Skocz do zawartości
Kris94

Uszczelnienie rozdzielacza hydraulicznego MTZ 82

Polecane posty

Kris94    23

Witam,

Chciałem zapytać czy ktoś może naprawiał, wymieniał rozdzielacz hydrauliczny w MTZ-cie 82. Mam model z 1995roku w dużej kabinie i od 2 lat cieknie dość konkretnie, wcześniej też ale sporo mniej. Teraz chciałem w końcu się za to zabrać gdyż MTZ nie będzie używany przez dłuższy czas. Czy są może jakieś poradniki lub opisy ze zdjęciami z podobnej pracy. Nigdy tego nie robiłem więc nie wiem czy jest to mocno skomplikowane, czy muszę oddawać do mechanika (w okolicy nie znam za bardzo dobrych mechaników od belarusów) czy może sam sobie poradzę. Po cięższej pracy najwięcej widać pod ciągnikiem na środku, myślałem że to pompa hydrauliczna ale jednak to leci z rozdzielacza po pompie na dół. Widziałem już zestawy uszczelek i oringów do tych rozdzielaczy, można jakoś poznać czy to tylko uszczelnienia czy może z samym rozdzielaczem jest coś nie tak (jest mało użytkowany) i działa dobrze więc myślę że wystarczyłoby uszczelnić bo od nowości nic nie było robione to pewnie gumowe oringi i uszczelki sparciały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Właśnie widziałem te komplety, są nawet w pobliskim sklepie z częściami więc to nie problem tylko jakby ktoś mógł pomóc jak się za to zabrać lub może są sposoby na jego łatwiejsze wyciągnięcie bo jeśli nie to chyba trzeba rozebrać całą kolumnę kierowniczą bo od dołu raczej nie ma dostępu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mikos22    2

Witaj. Parę lat temu to robiliśmy, nie ma potrzeby wyciągania rozdzielacza, wystarczy zdjąć osłony kolumny kierowniczej, noi pewnie podłogę, tego nie pamiętam czy zdejmowalismy, ale pewnie tak, żeby było lepsze dojście. Trochę gimnastyki i z góry na spokojnie powinieneś to opanować:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Zdejmujesz tylko osłony pod deska rozdzielczą, zdejmujesz krótkie ramiona wychodzące z sekcji rozdzielacza, odkręcasz 8 śrubek zdaje się M6 zdejmujesz blache i wyciągasz kule które sterują suwakami rozdzielacza. Reszte zobaczysz. Proste sama wymiana jest dosłownie intuicyjna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

@seweryn  ma rację, robota prosta jak drut w kieszeni. O-ringi z tych zestawów sobie odpuść. Najczęściej formy z wtryskarki zużyte, źle złożone, uszczelniacze w przekroju nie są okrągłe, wystają jakieś pozostałości gumy, kup porządne polskie najlepiej z lekkim nad-wymiarem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Właśnie odkręciłem wszystkie osłony kolumny i mam rozdzielacz praktycznie na wierzchu. Tak myślę czy jeszcze nie odkręcić tej blachy na dole dla lepszego dostępu ale musiałbym jakoś pedały poodkręcać. Teraz muszę dokładnie wszystko umyć i jak wszystko wyschnie to wtedy się zabiorę do rozkręcania. Też myślałem żeby oringi zastąpić innymi lepszej jakości bo na tych nawet widać strzępki gumy po bokach i ogólnie nawet ja widzę że są strasznie słabej jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Pedały są na zaciskach, wystarczy wykręcić śrubę 12 i można go wyjąć. Te gumki sobie daruj, bo za miesiąc, dwa będziesz miał to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Ja zmieniałem we Władku oringi i plastikowe panewki na te z niebieskiego kompletu i jakoś 3 lata nawet nie spociło się lekko, a rozdzielacz stale w użyciu przy hodowli. Panewki musiałem lekko obtoczyć, bo były za duże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Jednak jest szansa że nie będę musiał wymieniać oringów itd. Po dokładnym umyciu jak ciągnik trochę pochodził i popracowałem trochę rozdzielaczem to widzę że z pod jednej rurki na wlocie/wylocie sączy się dość mocno olej. Jutro założę i mocno skręcę na nowe podkładki miedziane to zobaczymy czy w innym miejscu rozdzielacza też poleci. Przy okazji jak mam ściągnięte siedzenie i wszystko umyte to zauważyłem że na rozdzielaczu podnośnika (pod siedzeniem) jest podobna sytuacja a myślałem że tłok podnośnika zaczął ciec więc jest szansa że w końcu MTZ będzie bardziej suchy. Do tego może w końcu zajmę się hamulcem ręcznym bo już ojciec nawet nie pamięta od kiedy nie działa  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Sprawdź jeszcze oring pod bocznym dużym korkiem rozdzielacza. Podkładki wątpliwe pod rurkami powymieniaj.

Popracuj chwile rozdzielaczem, to zobaczysz, czy na pewno nic nie leci.

 

Na regulatorze pod siedzeniem wymień oringi na kolankach węży.

Ręczny hamulec, to tłumaczyć chyba nie trzeba, prosty jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Kolego pytałeś mnie na privie o hamulec ręczny, ale tam nie można normalnie wysyłać fotek. Nie chciało mi sie ich wstawiać na serwer to dam tu.

Tu masz zdjęcie śruby regulacyjnej:

post-10681-0-13088600-1460829793_thumb.jpg

 

Ona jest z kontrą jak na tym foto:

post-10681-0-79660500-1460829813_thumb.jpg

 

Chociaż raczej mogą być spalone tarcze lub urwany wałek.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×