Skocz do zawartości

Brak zółwia i zajaca, nie swieca sie kontrolki. MF 3070


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! 
Mam problem z przełączeniem z biegów polowych na szosowe po uruchomieniu silnika w ciągniku Massey ferguson 3070. Oprócz tego tego nie zapala sie kontrolka od cisnienia oleju ani kontrolka "żółw-zając" Teraz mam tylko biegi szosowe.Jeśli ktoś spotakał sie z takim problemem i mógłby mi pomóc, będę wdzięczny! 

Opublikowano

spróbuj odłączyć dwa kabelki i stykać je ze sobą co są podłączone do czujnika od polowych i szosowych, zobacz co będzie się działo bo to najprawdopodobniej  może być wina tego czujnika 

Opublikowano (edytowane)

tylko zacznijmy od tego że prąd na elektrozaworze jest dla zająca a jemu zając tylko działa i to jest ciekawe... a tak zapytam masz tam w ogóle sterownik?

Czy dochodzi prąd do czujnika przy dźwigni biegów, czy ten czujnik zwiera, czy elektrozawór nie przyciety...

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

witam kupiłem wczoraj 3050 i mam pytanie.

 

1 żółw i zając przełącza się razem z guzik i wajcha czy to dobrze. 

2 jak sprawdzić czy komputer został ominięty.

 

sory że trochę nie w  temacie ale gadacie na bieżąco to podpowiedzcie bo ciągnik przyjedzie dzisiaj i chciałbym wiedzieć

Opublikowano (edytowane)

no komputer masz ominiety to pewne choć może nie do końca. Ten przycisk może tylko zastępować czujnik w skrzyni który zwierając daje sygnał do sterownika (pół biedy bo sterownik sprawny a winny czujnik za 100zł) bądź też to nie jest przycisk tylko przełącznik który włącza i wyłacza elektrozawór zółw/zając bo najzwyczajnie sterownik wyzionął ducha. Żadnych dodatkowych guzików tam oryginalnie nie ma dla funkcji żółw/zając

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

ehr to całkiem inny sterownik i raczej działają niezależnie. Jednak istnieje funkcja rozłączania blokady mostu przy podnoszeniu narzędzia na TUZ i wtedy oba sterowniki ze sobą gadają... niby bajer dla niektórych zbędny ale jest

Opublikowano (edytowane)

jakie może być zagrożenie jeżeli komputer jest ominięty.

 

ten guzik wygląda na oryginalny jest na nim żółw i zając

i jest pod kierownicą przy wszystkich guzikach

 

ja mam nadzieję że ten guzik ktoś mógł sobie zrobić dodatkowo by przez przypadek nie wbić żółwia podczas jazdy 

Edytowane przez marekha80
Opublikowano

komputer steruje tym po to żebys w czasie jazdy (chyba powyżej 2km/h) nie wbił zółwia. Oryginalnie żadnych przełączników nie ma. Tez miałem takie patenty zastosowane bo ktoś czujnik w skrzyni rozwalił

Pod kierownicą masz przełaczniki halogenów, awaryjnych i czesem lampa błyskowa

Opublikowano (edytowane)

Pomyliło mi sie, mam tylko biegi polowe, kontrolka zółwia i zająca sie nie swieci, jak sprawdzic czy dochodzi prad do elektrozaworu? Sterownik jest i wszystkie kostki sa do niego podlaczone.

Edytowane przez ziomek2169
Opublikowano

No troche mnie załamujesz...posiadacz MFa tej serii nie powinien zadawać pytań "jak sprawdzić napięcie". Podstawowe narzędzia to nie młotek tylko próbnik napiecia i woltomierz.

Podłącz żarówke pod przewód od najnizej osadzonego elektrozawora... ale i tak wiem że nie bedzie świecić bo masz tylko polowe.

Jak na zgaszonym wciskasz sprzegło to kontrolka cisnienia skrzyni nie świeci... kontrolka sprawna?

Niby WOM Ci działa... więc niby sterownik działa ale jeśli kontrolka ciśnienia skrzyni nie świeci to... sterownik jednak nie działa jak należy... 

 

Jeszcze trzeba sprawdzić czy do czujnika w pokrywie skrzyni biegów dochodzi napięcie gdy stacyjka włączona (lub bez włączenia kluczyka bo pewny nie jestem)... biały przewód od tego czujnika idzie do sterownika a czerwony powinien być cały czas pod napięciem.

 

Dodatkowo sprawdzić czy sprawny jest bezpiecznik autotronica w skrzynce w kabinie oraz te dwa nad akumulatorem (czasem lubia pokryć się śniedzią i nie przewodzą)

Opublikowano

przyjechał 3050 niema komputera żółw zając przebija się razem wajcha z przyciskiem pod kierownicą wszystko działa. zaglądałem w miejsce co ma być komp są tylko dwa kabelki połączone żadnej kostki ani nic zbędnego co mogło być podłączone  do komputera wszystko jakby w oryginale jest przekażnik pod panelem ehr i pyka jak się przebija ale też jest jakby wszystko w oryginale, zakurzone i w oryginalnych koszulkach, jeżeli jest komp wyjęty to naprawdę profesjonalnie. niema naklejki na drzwiach z napisem jaki system komp. sprzedający bił się w pierś że nie wycinał komputera i że jest wersja bez komputera oryginalnie.CZY TO PRAWDA!!!!!!!!

 

 

co oryginalnie zabezpiecza komputer do skrzyni aby jej nie rozwalić. pozdrowienia 

Opublikowano (edytowane)

wycięty, nie było wersji bez kompa

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano (edytowane)

Chyba jesteś pierwszym na tym forum, który nie ma oryginalnie autotronica. Znalazłem w książce napraw schemat tego ewenementu ;) ten przycisk połączony jest zapewne z przekaźnikiem bistabilnym (czasem handlarze takie stosują) Raz prąd Ci się pojawia na elektrozaworze a przy kolejnym wcisnieciu przycisku prąd znika. Wg mnie ten przycisk spełnia te samą funkcje co czujnik w pokrywie skrzyni biegów pod lewarkiem. Masz czujnik w pokrywie?

 

Autotronic blokuje włączenie żółwia po przekroczeniu zdaje się 2km/h, wyłącza przedni naped po przekorczeniu zdaje się 14km/h, wyłączy WOM gdy sprzegło się ślizga, wyłaczy blokade mostu gdy podniesiesz TUZ, włącza przedni napęd przy hamowaniu

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

POD LEWARKIEM W SKRZYNI JEST CZUJNIK I PODŁĄCZONY

 

czyli jak podałeś te funkcje kompa to abym nie przebił na żółwia podczas jazdy to nie powinno się nic stać w skrzyni. jeżeli niema takiej wersji to elektryk był spoko

 

co wy byście robili zakładali nowy komp czy nie

Opublikowano (edytowane)

wg schematu są to włączniki takie jak przy półbiegu... kontrolki też są podpiete do tych przycisków


hmmm to jak jest czujnik w deklu to nie rozumie po co ten dodatkowy przycisk pod kierownicą... może czujnik niesprawny

aaaq.pdf

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

no ale taki sam impuls daje czujnik w deklu... zwarty czujnik podaje mase na przekaźnik bistabilny i włącza lub wyłącza zająca... u znajomego pewien pseudo mechanik taki patent zrobił jak się sterownik wypalił.... i pare tys za to skasował... ehhh człowiek był wtedy naiwny, wszystko łykał i płacił

Edytowane przez lukbold

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v