Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wymieniłem niedawno chłodnice w mtz na aluminiową, była jeszcze do wyboru stalowa, miedziana ale na stanie nie było a rusek był potrzebny. Więc założyłem ją plus osłona wentylatora bo nie było. Teraz mtz szybko się grzeje, łatwo doprowadzić go do temperatury pod koniec zielonego co na starej miedzianej która miała dużo pozaginanych żeberka nie było możliwe. Dodam z wiatrak mam założony odwrotnie ale tak już było gdy go kupiłem na miedzianej ale nie przekladalem skoro było dobrze. Co może być przyczyną teraz wzrostu temperatury. Termostat wywaliłem bo było gorzej. Czy może mieć wpływ ten wentylator?

Opublikowano (edytowane)

W tej chwili zaolejone gorące powietrze z komory silnika przepychasz przez chłodnicę i wymagasz od niej wysokiej sprawności. Jedyne co uzyskasz  to szybkie zalepienie chłodnicy. Chłodnica alu. jest tańsza, ale ma mniejszą zdolność odprowadzania ciepła od miedziaka, dlatego ma gęstsze ożebrowanie. Zmień bieg wentylatora a zdecydowanie polepszy się sprawność chłodzenia.

Edytowane przez agromatik
Opublikowano

To ja się wypowiem. Miałem alu i to jest badziew totalny, obecnie mam metalową zwykłą blaszaną i nie zarzałem go jeszcze na tej chłodnicy, wywal tą aluminiową jak najprędzej. Założyłem też wiatrak na 6 łopatek, oczywiście ciągnie powietrze z przodu i pcha na silnik bo odwrotnie to podgrzewasz tylko chłodnicę chociaż w kabinie pewnie chłodniej :D

Opublikowano

Ja też już nie wiem co o tym myśleć, poprzedniemu właścicielowi urwał się wentylator i pozaginal te blaszki w miedzianej i tak ona lepiej chodziła. Muszę przełożyć ten wentylator i wtedy zobaczę. Dodam że miedziana nie miała tej osłony na wentylator. Trochę roboty będzie bo chyba bez wyciągnięcia chłodnicy wentylatora nie przeloze?
Tak ale kupiłem nową, i teraz mam ją wywalić i kupić nową? Ja nie leżę na kasie żeby tak wymieniać. A co z gwarancją?

Opublikowano

Zawsze możesz jechać do sklepu z nią i z paragonem zrobić awanturę że to szajs i chcesz zwrócić aczkolwiek myślę, że jeśli nie kupiłeś tego u kogoś "znajomego" to może być ciężko z oddaniem chociaż walcz do końca bo to w sumie towar który nie ma racji bytu. Swoją drogą zastanawia mnie jedna rzecz. Skoro stara spełniała swoją rolę czyli ciągnik nie grzał się, a miała tylko pozaginanych trochę blaszek co i u mnie też ma miejsce to po kiego czorta chciałeś to wymieniać? Tym bardziej, że jak sam twierdzisz nie wchodziło Ci nawet na zielone więc nawet dobrze się nie dogrzewał.  

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W tej chwili zaolejone gorące powietrze z komory silnika przepychasz przez chłodnicę i wymagasz od niej wysokiej sprawności. Jedyne co uzyskasz  to szybkie zalepienie chłodnicy. Chłodnica alu. jest tańsza, ale ma mniejszą zdolność odprowadzania ciepła od miedziaka, dlatego ma gęściejsze ożebrowanie. Zmień bieg wentylatora a zdecydowanie polepszy się sprawność chłodzenia.

A niby jakim cudem? Przecież odwracając wentylator nie zmienił kierunku jego obrotów (chyba, że odpalił silnik w drugą stronę :D ). Zmniejszyło to tylko przepływ powietrza, ale nadal przepływa ono we właściwym kierunku.

Opublikowano (edytowane)

A niby jakim cudem? Przecież odwracając wentylator nie zmienił kierunku jego obrotów (chyba, że odpalił silnik w drugą stronę :D ). Zmniejszyło to tylko przepływ powietrza, ale nadal przepływa ono we właściwym kierunku.

 

Przyjrzyj się kształtowi łopatek i potem pisz. Litości! Kierunek ssania powietrza w  wentylatorze zależy od ukształtowania łopaty i odwracając cały wentylator odwracasz kierunek biegu powietrza, prościej nie umiem.

 

Edytowane przez agromatik
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kierunek przepływu powietrza można zmienić tylko zmieniając kierunek obrotów. Odwracając wentylator przepływ powietrza nadal będzie ten sam. Weź jakikolwiek wentylator do ręki i sprawdź. 

Opublikowano

Przyjrzyj się kształtowi łopatek i potem pisz. Litości! Kierunek ssania powietrza w  wentylatorze zależy od ukształtowania łopaty i odwracając cały wentylator odwracasz kierunek biegu powietrza, prościej nie umiem.

 

 

Jeśli prościej nie umiesz,to mało umiesz.Założenie odwrotną stroną śmigła nie zmienia kierunku ssania powietrza i nadal będzie przepływać prawidłowo.

 

Opublikowano (edytowane)

No bo kierunek przepływu się nie zmienił tylko zmieniła się "układ odniesienia". Wentylator zasysa powietrze i pcha do tyłu, a że został obrócony to nadal zasysa tylko że teraz od strony silnika.

 

Edit: Tak, właśnie chodziłem to sprawdzić

Edytowane przez romek6340
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Widać, że z bliska żadnego wentylatora nie widzieliście...

Opublikowano

He he. jak byś wentylatora nie obrócił będzie zasysał od chłodnicy i pchał na silnik. Zmienisz to tylko zmieniając obroty na przeciwne lub przekręcając same łopaty ale nie cały wiatrak.

Jedyne co mogło się zmienić obracając wiatrak to jego wydajność z powodu pchania powietrza inaczej wyprofilowaną strona łopat.

 

Opublikowano

No napisałem że to jedyna rzecz która może się zmienić i ty tylko w przypadku wiatraka z wyprofilowanymi łopatami. 

Może dać go tak jak ma być lub kupić z ts-a ale ogólnie z tego co się czyta wygląda na to ze chłodnica lipna.

Opublikowano

Nie chcę Cię martwić ale na alminiowej będzie się grzał, o ile z początku może być ok to po paru godzinach pracy jak złapie kurzu i innego pyłu to co 5 minut będziesz mógł sobie herbatkę zaparzyć i to jej jedyny plus. Zobacz gołym okiem jak gęsto ma poprzeczne żeberka, wygląda jak chłodnica od klimy z paska, to nie zdaje egzaminu w takim zapyleniu jakie znoszą ruskie maszyny. Jak jej jeszcze nie pokiereszowałeś przy montażu to próbuj ją oddać albo chociaż wymienić na inną i nie ma że boli jak sprzedał bubel to niech go sobie zabiera albo idziesz z tym do rzecznika praw konsumenta i on Ci doradzi jak to dalej rozegrać

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sprawdziłem porządnie, no i skrucha, macie racje! Tylko żaden nie napisał ze to jakieś 30%pierwotnej wydajności.

Jak to nie? Napisałem to już w pierwszym moim poście.

A niby jakim cudem? Przecież odwracając wentylator nie zmienił kierunku jego obrotów (chyba, że odpalił silnik w drugą stronę :D ). Zmniejszyło to tylko przepływ powietrza, ale nadal przepływa ono we właściwym kierunku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v