Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja jak nie miałem farmtraca to orałem 385 bez napędu. Jak założyłem tura 15 z hydrametu i na tył nowe opony 18,4-34 to na twardym z pługiem prędzej silnik zgasł niż kołami obrócił.

Opublikowano

Kiedys mialem 8111 na nowych oponach i regulacji silowej ciagal 4 puchaczowska na glinie 3 polowa bez poslizgu .Ale wystarczylo troche mokrego i juz utopiony .Na piachu to samo z bronami topil sie nie mozna bylo zakrecic . Odmaluj wypucuj i cen troche wiecej .Moj dwa lata temu poszedl za 34 tys wizualnie w stanie idealnym .Tak ze moze sie trafic jakis napaleniec .

Opublikowano (edytowane)

Odmaluj wypucuj i cen troche wiecej .Moj dwa lata temu poszedl za 34 tys wizualnie w stanie idealnym .Tak ze moze sie trafic jakis napaleniec .

No tak tylko jak kupie jakąś szóstkę z napędem i sie okaże że to i tamto trzeba naprawic i dalej będe kase topił i siedział w garażu a żona już patrzeć nie może jak jestem w garażu i naprawiam, to już zaczyna pachnieć rozwodem he he☺ Jak kupię jakiś przodek za 9tyś założe i będe wiedział że jakieś większe naprawy mnie nie czekają.

Edytowane przez ursus55
Opublikowano

jeszcze jest jedna możliwość,musisz łóżko do garażu zanieść ;)

Opublikowano

To że w orce masz dodatkowe 600 kg obciążenia na przodzie

 

na przednią oś jeśli ciśnie 200-300 kg z tego tura to max

Opublikowano

    Byłbym bardziej skory 400 plus,przecież większośc tura wisi nad przednią osią,a przód ramki służy jako dżwignia, z podporą na siłownikach. Weż tonę na przód i lekka górka i zadka brakuje ;)

Opublikowano

Napęd można bardzo łatwo sprawdzić jeśli cieknie olej i te krzyzaki na pół osiach mają duży luz to znaczy że jest już do roboty ale u mnie jest to już strasznie sfatygowane a nic się nie rozwala oprócz obręczy felg które to notorycznie pękają ale to już zasługa ladowacza

Opublikowano

Ja zakładałem przody do 1201 i 902, jak ciągnik ma robić robotę to przedni jest obowiązkowy. Jak ostatnio mi się zepsuła przystawka przedniego w 902 z turem 16 to ciągnik zachowywał się jak upośledzony.

Opublikowano

Jak tyle KM Ci wystarcza to przy tym wkładzie jaki zrobiłeś to jasne że zakładać napęd.

Tylko nie nastawiał bym się na te 9 tys. 

Nie dawno też zakładałem napęd do 385, zakładałem bo wcześniej też był remont silnika, wymiana skrzyni, malowanie, hamulce, zwolnice i inne pierdoły. Potrzebowałem kompletnego przodu z kołami itd, nastawiłem się na 12 tys bo takie były ceny. Do momentu wyjazdu na drogę koszt wyniósł około 17 tys., mechanik, tryby, błotniki, łożyska zwrotnic, uszczelniacze i inne pierdoły.

Ale było warto, przy cofaniu z przyczepą nie raz zaklnę ale w polu to nie ten sam ciągnik, jedzie tam gdzie ja chce a nie na wprost jak wcześniej bo przód był zbyt lekki.

Taki wkład kasy i roboty a nie uruchomiłeś wzmacniacza ? dlaczego ? !

 

pawel885 to nie wina rolników tylko tego że każdy wie jaka jest różnica w pracy z napędem i bez, a do tego nie a ich zbyt wiele. Co mają "balonówki" z przodu do uciągu jak ciągnik nie ma napędu ? a dobry bieżnik z tyłu pomoże tyle że ciągnik szybciej się zagrzebie.

 

kojot629 80-tka swoje warzy ale jak przy uprawie agregatem 4,2 m włączę napęd w czasie jazdy to widzę jaki poślizg ma sam tył i o ile szybciej ciągnik jedzie.

 

Patryk1222 Stanu tak łatwo nie sprawdzi. Nie sądzę żeby ktoś sprzedawał napęd zasyfiony, czy cieknący, nie sprawdzi czy na wałkach są już wytarte rowki w miejscu uszczelniaczy, a zwolnice są zbyt ciężkie żeby wyczuć luz na zwrotnicach.

 

Opublikowano

Bez obrazy ale  zobacz jak głupotę zrobiłeś.

Ciągnik sprzedał byś za 15 i te 17 co włożyłeś w napęd to masz 32 tyś, a za takie pieniądze kupuję się 1224 w ładnym stanie  z około lat 90. I to jest ciągnik którym można poszaleć  w polu  i po drogach, a spali trochę więcej niż 385, a 385 dla mnie nie jest ciągnikiem.

Ostatecznie MTZ 82  powyżej lat 90 przy którym 385  dymku nie zdąży powąchać.

Opublikowano (edytowane)

Nie kupuję się ciągnika który stoi  w ogłoszeniu ponad  miesiąc boto  śmiecie, dobre ciągniki w normalnych cenach schodzą od razu, a dobre w  droższych cenach trochę stoją.

Jak ja kupowałem to mogłem kupić od 70 tyś  a ja zapłaciłem 83 netto i nie narzekam.

A jak sprzedawałem 1224 to gość dzwonił jak tylko dodałem ogłoszenie, nie zdążyłem zapłacić za ogłoszenie, na drugi dzień pojechał. mówił że szukał 3 miesiące i nic ciekawego nie mógł znaleść.

MTZ 82 sprzedawałem miesiąc, bo był malowany, z turem i trochę za niego chciałem, było dwóch klientów kupił drugi i bez targu, ile było w ogłoszeniu tyle dał.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

Ja zakładałem przody do 1201 i 902, jak ciągnik ma robić robotę to przedni jest obowiązkowy. Jak ostatnio mi się zepsuła przystawka przedniego w 902 z turem 16 to ciągnik zachowywał się jak upośledzony.

Z tego co czytam na tym forum te ciągniki naprawdę są upośledzone - jak ciągnik o takiej masie może nie mieć uciągu.... Orałem JD lżejszym od 914 z pługiem 4x50 i szedł bez napędu 0,5 km/h wolniej jak z napędem. A koła balonowe mają to do siebie że przód na wąskich oponach topi się i hamuje cały traktor - tył zaczyna się grzebać i ciągnik siada.... 

Opublikowano

Nie kupuję się ciągnika który stoi  w ogłoszeniu ponad  miesiąc boto  śmiecie, dobre ciągniki w normalnych cenach schodzą od razu, a dobre w  droższych cenach trochę stoją.

Jak ja kupowałem to mogłem kupić od 70 tyś  a ja zapłaciłem 83 netto i nie narzekam.

A jak sprzedawałem 1224 to gość dzwonił jak tylko dodałem ogłoszenie, nie zdążyłem zapłacić za ogłoszenie, na drugi dzień pojechał. mówił że szukał 3 miesiące i nic ciekawego nie mógł znaleść.

MTZ 82 sprzedawałem miesiąc, bo był malowany, z turem i trochę za niego chciałem, było dwóch klientów kupił drugi i bez targu, ile było w ogłoszeniu tyle dał.

 

Ostatnio trochę przeglądam ogłoszenia bo jakby udało mi się znaleźć w dobrej cenie MTZ82 lub Ursus 385/902 to byłbym skłonny go kupić i jest tak jak piszesz, jeżeli ciągnik jest ok to sprzedaje się bardzo szybko.

 

Dla przykładu jedno ogłoszenie ukazało się o godz. 15:23 a następnego dnia dzwoniłem przed 8:00 rano i już był sprzedany :-), było też kilka, że nawet nie zdążyłem zadzwonić bo już ogłoszenie było nieaktualne.

Opublikowano

Bez obrazy ale  zobacz jak głupotę zrobiłeś.

Ciągnik sprzedał byś za 15 i te 17 co włożyłeś w napęd to masz 32 tyś, a za takie pieniądze kupuję się 1224 w ładnym stanie  z około lat 90. I to jest ciągnik którym można poszaleć  w polu  i po drogach, a spali trochę więcej niż 385, a 385 dla mnie nie jest ciągnikiem.

Ostatecznie MTZ 82  powyżej lat 90 przy którym 385  dymku nie zdąży powąchać.

pomalowany był około 5 lat wcześniej, skrzynia chyba 3 lata a silnik rok wcześniej, więc tak jak autor miałem ten sam dylemat, wiedzieć co się ma czy kupować kolejny w który będzie trzeba włożyć w tych pieniądzach. Poza tym nie potrzebny mi aż 1224, wolał bym raczej 1014, jeden  mnie wtedy zainteresował ale bardzo szybko się sprzedał, a są też takie które jeszcze nie dawno widziałem w ogłoszeniach, po takim czasie.

 

pawel885 nie chodzi o to że upośledzone, zależy co kto nimi chce ciągać. Ja na autosana i brandysa sypię około 13 ton żyta i nie ma z nimi żadnego problemu, dla porównania miałem okazję jechać z tym samym ładunkiem tyle że na jednej dużej przyczepie porównywalnym NH (nie pamiętam dokładnego modelu) i jak piszesz "upośledzony" ursus nawet kołami nie obrócił a po NH musiałem grabić wzniesienie które mam na podwórzu.

Opublikowano

Witam. Mam dylemat jaki agregat uprawowy do U-1222, 3,6 czy 4,2. Znajomy powiedział że 3,6 bo spokojnie będę śmigał na 3 szosowej a z 4,2 nie da rady.

Posiadam ziemię średnią i ciężką w małej ilości.

Opublikowano

Pytanie nie w tym temacie ale...

Z agregatem 4,20 to nawet 385 daje rade na 2 szosowej i taka prędkość spokojnie wystarcza, po założeniu napędu daje rade nawet w glinie czy pod górę.

Poza tym chyba nie o to chodzi żeby na 3 szosowej rozpylić ziemię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v