Skocz do zawartości

Polecane posty

Posiadamy gospodarstwo rolne mamy zamiar zakupić Ursusa 1614 z 3 biegową skrzynią biegów i mam pytanie Czy ta skrzynia nadaje się do prac polowych jak i transportu czy raczej poszukać 1614 z 4 biegową albo szybką skrzynią? Jakie są wady tych skrzyń? Czy tymi skrzyniami da się pracować w polu? Dziękuje i pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBRO    85

Użytkuje 3 biegowa skrzynie i jednak w polu i na drodze brakuje mi biegów i zsynchronizacji zazwyczaj jest tak ze albo jest za wolno albo za szybko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FINN    1050

były i 4 biegowe, ale przeważnie wersje eksportowe, jak zależy Tobie na 16 z 4 biegami, to kup 1224 i dodaj jej turbo i będziesz miał 1614 z 4 biegami ( ja zrobiłem tak samo, zależało mi na 150 km ale nie mogłem znaleźć żadnej 16 na 4 skrzyni , więc wymieniłem w swojej 12 na silnik uturbiony i mam teraz 1224 turbo i 4 biegi ;) ale i tak będzie brakować żółwia/ zająca... teraz będę robił skrzynie w swojej 12 to obowiązkowo będzie ż/z ;) )


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    165

były i 4 biegowe, ale przeważnie wersje eksportowe, jak zależy Tobie na 16 z 4 biegami, to kup 1224 i dodaj jej turbo i będziesz miał 1614 z 4 biegami ( ja zrobiłem tak samo, zależało mi na 150 km ale nie mogłem znaleźć żadnej 16 na 4 skrzyni , więc wymieniłem w swojej 12 na silnik uturbiony i mam teraz 1224 turbo i 4 biegi ;) ale i tak będzie brakować żółwia/ zająca... teraz będę robił skrzynie w swojej 12 to obowiązkowo będzie ż/z ;) )

 

 

a można założyć turbo i kolektory żeby mieć 16? czy trzeba też tłoki itd? czy tylko wymiana całego silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by wtedy do 12 wrzucić kolektor ssący, zbiornik paliwa, pompę paliwową, końcówki wtrysków, tłoki, korbowody, turbo, chłodnice i filtr powietrza ale nw czy ta skrzynia wytrzyma taką moc? ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

ja mam 1614 z 4 skrzynią, dodawanie turba do dwunastki niema sęsu lepiej kupić silnik nawet zts taki ja dorwałem za 6 tysi.natomiast co do skrzyni spokojnie 4 daje rade, przybywa 4 terenowe do pracy w polu troche szybsze niż 1 a wolniejsze niż 2 szosowe. 2 szosowe jest za szybkie, papra się praca w polu choć 2 szosowe jeżdże z tależówką 3 m 1614 ma o 5 mm szersze zębatki w skrzyni i w zwolnicach, także niema sensu przerabiać z 12 stki. Teraz nie pamiętam dokładnie, ale można zmierzyć pierścień w którym toczą sie satelity w zwolnicy tylnej i znaleźć 12 stke i 16 stke i zmierzyć powinno być 5 mm różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Na zwolnicach to 385  miały różnicę potem wszystkie była takie same, tylko te szersze były montowane.

 

Silnik z 1224 a 1624 w nowszych niczym prawie się nie różnił, wszystkie miały montowane korby z turbo, tłoki owszem montowali 3 i 4 pierścieniowe, ale osobiście twierdzę ze te 4 pierścieniowe były lepsze.a też były wzmacniane.

Dla nie wtajemniczonych różnica jest jeszcze na zaworach, każdy zakład regenerujęcy  głowicę to przerobi, bo tylko nowe zawory trza założyć.

Kuzyn założył do 1224 tubro bez żadnych przerubek w silniku, nawet pompy nie zmieniał,  i zapierdzielał kupę lat i w  silniku nic sie nie działo, kolega nawet do starej 385 ząłożył turbo, choć ten silnik wcale nie jest to tego przystosowany, nie ma  kanałów olejowych, chodzi już z 15 lat i nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

To jak pompy nie wymienił to turbo nic prawie mu nie dawała, kolego turbo powoduje w pompie zwiększenie,dawki paliwa przez co jest więcej mocy. Nic dziwnego że silnik nie padł. Tak w uproszczeniu pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Po dwóch latach założył pompę z pod ciśnieniem i mocy trochę przybyło, ale rewelacji nie było. Nie raz widziałem turbo bez pompy z pod ciśnieniem, można tak robić, ale pompa musi iść do regulacji. Nie jest to prawidłowe ale dość fajnie działa.

Kuzyn miał Zetora 16145 oryginał  i Ursusa 1224 i Zetor był słabszy niż Ursus po przerubce.

Powód banalnie prosty w Zetorze nic nie robił, jak kupił a  w Ursusie dołożył turbo i wszystko regulował więc  można powiedzieć ze Ursus był ustawiony jak fabrycznie wyjechał.

Sam osobiście  w mojej 1224 co 2 lata dawałem pompę i wtryski do sprawdzenia a raczej gruntownego remontu, to moc wzrastała.

Z pompą miałem problem  bo pękał mi wałek  w pompie dosłownie co rok,  więc już miałem 2 pompy na wymianę, nawet nowa pompa z  sklepu wtrzymała mi 600 MTH i sekcję padły, wina sekcji się okazało.

Raz  w polu mi padła i pomiarz dał mi starego typu pompę żebym zjechał z pola, i na niej była słabsza Strata mocy była odczuwalna, a  one różniły się sekcjami, maja miała z turbo 9 mm a ta stara 8 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    125

Posiadamy gospodarstwo rolne mamy zamiar zakupić Ursusa 1614 z 3 biegową skrzynią biegów i mam pytanie Czy ta skrzynia nadaje się do prac polowych jak i transportu czy raczej poszukać 1614 z 4 biegową albo szybką skrzynią? Jakie są wady tych skrzyń? Czy tymi skrzyniami da się pracować w polu? Dziękuje i pozdrawiam :)

w jak to było z zetorkami typu 11245,12245 z turbo ? Albo zetorkiem 16245/16345? Czy tam nie było skrzyń 4biegowych?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

tomek 73 jest jeszcze coś takiego jak regulacja na dawkowaniu paliwa na pompie. Dasz większą dawke to zyskasz na mocy ale kosztem zużycia paliwa, dasz minimum to spalisz mało ale będziesz mieć słabszy ciągnik. Ja w moim byłym 1614 zleciłem na maxa zmniejszenie dawki paliwa to miałem muła z zużyciem około 12 litrów na godzine, kupiłem drugiego 1614 palił do 18 ale było czuć kopa, przy konkretnym obciążeniu np. rwaniu drzew z korzeniami to potrafiło na 3 terenowym ślizgnąć sprzęgło , a silnika nie zdusiło. Nie zmniejszyłem mu dawkowania tylko nie cisne do dechy i mieszcze sie w 15 litrów na godzine, w transporcie na 4 skrzyni i gaz do dechy 2 przyczepy ponad 20 ton ładunku zeżre 20 litrów, stety coś za coś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

O tym to ja bardzo dobrze wiem  bo zawsze kazałem ustawiać normalnie lub więcej, nigdy nie zaniżać, a jak za mało mi się wydawało, za słaby był,  to sam podkręcałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

co ? dawke podkręcałeś ?

 

A jaki problem, odkręcasz dekielek i z pół obrotu śrubkę wkręcasz, max 1 obrót. Przecież tylko nią się zwiększa dawkę, w każdej pompie mechanicznej ma tą śrubę,a  w 360 jest na wierzchu.

Podstawa to pompa dobrze ustawiona, bo jak pompa padaczka i silnik to tylko zużycie paliwa wzrasta a siła to słabo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez holik
      Witam, czy posiada ktoś z użytkowników takową skrzynie Inter-tech. Chciałbym zasięgnąć opinii i informacji na temat sprzętu. 

    • Przez denis914
      gdy ciągnik jest zimny słabo reaguje na dodanie gazu i niema mocy
    • Przez matek98
      Witam mam problem z ursusem c-380 z roku 2017 już z dpf. Wyskoczył mi błąd 3719 może ktoś miał z tym doczynienia. Mam też pytanie jakie macie obroty na postoju bez gazu bo u mnie wynoszą prawie 1000 obrotów i z serwisu sie upierają ze takie muszą być, sasiad ma ft 675 i ma duzo nizsze obroty a praktycznie taki sam silnik 
    • Przez Veq9
      Witam wszystkich serdecznie,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.
      Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.
      A mianowicie:
      —> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq
      —> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 
      —> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej
      —> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 
      —> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 
      —> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 
    • Przez Matik7171x
      Witam, mam problem z Areską, a mianowicie gdy się rozgrzeje silnik to mam problem z przerzuceniem biegów zolw/zając. Czego to może być wina ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.