Skocz do zawartości

Polecane posty

zdechly88    0

Mam pytanie odnośnie turbiny w ciagniku czy duzy luz na turbinie moze powodowac slapsze cisnienie doladowania i czy cisnienie doladowania ma wplyw na dawke paliwa, poniewaz zauwazylem przewod z pompy wtyskowej do kolektora ssącego zaraz za turbina.Ciagnik zachowuje sie jak by byl zamulony nie dymi na niebiesko ani na biało ,nie bierze oleju,nawet na czarno nie chce,filtry paliwa wymienione,odstojnik wyczyszczony,pompka zasilajaca nowa.Zamierzam turbo oddać do regeneracji ale najpierw chcialbym zmierzyc ciśnienie doładowania ale za bardzo nie wiem jak .Jakies sugestie co to mojego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    1

Nie miałem nigdy MFa ale standardowo żeby sprawdzić musisz się wpiąć manometrem pod turbinę i sprawdzać ciśnienie doładowania :)

A filtr powietrza czysty? Bo to tez ma wpływ na pracę turbiny . Podczas gazowania czy obciążenia słychać swist turbiny?

Edytowano przez Zetix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

Filtr powietrza ok a turbo czy pod opciazeniem czy bez na pełnych obrotach nie słychać.Dzwiek turbo słychać tylko gdy dodam gaz do końca i przy schodzeniu z obrotów słychać gwizd przy małych obrotach .Ale gdzie mam podłączyć ten manometr? Z turbo wychodzi wężyk ciśnieniowy do sterowania zaworem moze tam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Zetix    1

Jezeli się dobrze znam to możesz kupić trójnik i się po prostu wpiąć pod to i mierzyć cały czas :)  Turbo powinno byc słychać generalnie od samego dołu w jakimś stopniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

Co do dźwięku turbiny to sie zgodze u mnie słychać tylko przy schodzeniu z obrotów przy konkretnych obrotach a wracając do dawki paliwa czy jest zależna od ciśnienia doładowanie jeśli nie to po co przewód z kolektora ssacego do pompy wtryskowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

Zobacz czy membrana Ci nie siadła od nadcisnienia, są tematy o serii 81xx i 82xx tam były podobne przypadki, poszukaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabos1981    186

sprawdź czy przewody paliwowe. u szwagra nie mogliśmy dojść czemu nie ma mocy. okazało się że zatkany była rurka przed samą pompką paliwową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Dobrze piszą wszyscy. Pompa jest sterowana ciśn. doładowania i po to jest ten wężyk. Załóż na niego trójnik i tam mierz. Jak ciągnik nie kopci to nie dostaje pełnej dawki, winą może być słabe doładowanie, lub jak pisze @Grabos1981

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

w ktorym miejscu będzie najlepiej podłączyć manometr przy turbo czy w kolektorze.Musi to byc jakis profesjonalny manometr czy zwykły wyskalowany w barach? gdzie można taki kupićpost-177625-0-27438500-1455893128_thumb.jpg?

Edytowano przez zdechly88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

A wiec tak, zakupiłem w końcu manometr od -0,5 do 3 bar .Jak przy gazuje pokaże 0,3bar ,ruszałem z miejsca za drugiego biegu i gaz w podlodze manometr pokazal maksymalnie 0,5 bara.I teraz pytanie czy to dużo czy mało i ile powinno wynosić

 

Coś znalazłem ale nie jestem pewien czy dobrze tłumacze ze ma miec od 1.05bar do 1.19bar?

post-177625-0-19691500-1456493931_thumb.png

Edytowano przez zdechly88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Nie do końca dobrze zrobiłeś pomiar, ten 1 bar z ogonkiem ma być przy pełnym obciążeniu i 2200 obr. choć powinien być już na niższych. Próbę zrób na najwyższym biegu, możesz też jak jedziesz na maksa nadusić na chwilę hamulec aż silnik lekko spadnie z obrotów, wtedy ciśnienie powinno mocno się podnieść. 

 

Możesz zaprzeć się o jakieś drzewo i tak go obciążyć, w każdym razie chodzi o konkretne obciążenie, bo na przegazówkach i niskich biegach ciśnienie nie pójdzie na max. nigdy.

 

Fajna stronka z danymi, masz może do MF3065?

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

Przywiązałem ferdka do drzewa i maksymalne wskazanie wynosiło 0,7bar.A co do tych danych to nie jest stronka tylko katalog cześci i napraw seri 36XX 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rjurczyk    5

Miałem taki sam problem jakiś rok temu, ten sam MF 3655. Też wtedy mierzyłem maksymalnie 0,7-0,8 bar...

Dałem turbo do fachowca i stwierdzili że jest dobre, dopiero regeneracja pompy wtryskowej pomogła i MF odzyskał ducha...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

To jak dobrze obciążyłeś i max obroty to mało pokazało, ale nie beznadziejnie. Jak wygląda filtr powietrza, kontrolka zabrudzenia sprawna? Ciekawe czy zawór upustowy na turbinie dobrze domyka, warto by sprawdzić. Sprwadz też drożność tego przewodu który idzie na pompę i ten zawór (membranę ) na pompie. Wyklucz wszystkie możliwości i dopiero ruszaj turbo, bo mi to trochę wygląda że turbo daje ciś, które powinno uruchomić dodatkową dawkę na pompie a dawka nie zwiększa się i z kolei z tego powodu turbo nie osiąga max. ciśnienia (brak odpowiedniej ilości spalin) Takie błędne koło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

Tak własnie podejrzewałem mając trochę czasu sprawdziłem przewody paliwowe ,przedmuchałem dla pewności.odkręciłem przewód z kolektora  do pompy paliwa również przedmuchałem ,filtr powietrza nie wygląda najgorzej co do kontrolki zabrudzenia nie mam pojęcia jak sprawdzić jak narazie się nie zaświeciła.Co do pompy wtryskowej gdzie jest ta membrana? tam gdzie wchodzi przewód z kolektora?(mam tam zablombowane i nie wiem dlaczego)ile kosztuje taka membrana i regeneracja pompy wtryskowej.Żeby sprawdzić czy zawór w turbo dobrze się domyka mam lekkie obawy bo jestem pewien ze nie odkręcę śrub albo zostana zerwane na 200% pewne

rjurczyk mam pytanie czy słabo odpalał ci na zimnym?

 

Edytowano przez zdechly88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Jak masz jakiś kompresor z regulacją (wszystkie kupne mają) to ustaw ciś. na 1,5 bara i dmuchnij w wężyk który idzie do gruszki na turbinie, to zobaczysz czy chodzi zawór upustowy. To samo zrób z przewodem do pompy, jak dmuchniesz to powinno coś się poruszyć w pompie. Może się czegoś dopatrzysz. Kontrolkę zabrudzenia sprawdzić to przytknąć wlot do filtra, gdy ciągnik chodzi na wolnych a druga osoba niech patrzy, powinna się zaświecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rjurczyk    5

Zgadzam się ze stwierdzeniem że pompa wtryskowa może powodować za małe ciśnienie doładowania, poprzez zbyt mała dawkę paliwa. Samo zmierzenie ciśnienia nie pokaże czy turbo jest złe...

U mnie po regeneracji pompy niestety nie mierzyłem ale dam głowę że jest więcej bo teraz turbo słychać dużo bardziej pod obciążeniem. No i co najważniejsze mocy przybyło i to sporo.

Z odpalaniem nie zauważyłem większych różnic przed i po, napewno nie na zimnym bo odpala tak samo, może na ciepłym nie trzeba tak długo kręcić.

Niestety jest to dość droga sprawa, sama pompa w PMR Przywory to 2300zł, a końcówki wtryskiwaczy niecałe 200zł za sztukę. Z tym że oryginalne, jest dużo tańszych zamienników ale akurat na tym nie oszczędzałem...

Edytowano przez rjurczyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

Zawór upustowy sprawdzałem chodzi płynie nie zacina sie, myślę ze jest sprawny sprawdzałem również membranę wdmuchałem powietrze w przewód co idzie od kolektora i faktycznie słychać jak by się coś przestawiało w pompie wtryskowej.Czy na opalonym silniku mogl bym jeszcze raz dmuchnąć powietrze w przewód od membrany chciałbym sprawdzić czy coś się zmieni czy może się coś uszkodzić? i czy jest taka opcja ze to glowica jest uszkodzona a dokladniej gniazda zaworów?

Edytowano przez zdechly88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

Chcialbym dodac mala informacje ze cisnienie doladowania na pompach Stanadyne wynosi 0.76 bar przy 2200 a na starszych CAV 1.05 do 1.19 bar takze sprawdzajcie najpierw jakie macie pompy. Info na przyszlosc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez zbyszek64
      Siemka! Mam problem, a mianowicie czy pompa wtryskowa w kombajnie fahr m900 jest smarowana olejem, i w którym miejscu znajduje się spust oleju? pzdr.
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
    • Przez Kamil16
      Witam.Otuż w moim MF 399 nie działa blokada tylnego mostu.Jest ona elektrohydrauliczna.Dodam ze włącznik i czujnik sprawny .z ciekawości sprawdziłem czy prąd dochodzi do wlacznika i okazało się ze prąd nie dochodzi a do czujnika dochodzi. Panowie, co to może być za przyczyna ? Mam taki pomysł aby doprowadzić prąd do przełącznika z innego źródła .I tu jest pytanie czy mogło by tak być ?Rocznik 1997
      Z góry dzięki za odp
    • Przez ŻBKIU1999
      Mam pytanie na temat Vaderstad Cultus 3 metrowy jakie zapotrzebowanie mocy posiadam Zetora 12145 i John deere 6330
×