OlafSkrzyski

Jaka skrzynia biegów do Ursusa 1614?

Polecane posty

Posiadamy gospodarstwo rolne mamy zamiar zakupić Ursusa 1614 z 3 biegową skrzynią biegów i mam pytanie Czy ta skrzynia nadaje się do prac polowych jak i transportu czy raczej poszukać 1614 z 4 biegową albo szybką skrzynią? Jakie są wady tych skrzyń? Czy tymi skrzyniami da się pracować w polu? Dziękuje i pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBRO    114

Użytkuje 3 biegowa skrzynie i jednak w polu i na drodze brakuje mi biegów i zsynchronizacji zazwyczaj jest tak ze albo jest za wolno albo za szybko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FINN    1146

były i 4 biegowe, ale przeważnie wersje eksportowe, jak zależy Tobie na 16 z 4 biegami, to kup 1224 i dodaj jej turbo i będziesz miał 1614 z 4 biegami ( ja zrobiłem tak samo, zależało mi na 150 km ale nie mogłem znaleźć żadnej 16 na 4 skrzyni , więc wymieniłem w swojej 12 na silnik uturbiony i mam teraz 1224 turbo i 4 biegi ;) ale i tak będzie brakować żółwia/ zająca... teraz będę robił skrzynie w swojej 12 to obowiązkowo będzie ż/z ;) )


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBRO    114

W pługu akurat biegi pasuja w agregacie a szczegolnie w gruberze 1 jest za wolno a 2 za szybko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    317

były i 4 biegowe, ale przeważnie wersje eksportowe, jak zależy Tobie na 16 z 4 biegami, to kup 1224 i dodaj jej turbo i będziesz miał 1614 z 4 biegami ( ja zrobiłem tak samo, zależało mi na 150 km ale nie mogłem znaleźć żadnej 16 na 4 skrzyni , więc wymieniłem w swojej 12 na silnik uturbiony i mam teraz 1224 turbo i 4 biegi ;) ale i tak będzie brakować żółwia/ zająca... teraz będę robił skrzynie w swojej 12 to obowiązkowo będzie ż/z ;) )

 

 

a można założyć turbo i kolektory żeby mieć 16? czy trzeba też tłoki itd? czy tylko wymiana całego silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by wtedy do 12 wrzucić kolektor ssący, zbiornik paliwa, pompę paliwową, końcówki wtrysków, tłoki, korbowody, turbo, chłodnice i filtr powietrza ale nw czy ta skrzynia wytrzyma taką moc? ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

ja mam 1614 z 4 skrzynią, dodawanie turba do dwunastki niema sęsu lepiej kupić silnik nawet zts taki ja dorwałem za 6 tysi.natomiast co do skrzyni spokojnie 4 daje rade, przybywa 4 terenowe do pracy w polu troche szybsze niż 1 a wolniejsze niż 2 szosowe. 2 szosowe jest za szybkie, papra się praca w polu choć 2 szosowe jeżdże z tależówką 3 m 1614 ma o 5 mm szersze zębatki w skrzyni i w zwolnicach, także niema sensu przerabiać z 12 stki. Teraz nie pamiętam dokładnie, ale można zmierzyć pierścień w którym toczą sie satelity w zwolnicy tylnej i znaleźć 12 stke i 16 stke i zmierzyć powinno być 5 mm różnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    316

Na zwolnicach to 385  miały różnicę potem wszystkie była takie same, tylko te szersze były montowane.

 

Silnik z 1224 a 1624 w nowszych niczym prawie się nie różnił, wszystkie miały montowane korby z turbo, tłoki owszem montowali 3 i 4 pierścieniowe, ale osobiście twierdzę ze te 4 pierścieniowe były lepsze.a też były wzmacniane.

Dla nie wtajemniczonych różnica jest jeszcze na zaworach, każdy zakład regenerujęcy  głowicę to przerobi, bo tylko nowe zawory trza założyć.

Kuzyn założył do 1224 tubro bez żadnych przerubek w silniku, nawet pompy nie zmieniał,  i zapierdzielał kupę lat i w  silniku nic sie nie działo, kolega nawet do starej 385 ząłożył turbo, choć ten silnik wcale nie jest to tego przystosowany, nie ma  kanałów olejowych, chodzi już z 15 lat i nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

To jak pompy nie wymienił to turbo nic prawie mu nie dawała, kolego turbo powoduje w pompie zwiększenie,dawki paliwa przez co jest więcej mocy. Nic dziwnego że silnik nie padł. Tak w uproszczeniu pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    316

Po dwóch latach założył pompę z pod ciśnieniem i mocy trochę przybyło, ale rewelacji nie było. Nie raz widziałem turbo bez pompy z pod ciśnieniem, można tak robić, ale pompa musi iść do regulacji. Nie jest to prawidłowe ale dość fajnie działa.

Kuzyn miał Zetora 16145 oryginał  i Ursusa 1224 i Zetor był słabszy niż Ursus po przerubce.

Powód banalnie prosty w Zetorze nic nie robił, jak kupił a  w Ursusie dołożył turbo i wszystko regulował więc  można powiedzieć ze Ursus był ustawiony jak fabrycznie wyjechał.

Sam osobiście  w mojej 1224 co 2 lata dawałem pompę i wtryski do sprawdzenia a raczej gruntownego remontu, to moc wzrastała.

Z pompą miałem problem  bo pękał mi wałek  w pompie dosłownie co rok,  więc już miałem 2 pompy na wymianę, nawet nowa pompa z  sklepu wtrzymała mi 600 MTH i sekcję padły, wina sekcji się okazało.

Raz  w polu mi padła i pomiarz dał mi starego typu pompę żebym zjechał z pola, i na niej była słabsza Strata mocy była odczuwalna, a  one różniły się sekcjami, maja miała z turbo 9 mm a ta stara 8 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    174

Posiadamy gospodarstwo rolne mamy zamiar zakupić Ursusa 1614 z 3 biegową skrzynią biegów i mam pytanie Czy ta skrzynia nadaje się do prac polowych jak i transportu czy raczej poszukać 1614 z 4 biegową albo szybką skrzynią? Jakie są wady tych skrzyń? Czy tymi skrzyniami da się pracować w polu? Dziękuje i pozdrawiam :)

w jak to było z zetorkami typu 11245,12245 z turbo ? Albo zetorkiem 16245/16345? Czy tam nie było skrzyń 4biegowych?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

tomek 73 jest jeszcze coś takiego jak regulacja na dawkowaniu paliwa na pompie. Dasz większą dawke to zyskasz na mocy ale kosztem zużycia paliwa, dasz minimum to spalisz mało ale będziesz mieć słabszy ciągnik. Ja w moim byłym 1614 zleciłem na maxa zmniejszenie dawki paliwa to miałem muła z zużyciem około 12 litrów na godzine, kupiłem drugiego 1614 palił do 18 ale było czuć kopa, przy konkretnym obciążeniu np. rwaniu drzew z korzeniami to potrafiło na 3 terenowym ślizgnąć sprzęgło , a silnika nie zdusiło. Nie zmniejszyłem mu dawkowania tylko nie cisne do dechy i mieszcze sie w 15 litrów na godzine, w transporcie na 4 skrzyni i gaz do dechy 2 przyczepy ponad 20 ton ładunku zeżre 20 litrów, stety coś za coś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    316

O tym to ja bardzo dobrze wiem  bo zawsze kazałem ustawiać normalnie lub więcej, nigdy nie zaniżać, a jak za mało mi się wydawało, za słaby był,  to sam podkręcałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    316

co ? dawke podkręcałeś ?

 

A jaki problem, odkręcasz dekielek i z pół obrotu śrubkę wkręcasz, max 1 obrót. Przecież tylko nią się zwiększa dawkę, w każdej pompie mechanicznej ma tą śrubę,a  w 360 jest na wierzchu.

Podstawa to pompa dobrze ustawiona, bo jak pompa padaczka i silnik to tylko zużycie paliwa wzrasta a siła to słabo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez wladek99
      Witam wszystkich, dawno tu nie zaglądałem więc przepraszam jeśli w złej kategorii itd. Mój problem polega na tym, że moja 40-tka ciężko pali. Aku naładowane kręci kręci nie da rady się przełamać rozładowując przy tym aku. Po ponownym lądowaniu wkoncu zapali i już będzie palić za każdym razem. Postoi noc i znów to samo. Jaki może być problem ? Pompa , wtryski ? Dodam że filtry zmienione. Może ktoś pomoże. Z góry dziękuję
    • Przez cezar221
      😃 Witam , chciałbym się dowiedzieć , czy da się rozblokować skrzynie biegów w Jcb fastrac 3185, jedzie 55km/h a potrzebuje trochę więcej  . Jeżeli da się to czy mógłby ktoś napisać jak to zrobić i w jakiej cenie ? 
       
       
    • Przez Michal2404
      Witam. Mam pytanie jakim momentem skręcić górny wałek skrzyni biegów w ursusie 1234? Chodzi mi o wałek od biegów od 1 do 4 nie reduktor. Wie ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.