Skocz do zawartości
ziomek2169

Brak zółwia i zajaca, nie swieca sie kontrolki. MF 3070

Polecane posty

ziomek2169    3

Witam! 
Mam problem z przełączeniem z biegów polowych na szosowe po uruchomieniu silnika w ciągniku Massey ferguson 3070. Oprócz tego tego nie zapala sie kontrolka od cisnienia oleju ani kontrolka "żółw-zając" Teraz mam tylko biegi szosowe.Jeśli ktoś spotakał sie z takim problemem i mógłby mi pomóc, będę wdzięczny! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PiotrekNHts    14

spróbuj odłączyć dwa kabelki i stykać je ze sobą co są podłączone do czujnika od polowych i szosowych, zobacz co będzie się działo bo to najprawdopodobniej  może być wina tego czujnika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sznajdik    148

Proponuję najpierw sprawdzić czy prąd po włączeniu żółwia pojawia się na elektrozaworze to pozwoli nam szukać dalej czy to w układzie elektrycznym czy hydr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

tylko zacznijmy od tego że prąd na elektrozaworze jest dla zająca a jemu zając tylko działa i to jest ciekawe... a tak zapytam masz tam w ogóle sterownik?

Czy dochodzi prąd do czujnika przy dźwigni biegów, czy ten czujnik zwiera, czy elektrozawór nie przyciety...

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekha80    1

witam kupiłem wczoraj 3050 i mam pytanie.

 

1 żółw i zając przełącza się razem z guzik i wajcha czy to dobrze. 

2 jak sprawdzić czy komputer został ominięty.

 

sory że trochę nie w  temacie ale gadacie na bieżąco to podpowiedzcie bo ciągnik przyjedzie dzisiaj i chciałbym wiedzieć


MH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

no komputer masz ominiety to pewne choć może nie do końca. Ten przycisk może tylko zastępować czujnik w skrzyni który zwierając daje sygnał do sterownika (pół biedy bo sterownik sprawny a winny czujnik za 100zł) bądź też to nie jest przycisk tylko przełącznik który włącza i wyłacza elektrozawór zółw/zając bo najzwyczajnie sterownik wyzionął ducha. Żadnych dodatkowych guzików tam oryginalnie nie ma dla funkcji żółw/zając

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

ehr to całkiem inny sterownik i raczej działają niezależnie. Jednak istnieje funkcja rozłączania blokady mostu przy podnoszeniu narzędzia na TUZ i wtedy oba sterowniki ze sobą gadają... niby bajer dla niektórych zbędny ale jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekha80    1

jakie może być zagrożenie jeżeli komputer jest ominięty.

 

ten guzik wygląda na oryginalny jest na nim żółw i zając

i jest pod kierownicą przy wszystkich guzikach

 

ja mam nadzieję że ten guzik ktoś mógł sobie zrobić dodatkowo by przez przypadek nie wbić żółwia podczas jazdy 

Edytowano przez marekha80

MH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

komputer steruje tym po to żebys w czasie jazdy (chyba powyżej 2km/h) nie wbił zółwia. Oryginalnie żadnych przełączników nie ma. Tez miałem takie patenty zastosowane bo ktoś czujnik w skrzyni rozwalił

Pod kierownicą masz przełaczniki halogenów, awaryjnych i czesem lampa błyskowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomek2169    3

Pomyliło mi sie, mam tylko biegi polowe, kontrolka zółwia i zająca sie nie swieci, jak sprawdzic czy dochodzi prad do elektrozaworu? Sterownik jest i wszystkie kostki sa do niego podlaczone.

Edytowano przez ziomek2169

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

No troche mnie załamujesz...posiadacz MFa tej serii nie powinien zadawać pytań "jak sprawdzić napięcie". Podstawowe narzędzia to nie młotek tylko próbnik napiecia i woltomierz.

Podłącz żarówke pod przewód od najnizej osadzonego elektrozawora... ale i tak wiem że nie bedzie świecić bo masz tylko polowe.

Jak na zgaszonym wciskasz sprzegło to kontrolka cisnienia skrzyni nie świeci... kontrolka sprawna?

Niby WOM Ci działa... więc niby sterownik działa ale jeśli kontrolka ciśnienia skrzyni nie świeci to... sterownik jednak nie działa jak należy... 

 

Jeszcze trzeba sprawdzić czy do czujnika w pokrywie skrzyni biegów dochodzi napięcie gdy stacyjka włączona (lub bez włączenia kluczyka bo pewny nie jestem)... biały przewód od tego czujnika idzie do sterownika a czerwony powinien być cały czas pod napięciem.

 

Dodatkowo sprawdzić czy sprawny jest bezpiecznik autotronica w skrzynce w kabinie oraz te dwa nad akumulatorem (czasem lubia pokryć się śniedzią i nie przewodzą)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

sprawdź te bezpieczniki a jak sprawne to trzeba rwać sterownik i go gdzieś sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekha80    1

przyjechał 3050 niema komputera żółw zając przebija się razem wajcha z przyciskiem pod kierownicą wszystko działa. zaglądałem w miejsce co ma być komp są tylko dwa kabelki połączone żadnej kostki ani nic zbędnego co mogło być podłączone  do komputera wszystko jakby w oryginale jest przekażnik pod panelem ehr i pyka jak się przebija ale też jest jakby wszystko w oryginale, zakurzone i w oryginalnych koszulkach, jeżeli jest komp wyjęty to naprawdę profesjonalnie. niema naklejki na drzwiach z napisem jaki system komp. sprzedający bił się w pierś że nie wycinał komputera i że jest wersja bez komputera oryginalnie.CZY TO PRAWDA!!!!!!!!

 

 

co oryginalnie zabezpiecza komputer do skrzyni aby jej nie rozwalić. pozdrowienia 


MH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

wycięty, nie było wersji bez kompa


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

Chyba jesteś pierwszym na tym forum, który nie ma oryginalnie autotronica. Znalazłem w książce napraw schemat tego ewenementu ;) ten przycisk połączony jest zapewne z przekaźnikiem bistabilnym (czasem handlarze takie stosują) Raz prąd Ci się pojawia na elektrozaworze a przy kolejnym wcisnieciu przycisku prąd znika. Wg mnie ten przycisk spełnia te samą funkcje co czujnik w pokrywie skrzyni biegów pod lewarkiem. Masz czujnik w pokrywie?

 

Autotronic blokuje włączenie żółwia po przekroczeniu zdaje się 2km/h, wyłącza przedni naped po przekorczeniu zdaje się 14km/h, wyłączy WOM gdy sprzegło się ślizga, wyłaczy blokade mostu gdy podniesiesz TUZ, włącza przedni napęd przy hamowaniu

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Ciekawe jakie ma przyciski od blokady i napędu ( normalnie są impulsowe), czy takie same jak od półbiegu (włącz/wyłącz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekha80    1

POD LEWARKIEM W SKRZYNI JEST CZUJNIK I PODŁĄCZONY

 

czyli jak podałeś te funkcje kompa to abym nie przebił na żółwia podczas jazdy to nie powinno się nic stać w skrzyni. jeżeli niema takiej wersji to elektryk był spoko

 

co wy byście robili zakładali nowy komp czy nie


MH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

wg schematu są to włączniki takie jak przy półbiegu... kontrolki też są podpiete do tych przycisków


hmmm to jak jest czujnik w deklu to nie rozumie po co ten dodatkowy przycisk pod kierownicą... może czujnik niesprawny

aaaq.pdf

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekha80    1

do żółwia pod kierownicą mam impulsowy a do blokady załączany 


ja nie mam napędu

Edytowano przez marekha80

MH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    563

no ale taki sam impuls daje czujnik w deklu... zwarty czujnik podaje mase na przekaźnik bistabilny i włącza lub wyłącza zająca... u znajomego pewien pseudo mechanik taki patent zrobił jak się sterownik wypalił.... i pare tys za to skasował... ehhh człowiek był wtedy naiwny, wszystko łykał i płacił

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bob124a
      witam mam problem z mf 3050 nie da sie wyłączyć przedniego napędu .Po skończonej robocie na polu próbowałem wyłączyć naped  ale sie nie dało wróciłem do domu zgasiłem ciągnik , zapłon a kontrolka od napędu cały czas swieci. wczoraj też robiłem w polu cały dzień i napęd  działa ale nadal nie da sie go wyłączyć zauważyłem też że nie da sie właczyć blokady i nie  świeci kontrolka od ciśnienia oleju a poza tym raczej wszystko działa .co może być? gdzie szukać usterki?  
      dzisiaj patrzyłem bezpieczniki sa wszystkie dobre, czujnik sprzęgła ok. stopu też jest dobry.włącznik napędu ok. byłem przy przełączniku to odpiołem komputer a ona nadal świeci. pod ciągnikiem niby wszyskie kable dobrze .Jeszcze tylko nie patrzyłem tych elektrozaworów bo nie wiem który to i nie wiem jak się za niego zabrać i czujnika ciśnienia oleju bo też nie wiem gdzie go szukać 
    • Przez restrukturyzacja2016
      Hej, ciągnik (MF 3060) pilnie potrzebuje wymiany ogumienia. Wiem, że był już takie tematy, ale ten będzie wyjątkowy.
      Stwierdziłem, że felgi - zarówno na przodzie jak i na tyle - są większe niż oryginalne. 
      Mowa jest o R38 z tyłu oraz R28 z przodu.
      Nie wiem, dlaczego są one inne niż powinny być, ale pytanie brzmi :
      Jakie ogumienie mogę zakupić? Nie ukrywam, że chciałbym coś szerszego niż mam.
      W chwili obecnej są 15.5 R38 z tyłu i 320/70 R28 z przodu. Wiem, że oryginalne powinny mieć numery 18.4-30 oraz 12.4-24.
      Czy mam szukać takie jak pasują na moje felgi? Czy może takie jak pisze na stronie, że powinny w nim być. Jakie ma to znaczenie? W jakich cenach będzie coś z "środkowej półki"? Na przód przydałyby się jakieś konkretniejsze, bo będą musiały znosić ciężary dźwigane turem. Oczywiście, wystarczą diagonalne.
    • Przez tomek44
      Witam jestem właścicielem MF 4235 od niedawna. Mam problem z rewersem mechanicznym otóż przy przesuwaniu dźwigni rewersu do przodu od czasu do czasu (średnio co 5 przesunięcie) występuje zgrzyt , przesuwając dźwignie do tyłu nie dzieje się nic, wchodzi ładnie. Czy jest to zużyty synchronizator czy problem tkwi gdzie indziej a może po prostu taka już jego uroda... Z góry dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez Adam11
      Witam, zapraszam do filmu, robimy wspomagania elektryczne też do MF, zapraszam do pytań 
       
       
    • Przez RafaKluczyski
      Witam. Mam taki problem, a mianowicie po wymianie pompy wody przestało działać ogrzewanie. Szukałem na forum i się doczytałem, że trzeba gazować i powinno się samo odpowietrzyć. Dzisiaj próbowałem i przewód jeden zaczął robić się gorący. Wszedłem na dach, otworzyłem przednią pokrywę i też jeden normalnie zaczął się robić gorący, a drugi po pewnym czasie lekko ciepły. Wszedłem do kabiny i dziwnie, bo raz dmuchało ciepłym raz zimnym, znowu ciepłym i zimnym. Co może być? Miał ktoś taki lub podobny problem? Dzięki z góry za pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.