franczez

C-360 wycie na poszczególnych biegach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
c-360
franczez    0

Witam,

Panowie przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Historia wygląda tak.

Na wiosnę ubiegłego roku wstawiłem silnik szescdziesiatki do mojego 3p. Oczywiscie konieczna była wymiana wałków sprzegłowych. Po jakims czasie zauważyłem że przy ruszaniu na pusto z 4 biegu w skrzyni slychac zgrzyt. Podczas jazdy jest juz ok, zgrzyt wystepuje przy ruszaniu lub tez jezeli jade na 4 biegu i zaczyna np przyczepa pchac ciagnik to slychac zgrzyty w skrzyni, dodatkowo na 3 biegu przy ciezkiej orce skrzynia wyje ale w sposob taki (ciezko mi to wyjasnic) łuuuuułuuuuu tak jakby co obrót jakiegos trybu wycie by sie nasilalo. 

Czy macie panowie jakies pomysly czy po prostu czeka mnie rozbiórka skrzyni i szukanie co moze byc nie tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    528

Witam,

Panowie przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Historia wygląda tak.

Na wiosnę ubiegłego roku wstawiłem silnik szescdziesiatki do mojego 3p. Oczywiscie konieczna była wymiana wałków sprzegłowych. Po jakims czasie zauważyłem że przy ruszaniu na pusto z 4 biegu w skrzyni slychac zgrzyt. Podczas jazdy jest juz ok, zgrzyt wystepuje przy ruszaniu lub tez jezeli jade na 4 biegu i zaczyna np przyczepa pchac ciagnik to slychac zgrzyty w skrzyni, dodatkowo na 3 biegu przy ciezkiej orce skrzynia wyje ale w sposob taki (ciezko mi to wyjasnic) łuuuuułuuuuu tak jakby co obrót jakiegos trybu wycie by sie nasilalo. 

Czy macie panowie jakies pomysly czy po prostu czeka mnie rozbiórka skrzyni i szukanie co moze byc nie tak ?

 

jeśli chodzi o 3 bieg to najprawdopodobniej są wyszczerbione  tryby u mnie było to samo z 3 a po paru latach z 2 być może u ciebie tak się dzieje z 4  lub łożyska

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

franczez    0

No i stało się, panowie wysiadły wszystkie szosowe biegi. Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu slychac zgrzyt i przeskakujace tryby, na polowych wszystko jest ok.

Zabieram się do rozbierania. Jakies pomysły które mi zaoszczędzą pracy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kiken    0

Witam wszystkich zaznaczam że nie oczekuję cudu ale praktycznych porad jak przy okazji małego remontu pozbyć się ,,wycia'' ? Ogólnie chodzi o wyciszenie pracy przekładni głównej i zwolnic, ludzie piszą że pomaga wymiana trybów na skośne od zetora. Jeśli robiliście takie podmiany i zdają egzamin proszę w szczegółach jakie tryby czy wałki    zetora (jakiego modelu) pasują bez przeróbek do 360 3p  dzięki pozdrawiam 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    743

Jak pójdziesz do sklepu i powiesz, że chcesz do C-360 założyć dyfer od Zetora to sprzedadzą ci pasujący zestaw koło atakujące plus atak. Trzeba je przenitować do oryginalnego kosza. Jak nie masz wiedzy czy narzędzi to oddaj do zakładu, koszt od 60 do 100zł. Za kompletny zestaw od zetora dałem około 390zł, plus nity i nitowanie. Oprócz zwolnic nic więcej w cągniku nie słychac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    437

A jeśli robisz cały tył to złóż go na częściach zetorowskich i wtedy bedziesz miał ciszej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    256

Wymiana koła talerzowego i wałka atakującego w zupełności wystarczy. Problem jest prosty i powszechnie znany - jakiś jełop wymyślił sobie zęby proste a reszta jełopów zamiast zmodernizować to stosowali do końca produkcji tego mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    528

zęby łukowe inżynierze akmaly zęby proste były w kieracie o ile wiesz co to jest kierat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    256

Oj wiem wiem. Zęby łukowe ale nie śrubowe czy skośne jak kto woli. Teraz lepiej profesorze witejus?

Zęby są łukowe ale nie skośne a o to mi chodziło. Macie racje że nie proste, nie zmienia to faktu że oryginalna przekładnia jest głośna:)

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1261

@akamaly A myślisz czemu klepano  do takiej skośnej trzeba było lepszych  materiałów i wiecej by kosztowało a tyle tych ciągników schodziło że koszt byłby ogromny i myślisz że kogoś obchodziło  że wyje? Tak obchodziło tych co operują ciągnikiem ale tych  co zarządzali  mieli głeboko i szeroko ehkem Miało być dużo i tanio  a reszta nie była brana pod uwagę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    256

Nieprawda - nie potrzeba lepszych materiałów, ani koszt nie będzie znacząco większy -  nie ma to nic wspólnego. 

"Klepali" bo takie mieli od 40-tki więc po co coś zmieniać. Ci co chcieli coś zmienić w Ursusie nie mieli prawa głosu - zresztą tak było wszędzie ale komuna i tak była super bo czy się stoi, czy się leży ...:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1261

Tak tylko dziwnym cudem 40-stki  więcej przerobiły a ciszej i lepiej chodzą niż  nie jedna 60-tka czy 3Pek z końca produkcji więc w tym coś jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luk330360    0

Panowie mam taki problem w c-360  :(  gdy załączę napęd WOM strasznie wyje w skrzyni odkręciłem pompę wszystko ok nic nie wyje po wymianie pompy na inną dalej wyje  

Jakieś propozycje co to może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1261

Bo to nie pompa wyje a wałek sprzęgłowy II stopień a powodem jest to że ma zęby bardziej trójkątne niż pod trapez,sam mam ten problem ale wyeliminuje go.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1332

Panowie mam taki problem w c-360  :(  gdy załączę napęd WOM strasznie wyje w skrzyni odkręciłem pompę wszystko ok nic nie wyje po wymianie pompy na inną dalej wyje  

Jakieś propozycje co to może być ?

Zgadza się,wałek II stopnia wyje,powód nie jest konstrukcyjny tylko zurzyciowy.Zęby napędu są wytarte.WOM nie wyłącza się?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    743

Ma prawo wyć tylko na V biegu zależnych, bo obroty są za duże, dlatego producent zabraniał używania pompy na zależnych V bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bolo12121
      Panowie co może być przyczyną stukania w zwolnicy np przy ruszaniu z miejsca do tyłu lub do przodu ale tylko pod obciążeniem np z załadowaną przyczepą słychać takie stuknięcie dodam jeszcze ze na łączeniu pochwy i zwolnicy od czasu do czasu kapnie olej ??????
    • Przez TheEnd
      Cześć, skrzynie zrobiłem teraz czas na most. Most ze skrzynią rozdzielony i nie wiem jak się dobrać do wałka ataku i jego łożysk, ma luz wzdłużny około 4 mm i boczny też spory. Czytałem sporo i już nie wiem w którą stronę to ma wyjść, czy do mostu czy do skrzyni? 
      pozdrawiam
    • Przez krzysiek1988
      Witam.
      Mam problem z wymianą tulei napędu pompy hydraulicznej w moim c360. W starej tulei wyłamane są 3 zęby, więc czas na wymianę. Po wyciągnięciu 2 wałka wom (os strony tyłu ciągnika), a następnie odkręceniu pokrywy i wypchnięciu wałka 1 (długi w skrzyni) do przodu udało się wyjąć starą tuleje. Jednak nowa jest ok 2-3 milimetrów dłuższa i nie chce mi za cholerę wejść. Szlifowania raczej nie wchodzi w grę bo to rzeźba zbyt duża. Mam taki pomysł: zdejmę łożyska z wałka 1 wom, następnie zdejmę tryb w skrzynie i przesunę wałek o kilka cm w stronę silnika.  To zrobi mi brakujące miejsce żeby włożyć tuleje. Następnie założę tryb w skrzyni, wysunę wałek 1 do przodu i założę łożysko i zabezpieczenie. Tuleja będzie na swoim miejsce. Zostaje założenie wałka 2 wom i poskręcanie. Dobrze kombinuję ?? Mogę napotkać jakieś trudności ? tryb wałka wom 1 ma jakieś widełki czy coś w tym stylu ?
    • Przez kiken
      Witam od kilku dni próbuję  ustalić czym fabrycznie zastąpiono korpus pośredni łożyska wałka WOM w  c 360 3P   po 1990 roku  w ciągnikach w których zastosowano nowy typ zaczepu transportowego jak na zdjęciu , zmieniono również obudowę łożyska będę wdzięczny za info. czy takie coś jest do nabycia i pod jaką nazwą pozdrawiam
    • Przez Maciek90
      W moim C-360 mam problem z blokadą. A mianowicie jak obraca mi się jedno koło i wcisnę blokadę to czuję tylko że coś tam przeskakuje a drugie koło dalej stoi. Tak samo jest kiedy wcisnę najpierw sprzegło i potem blokadę, dalej kręci tylko jedno koło. Słyszałem już wiele o tym że blokady w C-360 są bardzo nie udane i często się psują. Jak to jest z nimi naprawdę i na czym polega ewentualna ich naprawa?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.