Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!
Takie szybkie pytanie, gdyż będę wymieniać silnik. Jeszcze się tam dokładnie wszystkiemu nie przyjrzałem, ale jedno pytanie przyszło mi do głowy. Czy w JUMZ-ie da się (tak jak np. w c-360) przy wkładaniu silnika umieścić docisk i tarcze na wałki, spasować silnik i przykręcić docisk? jeśli tak, to gdzie jest okienko, które mogłoby do tego służyć?

Opublikowano

jeśli jumz to tosamo co mtz a przypuszczam, że tak to tam masz sprzęgło jednostopniowe, okienko masz od spodu, a i po odkręceniu rozrusznika masz dostęp do wieńca którym obracasz zjeżdżając ciągnik.

Opublikowano

W Jumzie jest dwustopniowe (o dziwo!) i stąd moje wątpliwości, co do okienka to faktycznie jest u dołu- ale nie mam pewności, że tą drogą da się przykręcić docisk. Bodajże służy do regulacji łapek docisku i/lub ich wymiany.

Opublikowano

Kolego no racja jumz ma 2 stopnie sprzegla :) My z Tata dorobilismy walek do ustawienia tarczy i docisku. Przykrecic i potem przy wkladaniu tylko montazowka wiencem (w miejscu rozrusznika) nastawic dobrze i pomalu pomalu uda sie :) My od razu wstepnie ustawimy lapki i wgl a potem tylko troche podregulowac i tyle :) A juz masz wyjety silnik w nim?

Opublikowano

Jumz ma dwustopniowe sprzęgło , tarcza drugiego stopnia nie przestawi sie po odkręceniu docisku , pierwszą tarcze kiedyś ustawiałem wałkiem dorobionym na tokarni . Docisk jest przykręcony sześcioma śrubami po zewnątrz i trzema nakrętkami koronowymi zabespieczonymi zawleczkami z czoła docisku .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

I jak prace na sprzęgłem w Jumzie  :D zawsze docisk z tarczami dajemy na wałki sprzęgłowe (przy skrzyni biegów )i jedziemy silnikiem jak się zejdzie skręcam go przez ten dekielek od spodu i niema problemu już tak skręciłem 3szt i żadnych wałków nie toczę  ;) nawet łapki sprzęgła idzie wymienić przez ten dekielek a co mówić o skręceniu  :)

Opublikowano

A rozważał ktoś nad montażem innego silnika? :) Na złomnie jest podobno sprawny silnik z DT 75 :) albo wsadzić silnik 6 :)

 

Mafiaroli z Youtube ujeżdżał takiego bydlaka z silnikiem od DeTa. Spytaj jego jak to się sprawuje i co trzeba przerobić...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez dudek102
      witam 
      Ojciec zaczął remont ciągnika był coraz słabszy wcinał olej wiadrami i zaczął stukać . 
      głowice pojada  do regeneracji . ale tuleje wyglądają prawie idealnie żadnych rys . 
      pojedzie nowy zestaw naprawczy ursusa i teraz pytanie odnośnie wału 
      na panewkach mam oznaczenia 50.50394.0  w jednym katalogu pisze ze był robiony jeden szlif w drugim ze wał jest nominalny ?
      czy za każda wymiana zestawu naprawczego trzeba dawać wal do szlifu wał nie ma rys.
      na panewka są ale płytkie .
      czy trzeba wymieniać pompę oleju stara trzymała ciśnienie

       

       
       

    • Przez swiezak00
      Witam sprawa wygląda tak rozdzielacz wyzionoł ducha i co dalej?? Chodzi mi czy ktoś może robił już jakieś przeróbki stosując jakieś inne rozdzielacze zamiast orginału ???
    • Przez zwc18
      Witam 

      Panowie jest sprawa a mianowicie po odkręceniu dekla pod schodkami w Jumzie rolniczym moim oczom ukazał się tryb do napędu przystawki pomp jak w wersji budowlanej 
      Proszę powiedzcie mi czy da się go wyjąć bez rozpoławiania ? 
      Co się umordowałem i za chiny ludowe wyjść nie chce w prawą stronę  i tak myślę czy nie użyć piły szablastej do wycięcia sworznia 

      Help 
    • Przez Harnas16
      Jaki zalać olej do silnika Renault 110-54 1997 rok :)
    • Przez Darek_d12
      Witam, czy ktoś wie gdzie może znajdować się odma silnika w deutz fahr Agrofarm 430 profiline.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v