Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mechamaniak    1

Witam!
Takie szybkie pytanie, gdyż będę wymieniać silnik. Jeszcze się tam dokładnie wszystkiemu nie przyjrzałem, ale jedno pytanie przyszło mi do głowy. Czy w JUMZ-ie da się (tak jak np. w c-360) przy wkładaniu silnika umieścić docisk i tarcze na wałki, spasować silnik i przykręcić docisk? jeśli tak, to gdzie jest okienko, które mogłoby do tego służyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

jeśli jumz to tosamo co mtz a przypuszczam, że tak to tam masz sprzęgło jednostopniowe, okienko masz od spodu, a i po odkręceniu rozrusznika masz dostęp do wieńca którym obracasz zjeżdżając ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

W Jumzie jest dwustopniowe (o dziwo!) i stąd moje wątpliwości, co do okienka to faktycznie jest u dołu- ale nie mam pewności, że tą drogą da się przykręcić docisk. Bodajże służy do regulacji łapek docisku i/lub ich wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Karol323    74

Kolego no racja jumz ma 2 stopnie sprzegla :) My z Tata dorobilismy walek do ustawienia tarczy i docisku. Przykrecic i potem przy wkladaniu tylko montazowka wiencem (w miejscu rozrusznika) nastawic dobrze i pomalu pomalu uda sie :) My od razu wstepnie ustawimy lapki i wgl a potem tylko troche podregulowac i tyle :) A juz masz wyjety silnik w nim?


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

ach, to teraz jestem mądrzejszy :) wałek to dobry pomysł, ale można kupić drugi jako nowy a stary używać do montażu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    41

Ustawianie 2 stopnia jest trochę dziwne bo na sprężynach regulowanych a nie na łapkach B)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Jeśli już koniecznie musisz kombinować to zostaw popuszczony docisk. Tarcze lżej będą się ustawiać do wałków.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Jumz ma dwustopniowe sprzęgło , tarcza drugiego stopnia nie przestawi sie po odkręceniu docisku , pierwszą tarcze kiedyś ustawiałem wałkiem dorobionym na tokarni . Docisk jest przykręcony sześcioma śrubami po zewnątrz i trzema nakrętkami koronowymi zabespieczonymi zawleczkami z czoła docisku .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    296

I jak prace na sprzęgłem w Jumzie  :D zawsze docisk z tarczami dajemy na wałki sprzęgłowe (przy skrzyni biegów )i jedziemy silnikiem jak się zejdzie skręcam go przez ten dekielek od spodu i niema problemu już tak skręciłem 3szt i żadnych wałków nie toczę  ;) nawet łapki sprzęgła idzie wymienić przez ten dekielek a co mówić o skręceniu  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumzd65m    13

A rozważał ktoś nad montażem innego silnika? :) Na złomnie jest podobno sprawny silnik z DT 75 :) albo wsadzić silnik 6 :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    296

Paweł sprzęgło nie wytrzyma ono ma problem przenieść ten moment a co dopiero mocniejsza jednostkę tarcze będzie rwało na nitach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

Widziałem na olx jumza z silnikiem 6 cyl. leylanda, ponoć 120 KM, czyli można ;) Nie wygląda jakby miał się rozpaść :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206

A rozważał ktoś nad montażem innego silnika? :) Na złomnie jest podobno sprawny silnik z DT 75 :) albo wsadzić silnik 6 :)

 

Mafiaroli z Youtube ujeżdżał takiego bydlaka z silnikiem od DeTa. Spytaj jego jak to się sprawuje i co trzeba przerobić...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rafal4610
      Witam. W mojej pompie w opryskiwaczu kończą sie łożyska i uszczelniacze. Tak na szybko próbowałem odkręcic śruby i lipa. Pompa od nowości nie rozbierana (ponad 20 lat ) i śruby nie chcą drgnąc. Na dodatek są na śrubokręt co też utrudnia sprawe. Macie jakieś sposoby na rozbiórke takiej pompy?
    • Przez frytass
      Cześć! Kilka tygodni temu kupiliśmy Ursusa 914 z 1989 i teraz poprawiamy go trochę wizualnie i przy okazji wymieniamy to co zepsute do około. Do rzeczy... chcemy wymienić koło pasowe na wale z przodu silnika. Niestety po zapięciu biegu silnik dalej się obraca tak jakby sprzęgło nie trzymało w ogóle i nie mogę odkręcić śruby która trzyma koło. Przed rozkręceniem przodu ciągnik normalnie jeździł i nie wykazywał zużycia sprzęgła. Nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z taką maszyną i nie mam pojęcia czy tak ma być czy sprzęgło jest do wymiany czy co? 
    • Przez klaas
      Witam w moim 96 padł silnik chyba więc czy mogę zamontować silnik z samochodu mam na oku om 421  .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.