Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam problem z moim zetorkiem. Po naprawie pompy wtryskowej (wymiana sekcji i zaworków) pojawił się problem z pracą silnika a mianowicie traktor zaczął nierówno pracować i strasznie dymić. Okazało się że głowice były do niczego (powypalane gniazda i co o dziwo zawory od c-360) Daliśmy głowice do naprawy. Po odebraniu z zakładu złożyliśmy wszystko do kupy i silnik pracuje tak jak pracował. Myśleliśmy że to wina wałka rozrządu sprawdziliśmy go i jest dobry. Uszczelki pod głowicami nowe, zapłon ustawiony i dalej nic. Dodam iż ciągnik ma problem ciągle z jednym cylindrem. Kiedy poluzuję przewód wtryskiwacza na tym cylindrze praca silnika zaczyna się normować. A i jeszcze jedno po oględzinach pompy stwierdziłem iż króćce łączące pompę z przewodami wtrysków nie są tak samo wkręcone. Jeden króciec jest słabiej wkręcony i to o jakieś 0,25 mm. I to na tym cylindrze z którym jest problem. Wiem że tekst może być mało czytelny ale pisze to w pośpiechu bo muszę szybko uruchomić ten traktor. Proszę koledzy o pomoc bo ja już zgłupiałem :( i nie wiem co to może być.

Połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Końcówki wtrysków rozumiem są nowe i ustawione na odpowiednie ciśnienie?

Wykręć wtryskiwacz i zakręć go na wierzchu odpal i zobacz czy ładnie pyli. Może się zacina i leje. Może być jeszcze opcja ,że po regeneracji głowicy źle wstawili gniazdo wtryskiwacza i końcówka wtr. za wysoko siedzi w gnieździe i zamiast rozpylać do komory cylindra cześć paliwa rozpyla na ścianki gniazda i spływa i wtedy jest taki objaw jak przy laniu wtrysku.

Możesz podmienić wtrysk z głowicy gdzie dobrze pracuje z tym wadliwym i jak będzie poprawa to wina wtryskiwacza a jak nie to szukać dalej. A może ma słabszą kompresję na tym cylindrze? Rozumiem ,że tylko na zimnym tak dymi a po rozgrzaniu zanika?Miałeś odkręcony kolektor wydechowy i patrzyłeś jak wszystkie dymią i na jaki kolor?

Pomijam nieszczelność zaworów oraz pompę jak są po naprawie. Chociaż nieraz i takie wady się zdarzają. To tyle co mi przychodzi teraz na myśl ,opisz to dokładnie i wtedy może się coś poradzi. Ja bym zaczął od sprawdzenia wtryskiwacza i czy na prawidłowej wysokości jest osadzony w głowicy.

Opublikowano

Jak dla mnie to sprawdzić drożność przewodów pompa - wtryskiwacz i przelewowe. Potem Jeszcze raz sprawdzić wtryskiwacze. A na sam koniec jak nie pomoże oddać do dobrego fachury pompę i niech ją zrobi. Możesz jeszcze pożyczyć gdzieś podobną pompę i ją założyć, i będziesz mieć jak na tacy.

Opublikowano

Piszesz że po naprawie pompy pojawił się ten problem? Wcześniej chodził normalnie? Dlaczego naprawiałeś tą pompę?

Na mój rozum to wtryski albo pompa , wtryski też sprawdzałeś? jak nie to sprawdź i na tym cylindrze co jest problem podłącz na zewnątrz wtryskiwacz - jak nie będzie pylił to pompa

Opublikowano

jeśli chodzi o kompresję to jest takowa gdyż była mierzona, co do wtrysków to nie są one nowe ale według faceta co je badał to wtryskiwacze są jeszcze niezłe. Co do dymienia to dymi cały czas tylko na ciepłym trochę ten dym słabnie. Wiem że zetory tak mają że lubią dymić a szczególnie jak są zimne ale tutaj dochodzi nierówna praca i ospałe wkręcanie sie na obroty. Powiedzcie mi jeszcze jedno czy ten króciec do którego przykręca się przewód wysokiego ciśnienia powinien być bardziej wykręcony niż inne. U mnie tak jest że króciec prowadzący paliwo do tego feralnego cylindra jest wykręcony o jakieś 0,95 mm ponad pozostałe 3 które są na jednakowej wysokości

 

Piszesz że po naprawie pompy pojawił się ten problem? Wcześniej chodził normalnie? Dlaczego naprawiałeś tą pompę?

Na mój rozum to wtryski albo pompa , wtryski też sprawdzałeś? jak nie to sprawdź i na tym cylindrze co jest problem podłącz na zewnątrz wtryskiwacz - jak nie będzie pylił to pompa

Pompa była naprawiana gdyż ciężko było go zapalić gdyż sekcje nie trzymały ciśnienia i poprostu przeciekały

Nie cytuj poprzednich postów

Opublikowano

Piszesz że jak poluzujesz przewód na tej sekcji to się normuje czyli wniosek jest taki że ta sekcja podaje za dużą dawke paliwa, jak masz gwarancje to daj pompe do ponownego ustawienia, osobiście miałem takie zdarzenie że pompa źle działała i jak zawiozłem ją jeszcze raz i gość przy mnie włożył ją na stół to się upierał że ktoś przy niej grzebał bo wcale nie była ustawiona, co było nieprawdą. Pod krućcem jest zaworek zwrotny może jest źle włożony lub dodatkowa podkładka uszczelniająca.

Opublikowano

Witam ponownie

Dzisiaj postanowiłem wyjąć wtryskiwacze i sprawdzić je na zewnątrz silnika i ku mojemu zdziwieniu okazało się że ta sekcja która była winowajcą złej pracy sinika podaje paliwo ale po ok 3 minutach kręcenia silnikiem ( oczywiście z przerwami na odpoczynek żeby rozrusznika nie zjarać). Myślałem że przewód wysokiego ciśnienia jest zapchany i przedmuchałem go oraz zamieniłem wtryskiwacze, odkręciłem też okienko rewizyjne w pompie wtryskowej i co się okazało feralna sekcja różni się od innych a mianowicie podkładka u góry sprężyny jest cieńsza od innych o 0.5 mm. W poniedziałek jadę do gościa który śmie nazywać się pompiarzem i rzucę mu w twarz tą pompą. Dzięki wielkie za zainteresowanie moją sprawą. Jak tylko naprawie pompę poinformuje was czy to był cały winowajca. Pozdrawiam .

Opublikowano

Witam a ja mam taki mały problem kto wie co to moze być , na zimnym silniku ciezej dłużej odpala jak juz załapie stoi na wolnych obrotach chociaż gaz ustawiony na maksa po minucie wchodzi juz na obroty i mozna normalnie gazować ,przy orce cieżkich pracach sporo paliwa potrafi skopcić ,ale spalanie ma eleganckie nic nie kopci ani dymku (miał robione koncówki wtrysków )siłe raczej ma trujki unia grudziąc na 2 biegu ciąga na lekkich ziemiach na cieżkich na jedynce kalsa 3/4 odrazu mówie ze ma wstawione duże koła tylne jaki przednie przez nie jest szybszy ale troche słabszy .Ktoś miał cos podobnego i sonie poradził z tym ?? czekam na odp .

Opublikowano

Pomoże nie pomoże ,tego nie wiemy bo autor pytania milczy.Ja mam większą komorę i ciągnik w dodatnich temperaturach normalnie odpala a nie stoi minutę na wolnych z rozumiem że z gazem max.Miałem u siebie tak gdy chciałem przyśpieszyć kąt wtrysku i przestawiłem o ząbek na sprzęgiełku.

Opublikowano (edytowane)

Witam wczoraj wykręciliśmy pompe wtryskową ponieważ zetor często sie zapowietrzał i schodziło mu paliwo :/ Wymieniliśmy oringi na sekcjach i znaleźliśmy przyczynę zapowietrzania sie i schodzenia paliwa (pęknięta rurka).Dziś wkręciliśmy pompe i po odpaleniu wszedł na wysokie obroty (ponad 3000) i nie mozna było go zgasić(musieliśmy odciąć mu paliwo)... Wiec w czym problem ????

 

Z góry dziekuję za odp :)

Edytowane przez Krystian7745
Opublikowano

Listwa zębata w pompie ma w jednym miejscu ma podwójny ząbek. Taki sam jest na wieńcu zębatym na sekcji.

Ustawia to się tak ,że dajemy dźwignię gazu na max , pojawi nam się podwójny ząbek na listwie w pompie , powinien być pośrodku otworu na śrubkę. Tak samo ustawiamy wieniec na sekcji aby był pośrodku otworu od przykręcania sekcji. Po zamontowaniu każdej sekcji sprawdzamy czy listwa porusza się w całym zakresie. Najlepiej wykręcić sobie korek co zasłania listwę zębatą i widzimy dokładnie jak chodzi.

 

Tylko jak nie poznaczyłeś sobie przed wyjęciem sekcji ich położenia to oddaj do fachowca bo musi ustawić równomierność podawania paliwa na wszystkich równo.Do tego potrzebny jest stół probierczy. Jak zauważyłeś otwory do przykrecania sekcji są owalne i właśnie tam się ustawia.

  • Like 1
Opublikowano

Kolego miałem ostatnio podobną sytuację z zapowietrzaniem się Zetorka 6245 jak ręczną pompką podpompowałem to szedł ale też przez pewien czas ale zaraz się zapowietrzał i gasł koszt naprawy wyniósł mnie 6 zł wadliwy był zaworek zwrotny paliwa który jest przykręcany do pompy a on ma za zadanie trzymać ciśnienie paliwa w pompie po prostu cały czas przepuszczał paliwo do zbiornika

Opublikowano

Adamgaleon- też myśleliśmy że to zaworek kupiliśmy nowy niby było troche lepiej ale nadal trzeba było odpowietrzac :/ dziś znaleźliśmy przyczynę pęknięta rurka z tyłu pompy, zaspawaliśmy tlenowo i teraz jest ok. :)

Opublikowano

Radekk- zrobiliśmy tak jak ty napisałeś gaz na max ustawiliśmy inaczej sekcje i dziś go odpaliliśmy to obroty były na 2500 tys ale też nie reagował na gaz :/ odcieliśmy mu paliwo pochodził jakies 3 min (na odciętym paliwie) i zgasł drugi raz odpaliliśmy to znów ponad 3000 tys obr ;/ wujek mówi że poszedł reduktor ale nie wiadomo trzeba zawieźć do pompiarza bo już nic sie nie zrobi :/ Napewno będą regenerować tą pompę ile moze kosztować regeneracja pompy ?

Opublikowano

Jak założyliście wszystkie sekcje poprawnie na listwę to powinno być ok. Sprawdziliście tak jak mówiłem czy listwa zębata wysuwa się w całym zakresie swojej pracy? Widać to po odkręceniu tego korka od strony napędu pompy,musi się lekko wsuwać i wysuwać gdy ruszamy dźwignią(ewentualnie trzeba lekko pociągnąć ręką) powinna się wysuwać około 1 cm i chować 0,5 cm..Jeżeli tak nie jest to znaczy ,że któraś sekcja nie jest odpowiednio w podwójny ząbek,lub listwa się zacina. Ale możliwe przy pierwszym złożeniu coś się uszkodziło w regulatorze . Lepiej już nie kombinujcie tylko oddajcie do pompiarza.

Co do ceny to musicie już jego zapytać. Zależy co będzie do wymiany .Czy na nowych czy regenerowanych częściach. Podstawowa regeneracja to: sekcja 86 zł x4 = 344zł ;zawór tłoczący 22zł x4 = 88zł , do tego powinny być zmienione łożyska uszczelki i uszczelnienia gumowe. Jakby regulator był do wymiany to koszt kompletnego z obudową to około 275 zł. Oczywiście plus robocizna.

Opublikowano

Tak odkręcaliśmy ten korek i jest tak jak mówisz listawa wysuwa się 1 cm i chowa sie 0,5 cm czyli w pompie powinno byc dobrze, jak wyjmowaliśmy sekcje to 2 i 4 to jak się je ruszyło to luz miały moze to jest przyczyną tego, były już słabe a jak wyjeliśmy to się spieprzyly do końca :/Niestety bez fachowca się nie obejdzie, dzieki za pomoc Pozdrawiam ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v