Skocz do zawartości
News
Kris94

Uszczelnienie rozdzielacza hydraulicznego MTZ 82

Polecane posty

Kris94    23

Witam,

Chciałem zapytać czy ktoś może naprawiał, wymieniał rozdzielacz hydrauliczny w MTZ-cie 82. Mam model z 1995roku w dużej kabinie i od 2 lat cieknie dość konkretnie, wcześniej też ale sporo mniej. Teraz chciałem w końcu się za to zabrać gdyż MTZ nie będzie używany przez dłuższy czas. Czy są może jakieś poradniki lub opisy ze zdjęciami z podobnej pracy. Nigdy tego nie robiłem więc nie wiem czy jest to mocno skomplikowane, czy muszę oddawać do mechanika (w okolicy nie znam za bardzo dobrych mechaników od belarusów) czy może sam sobie poradzę. Po cięższej pracy najwięcej widać pod ciągnikiem na środku, myślałem że to pompa hydrauliczna ale jednak to leci z rozdzielacza po pompie na dół. Widziałem już zestawy uszczelek i oringów do tych rozdzielaczy, można jakoś poznać czy to tylko uszczelnienia czy może z samym rozdzielaczem jest coś nie tak (jest mało użytkowany) i działa dobrze więc myślę że wystarczyłoby uszczelnić bo od nowości nic nie było robione to pewnie gumowe oringi i uszczelki sparciały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na allegro są komplety uszczelnienia do rozdzielacza. Wymiana ich jest bardzo prosta tylko trzeba wyjąć rozdzielacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Właśnie widziałem te komplety, są nawet w pobliskim sklepie z częściami więc to nie problem tylko jakby ktoś mógł pomóc jak się za to zabrać lub może są sposoby na jego łatwiejsze wyciągnięcie bo jeśli nie to chyba trzeba rozebrać całą kolumnę kierowniczą bo od dołu raczej nie ma dostępu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mikos22    2

Witaj. Parę lat temu to robiliśmy, nie ma potrzeby wyciągania rozdzielacza, wystarczy zdjąć osłony kolumny kierowniczej, noi pewnie podłogę, tego nie pamiętam czy zdejmowalismy, ale pewnie tak, żeby było lepsze dojście. Trochę gimnastyki i z góry na spokojnie powinieneś to opanować:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Zdejmujesz tylko osłony pod deska rozdzielczą, zdejmujesz krótkie ramiona wychodzące z sekcji rozdzielacza, odkręcasz 8 śrubek zdaje się M6 zdejmujesz blache i wyciągasz kule które sterują suwakami rozdzielacza. Reszte zobaczysz. Proste sama wymiana jest dosłownie intuicyjna.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

@seweryn  ma rację, robota prosta jak drut w kieszeni. O-ringi z tych zestawów sobie odpuść. Najczęściej formy z wtryskarki zużyte, źle złożone, uszczelniacze w przekroju nie są okrągłe, wystają jakieś pozostałości gumy, kup porządne polskie najlepiej z lekkim nad-wymiarem.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Właśnie odkręciłem wszystkie osłony kolumny i mam rozdzielacz praktycznie na wierzchu. Tak myślę czy jeszcze nie odkręcić tej blachy na dole dla lepszego dostępu ale musiałbym jakoś pedały poodkręcać. Teraz muszę dokładnie wszystko umyć i jak wszystko wyschnie to wtedy się zabiorę do rozkręcania. Też myślałem żeby oringi zastąpić innymi lepszej jakości bo na tych nawet widać strzępki gumy po bokach i ogólnie nawet ja widzę że są strasznie słabej jakości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Pedały są na zaciskach, wystarczy wykręcić śrubę 12 i można go wyjąć. Te gumki sobie daruj, bo za miesiąc, dwa będziesz miał to samo.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    202

Ja zmieniałem we Władku oringi i plastikowe panewki na te z niebieskiego kompletu i jakoś 3 lata nawet nie spociło się lekko, a rozdzielacz stale w użyciu przy hodowli. Panewki musiałem lekko obtoczyć, bo były za duże.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Jednak jest szansa że nie będę musiał wymieniać oringów itd. Po dokładnym umyciu jak ciągnik trochę pochodził i popracowałem trochę rozdzielaczem to widzę że z pod jednej rurki na wlocie/wylocie sączy się dość mocno olej. Jutro założę i mocno skręcę na nowe podkładki miedziane to zobaczymy czy w innym miejscu rozdzielacza też poleci. Przy okazji jak mam ściągnięte siedzenie i wszystko umyte to zauważyłem że na rozdzielaczu podnośnika (pod siedzeniem) jest podobna sytuacja a myślałem że tłok podnośnika zaczął ciec więc jest szansa że w końcu MTZ będzie bardziej suchy. Do tego może w końcu zajmę się hamulcem ręcznym bo już ojciec nawet nie pamięta od kiedy nie działa  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    202

Sprawdź jeszcze oring pod bocznym dużym korkiem rozdzielacza. Podkładki wątpliwe pod rurkami powymieniaj.

Popracuj chwile rozdzielaczem, to zobaczysz, czy na pewno nic nie leci.

 

Na regulatorze pod siedzeniem wymień oringi na kolankach węży.

Ręczny hamulec, to tłumaczyć chyba nie trzeba, prosty jest.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    202

Kolego pytałeś mnie na privie o hamulec ręczny, ale tam nie można normalnie wysyłać fotek. Nie chciało mi sie ich wstawiać na serwer to dam tu.

Tu masz zdjęcie śruby regulacyjnej:

post-10681-0-13088600-1460829793_thumb.jpg

 

Ona jest z kontrą jak na tym foto:

post-10681-0-79660500-1460829813_thumb.jpg

 

Chociaż raczej mogą być spalone tarcze lub urwany wałek.

 


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez Kacper2305
      Witam. Niechcący poprzestawialem ustawienia licznika w belarusie. 952 2011r przód krzyzakowy koła z tyłu r34. Czy wie ktoś jakie muszą być ustawione te kody i pomorze? 



    • Przez Nikita_Bennet
      Witam ponownie.
      Dopiero co przyszły świece żarowe i miałem się do tego brać ale najpierw chcieliśmy coś z pszenicy zasiać. Skończyliśmy sianie kawałka (jesteśmy w połowie) ale już zjeżdżając z pola (4km) było słychać tak jakby stukanie między silnikiem a skrzynią biegów. Słychać po obu stronach ciągnika, bardziej metalicznie po prawej tam gdzie jest ten element/obudowa w który wchodzi dźwignia załączania przedniego napędu. Najgorsze że ostatnio musieliśmy kończyć talerzowanie MTZ952 a nie Zetorkiem 10145 bo tam padł mi alternator. Wyszło wtedy że trochę słabo napęd w MTZcie ciągnie ale człowiek pomyślał że pewnie tarczki trza dociągnąć.
      Co może być?
      Ogólnie na jutro plan jest taki aby spuścić olej ze skrzyni i zobaczyć czy nie ma opiłków lub śmieci, spróbować przez otwór z lewej strony, ten od smarowania sprzęgła zobaczyć czy coś nie walnęło przy sprzęgle choć tam niewiele widać, zwalić prawe koło i zdjąć tą przystawkę od napędu, sprawdzić czy tarczki są dokręcone bo to i tak muszę zrobić.
      Jakieś inne sugestie??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.