Skocz do zawartości

C-360 wycie na poszczególnych biegach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Historia wygląda tak.

Na wiosnę ubiegłego roku wstawiłem silnik szescdziesiatki do mojego 3p. Oczywiscie konieczna była wymiana wałków sprzegłowych. Po jakims czasie zauważyłem że przy ruszaniu na pusto z 4 biegu w skrzyni slychac zgrzyt. Podczas jazdy jest juz ok, zgrzyt wystepuje przy ruszaniu lub tez jezeli jade na 4 biegu i zaczyna np przyczepa pchac ciagnik to slychac zgrzyty w skrzyni, dodatkowo na 3 biegu przy ciezkiej orce skrzynia wyje ale w sposob taki (ciezko mi to wyjasnic) łuuuuułuuuuu tak jakby co obrót jakiegos trybu wycie by sie nasilalo. 

Czy macie panowie jakies pomysly czy po prostu czeka mnie rozbiórka skrzyni i szukanie co moze byc nie tak ?

Opublikowano

Witam,

Panowie przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Historia wygląda tak.

Na wiosnę ubiegłego roku wstawiłem silnik szescdziesiatki do mojego 3p. Oczywiscie konieczna była wymiana wałków sprzegłowych. Po jakims czasie zauważyłem że przy ruszaniu na pusto z 4 biegu w skrzyni slychac zgrzyt. Podczas jazdy jest juz ok, zgrzyt wystepuje przy ruszaniu lub tez jezeli jade na 4 biegu i zaczyna np przyczepa pchac ciagnik to slychac zgrzyty w skrzyni, dodatkowo na 3 biegu przy ciezkiej orce skrzynia wyje ale w sposob taki (ciezko mi to wyjasnic) łuuuuułuuuuu tak jakby co obrót jakiegos trybu wycie by sie nasilalo. 

Czy macie panowie jakies pomysly czy po prostu czeka mnie rozbiórka skrzyni i szukanie co moze byc nie tak ?

 

jeśli chodzi o 3 bieg to najprawdopodobniej są wyszczerbione  tryby u mnie było to samo z 3 a po paru latach z 2 być może u ciebie tak się dzieje z 4  lub łożyska

 

Opublikowano

No i stało się, panowie wysiadły wszystkie szosowe biegi. Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu slychac zgrzyt i przeskakujace tryby, na polowych wszystko jest ok.

Zabieram się do rozbierania. Jakies pomysły które mi zaoszczędzą pracy ?

Opublikowano

Witam wszystkich zaznaczam że nie oczekuję cudu ale praktycznych porad jak przy okazji małego remontu pozbyć się ,,wycia'' ? Ogólnie chodzi o wyciszenie pracy przekładni głównej i zwolnic, ludzie piszą że pomaga wymiana trybów na skośne od zetora. Jeśli robiliście takie podmiany i zdają egzamin proszę w szczegółach jakie tryby czy wałki    zetora (jakiego modelu) pasują bez przeróbek do 360 3p  dzięki pozdrawiam 

 

Opublikowano

Jak pójdziesz do sklepu i powiesz, że chcesz do C-360 założyć dyfer od Zetora to sprzedadzą ci pasujący zestaw koło atakujące plus atak. Trzeba je przenitować do oryginalnego kosza. Jak nie masz wiedzy czy narzędzi to oddaj do zakładu, koszt od 60 do 100zł. Za kompletny zestaw od zetora dałem około 390zł, plus nity i nitowanie. Oprócz zwolnic nic więcej w cągniku nie słychac

Opublikowano

Wymiana koła talerzowego i wałka atakującego w zupełności wystarczy. Problem jest prosty i powszechnie znany - jakiś jełop wymyślił sobie zęby proste a reszta jełopów zamiast zmodernizować to stosowali do końca produkcji tego mostu.

Opublikowano (edytowane)

Oj wiem wiem. Zęby łukowe ale nie śrubowe czy skośne jak kto woli. Teraz lepiej profesorze witejus?

Zęby są łukowe ale nie skośne a o to mi chodziło. Macie racje że nie proste, nie zmienia to faktu że oryginalna przekładnia jest głośna:)

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

@akamaly A myślisz czemu klepano  do takiej skośnej trzeba było lepszych  materiałów i wiecej by kosztowało a tyle tych ciągników schodziło że koszt byłby ogromny i myślisz że kogoś obchodziło  że wyje? Tak obchodziło tych co operują ciągnikiem ale tych  co zarządzali  mieli głeboko i szeroko ehkem Miało być dużo i tanio  a reszta nie była brana pod uwagę

Opublikowano

Nieprawda - nie potrzeba lepszych materiałów, ani koszt nie będzie znacząco większy -  nie ma to nic wspólnego. 

"Klepali" bo takie mieli od 40-tki więc po co coś zmieniać. Ci co chcieli coś zmienić w Ursusie nie mieli prawa głosu - zresztą tak było wszędzie ale komuna i tak była super bo czy się stoi, czy się leży ...:)

Opublikowano

Panowie mam taki problem w c-360  :(  gdy załączę napęd WOM strasznie wyje w skrzyni odkręciłem pompę wszystko ok nic nie wyje po wymianie pompy na inną dalej wyje  

Jakieś propozycje co to może być ?

Opublikowano (edytowane)

Bo to nie pompa wyje a wałek sprzęgłowy II stopień a powodem jest to że ma zęby bardziej trójkątne niż pod trapez,sam mam ten problem ale wyeliminuje go.

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Panowie mam taki problem w c-360  :(  gdy załączę napęd WOM strasznie wyje w skrzyni odkręciłem pompę wszystko ok nic nie wyje po wymianie pompy na inną dalej wyje  

Jakieś propozycje co to może być ?

Zgadza się,wałek II stopnia wyje,powód nie jest konstrukcyjny tylko zurzyciowy.Zęby napędu są wytarte.WOM nie wyłącza się?  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      co macie zamocowane/ albo co powinno byc zamocowane do tego otworu ? Jakaś wersja kabiny na 3otwory? wersja c355






    • Przez bolo12121
      Panowie co może być przyczyną stukania w zwolnicy np przy ruszaniu z miejsca do tyłu lub do przodu ale tylko pod obciążeniem np z załadowaną przyczepą słychać takie stuknięcie dodam jeszcze ze na łączeniu pochwy i zwolnicy od czasu do czasu kapnie olej ??????
    • Przez Celownik07
      Dzień dobry,
      Dużo roboty jest z wymianą tych uszczelniaczy (14 i 17) w tylnym moście c355 ? mam wyciek od spodu w zaznaczonym miejscu (nie pamietam ktory to otwor dokładnie) i zastanawiam sie czy dużo jest przy tym dłubaniny, bo jakiegoś spektakularnego wycieki nie ma ale wolna chwilą chciałbym tam zajrzeć. Da rade samemu zwalić zwolnice/pochwe czy trzeba jakiegos pomagiera?
      Majac już to rozebrane warto cos sprawdzic/wymienić dodatkowo? 
       





    • Przez agrodara
      Witam.Mam od pewnego czasu problem polega on na tym że podczas ruszania piszczy i zgrzyta  w zwolnicicy dzieje się tak przez kilka metrów póżniej cicho macie jakieś przypuszczenia co może się tam dziać  .Pozdrwaiam
    • Przez jerry4424
      Cześć nadszedł czas na zmianę przewodow chlodnicy w mojej siuntce jakiej marki są teraz najlepsze , żeby wytrzymało trochę ,a nie ciekło po tygodniu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v