Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam takie pytanie jak to jest z silnikami 3P montowane w C 360 każdy zna ciągnik ten. Chodzi mi oto z awaryjnością owego silnika ja miałem przed 3512 Agrobis 3P z 88 polski silnik to powiem tak silnik był dość często awaryjny wał tuleje rozrząd. Szwagier ma 3P z 83 oryginalny Brytyjski Perkins to robiąc remont kilka lat wstecz silnik jeszcze zbytnio nie podlegał remontowi. Czyżby wykonanie jakie jest wasze zdanie. Mam nadzieję że ktoś coś powie przecież dużo ludzi ma ten ciągnik to coś chyba wie na jego temat.

Opublikowano

Jeśli jest dobrze zrobiony to nawrt i na polskich częściach powinien 8 tyś MTG wytrzymać, my robilismy 14lat temu 3 kapitalke to juz mam na min ponad 10 tyś nastukane jedyne co to wtryski zaczynają powoli lać... :D są to bardzo oszczędne i wytrzymałe silniki, cóż o swoim powiem ze bardzo dużo pracował i zapewne łącznie ma gdzieś 30 tyś mtg... ale po za tym to bardzo polecam te ciągniki :D na pewno nie zmienił bym na zwykły 360, tylko o większym ciagniku bym myślał :D

Opublikowano

Dużo lepsze to nie bo to przesadza spalaniu nie ma tak dużej różnicy,jeżeli one były z angli oryginalne to naprawde potrafią 8 czy 9 tyś wytrzymać bez remontu

Opublikowano

Oj w 30 tys mtg ciężko mi uwierzyć.perkins jakoś szybko godziny nabija ale.35 tys w case magnum to był wyczyn ze się konstruktor zdziwił a te ciągniki to przepaść między sobą

Opublikowano

Żywotność tych silników zależy przede wszystkim od łącznika fotela z kierownicą i mechanika który te silniki naprawia.

W moim po 2 latach od wyjścia z fabryki pękł zawór i zrobił dziurę w tłoku. Od tamtej pory raz poleciała uszczelka i kilka lat temu wał. Ciągnik pracował głównie w transporcie i przy załadunku turem, ciągał 6-8t kruszywa. Teraz ma 6 tys mth. Silnik PL

Opublikowano

Jeśli jest dobrze zrobiony to nawrt i na polskich częściach powinien 8 tyś MTG wytrzymać, my robilismy 14lat temu 3 kapitalke to juz mam na min ponad 10 tyś nastukane jedyne co to wtryski zaczynają powoli lać... :D są to bardzo oszczędne i wytrzymałe silniki, cóż o swoim powiem ze bardzo dużo pracował i zapewne łącznie ma gdzieś 30 tyś mtg... ale po za tym to bardzo polecam te ciągniki :D na pewno nie zmienił bym na zwykły 360, tylko o większym ciagniku bym myślał :D

30 tysi polska skrzynia???niema mowy!!!!

Silnik IHC 654 wytrzymał 27500 mth bez dotykania skrzynia to inne wykonanie niż naszej bądź co bądź to tylko 360

Opublikowano

Witam. Odświeżę temat. W awaryjności ciągnika duże znaczenie ma kierowca. U mnie jest 3P 8tys mth, w skrzyni tylko raz padła tuleja napędu pompy i WOM. Na poczatku był to główny ciągnik, woził sporo buraków, wysłodków, orka 3 skibowym pługiem, prasowanie kostką, rolką. Silnik przy 7 tys mth był wymieniony. W oryginalnym poszła tylko uszczelka pod głowicą. Pompa wtryskowa nie była robiona ani razu. Olej Turdus co 200mth. Praktycznie cały czas na wodzie w chłodnicy (z fabryki wyszedł na płynie)

Opublikowano

Silnik w Ursus 3512 z93r  wytrzymał 9200 Mtg mógł pracować dalej lecz brał olej w ilości 15l od wymiany do wymiany co 250Mtg . Pierwsza awaria to uszczelka pod głowicą na 7 tyś Mtg . dostał zestawy THM ponoć dobre są Bebco . średnie spalanie to 2,5l/Mtg 

Opublikowano

Bebco to firma handlowa więc nie wiadomo kto to robi choć mogą być naprawdę dobre. Polskie ( lub w Polsce robione ) zestawy których nie trzeba się bać to Krotoszyn (Mahle Polska) lub Chełmno. Podstawa to tuleje nie honowane wciskane w blok i do obróbki ( honowania ). Taki silnik może wytrzymać kilka lub kilkanaście tyś mtg a wszystko zależy w jej maszynie i jak obciążony oraz kto go wykonał.

Opublikowano

Odświeżę trochę temat, a nie chcę zakładać nowego.

Czy ktoś orientuje się w jakich latach można było trafić 3p z oryginalnym silnikiem z Wlk Brytanii?

Ewentualnie jak poznać który jest jeszcze oryginalny z Wlk Brytanii, a który już robiony w Polsce na licencji?

Opublikowano

C-360 3P był produkowany od 1981 roku i tak do 1984  bodajże już były silniki perkinsa polskiej produkcji a po czym po znać to jak kolega mówił po sprężarce,ale niech się wypowiedzą co bardziej sie znają

Opublikowano

Zgoda choć w początkach produkcji polskich silników perkinsa główne podzespoły były importowane. Przynajmniej MF licencyjny w początkach produkcji ( lata 80-te.).

Opublikowano

akmały mam Ursusa 3512 z 93r i on miał nawet uszczelki na skrzyni Angielskie tuleje perkinas i to raczej nadal jechało wszystko w skrzyniach do polski a tu montowali więc uszczelki to mogli już w Polsce klepać  ,Ostatnio przy remoncie pilarki stihl z 93 byłem pod wrażeniem że na cylindrze widniej napis Mahle a na pile made in Germany 

Opublikowano (edytowane)

Zastanawiałem się jeszcze czy kolor farby na silniku ma znaczenie,bo niektóre fabrycznie były pomalowane na czarno, ale większość była pomalowna na szaro.

Ciekawe czy to też nie ma jakiegoś znaczenia.

Edytowane przez PiotereK
Opublikowano

A z nudów też coś dodam. :D
3p z 86 pierwszy sezon 87. Aktualnie gdzieś koło 5-6tys mth. Największa awaria to pęknięty wał między 1 a 2 cylindrem w latach 90. Wymieniony na nowy i chodzi do dzisiaj. Potem gdzieś koło 2000 robiony podnośnik po przestał podnosić a po naprawie przez miejscowego magika wypchło obudowe i rozerwało na w cześci. Nowa obudowa i wnętrze podnośnika i śmigs do dziś bez najmniejszego opuszczania czy wycieków. I jeszcze chyba w 2011 remont silnika, wymienione m in 2 korby i panewki, powodem były stuki w silniku po orce extrem dziadka. No i dodam jeszcze że lubi wypluć uszczelke pod głowicą co 750-1000mth pomimo planowania glowicy. No i na zakończenie dodam że siedzi już 3 wałek wom. To wszystko, skrzynia most i zwolnice nie ruszane, jedynie kolumna regenerowana żeby zniknął luz. Nie wspominam o pierdołsch typu regulacja wtryskow pompy itp.

Opublikowano

Trochę odgrzebie temat, bo jestem na kupnie c360 lub 3p :D . Czy wiadomo w jakich latach były wkładane polskie i angielskie silniki? U mnie w rodzinie pracują 2 szt. 3p i w jeden jest od nowości u dziadka (kupiony z koła rolniczego) a drugi brat sobie kupił po 2000r i ten pierwszy to psuje się min 2 razy w roku i dziadek dłubie przy nim co chwile (możliwe ze mechanik do bani  :lol: ) zaś drugi od kupna bez większych problemów dopiero 2 lata temu silnik zawiózł do fabryki w Tarnowie gdzie laserowo zrobili wał i całą kapitalkę i śmiga jak szalony B) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v