Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sankcja za brak OC sięga max 3 lata wstecz, jesli nie opłacane. A za brak OC z CEPIK jedna kara niezaleznie od czasu. Warto najpierw zawrzeć umowę OC a potem do WK. Ich interesuje tylko aktualne OC, jak masz, to nigdzie nie zgłaszają

Opublikowano

Odwrotnie, umowę robisz bez daty, jedziesz na przegląd i dostajesz od diagnosty przegląd na karce. Idziesz do WK (w umowie wpisujesz aktualną datę) łatwisz formalności i z nowym numerem rejestracyjnym idziesz do zakładu ubezpieczeń i ubezpieczasz przyczepę- tyle. A co do braku tablicy to nie wiem czy nie prościej zapłacić karę za jej brak i tyle.

Opublikowano

W przeciągu ostatniego roku rejestrowałem 4 pojazdy- przy rejestracji nigdy nawet nie dawałem polisy OC, zawsze sprawę kończy stwierdzenie- za miesiąc zapraszam z OC po twardy dowód. Widać co wydział to obyczaj.

Opublikowano

Odwrotnie, umowę robisz bez daty, jedziesz na przegląd i dostajesz od diagnosty przegląd na karce. Idziesz do WK (w umowie wpisujesz aktualną datę) łatwisz formalności i z nowym numerem rejestracyjnym idziesz do zakładu ubezpieczeń i ubezpieczasz przyczepę- tyle. A co do braku tablicy to nie wiem czy nie prościej zapłacić karę za jej brak i tyle.

Czyli date na umowie wpisac dopiero po przegladzie tak ? Jezeli mam bez przegladu to mozna jakas karteczke wybrac zeby do nich dojechac ? Diagnosta przeciez da przeglad na numer taki jak w dowodzie mam czy poprostu na sama przyczepe ? I czy w wk oni mi poprostu nie powinni wydac tablicy na stary nr rejestr i czy przy odbiorze tych dokumentow nie beda wymakac oc ? Z gory przepraszam za pytania ale pierwszy raz takie cos bd robil i za pisownie bo pisze z komy ;)
Opublikowano

Sankcja za brak OC sięga max 3 lata wstecz, jesli nie opłacane. A za brak OC z CEPIK jedna kara niezaleznie od czasu. Warto najpierw zawrzeć umowę OC a potem do WK. Ich interesuje tylko aktualne OC, jak masz, to nigdzie nie zgłaszają

to ile tej kary moze byc ?
Opublikowano

Czyli najpierw trzeba zalatwic temat tych nr na ramie i tabliczkach pozniej umowa darowizny . W dniu umowy wykupic oc tak ? Pozniej do wk i na przeglad ?

Tak, tylko najpierw przegląd potem WK.

 

Opublikowano

Czyli date na umowie wpisac dopiero po przegladzie tak ? Jezeli mam bez przegladu to mozna jakas karteczke wybrac zeby do nich dojechac ? Diagnosta przeciez da przeglad na numer taki jak w dowodzie mam czy poprostu na sama przyczepe ? I czy w wk oni mi poprostu nie powinni wydac tablicy na stary nr rejestr i czy przy odbiorze tych dokumentow nie beda wymakac oc ? Z gory przepraszam za pytania ale pierwszy raz takie cos bd robil i za pisownie bo pisze z komy ;)

 

Datę na umowie wpisujesz tak aby przerejestrowywać przyczepę w dniu darowizny. Przegląd dostaniesz na numer rejestracyjny. Teraz już nie dostaniesz czarnej tablicy- po przerejestrowaniu będzie biała. A co do wymagania OC to jak widzisz są dwie rozbieżne wersje, u mnie wymagają dopiero przy twardym dowodzie.

Opublikowano

Datę na umowie wpisujesz tak aby przerejestrowywać przyczepę w dniu darowizny. Przegląd dostaniesz na numer rejestracyjny. Teraz już nie dostaniesz czarnej tablicy- po przerejestrowaniu będzie biała. A co do wymagania OC to jak widzisz są dwie rozbieżne wersje, u mnie wymagają dopiero przy twardym dowodzie.

da rade oc chyba wykupic bez reje ? Na stary dowod ? jak bym mial przeglad i oc to ide z umowa darowizny oc przegladem i starym dowodem tak ? I oni rejestruja ja na mnie i dostaje nowe tablice o tym samym nr tak ? Czy o nowym ? Jeszcze kwestia kar za brak tyle czasu oc i innych to ile oni jej nakladaja ?
Opublikowano

Jezeli bedzie nabity nr i tabliczka to w czym moze byc problem

Tylko że  z tego co piszesz  - nie masz  tabliczki  i nie  masz  numeru na ramie . 

tabliczkę  kupisz  w necie?  są  takie w ogóle  - bez  numerów? 

Kumaty  diagnosta  zorientuje sie,   że  belka  tylna jest  nieoryginalna  i jeśli zaciekawi  go  skąd  tam numery,  to  masz  przesrane  :P

 

Jeśli nawet  to oleje - to  nie masz  też  tablicy  rejestracyjnej  chyba? bez  tablicy  też  wątpię żeby  ktoś  zrobił  Ci przegląd .

Doradzają widzę  różni ludzie , niektórzy piszą  z sensem  , inni  bez... nie  wszystko bierz na poważnie i  w zasadzie  wszystkie  te metody są  nielegalne .

Skoro nie  zalezy  Ci  na  legalności  - kup  w  necie kompletne   kwity i dziadek  nie beknie  za  OC 

Opublikowano

Trochę zagmatwaliście. Nie zrobi przeglądu bez tablicy. Chyba zostaje mu taka droga:

1. WK i tablice próbne, ubezpieczenie OC

2. Przegląd u diagnosty

3. Z przeglądem i umową do WK na zmianę DR i tablic (nie dorobisz już czarnej tablicy, odwrotnie się da, tzn wydają nowy dowód do starych tablic jak własciciel się nie zmieniał)

 

 

Z sankcją OC jest tak, że jeśli zawrzesz umowę i nie opłacisz składki, to firma może od ciebie przez 3 lata dochodzić nalezności z tego tytułu z odsetkami.

Jeśli nie masz OC, to w przypadku , gdy taka informacja trafi do UFG (Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny), to dowalą z urzędu karę. Za samochód jest 3700 gdy brak OC dłużej niż 2 tygodnie. Za motocykle , ciągniki i przyczepy odpowiednio mniej.

Opublikowano

Tylko że z tego co piszesz - nie masz tabliczki i nie masz numeru na ramie .

tabliczkę kupisz w necie? są takie w ogóle - bez numerów?

Kumaty diagnosta zorientuje sie, że belka tylna jest nieoryginalna i jeśli zaciekawi go skąd tam numery, to masz przesrane :P

 

Jeśli nawet to oleje - to nie masz też tablicy rejestracyjnej chyba? bez tablicy też wątpię żeby ktoś zrobił Ci przegląd .

Doradzają widzę różni ludzie , niektórzy piszą z sensem , inni bez... nie wszystko bierz na poważnie i w zasadzie wszystkie te metody są nielegalne .

Skoro nie zalezy Ci na legalności - kup w necie kompletne kwity i dziadek nie beknie za OC

Sam sie wlasnie zastanawialem nad ta belka i tablica ... trzeba to dobrze ugrysc
Opublikowano

Trochę zagmatwaliście. Nie zrobi przeglądu bez tablicy. Chyba zostaje mu taka droga:

1. WK i tablice próbne, ubezpieczenie OC

2. Przegląd u diagnosty

3. Z przeglądem i umową do WK na zmianę DR i tablic (nie dorobisz już czarnej tablicy, odwrotnie się da, tzn wydają nowy dowód do starych tablic jak własciciel się nie zmieniał)

 

 

Z sankcją OC jest tak, że jeśli zawrzesz umowę i nie opłacisz składki, to firma może od ciebie przez 3 lata dochodzić nalezności z tego tytułu z odsetkami.

Jeśli nie masz OC, to w przypadku , gdy taka informacja trafi do UFG (Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny), to dowalą z urzędu karę. Za samochód jest 3700 gdy brak OC dłużej niż 2 tygodnie. Za motocykle , ciągniki i przyczepy odpowiednio mniej.

 

WK to nie sklep.

Jak pójdziesz po tablice musisz okazać dokumenty pojazdu do jakich mają być owe tablice.

Pani z pewnością zapyta po co panu tablice skoro przyczepa jest zarejestrowana.

 

Opublikowano

No tak ale przecież zaginięcie tablicy się zdarza więc chyba jest jakiś przepisowy tryb na to. Nie miałem takiego przypadku osobiście, jedynie co kojarzę to to, że przy rejestracji samochodu sprowadzonego jak się nie odda tablicy to się płaci 160zł kary.

Opublikowano

Tablica  to akurat najmniejszy problem, do umowy  kupna  sprzedazy  trzeba  dołączyć oświadczenie  sprzedającego- o  zagubieniu  tablicy .

Ale  bez numerów  na ramie i  bez  tabliczki,  nie  ma  możliwości legalnie  zidentyfikować, że  ta przyczepa  - to  ta  przyczepa .

Do tego  kara  z  brak  OC . Legalnie  tego nie  załatwi ,  a skoro  ktoś  chce nielegalnie - to  kupić kompletne kwity , z  tablicą i tabliczką i  tyle 

Opublikowano

Chociaż kupi kwity i tak numerów na ramie nie będzie miał, jedynie dojdzie mu kwestia tego że będzie miał tabliczkę znamionową. Ostatnio na przeglądzie z ciągnikiem diagnosta mówi, żeby mu pokazać numery ramy, to pokazuję te nabite na ramie a on "Ja tam jednak tabliczkę wolę". Mi się wydaje, że można to zrobić tak jak to mówi kolega mariusz LEGALNIE. Normalnie na stacji zapytać co zrobić jak nie ma tabliczki, a co do nabijanych numerów to niech sobie szukają.

Opublikowano

tablicę to może sam sobie zrobić na kawałku blachy, byle nr. się zgadzał, z reguły na to nie patrzą żeby był oryginał w przypadku tak wiekowych sprzętów

jeśli napiszesz z dziadkiem umowę K/S to ważne żebyś w dniu jej zawarcia wykupił OC

my kupowaliśmy kilka lat temu C-360, której OC nie było opłacane przez 10 lat, ważne było żeby zawrzeć umowę na swoje nazwisko w dniu z umowy, z reguły robią tak że wpisują ci nr. nadwozia, a żeby ci dopisali nr. rej. musisz się zgłosić jak już przyczepę zarejestrujesz

poprzedniemu właścicielowi naszej C-360 nie przyszła potem żadna kara

Opublikowano

Tabliczkę można kupić i samemu nabić. Numery ramy też. Nie jest to może do końca legalne, ale nie jest też czynem zabronionym - w końcu "modernizujesz" sprzęt, na który masz dokumenty i został legalnie nabyty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v