Skocz do zawartości

Polecane posty

Posiadamy gospodarstwo rolne mamy zamiar zakupić Ursusa 1614 z 3 biegową skrzynią biegów i mam pytanie Czy ta skrzynia nadaje się do prac polowych jak i transportu czy raczej poszukać 1614 z 4 biegową albo szybką skrzynią? Jakie są wady tych skrzyń? Czy tymi skrzyniami da się pracować w polu? Dziękuje i pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBRO    47

Użytkuje 3 biegowa skrzynie i jednak w polu i na drodze brakuje mi biegów i zsynchronizacji zazwyczaj jest tak ze albo jest za wolno albo za szybko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FINN    994

były i 4 biegowe, ale przeważnie wersje eksportowe, jak zależy Tobie na 16 z 4 biegami, to kup 1224 i dodaj jej turbo i będziesz miał 1614 z 4 biegami ( ja zrobiłem tak samo, zależało mi na 150 km ale nie mogłem znaleźć żadnej 16 na 4 skrzyni , więc wymieniłem w swojej 12 na silnik uturbiony i mam teraz 1224 turbo i 4 biegi ;) ale i tak będzie brakować żółwia/ zająca... teraz będę robił skrzynie w swojej 12 to obowiązkowo będzie ż/z ;) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    88

były i 4 biegowe, ale przeważnie wersje eksportowe, jak zależy Tobie na 16 z 4 biegami, to kup 1224 i dodaj jej turbo i będziesz miał 1614 z 4 biegami ( ja zrobiłem tak samo, zależało mi na 150 km ale nie mogłem znaleźć żadnej 16 na 4 skrzyni , więc wymieniłem w swojej 12 na silnik uturbiony i mam teraz 1224 turbo i 4 biegi ;) ale i tak będzie brakować żółwia/ zająca... teraz będę robił skrzynie w swojej 12 to obowiązkowo będzie ż/z ;) )

 

 

a można założyć turbo i kolektory żeby mieć 16? czy trzeba też tłoki itd? czy tylko wymiana całego silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by wtedy do 12 wrzucić kolektor ssący, zbiornik paliwa, pompę paliwową, końcówki wtrysków, tłoki, korbowody, turbo, chłodnice i filtr powietrza ale nw czy ta skrzynia wytrzyma taką moc? ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

ja mam 1614 z 4 skrzynią, dodawanie turba do dwunastki niema sęsu lepiej kupić silnik nawet zts taki ja dorwałem za 6 tysi.natomiast co do skrzyni spokojnie 4 daje rade, przybywa 4 terenowe do pracy w polu troche szybsze niż 1 a wolniejsze niż 2 szosowe. 2 szosowe jest za szybkie, papra się praca w polu choć 2 szosowe jeżdże z tależówką 3 m 1614 ma o 5 mm szersze zębatki w skrzyni i w zwolnicach, także niema sensu przerabiać z 12 stki. Teraz nie pamiętam dokładnie, ale można zmierzyć pierścień w którym toczą sie satelity w zwolnicy tylnej i znaleźć 12 stke i 16 stke i zmierzyć powinno być 5 mm różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Na zwolnicach to 385  miały różnicę potem wszystkie była takie same, tylko te szersze były montowane.

 

Silnik z 1224 a 1624 w nowszych niczym prawie się nie różnił, wszystkie miały montowane korby z turbo, tłoki owszem montowali 3 i 4 pierścieniowe, ale osobiście twierdzę ze te 4 pierścieniowe były lepsze.a też były wzmacniane.

Dla nie wtajemniczonych różnica jest jeszcze na zaworach, każdy zakład regenerujęcy  głowicę to przerobi, bo tylko nowe zawory trza założyć.

Kuzyn założył do 1224 tubro bez żadnych przerubek w silniku, nawet pompy nie zmieniał,  i zapierdzielał kupę lat i w  silniku nic sie nie działo, kolega nawet do starej 385 ząłożył turbo, choć ten silnik wcale nie jest to tego przystosowany, nie ma  kanałów olejowych, chodzi już z 15 lat i nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

To jak pompy nie wymienił to turbo nic prawie mu nie dawała, kolego turbo powoduje w pompie zwiększenie,dawki paliwa przez co jest więcej mocy. Nic dziwnego że silnik nie padł. Tak w uproszczeniu pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Po dwóch latach założył pompę z pod ciśnieniem i mocy trochę przybyło, ale rewelacji nie było. Nie raz widziałem turbo bez pompy z pod ciśnieniem, można tak robić, ale pompa musi iść do regulacji. Nie jest to prawidłowe ale dość fajnie działa.

Kuzyn miał Zetora 16145 oryginał  i Ursusa 1224 i Zetor był słabszy niż Ursus po przerubce.

Powód banalnie prosty w Zetorze nic nie robił, jak kupił a  w Ursusie dołożył turbo i wszystko regulował więc  można powiedzieć ze Ursus był ustawiony jak fabrycznie wyjechał.

Sam osobiście  w mojej 1224 co 2 lata dawałem pompę i wtryski do sprawdzenia a raczej gruntownego remontu, to moc wzrastała.

Z pompą miałem problem  bo pękał mi wałek  w pompie dosłownie co rok,  więc już miałem 2 pompy na wymianę, nawet nowa pompa z  sklepu wtrzymała mi 600 MTH i sekcję padły, wina sekcji się okazało.

Raz  w polu mi padła i pomiarz dał mi starego typu pompę żebym zjechał z pola, i na niej była słabsza Strata mocy była odczuwalna, a  one różniły się sekcjami, maja miała z turbo 9 mm a ta stara 8 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Posiadamy gospodarstwo rolne mamy zamiar zakupić Ursusa 1614 z 3 biegową skrzynią biegów i mam pytanie Czy ta skrzynia nadaje się do prac polowych jak i transportu czy raczej poszukać 1614 z 4 biegową albo szybką skrzynią? Jakie są wady tych skrzyń? Czy tymi skrzyniami da się pracować w polu? Dziękuje i pozdrawiam :)

w jak to było z zetorkami typu 11245,12245 z turbo ? Albo zetorkiem 16245/16345? Czy tam nie było skrzyń 4biegowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

tomek 73 jest jeszcze coś takiego jak regulacja na dawkowaniu paliwa na pompie. Dasz większą dawke to zyskasz na mocy ale kosztem zużycia paliwa, dasz minimum to spalisz mało ale będziesz mieć słabszy ciągnik. Ja w moim byłym 1614 zleciłem na maxa zmniejszenie dawki paliwa to miałem muła z zużyciem około 12 litrów na godzine, kupiłem drugiego 1614 palił do 18 ale było czuć kopa, przy konkretnym obciążeniu np. rwaniu drzew z korzeniami to potrafiło na 3 terenowym ślizgnąć sprzęgło , a silnika nie zdusiło. Nie zmniejszyłem mu dawkowania tylko nie cisne do dechy i mieszcze sie w 15 litrów na godzine, w transporcie na 4 skrzyni i gaz do dechy 2 przyczepy ponad 20 ton ładunku zeżre 20 litrów, stety coś za coś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

O tym to ja bardzo dobrze wiem  bo zawsze kazałem ustawiać normalnie lub więcej, nigdy nie zaniżać, a jak za mało mi się wydawało, za słaby był,  to sam podkręcałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

co ? dawke podkręcałeś ?

 

A jaki problem, odkręcasz dekielek i z pół obrotu śrubkę wkręcasz, max 1 obrót. Przecież tylko nią się zwiększa dawkę, w każdej pompie mechanicznej ma tą śrubę,a  w 360 jest na wierzchu.

Podstawa to pompa dobrze ustawiona, bo jak pompa padaczka i silnik to tylko zużycie paliwa wzrasta a siła to słabo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
    • Przez Bolo77
      witam.
      planuje zakup MTZ 82 możecie podpowiedzieć jaki zakupić: ze skrzynią biegów na środku czy może z boku. Nie mam doświadczenia z tym ciągnikiem więc liczę na pomoc, możecie też podrzucić na co zwracać uwagę przy zakupie. 
      Z góry dziękuje za pomoc.
×