Skocz do zawartości
izydor6280

elementy robocze ocerum

Polecane posty

izydor6280    637

Witam

Od kilku dni szukałem i nigdzie nie widzę takiego typu odkładni jak na załączonym foto, mocowana na 3 śruby do korpusu.

Może ktoś wie czy to oryginał czy zapożyczone z czegoś innego?

Mile widziane jakieś namiary na części bądź sklep w okolicy Lublina 

378837853_1_644x461_plug-zagonowy-overum


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    637

mam overuma ale dokładnie mam sporo dłuższe

 

rama jest taka sama, nawet korpus, ale sama blacha pod odkładnię jest nieco inna

mocno się zastanawiam czy nie przerobić pod SR

 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    176

Tak patrzę na to zdjęcie co dodałeś i strasznie podobne, a może nawet i takie same są odkładnice w pługu REGENT. Tylko te zamienniki bo oryginał był nieco niżej osadzony i szerszy. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    637

być może wygląd podobnym sam znalazłem bardzo podobną

http://olx.pl/oferta/odkladnia-pluga-landsberg-001-763-001-764-odkladnica-piers-CID757-ID5ZXR5.html#69aaf04f17

 

z tego co widzę to prawdopodobnie UR, choć wujek google nic konkretnego nie wypluł

 

może kogoś jeszcze oświeci, trochę danych

odległość między dolną a środkową śrubą to 115mm a środkową i górną to 100mm

wysokość przy piersi 28cm a szerokość 75cm

 

 


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3965

Zakupiłem ostatnio obrotówkę Overuma, wymieniam trochę elementów i zastanawiam się co dają listwy tylne odkładni? W katalogu są i zastanawiam się czy warto to zakładać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Jeśli chodzi o listwy dokładające montowane do odkładnicy to służą jako pomoc w kruszeniu skiby. Czy warto zakładać? - to zależy, czy jesteś (będziesz) zadowolony z efektów pracy pługa.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3965

Dziś wykonana pierwsza orka, to w porównaniu do pługa Unia Tur to niebo, a ziemia. Na polu równo, nie znać kolejnych przejazdów i skib. Ciągnika nie ściąga, nie trzeba pilnować kierownicy, bruzda prosta.  Tego pługa Unia tur nie mogłem za groma ustawić, pierwsza skiba nie dorzucała, ciągnik ściągało.  Wcześniej orałem ursusem 914 to jeszcze się orało, a zatorem forterra w ogóle nie szło, chyba ma za szeroki rozstaw kół do tego pługa, bo pierwsza skiba nie dorzucała.

 

Dziś orane z przedpłużkami, wilgoci dużo to żadnego zastrzeżenia do jakości orki nie mam. Jakby było sucho to może by się przydało żeby lepiej kruszyło skiby. Jedna listwa ok. 40 zł to na komplet ok. 300 zł trzeba by wydać.

Pług ma ze 20 lat i ma trochę pęknięć zmęczeniowych - pojawiających się rys, ale poprawiliśmy trochę spawów i myślę że będzie służył. Na razie jestem zadowolony.

Przy zakupie nie pomyślałem że Overum obraca się odwrotnie niż inne i wału zbytnio nie da się dołożyć, jak na razie jedyny minus, ale za to łatwo się obraca

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3965

Panowie takie pytanie, czy amortyzator koła do Overuma można by zastąpić amortyzatorem tylnym od jakiegoś samochodu, próbował ktoś z Was coś takiego. W moim chyba olej  już dawno poszedł bo uderza przy obracaniu. Koszt nowego pewnie duży. na necie nie mogę nigdzie znaleźć informacji jakiej mocy jest ten amortyzator, żeby go jakoś dobrać.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    256

Raczej nic nie dobierzesz. Znajomy założył siłownik hydrauliczny do pługa, ślusarz go przerobił   na wzór oryginału i po 3 godzinach rozsypał sie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Sam siłownik hydrauliczny bez amortyzacji nie nadaje się z założenia.

Amortyzator samochodowy zdałby egzamin, ale trzeba dobrać o odpowiedniej sile lub z regulacją.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3965

No właśnie to jest problem, bo długość mogę sobie zmierzyć, ale jaką powinien mieć siłę, jak nigdzie nie mogę tego znaleźć. Amortyzatory samochodowe są dość tanie więc na pewno by się opłaciło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Amortyzator z auta średniej klasy powinien spokojnie starczyć. Ważne, aby był w pełni sprawny technicznie, bez wycieków.

Jak to wygląda? Można zobaczyć tu: [galleryimg=5095]

Jak się sprawdza? - to pytanie trzeba zadać autorowi wynalazku, koledze @ansu.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3965

Rozebrałem jeszcze koło w Overumie i brakuje elementu oznaczonego 29 na rysunku. Co to może być, jakaś tulejka w filcem?

Numer katalogowy 1659 34 73 00, ale w Internecie nie mogę zlokalizować takiej części.

 

 

post-2754-0-64419500-1479569604_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

To jest uszczelniacz, pokrywa ochronna łożyska przed dostaniem się doń zanieczyszczeń w kształcie tulei lub lepiej powiedzieć grubej podkładki wprasowanej w piastę koła i dopasowanej do osi.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3965

Dzięki za odpowiedź. Raczej marna szansa żeby to dopasować od czegoś. Dzwonię w poniedziałek do Kutna może mają coś takiego, ewentualnie do tokarza żeby dotoczył, to ma się kręcić na ośce, a w pieście ma być ściśle dopasowane? Patrząc na ośkę ta tuleja ma ponad 1 cm.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Najlepiej oryginał, ale tokarz bez problemu to zrobi. Ma być tak, jak piszesz. Oczywiście na ośce ta tulejka musi mieć nieznaczny luz - tokarz będzie wiedział o co chodzi.

Jak nie kupisz zawieź tokarzowi komplet wraz z łożyskiem to przy okazji wprasuje ją.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez DanielFarmer
      Witam Kolegów
      Potrzebuję opinii o pługu akpil km180 hydro.Aktualnie orzę kverneladem zagonowym a rozglądam się za czymś w obrocie,nie mam dużo orania więc na zachodnie pługi patrzę z pokusą ale rozum mówi że 30tys to za dużo na te areały.Potrzebuje czegoś na non stop hydraulicznym lub resorze.Wpadl mi w oko właśnie taki model akpila na hydraulice 4skibowy.Pytanie czy długość pługa o waga ok 1900kg to nie za dużo na mojego John Deere 6330 (4cyl) ,mam ładowacz na ciągniku a jakby co to i na tuza przedniego coś można powiesić.Mocy ponad 140KM jest.Ziemie lekkie ale kamieniste więc zabezpieczenie musi być.Warty jest uwagi taki akpil? Bo namierzyłem ładnego w używce 6letniego.
    • Przez michal_xs
      Witam jakiej firmy polecacie dłuta no kvernelanda 4skiby obrotowy 2000r. Mam Waryńskiego ale to ok 15ha nic więcej nie Zaorze.
    • Przez ozon87
      Witam wszystkich! Zamierzam zakupić pług firmy akpil km180 3*48, odsstęp między korpusami 95cm i pod ramą 82cm, cena jakieś 23000zł. Pług ma ciągać ciągnik o mocy 92km więc chyba spokojnie da sobie rade. Gleby jakie posiadam są sredniej klasy a główną uprawą jest kukurydza na ziarno. Co możecie mi powiedzieć o tym pługu? Czy da sobie rade z kukurydzą?
    • Przez michal_19
      Jaki nowy pług do 20k na resorze 3skibowy. spodobały mi sie akpil kmjr 3 jakie opcje warto dołożyć. Gleby mam dość lekkie 4kl orac będą głównie pola po zbożu i trochę po qq na kiszonke. Jakie są wasze opinie na temat tego pługa, lub jakie inne marki możecie polecić w tym przedziale cenowym?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.