Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadamy gospodarstwo rolne mamy zamiar zakupić Ursusa 1614 z 3 biegową skrzynią biegów i mam pytanie Czy ta skrzynia nadaje się do prac polowych jak i transportu czy raczej poszukać 1614 z 4 biegową albo szybką skrzynią? Jakie są wady tych skrzyń? Czy tymi skrzyniami da się pracować w polu? Dziękuje i pozdrawiam :)

Opublikowano

były i 4 biegowe, ale przeważnie wersje eksportowe, jak zależy Tobie na 16 z 4 biegami, to kup 1224 i dodaj jej turbo i będziesz miał 1614 z 4 biegami ( ja zrobiłem tak samo, zależało mi na 150 km ale nie mogłem znaleźć żadnej 16 na 4 skrzyni , więc wymieniłem w swojej 12 na silnik uturbiony i mam teraz 1224 turbo i 4 biegi ;) ale i tak będzie brakować żółwia/ zająca... teraz będę robił skrzynie w swojej 12 to obowiązkowo będzie ż/z ;) )

Opublikowano

były i 4 biegowe, ale przeważnie wersje eksportowe, jak zależy Tobie na 16 z 4 biegami, to kup 1224 i dodaj jej turbo i będziesz miał 1614 z 4 biegami ( ja zrobiłem tak samo, zależało mi na 150 km ale nie mogłem znaleźć żadnej 16 na 4 skrzyni , więc wymieniłem w swojej 12 na silnik uturbiony i mam teraz 1224 turbo i 4 biegi ;) ale i tak będzie brakować żółwia/ zająca... teraz będę robił skrzynie w swojej 12 to obowiązkowo będzie ż/z ;) )

 

 

a można założyć turbo i kolektory żeby mieć 16? czy trzeba też tłoki itd? czy tylko wymiana całego silnika?

Opublikowano

Trzeba by wtedy do 12 wrzucić kolektor ssący, zbiornik paliwa, pompę paliwową, końcówki wtrysków, tłoki, korbowody, turbo, chłodnice i filtr powietrza ale nw czy ta skrzynia wytrzyma taką moc? ;-)

Opublikowano

ja mam 1614 z 4 skrzynią, dodawanie turba do dwunastki niema sęsu lepiej kupić silnik nawet zts taki ja dorwałem za 6 tysi.natomiast co do skrzyni spokojnie 4 daje rade, przybywa 4 terenowe do pracy w polu troche szybsze niż 1 a wolniejsze niż 2 szosowe. 2 szosowe jest za szybkie, papra się praca w polu choć 2 szosowe jeżdże z tależówką 3 m 1614 ma o 5 mm szersze zębatki w skrzyni i w zwolnicach, także niema sensu przerabiać z 12 stki. Teraz nie pamiętam dokładnie, ale można zmierzyć pierścień w którym toczą sie satelity w zwolnicy tylnej i znaleźć 12 stke i 16 stke i zmierzyć powinno być 5 mm różnicy.

Opublikowano

Na zwolnicach to 385  miały różnicę potem wszystkie była takie same, tylko te szersze były montowane.

 

Silnik z 1224 a 1624 w nowszych niczym prawie się nie różnił, wszystkie miały montowane korby z turbo, tłoki owszem montowali 3 i 4 pierścieniowe, ale osobiście twierdzę ze te 4 pierścieniowe były lepsze.a też były wzmacniane.

Dla nie wtajemniczonych różnica jest jeszcze na zaworach, każdy zakład regenerujęcy  głowicę to przerobi, bo tylko nowe zawory trza założyć.

Kuzyn założył do 1224 tubro bez żadnych przerubek w silniku, nawet pompy nie zmieniał,  i zapierdzielał kupę lat i w  silniku nic sie nie działo, kolega nawet do starej 385 ząłożył turbo, choć ten silnik wcale nie jest to tego przystosowany, nie ma  kanałów olejowych, chodzi już z 15 lat i nic się nie dzieje.

Opublikowano

To jak pompy nie wymienił to turbo nic prawie mu nie dawała, kolego turbo powoduje w pompie zwiększenie,dawki paliwa przez co jest więcej mocy. Nic dziwnego że silnik nie padł. Tak w uproszczeniu pisze.

Opublikowano

Po dwóch latach założył pompę z pod ciśnieniem i mocy trochę przybyło, ale rewelacji nie było. Nie raz widziałem turbo bez pompy z pod ciśnieniem, można tak robić, ale pompa musi iść do regulacji. Nie jest to prawidłowe ale dość fajnie działa.

Kuzyn miał Zetora 16145 oryginał  i Ursusa 1224 i Zetor był słabszy niż Ursus po przerubce.

Powód banalnie prosty w Zetorze nic nie robił, jak kupił a  w Ursusie dołożył turbo i wszystko regulował więc  można powiedzieć ze Ursus był ustawiony jak fabrycznie wyjechał.

Sam osobiście  w mojej 1224 co 2 lata dawałem pompę i wtryski do sprawdzenia a raczej gruntownego remontu, to moc wzrastała.

Z pompą miałem problem  bo pękał mi wałek  w pompie dosłownie co rok,  więc już miałem 2 pompy na wymianę, nawet nowa pompa z  sklepu wtrzymała mi 600 MTH i sekcję padły, wina sekcji się okazało.

Raz  w polu mi padła i pomiarz dał mi starego typu pompę żebym zjechał z pola, i na niej była słabsza Strata mocy była odczuwalna, a  one różniły się sekcjami, maja miała z turbo 9 mm a ta stara 8 mm.

Opublikowano

Posiadamy gospodarstwo rolne mamy zamiar zakupić Ursusa 1614 z 3 biegową skrzynią biegów i mam pytanie Czy ta skrzynia nadaje się do prac polowych jak i transportu czy raczej poszukać 1614 z 4 biegową albo szybką skrzynią? Jakie są wady tych skrzyń? Czy tymi skrzyniami da się pracować w polu? Dziękuje i pozdrawiam :)

w jak to było z zetorkami typu 11245,12245 z turbo ? Albo zetorkiem 16245/16345? Czy tam nie było skrzyń 4biegowych?

Opublikowano

tomek 73 jest jeszcze coś takiego jak regulacja na dawkowaniu paliwa na pompie. Dasz większą dawke to zyskasz na mocy ale kosztem zużycia paliwa, dasz minimum to spalisz mało ale będziesz mieć słabszy ciągnik. Ja w moim byłym 1614 zleciłem na maxa zmniejszenie dawki paliwa to miałem muła z zużyciem około 12 litrów na godzine, kupiłem drugiego 1614 palił do 18 ale było czuć kopa, przy konkretnym obciążeniu np. rwaniu drzew z korzeniami to potrafiło na 3 terenowym ślizgnąć sprzęgło , a silnika nie zdusiło. Nie zmniejszyłem mu dawkowania tylko nie cisne do dechy i mieszcze sie w 15 litrów na godzine, w transporcie na 4 skrzyni i gaz do dechy 2 przyczepy ponad 20 ton ładunku zeżre 20 litrów, stety coś za coś...

Opublikowano

co ? dawke podkręcałeś ?

 

A jaki problem, odkręcasz dekielek i z pół obrotu śrubkę wkręcasz, max 1 obrót. Przecież tylko nią się zwiększa dawkę, w każdej pompie mechanicznej ma tą śrubę,a  w 360 jest na wierzchu.

Podstawa to pompa dobrze ustawiona, bo jak pompa padaczka i silnik to tylko zużycie paliwa wzrasta a siła to słabo.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v