Skocz do zawartości
News
Kris94

Uszczelnienie rozdzielacza hydraulicznego MTZ 82

Polecane posty

Kris94    23

Witam,

Chciałem zapytać czy ktoś może naprawiał, wymieniał rozdzielacz hydrauliczny w MTZ-cie 82. Mam model z 1995roku w dużej kabinie i od 2 lat cieknie dość konkretnie, wcześniej też ale sporo mniej. Teraz chciałem w końcu się za to zabrać gdyż MTZ nie będzie używany przez dłuższy czas. Czy są może jakieś poradniki lub opisy ze zdjęciami z podobnej pracy. Nigdy tego nie robiłem więc nie wiem czy jest to mocno skomplikowane, czy muszę oddawać do mechanika (w okolicy nie znam za bardzo dobrych mechaników od belarusów) czy może sam sobie poradzę. Po cięższej pracy najwięcej widać pod ciągnikiem na środku, myślałem że to pompa hydrauliczna ale jednak to leci z rozdzielacza po pompie na dół. Widziałem już zestawy uszczelek i oringów do tych rozdzielaczy, można jakoś poznać czy to tylko uszczelnienia czy może z samym rozdzielaczem jest coś nie tak (jest mało użytkowany) i działa dobrze więc myślę że wystarczyłoby uszczelnić bo od nowości nic nie było robione to pewnie gumowe oringi i uszczelki sparciały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Właśnie widziałem te komplety, są nawet w pobliskim sklepie z częściami więc to nie problem tylko jakby ktoś mógł pomóc jak się za to zabrać lub może są sposoby na jego łatwiejsze wyciągnięcie bo jeśli nie to chyba trzeba rozebrać całą kolumnę kierowniczą bo od dołu raczej nie ma dostępu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mikos22    2

Witaj. Parę lat temu to robiliśmy, nie ma potrzeby wyciągania rozdzielacza, wystarczy zdjąć osłony kolumny kierowniczej, noi pewnie podłogę, tego nie pamiętam czy zdejmowalismy, ale pewnie tak, żeby było lepsze dojście. Trochę gimnastyki i z góry na spokojnie powinieneś to opanować:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Zdejmujesz tylko osłony pod deska rozdzielczą, zdejmujesz krótkie ramiona wychodzące z sekcji rozdzielacza, odkręcasz 8 śrubek zdaje się M6 zdejmujesz blache i wyciągasz kule które sterują suwakami rozdzielacza. Reszte zobaczysz. Proste sama wymiana jest dosłownie intuicyjna.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    233

@seweryn  ma rację, robota prosta jak drut w kieszeni. O-ringi z tych zestawów sobie odpuść. Najczęściej formy z wtryskarki zużyte, źle złożone, uszczelniacze w przekroju nie są okrągłe, wystają jakieś pozostałości gumy, kup porządne polskie najlepiej z lekkim nad-wymiarem.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Właśnie odkręciłem wszystkie osłony kolumny i mam rozdzielacz praktycznie na wierzchu. Tak myślę czy jeszcze nie odkręcić tej blachy na dole dla lepszego dostępu ale musiałbym jakoś pedały poodkręcać. Teraz muszę dokładnie wszystko umyć i jak wszystko wyschnie to wtedy się zabiorę do rozkręcania. Też myślałem żeby oringi zastąpić innymi lepszej jakości bo na tych nawet widać strzępki gumy po bokach i ogólnie nawet ja widzę że są strasznie słabej jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    233

Pedały są na zaciskach, wystarczy wykręcić śrubę 12 i można go wyjąć. Te gumki sobie daruj, bo za miesiąc, dwa będziesz miał to samo.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    190

Ja zmieniałem we Władku oringi i plastikowe panewki na te z niebieskiego kompletu i jakoś 3 lata nawet nie spociło się lekko, a rozdzielacz stale w użyciu przy hodowli. Panewki musiałem lekko obtoczyć, bo były za duże.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Jednak jest szansa że nie będę musiał wymieniać oringów itd. Po dokładnym umyciu jak ciągnik trochę pochodził i popracowałem trochę rozdzielaczem to widzę że z pod jednej rurki na wlocie/wylocie sączy się dość mocno olej. Jutro założę i mocno skręcę na nowe podkładki miedziane to zobaczymy czy w innym miejscu rozdzielacza też poleci. Przy okazji jak mam ściągnięte siedzenie i wszystko umyte to zauważyłem że na rozdzielaczu podnośnika (pod siedzeniem) jest podobna sytuacja a myślałem że tłok podnośnika zaczął ciec więc jest szansa że w końcu MTZ będzie bardziej suchy. Do tego może w końcu zajmę się hamulcem ręcznym bo już ojciec nawet nie pamięta od kiedy nie działa  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    190

Sprawdź jeszcze oring pod bocznym dużym korkiem rozdzielacza. Podkładki wątpliwe pod rurkami powymieniaj.

Popracuj chwile rozdzielaczem, to zobaczysz, czy na pewno nic nie leci.

 

Na regulatorze pod siedzeniem wymień oringi na kolankach węży.

Ręczny hamulec, to tłumaczyć chyba nie trzeba, prosty jest.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    190

Kolego pytałeś mnie na privie o hamulec ręczny, ale tam nie można normalnie wysyłać fotek. Nie chciało mi sie ich wstawiać na serwer to dam tu.

Tu masz zdjęcie śruby regulacyjnej:

post-10681-0-13088600-1460829793_thumb.jpg

 

Ona jest z kontrą jak na tym foto:

post-10681-0-79660500-1460829813_thumb.jpg

 

Chociaż raczej mogą być spalone tarcze lub urwany wałek.

 


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez panmino
      Podczas czyszczenia filtra oleju skrzyni biegów w swoim nowo kupionym 7-letnim Belarusie 1025 zauważyłem dużo opiłków w złotym kolorze. Mosiądz najprawdopodobniej, lub miedź oczywiście. No i nie wiem, czy już się zacząć martwić, czy na coś szczególnie zwrócić uwagę? Skrzynia biegów raczej bez zarzutu działa, ale dopiero kilka godzin nim jeździłem, więc mogłem nie zauważyć problemu. Traktor ma 2500mth, i wiem , że poprzedni właściciel nie czyścił filtra a powinien być myty regularnie. Co mogę sprawdzić?
    • Przez ceston
      Witam kupilem nowy alternator do mtz 820 problem w tym ze zaraz na starcie po odpaleniu wedlug obrotomierza mam 2000 obrotow po przygazowaniu spada I sie podnosi co moze byc przyczyna.
    • Przez ursusek94
      witam, podpiąłem do mtz pług 4x35 w celu sprawdzenia czy podnośnik trzyma, podniosłem i tak z pół godziny trzymał i zaczął powoli opadać, ale tym sie nie martwię, po jakimś czasie zauważyłem olej pod siłownikiem, co znaczy że cieknie pewnie na uszczelniaczu, co znaczy że musze wymieniać uszczelniacz? no i jeszcze olej cieknie dużo mocniej z pompy hydraulicznejz lewej strony, co sie dzieje, czy to jest normalne w mtz? jakiego oleju używacie do hydrauliki w swoich MTZ? zakładam nowy temat o hydraulice bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. proszę o szubką pomoc, bo zaraz w pole trzeba ruszać.
    • Przez marekw1980
      Witam. Jeszcze jeden temat wskaźnika paliwa. Wymienilem  zegar i pływak. I reakcja żadna w sumie. Albo czasem wskakuje na opór  albo leży na 0.
      Na przewodach napięcie 12 v przy pływaku i liczniku też. 
      Poproszę o jakieś porady. 
      Może ktoś schemat posiada
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.