Skocz do zawartości
franczez

C-360 wycie na poszczególnych biegach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
c-360
franczez    0

Witam,

Panowie przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Historia wygląda tak.

Na wiosnę ubiegłego roku wstawiłem silnik szescdziesiatki do mojego 3p. Oczywiscie konieczna była wymiana wałków sprzegłowych. Po jakims czasie zauważyłem że przy ruszaniu na pusto z 4 biegu w skrzyni slychac zgrzyt. Podczas jazdy jest juz ok, zgrzyt wystepuje przy ruszaniu lub tez jezeli jade na 4 biegu i zaczyna np przyczepa pchac ciagnik to slychac zgrzyty w skrzyni, dodatkowo na 3 biegu przy ciezkiej orce skrzynia wyje ale w sposob taki (ciezko mi to wyjasnic) łuuuuułuuuuu tak jakby co obrót jakiegos trybu wycie by sie nasilalo. 

Czy macie panowie jakies pomysly czy po prostu czeka mnie rozbiórka skrzyni i szukanie co moze byc nie tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    111

Witam,

Panowie przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Historia wygląda tak.

Na wiosnę ubiegłego roku wstawiłem silnik szescdziesiatki do mojego 3p. Oczywiscie konieczna była wymiana wałków sprzegłowych. Po jakims czasie zauważyłem że przy ruszaniu na pusto z 4 biegu w skrzyni slychac zgrzyt. Podczas jazdy jest juz ok, zgrzyt wystepuje przy ruszaniu lub tez jezeli jade na 4 biegu i zaczyna np przyczepa pchac ciagnik to slychac zgrzyty w skrzyni, dodatkowo na 3 biegu przy ciezkiej orce skrzynia wyje ale w sposob taki (ciezko mi to wyjasnic) łuuuuułuuuuu tak jakby co obrót jakiegos trybu wycie by sie nasilalo. 

Czy macie panowie jakies pomysly czy po prostu czeka mnie rozbiórka skrzyni i szukanie co moze byc nie tak ?

 

jeśli chodzi o 3 bieg to najprawdopodobniej są wyszczerbione  tryby u mnie było to samo z 3 a po paru latach z 2 być może u ciebie tak się dzieje z 4  lub łożyska

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

franczez    0

No i stało się, panowie wysiadły wszystkie szosowe biegi. Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu slychac zgrzyt i przeskakujace tryby, na polowych wszystko jest ok.

Zabieram się do rozbierania. Jakies pomysły które mi zaoszczędzą pracy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kiken    0

Witam wszystkich zaznaczam że nie oczekuję cudu ale praktycznych porad jak przy okazji małego remontu pozbyć się ,,wycia'' ? Ogólnie chodzi o wyciszenie pracy przekładni głównej i zwolnic, ludzie piszą że pomaga wymiana trybów na skośne od zetora. Jeśli robiliście takie podmiany i zdają egzamin proszę w szczegółach jakie tryby czy wałki    zetora (jakiego modelu) pasują bez przeróbek do 360 3p  dzięki pozdrawiam 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    246

Jak pójdziesz do sklepu i powiesz, że chcesz do C-360 założyć dyfer od Zetora to sprzedadzą ci pasujący zestaw koło atakujące plus atak. Trzeba je przenitować do oryginalnego kosza. Jak nie masz wiedzy czy narzędzi to oddaj do zakładu, koszt od 60 do 100zł. Za kompletny zestaw od zetora dałem około 390zł, plus nity i nitowanie. Oprócz zwolnic nic więcej w cągniku nie słychac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    320

A jeśli robisz cały tył to złóż go na częściach zetorowskich i wtedy bedziesz miał ciszej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    179

Wymiana koła talerzowego i wałka atakującego w zupełności wystarczy. Problem jest prosty i powszechnie znany - jakiś jełop wymyślił sobie zęby proste a reszta jełopów zamiast zmodernizować to stosowali do końca produkcji tego mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    111

zęby łukowe inżynierze akmaly zęby proste były w kieracie o ile wiesz co to jest kierat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    179

Oj wiem wiem. Zęby łukowe ale nie śrubowe czy skośne jak kto woli. Teraz lepiej profesorze witejus?

Zęby są łukowe ale nie skośne a o to mi chodziło. Macie racje że nie proste, nie zmienia to faktu że oryginalna przekładnia jest głośna:)

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    850

@akamaly A myślisz czemu klepano  do takiej skośnej trzeba było lepszych  materiałów i wiecej by kosztowało a tyle tych ciągników schodziło że koszt byłby ogromny i myślisz że kogoś obchodziło  że wyje? Tak obchodziło tych co operują ciągnikiem ale tych  co zarządzali  mieli głeboko i szeroko ehkem Miało być dużo i tanio  a reszta nie była brana pod uwagę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    179

Nieprawda - nie potrzeba lepszych materiałów, ani koszt nie będzie znacząco większy -  nie ma to nic wspólnego. 

"Klepali" bo takie mieli od 40-tki więc po co coś zmieniać. Ci co chcieli coś zmienić w Ursusie nie mieli prawa głosu - zresztą tak było wszędzie ale komuna i tak była super bo czy się stoi, czy się leży ...:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    850

Tak tylko dziwnym cudem 40-stki  więcej przerobiły a ciszej i lepiej chodzą niż  nie jedna 60-tka czy 3Pek z końca produkcji więc w tym coś jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luk330360    0

Panowie mam taki problem w c-360  :(  gdy załączę napęd WOM strasznie wyje w skrzyni odkręciłem pompę wszystko ok nic nie wyje po wymianie pompy na inną dalej wyje  

Jakieś propozycje co to może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    850
Napisano (edytowany)

Bo to nie pompa wyje a wałek sprzęgłowy II stopień a powodem jest to że ma zęby bardziej trójkątne niż pod trapez,sam mam ten problem ale wyeliminuje go.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    812

Panowie mam taki problem w c-360  :(  gdy załączę napęd WOM strasznie wyje w skrzyni odkręciłem pompę wszystko ok nic nie wyje po wymianie pompy na inną dalej wyje  

Jakieś propozycje co to może być ?

Zgadza się,wałek II stopnia wyje,powód nie jest konstrukcyjny tylko zurzyciowy.Zęby napędu są wytarte.WOM nie wyłącza się?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    246

Ma prawo wyć tylko na V biegu zależnych, bo obroty są za duże, dlatego producent zabraniał używania pompy na zależnych V bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×