Skocz do zawartości

Polecane posty

zdechly88    0

Mam pytanie odnośnie turbiny w ciagniku czy duzy luz na turbinie moze powodowac slapsze cisnienie doladowania i czy cisnienie doladowania ma wplyw na dawke paliwa, poniewaz zauwazylem przewod z pompy wtyskowej do kolektora ssącego zaraz za turbina.Ciagnik zachowuje sie jak by byl zamulony nie dymi na niebiesko ani na biało ,nie bierze oleju,nawet na czarno nie chce,filtry paliwa wymienione,odstojnik wyczyszczony,pompka zasilajaca nowa.Zamierzam turbo oddać do regeneracji ale najpierw chcialbym zmierzyc ciśnienie doładowania ale za bardzo nie wiem jak .Jakies sugestie co to mojego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    1

Nie miałem nigdy MFa ale standardowo żeby sprawdzić musisz się wpiąć manometrem pod turbinę i sprawdzać ciśnienie doładowania :)

A filtr powietrza czysty? Bo to tez ma wpływ na pracę turbiny . Podczas gazowania czy obciążenia słychać swist turbiny?

Edytowano przez Zetix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

Filtr powietrza ok a turbo czy pod opciazeniem czy bez na pełnych obrotach nie słychać.Dzwiek turbo słychać tylko gdy dodam gaz do końca i przy schodzeniu z obrotów słychać gwizd przy małych obrotach .Ale gdzie mam podłączyć ten manometr? Z turbo wychodzi wężyk ciśnieniowy do sterowania zaworem moze tam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Zetix    1

Jezeli się dobrze znam to możesz kupić trójnik i się po prostu wpiąć pod to i mierzyć cały czas :)  Turbo powinno byc słychać generalnie od samego dołu w jakimś stopniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

Co do dźwięku turbiny to sie zgodze u mnie słychać tylko przy schodzeniu z obrotów przy konkretnych obrotach a wracając do dawki paliwa czy jest zależna od ciśnienia doładowanie jeśli nie to po co przewód z kolektora ssacego do pompy wtryskowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

Zobacz czy membrana Ci nie siadła od nadcisnienia, są tematy o serii 81xx i 82xx tam były podobne przypadki, poszukaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabos1981    234

sprawdź czy przewody paliwowe. u szwagra nie mogliśmy dojść czemu nie ma mocy. okazało się że zatkany była rurka przed samą pompką paliwową


:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Dobrze piszą wszyscy. Pompa jest sterowana ciśn. doładowania i po to jest ten wężyk. Załóż na niego trójnik i tam mierz. Jak ciągnik nie kopci to nie dostaje pełnej dawki, winą może być słabe doładowanie, lub jak pisze @Grabos1981

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

w ktorym miejscu będzie najlepiej podłączyć manometr przy turbo czy w kolektorze.Musi to byc jakis profesjonalny manometr czy zwykły wyskalowany w barach? gdzie można taki kupićpost-177625-0-27438500-1455893128_thumb.jpg?

Edytowano przez zdechly88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

A wiec tak, zakupiłem w końcu manometr od -0,5 do 3 bar .Jak przy gazuje pokaże 0,3bar ,ruszałem z miejsca za drugiego biegu i gaz w podlodze manometr pokazal maksymalnie 0,5 bara.I teraz pytanie czy to dużo czy mało i ile powinno wynosić

 

Coś znalazłem ale nie jestem pewien czy dobrze tłumacze ze ma miec od 1.05bar do 1.19bar?

post-177625-0-19691500-1456493931_thumb.png

Edytowano przez zdechly88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Nie do końca dobrze zrobiłeś pomiar, ten 1 bar z ogonkiem ma być przy pełnym obciążeniu i 2200 obr. choć powinien być już na niższych. Próbę zrób na najwyższym biegu, możesz też jak jedziesz na maksa nadusić na chwilę hamulec aż silnik lekko spadnie z obrotów, wtedy ciśnienie powinno mocno się podnieść. 

 

Możesz zaprzeć się o jakieś drzewo i tak go obciążyć, w każdym razie chodzi o konkretne obciążenie, bo na przegazówkach i niskich biegach ciśnienie nie pójdzie na max. nigdy.

 

Fajna stronka z danymi, masz może do MF3065?

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

Przywiązałem ferdka do drzewa i maksymalne wskazanie wynosiło 0,7bar.A co do tych danych to nie jest stronka tylko katalog cześci i napraw seri 36XX 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rjurczyk    5

Miałem taki sam problem jakiś rok temu, ten sam MF 3655. Też wtedy mierzyłem maksymalnie 0,7-0,8 bar...

Dałem turbo do fachowca i stwierdzili że jest dobre, dopiero regeneracja pompy wtryskowej pomogła i MF odzyskał ducha...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

To jak dobrze obciążyłeś i max obroty to mało pokazało, ale nie beznadziejnie. Jak wygląda filtr powietrza, kontrolka zabrudzenia sprawna? Ciekawe czy zawór upustowy na turbinie dobrze domyka, warto by sprawdzić. Sprwadz też drożność tego przewodu który idzie na pompę i ten zawór (membranę ) na pompie. Wyklucz wszystkie możliwości i dopiero ruszaj turbo, bo mi to trochę wygląda że turbo daje ciś, które powinno uruchomić dodatkową dawkę na pompie a dawka nie zwiększa się i z kolei z tego powodu turbo nie osiąga max. ciśnienia (brak odpowiedniej ilości spalin) Takie błędne koło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

Tak własnie podejrzewałem mając trochę czasu sprawdziłem przewody paliwowe ,przedmuchałem dla pewności.odkręciłem przewód z kolektora  do pompy paliwa również przedmuchałem ,filtr powietrza nie wygląda najgorzej co do kontrolki zabrudzenia nie mam pojęcia jak sprawdzić jak narazie się nie zaświeciła.Co do pompy wtryskowej gdzie jest ta membrana? tam gdzie wchodzi przewód z kolektora?(mam tam zablombowane i nie wiem dlaczego)ile kosztuje taka membrana i regeneracja pompy wtryskowej.Żeby sprawdzić czy zawór w turbo dobrze się domyka mam lekkie obawy bo jestem pewien ze nie odkręcę śrub albo zostana zerwane na 200% pewne

rjurczyk mam pytanie czy słabo odpalał ci na zimnym?

 

Edytowano przez zdechly88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Jak masz jakiś kompresor z regulacją (wszystkie kupne mają) to ustaw ciś. na 1,5 bara i dmuchnij w wężyk który idzie do gruszki na turbinie, to zobaczysz czy chodzi zawór upustowy. To samo zrób z przewodem do pompy, jak dmuchniesz to powinno coś się poruszyć w pompie. Może się czegoś dopatrzysz. Kontrolkę zabrudzenia sprawdzić to przytknąć wlot do filtra, gdy ciągnik chodzi na wolnych a druga osoba niech patrzy, powinna się zaświecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rjurczyk    5

Zgadzam się ze stwierdzeniem że pompa wtryskowa może powodować za małe ciśnienie doładowania, poprzez zbyt mała dawkę paliwa. Samo zmierzenie ciśnienia nie pokaże czy turbo jest złe...

U mnie po regeneracji pompy niestety nie mierzyłem ale dam głowę że jest więcej bo teraz turbo słychać dużo bardziej pod obciążeniem. No i co najważniejsze mocy przybyło i to sporo.

Z odpalaniem nie zauważyłem większych różnic przed i po, napewno nie na zimnym bo odpala tak samo, może na ciepłym nie trzeba tak długo kręcić.

Niestety jest to dość droga sprawa, sama pompa w PMR Przywory to 2300zł, a końcówki wtryskiwaczy niecałe 200zł za sztukę. Z tym że oryginalne, jest dużo tańszych zamienników ale akurat na tym nie oszczędzałem...

Edytowano przez rjurczyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdechly88    0

Zawór upustowy sprawdzałem chodzi płynie nie zacina sie, myślę ze jest sprawny sprawdzałem również membranę wdmuchałem powietrze w przewód co idzie od kolektora i faktycznie słychać jak by się coś przestawiało w pompie wtryskowej.Czy na opalonym silniku mogl bym jeszcze raz dmuchnąć powietrze w przewód od membrany chciałbym sprawdzić czy coś się zmieni czy może się coś uszkodzić? i czy jest taka opcja ze to glowica jest uszkodzona a dokladniej gniazda zaworów?

Edytowano przez zdechly88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

Chcialbym dodac mala informacje ze cisnienie doladowania na pompach Stanadyne wynosi 0.76 bar przy 2200 a na starszych CAV 1.05 do 1.19 bar takze sprawdzajcie najpierw jakie macie pompy. Info na przyszlosc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez janekpro
      Witam wszystkich jestem tu nowy, to mój pierwszy post jbc. 
      Mam ursusa 3512 i jak w temacie nie mam prądu tzn. nie ma ładowania, grzania na świecach, kierunków, wskaźnika paliwa a tak to wszystkie światła są i klakson też działa. Zepsuło się podczas montowania wiatraka 12v 1.2A no i zamontowałem, pokręcił się chwile i nagle przestał działać a za tym własnie poszły te rzeczy co wyżej wymieniłem. Zerknąłem do bezpieczników i niby wszystkie są dobra a nie działa. Proszę o waszą pomoc i sensowne odpowiedzi. Albo jak by ktoś miał opis bezpieczników to też bym prosił. 
    • Przez xxpresso
      Witam, mam problem z chłodzeniem, sprawdzona pompa, sprawdzony termostat. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc?
    • Przez nowalkopol
      Tak jak w temacie: Casa MX 110 brak jazdy do tyłu (do przodu działa ) po przełożeniu rewersu na jazdę do tyłu zapala się kontrolka na tablicy lecz nie ma żadnej reakcji ciągnika. Podnośnik oraz WOM działają. Od czego zacząć poszukiwania przyczyny problemu? Ktoś już miał taką przygodę?
    • Przez maly2000
      Witam!
      Mojej Renówce coś zaczęło dolegać, na biegu jałowym zauważalne są delikatne skoki obrotów silnika, niewielki co prawda bo o około 20-30 obrotów. Ponadto jak silnik jest zimny to obroty utrzymują się lekko powyżej 700, zaś jak się rozgrzeje w pracy to na biegu jałowym spadają do okolicy 600. Sprawdzane filtry przewody i wszystko i nic nie widać, pompka paliwowa też wymieniona. Zaczeło się robić też tak, że w czasie transportu nie miał siły jechać, powoli się wkręcał na obroty, a lekka górka i pustych przyczep nie miał siły w  ciągnąć. Miał ktoś podobne objawy i jest w stanie coś doradzić.? 
    • Przez Filipson
      Witam.  Mam problem z podłączeniem zewnętrznej pompy hydrauliki w John Deere 2850. Pod które korki się wpiąć ? W starej mam trzy podłączenia, a w nowej są cztery .Moja nowa pompa wygląda tak:  

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.