Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na początku miesiąca wykonaliśmy remont kapitalny ciągnika. Zostały wymienione:

 nowy jeden tłok ponieważ były założone dwa różne (tzn na tą samą liczbę pierścieni tylko inne miały oznaczenia) a drugi taki sam nowy leżał w garażu, nowe pierścienie, nowe głowice ; gdyż stare miały już agonalny stan, nowe panewki ponieważ nie trzymał ciśnienia ( na zimnym 2 a na rozgrzanym do 60 stopni miał 0), tuleje nie miały progów i nie miały dużo rys (miały ale bardzo trudno zauważalne) więc zostały, wał też w orginale  został bez szlifu (tych wałów się raczej nie szlifuje bo raz pęk u sąsiada po 13 mtg) Problem polega na tym że z wcześniejszego stanu zostało kopcenie na niebiesko (mniejsze ale dalej widoczne) i od pewnego czasu słabnące ciśnienie oleju ( na zimnym 3,5 , a na rozgrzanym 60 stopni 1). moc wzrosła ponieważ nie dławi go już 6 bieg. Dodam że ciągnik ma wypracowane 12 mtg od remontu. Na początku myślałem że to jest normalne ponieważ pierścienie muszą się ustawić. Dodam jeszcze że pompa oleju nie była zmieniana. Nie wiem co robić już z ciśnieniem i kopceniem, dlatego proszę o pomoc.

 

 

Opublikowano

zakładanie nowych pierścieni do starych tulei ma taki sens że...No może czasem uda się taki jeśli tuleja faktycznie okrągła. Ciekawe czy przynajmniej pomierzył te tuleje, jaka przerwa była na pierścieniach... tak czy siak kasa wywalona w błoto bo podobno to wszystko takie proste...

Opublikowano

dokładnie jak kolega napisał pierscienie już dopasowały sie do tuleji i zrobiłu swoje ślady a co do ciśniena to pompa i szlif wału to podstawa przy braku ciśniena a nie góra silnika co miały do tego glowice. pewnie sam robił remont i wymienił co umiał

Opublikowano

od kiedy to głowice nic nie mają do ciśnienia nie wprowadzaj kolegi w  błąd jak nie masz pojęcia o naprawie, tak samo jak  szlif wału bez pomiaru ,zastanów się trochę bo wtedy to dopiero włoży kupę kasy i będzie jeszcze gorzej.

Opublikowano (edytowane)

tuleje były zmieniane gdy się zatarł ale to pare lat temu a wał nie miał rys więc nie było sensu go dawać do szlifu. Głowice miały wyżarte gniazda i zużyte prowadnice a do tego wydostawał się dym z pod sprężyn. Pompa też jest w dobrym stanie. Jedyne czego nie ruszaliśmy to wałek rozrządu, tulei i wał korbowy. A czy dało by radę jeszcze zmienić tuleje bez zmiany pierścieni? 

Dodam jeszcze że zawory wyregulowane za 0.3 mm. Na początku brał trochę oleju (przez pierwsze 8 mtg), teraz już nie bierze oleju (przynajmniej nie zauważyłem). Raczej nie bierze oleju przez filtr gdyż bym zauważył że go ubywa i by był widoczny w kolektorze ssącym.

Jest zalany olejem Lotos superol CC30.

Edytowane przez wladek_t25
Opublikowano

co do oleju to superolu można użyc do smarowania skrzypiących drzwi.Jeśli wał i pompa dobra do gdzie jest ciśnienie oleju .Jak robiłem kapitalke w zetorze 2 tygodnie temu w pewnym zakładzie to zrobili dosłownie wszystko od osiwania bloku po wymiane wtrysków i pompy wtryskowej a kończąc na nowych śrubach mocujących miske

Opublikowano

Nic nie szlifuj bo nie ma sensu.W ruskich po szlifie długo nie pojeździsz.Jak już bardzo chcesz to tylko nowy wał i to porządny a nie te zrobione z waty za 300 zł.

Co do ciśnienia.Zobacz czy filtr oleju nie ma zbyt dużego luzu góra-dół.Jak ma luzy trzeba podłożyć podkładkę.Filtr powinien chodzić lekko ale bez luzu.

Wykręć całkowicie śrubę do regulacji cisnienia oleju.Przeczyść porządnie w środku.Ocen czy kulka nie jest wyrobiona,wkręć z powrotem i ustaw na zimnym ciśnienie na 4.

Olej tylko Milvus lub troszkę droższy Turdus.

Opublikowano (edytowane)

u mnie turdus 5 l kosztuje 67 złoty. Kuty to ponoć porządny wał. A co sądzicie na zmianę oleju z klasy CC na CH-4? 

Niebieski dym jeżeli nie bierze oleju oznacza za mały kąt wtrysku?

Edytowane przez wladek_t25
Opublikowano

słuchaj kolego daj sobie spokój z olejami bo będziesz płacił i bez efektu ,podreguluj ciśnienie na zimnym do 4 jak kolega podpowiadał nawet do 4,5 i z ciśnieniem masz ok ,a z resztą 1 na rozgrzanym to i tak nie tragedia można to zostawić ostatecznie , odnośnie kopcenia sprawdź ciśnienie sprężania ,jeśli jest w normie to wtryski do sprawdzenia kat wtrysku i czy się nie zapowietrza .

Opublikowano (edytowane)

Układ paliwowy jest szczelny wszystkie nowe podkładki miedziane, zero przecieków. W wężyku od baku do odstojnika nie ma powietrza. Można by było jeszcze zmienić pompkę paliwa na taką co tak szybko oring sie nie wyciera bo jak sie pompuje to paliwo leci przez tłoczek i chlapie.

Rozebrałem filtr oleju i bąk ma luz góra dół ale nie jest tragedia. Dałem jeszcze jedną podkładkę i zobaczymy jutro.

Wtryskiwacze były w regulacji na 165 a pompa wtryskowa nowa dwuletnia.

W sprawie kopcenia to podejrzewam klawiaturę ponieważ dostaje ona za dużo oleju tzn pod bardzo dużym ciśnieniem że na 900 obr. krople oleju są równe z kolektorem ssącym.

Odnośnie kąta wtrysku to można się jeszcze pobawić bo ustawiany był tak jak jest w książce ale nie mam dobrego momentoskopu (tzn mam rurkę od od wysokiego ciśnienia i przyklejoną do niej strzykawkę ale ciężko z tego wyłapać moment kiedy paliwo zaczyna się podnosić)

Edytowane przez wladek_t25
Opublikowano

No nawet nie zauwarzyłem :D Tylko jakim cudem ktoś zakłada temat o braku efektów po kapitalce, skoro nawet tuleje nie wymieniane, nie wspominając juz o "nie ruszanym" wale. Jaka to "kapitalka"?

Opublikowano (edytowane)

 od 1:45 jest pokazane smarowanie głowicy. U mnie wygląda to tak że krople oleju sięgają wysokości tej blachy nad akumulatorami gdzie się siedzenie daje do ustawienia ciągnika do dłuższej jazdy na biegu wstecznym. I to dopiero przy 1000 obr.

Moja teoria mówi że przez to traci ciśnienie oleju i olej spływa dużymi ilościami po pokrywie zaworów do prowadnic i z tąd ciągnik bierze olej.

Być może że zegar zaniża ciśnienie oleju i jest wyższe chociażby przez to że przed remontem zawór ciśnienia przy alternatorze był podkręcany bo nie trzymał ciśnienia a teraz nie był regulowany przez to że zegar pokazuje na zimnym 3.5 atm.

 

 

 

 

 

Edytowane przez wladek_t25
Opublikowano

Tak jak sugerowały moje przypuszczenia. Dzisiaj podłączyłem manometr olejowy od wózka widłowego (też podziałka w kg/cm2) i na manometrze ruskim pokazywało mi 2 a na tym od wózka 4.5 do 5 atmosfer przy 900 obrotach a przy 1600 obr ciśnienie sięgało 6 atmosfer.

Dodam że silnik był rozgrzany do 50 stopni.

 
Opublikowano

Po zdjęciu kolektora ssącego okazało się że zawory ssące są mokre ale nie zauważyłem żeby leciało prowadnicą. Zdjąłem filtr powietrza i dalej kopci na niebiesko.

Tłok 4p tzn 4 pierścienie nie ma możliwości że są źle założone, luz na zamku prawidłowy. Jedyny mankament to jest że zostały tuleje takie jakie były, nie nosiły znaków zużycia.

Ciśnienie oleju zrobione, wadliwy zegar zaniżający ciśnienie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v