Skocz do zawartości

Uszczelnienie rozdzielacza hydraulicznego MTZ 82


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałem zapytać czy ktoś może naprawiał, wymieniał rozdzielacz hydrauliczny w MTZ-cie 82. Mam model z 1995roku w dużej kabinie i od 2 lat cieknie dość konkretnie, wcześniej też ale sporo mniej. Teraz chciałem w końcu się za to zabrać gdyż MTZ nie będzie używany przez dłuższy czas. Czy są może jakieś poradniki lub opisy ze zdjęciami z podobnej pracy. Nigdy tego nie robiłem więc nie wiem czy jest to mocno skomplikowane, czy muszę oddawać do mechanika (w okolicy nie znam za bardzo dobrych mechaników od belarusów) czy może sam sobie poradzę. Po cięższej pracy najwięcej widać pod ciągnikiem na środku, myślałem że to pompa hydrauliczna ale jednak to leci z rozdzielacza po pompie na dół. Widziałem już zestawy uszczelek i oringów do tych rozdzielaczy, można jakoś poznać czy to tylko uszczelnienia czy może z samym rozdzielaczem jest coś nie tak (jest mało użytkowany) i działa dobrze więc myślę że wystarczyłoby uszczelnić bo od nowości nic nie było robione to pewnie gumowe oringi i uszczelki sparciały.

Opublikowano

Właśnie widziałem te komplety, są nawet w pobliskim sklepie z częściami więc to nie problem tylko jakby ktoś mógł pomóc jak się za to zabrać lub może są sposoby na jego łatwiejsze wyciągnięcie bo jeśli nie to chyba trzeba rozebrać całą kolumnę kierowniczą bo od dołu raczej nie ma dostępu.

Opublikowano

Witaj. Parę lat temu to robiliśmy, nie ma potrzeby wyciągania rozdzielacza, wystarczy zdjąć osłony kolumny kierowniczej, noi pewnie podłogę, tego nie pamiętam czy zdejmowalismy, ale pewnie tak, żeby było lepsze dojście. Trochę gimnastyki i z góry na spokojnie powinieneś to opanować:)

Opublikowano

Zdejmujesz tylko osłony pod deska rozdzielczą, zdejmujesz krótkie ramiona wychodzące z sekcji rozdzielacza, odkręcasz 8 śrubek zdaje się M6 zdejmujesz blache i wyciągasz kule które sterują suwakami rozdzielacza. Reszte zobaczysz. Proste sama wymiana jest dosłownie intuicyjna.

Opublikowano

@seweryn  ma rację, robota prosta jak drut w kieszeni. O-ringi z tych zestawów sobie odpuść. Najczęściej formy z wtryskarki zużyte, źle złożone, uszczelniacze w przekroju nie są okrągłe, wystają jakieś pozostałości gumy, kup porządne polskie najlepiej z lekkim nad-wymiarem.

Opublikowano

Właśnie odkręciłem wszystkie osłony kolumny i mam rozdzielacz praktycznie na wierzchu. Tak myślę czy jeszcze nie odkręcić tej blachy na dole dla lepszego dostępu ale musiałbym jakoś pedały poodkręcać. Teraz muszę dokładnie wszystko umyć i jak wszystko wyschnie to wtedy się zabiorę do rozkręcania. Też myślałem żeby oringi zastąpić innymi lepszej jakości bo na tych nawet widać strzępki gumy po bokach i ogólnie nawet ja widzę że są strasznie słabej jakości.

Opublikowano

Jednak jest szansa że nie będę musiał wymieniać oringów itd. Po dokładnym umyciu jak ciągnik trochę pochodził i popracowałem trochę rozdzielaczem to widzę że z pod jednej rurki na wlocie/wylocie sączy się dość mocno olej. Jutro założę i mocno skręcę na nowe podkładki miedziane to zobaczymy czy w innym miejscu rozdzielacza też poleci. Przy okazji jak mam ściągnięte siedzenie i wszystko umyte to zauważyłem że na rozdzielaczu podnośnika (pod siedzeniem) jest podobna sytuacja a myślałem że tłok podnośnika zaczął ciec więc jest szansa że w końcu MTZ będzie bardziej suchy. Do tego może w końcu zajmę się hamulcem ręcznym bo już ojciec nawet nie pamięta od kiedy nie działa  :)

Opublikowano

Sprawdź jeszcze oring pod bocznym dużym korkiem rozdzielacza. Podkładki wątpliwe pod rurkami powymieniaj.

Popracuj chwile rozdzielaczem, to zobaczysz, czy na pewno nic nie leci.

 

Na regulatorze pod siedzeniem wymień oringi na kolankach węży.

Ręczny hamulec, to tłumaczyć chyba nie trzeba, prosty jest.

Opublikowano

Kolego pytałeś mnie na privie o hamulec ręczny, ale tam nie można normalnie wysyłać fotek. Nie chciało mi sie ich wstawiać na serwer to dam tu.

Tu masz zdjęcie śruby regulacyjnej:

post-10681-0-13088600-1460829793_thumb.jpg

 

Ona jest z kontrą jak na tym foto:

post-10681-0-79660500-1460829813_thumb.jpg

 

Chociaż raczej mogą być spalone tarcze lub urwany wałek.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v