Skocz do zawartości

Obecna sytuacja polityczna w Polsce


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Ulman napisał:

Nie dziś tylko notorycznie. 

W sumie to nawet się nie dziwię że tak się młodziak intelektualnie miota. Od dawna wiadomo że na początku był chaos:D

najwięksi mózgi na świecie też uważano ich za opętanych a później książki pisali o nich jacy inteligentni 

Edytowane przez Roman176
  • Like 2
Opublikowano
1 minutę temu, jacus napisał:

widzisz romus -mysmy w ich i twoim wieku mysleli za co zyc a nie za co umierac, nigdy nie zapomne ze moja  pierwsza wyplata w 93 r to bylo 6 milionow- kurcze wtedy bylem milionerem bo jeszcze wtedy miliony zl krolowaly:D.

noc nadzeszla czas zaczac prace dla ojczyzny.......

http://demotywatory.pl/4810976/Mnozmy-sie-jak-kroliki

jacusiu lepsze czasy wtedy były  ja gdy dostaje wypłatę zastanawiam się co ja tu robię jako górnik fedruje parę tyś węgla na zmianę a mało tego muszę sobie go kupić na 700zł   

  • Like 2
Opublikowano
6 minut temu, Roman176 napisał:

jacusiu lepsze czasy wtedy były  ja gdy dostaje wypłatę zastanawiam się co ja tu robię jako górnik fedruje parę tyś węgla na zmianę a mało tego muszę sobie go kupić na 700zł   

To dobrej zmiany na kopalni nie ma?

Opublikowano
21 minut temu, Roman176 napisał:

@ulman jest bo jest barbórka za 3 tygodnie B|

 

Barbórka jest od czasów Gierka więc gdzie ta dobra zmiana skoro tak musisz nadal tyrać za grosze?

Opublikowano

Obłęd! Szef Parlamentu Europejskiego chce podwoić do 280 mld budżet unijny, aby sfinansować utrzymanie imigrantów!

 
maxresdefault.jpg
 
Jakiś czas temu niemiecki minister finansów zaproponował, aby na terenie całej Unii Europejskiej, został wprowadzony specjalny podatek, aby Europejczycy solidarnie zrzucali się na utrzymanie uchodźców oraz imigrantów na terenie Europy. Dziś to samo proponuje szef Parlamentu Europejskiego Antonii Tajani.

 
 
Przewodniczący wymyślił, że Europejczycy powinni płacić taką opłatę, a sprawą ma zająć się Parlament Europejski. O sprawie pisze niemiecki dziennik „Die Welt”.
 
Tajani ma uważać, że budżet UE jest za mało, aby sfinansować utrzymanie wszystkich imigrantów, dlatego trzeba podwoić budżet UE ze 140 do 280 mld euro!!!
 
Tajani chce zwyczajnego podatku, który każdy Europejczyk będzie płacić, wspomina również o podatku od transakcji finansowych, który byłby przeznaczony na ten cel.
 
Oczywiście to absurd, przecież Komisja Europejska, ani Parlament Europejski nie mogą nakładać na Europejczyków żadnych podatków, to należy do państw narodowych. Możemy jednak przypuszczać, że pojawi się pewna presja niemiecko-francuska, aby taki podatek wprowadzać...
 
Fot: YouTube
 
 
  • Like 2
Opublikowano

     Wzięli kredyt na budowę autostrady. Na spłatę odsetek od tego kredytu też wzięli kredyt. A wszystko poręczył Skarb Państwa!

wtorek, 14.11.2017 r.

    

autostrada-A1_Polimerek_W_CC-by-SA-3,0-550.jpg

foto: Polimerek (Wikipedia / CC by SA 3.0)

Jak to się stało, że obsługa około 250 km płatnych autostrad kosztuje państwo polskie ponad miliard złotych rocznie? Przecież za tę kwotę można by co sezon budować po kilkadziesiąt km nowych autostrad i dróg szybkiego ruchu. No cóż - tak się dzieje, gdy prywatna spółka z rządową koncesją na autostradę bierze gigantyczny kredyt nie tylko na jej budowę, ale również na spłatę odsetek od tego kredytu, a następnie żąda gigantycznych opłat za "utrzymanie dostępności" (generując dla siebie po pół miliona zł zysku dziennie). Astronomiczne koszty nie powinny nas w takich okolicznościach szokować.

 

Historia autostrady A1 zaczyna się na dobre w 1997 roku. Wówczas to spółka Gdańsk Transport Company (GTC) dostała od rządu Marka Belki (SLD) koncesję na budowę i eksploatację północnego odcinka autostrady. Chodziło o ok. 90 kilometrowy odcinek z Gdańska do Grudziądza. Problem w tym, że GTC - pomimo iż otrzymała koncesję - nie miała własnych pieniędzy, aby ten odcinek wybudować. Zaczęło się pilne poszukiwanie banku, który byłby skłonny tę inwestycję sfinansować.

 

I tu pojawił się kolejny problem. Aby umowa o kredyt na budowę autostrady mogła być uruchomiona, jego spłatę musiało poręczyć... państwo polskie! Ostatecznie kredytu na budowę północnego odcinka autostrady A1 (ok. 90 km) w łącznej wysokości 768 mln euro udzieliło spółce GTC konsorcjum Europejskiego Banku Inwestycyjnego, Nordic Investment Bank oraz AB Svensk Exportkredit. Warunkiem koniecznym uruchomienia kredytu było jego poręczenie przez polski rząd. 

Ale to nie koniec niespodzianek - w umowie kredytowej postanowiono, że spłata kredytu (kapitału) rozpocznie się dopiero po kilku latach od jego udzielenia. W ten sposób zadłużenie z tytułu kredytu na budowę autostrady rosło w początkowym okresie o ćwierć miliarda złotych rocznie!

W styczniu 2007 minister transportu w pierwszym rządzie PiS - Jerzy Polaczek - zadecydował o unieważnieniu koncesji GTC na budowę kolejnego odcinka A1 (62 km z Grudziądza do Torunia), argumentując, że tańsze będzie wybudowanie go przez GDDKiA. GTC odwołało się od tej decyzji i wygrało rozprawę w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie. W między czasie zmieniła się władza (jesienią 2007 roku wybory wygrywa Platforma Obywatelska). W konsekwencji nowy rząd Tuska powrócił do negocjacji z GTC w zakresie budowy wspomnianego odcinka.

W połowie 2008 roku ówczesny minister infrastruktury Cezary Grabarczyk zdecydował, że to GTC wybuduje kolejny fragment A1. Co robi GTC na wieść o decyzji Grabarczyka - znowu zaczyna szukać kredytów w bankach! - "Zamierzamy zaciągnąć kredyty na łączną kwotę około 1,1 mld euro" - stwierdziła pytana przez dziennikarzy rzecznik prasowa GTC Ewa Łydkowska. Co ciekawe - koszty budowy A1 z Grudziądza do Torunia ustalono na 925 mln euro (z czego 55 mln euro mieli pokryć udziałowcy GTC). Dlaczego zatem spółka chciała zaciągnąć kredyt, który o blisko 250 mln euro przewyższał koszt budowy? Okazało się, że ta dodatkowa kwota miała pokryć koszty odsetek, które trzeba będzie płacić podczas budowy drogi, jak również inne "koszty administracyjne". Oczywiście za wszystko poręczył Skarb Państwa (decyzją rządu Donalda Tuska). 

 

Budowa autostrad w Polsce w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego to temat na grubą książkę. Mam nadzieję, że doczekamy kiedyś dnia upublicznienia tajnych umów, jakie rządy SLD i PO zawierały z GTC. Jestem ciekawy dlaczego koszt obsługi tych dróg musi pochłaniać aż tyle publicznych pieniędzy.

 

Źródło: Minister Polaczek wygasił koncesję na autostradę A1 (Gazeta.pl)
Źródło: Gdzie trafiają zyski z autostrady A1. I co wspólnego ma z tym Johannesburg(Wyborcza.pl)
Źródło: Amber One. Autostrada A1 to dla jej właściciela prawdziwa żyła złota(Wyborcza.pl)
Źródło: GTC chce wielkich gwarancji na autostradę (Domiporta.pl)
Źródło: Ponad miliard złotych dopłat do prywatnych dróg w Polsce (Wyborcza.pl)

  • Like 2
Opublikowano
Dnia 12.11.2017 o 19:53, mirro napisał:

Bohaterami tej uroczystości są Ci co oddali życie abyś mógł gwizdać na Tuska składającego wieniec, czasem, na symbolicznej mogile bo do dziś nikt ich z szacunkiem nie pogrzebał. Składanie wieńców to element pamięci zbiorowej społeczeństwa i narodu . Na ten element liczy żołnierz idący do boju, bo nie wie gdzie i jak zakończy się jego walka. Ja to rozumiem, ale ty chyba nie jesteś w stanie tego pojąć tego subtelnego niuansu. Dla Was liczy się tylko wygwizdywany i frajda z wygwizdania. Nie liczą się polegli. 
Niniejszym staram się dać Ci do zrozumienia że przeginasz.

Znalezione obrazy dla zapytania Wojciech Diduszko gif

  • Like 1
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v