscią zwojów(24V ma ich wiecej) a sama konstrukcja i zasada działania jest taka sama.

Podłaczając altka 24 pod napiecie 12v nie przekraczamy jego napiecia znamionowego( co innego odwrotnie).

Wzbudzając go napieciem 12V nie może w nim powstać napiecie 24V bo niby z kąd. Dlatego użyte przez ciebie regulator i akumulator 12V nie spowoduja wzrostu napiecia aż do 24V.

A tak czy tak w instalacji 12V napiecie powstałe w alternatorze wynosi 14V, a instalacji 24V powstaje 26V

Tak wiec powstałe u ciebie 13,6V wskazuje że działa ona jak typowy alternator 12V.

Takie sa moje wnioski. Poprawcie jesli sie myle.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Masz całkowitą rację. Oprócz tego w alternatorze 24 V są cieńsze uzwojenia stojana bo tak jak napisałeś jest ich więcej, dlatego nie można obciążać go taką mocą jak alternator 12 V.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v