Skocz do zawartości

Polecane posty

Mechamaniak    1

Witam!
Takie szybkie pytanie, gdyż będę wymieniać silnik. Jeszcze się tam dokładnie wszystkiemu nie przyjrzałem, ale jedno pytanie przyszło mi do głowy. Czy w JUMZ-ie da się (tak jak np. w c-360) przy wkładaniu silnika umieścić docisk i tarcze na wałki, spasować silnik i przykręcić docisk? jeśli tak, to gdzie jest okienko, które mogłoby do tego służyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

jeśli jumz to tosamo co mtz a przypuszczam, że tak to tam masz sprzęgło jednostopniowe, okienko masz od spodu, a i po odkręceniu rozrusznika masz dostęp do wieńca którym obracasz zjeżdżając ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

W Jumzie jest dwustopniowe (o dziwo!) i stąd moje wątpliwości, co do okienka to faktycznie jest u dołu- ale nie mam pewności, że tą drogą da się przykręcić docisk. Bodajże służy do regulacji łapek docisku i/lub ich wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Karol323    68

Kolego no racja jumz ma 2 stopnie sprzegla :) My z Tata dorobilismy walek do ustawienia tarczy i docisku. Przykrecic i potem przy wkladaniu tylko montazowka wiencem (w miejscu rozrusznika) nastawic dobrze i pomalu pomalu uda sie :) My od razu wstepnie ustawimy lapki i wgl a potem tylko troche podregulowac i tyle :) A juz masz wyjety silnik w nim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

ach, to teraz jestem mądrzejszy :) wałek to dobry pomysł, ale można kupić drugi jako nowy a stary używać do montażu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    41

Ustawianie 2 stopnia jest trochę dziwne bo na sprężynach regulowanych a nie na łapkach B)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Jeśli już koniecznie musisz kombinować to zostaw popuszczony docisk. Tarcze lżej będą się ustawiać do wałków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Jumz ma dwustopniowe sprzęgło , tarcza drugiego stopnia nie przestawi sie po odkręceniu docisku , pierwszą tarcze kiedyś ustawiałem wałkiem dorobionym na tokarni . Docisk jest przykręcony sześcioma śrubami po zewnątrz i trzema nakrętkami koronowymi zabespieczonymi zawleczkami z czoła docisku .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

I jak prace na sprzęgłem w Jumzie  :D zawsze docisk z tarczami dajemy na wałki sprzęgłowe (przy skrzyni biegów )i jedziemy silnikiem jak się zejdzie skręcam go przez ten dekielek od spodu i niema problemu już tak skręciłem 3szt i żadnych wałków nie toczę  ;) nawet łapki sprzęgła idzie wymienić przez ten dekielek a co mówić o skręceniu  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumzd65m    13

A rozważał ktoś nad montażem innego silnika? :) Na złomnie jest podobno sprawny silnik z DT 75 :) albo wsadzić silnik 6 :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

Paweł sprzęgło nie wytrzyma ono ma problem przenieść ten moment a co dopiero mocniejsza jednostkę tarcze będzie rwało na nitach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

Widziałem na olx jumza z silnikiem 6 cyl. leylanda, ponoć 120 KM, czyli można ;) Nie wygląda jakby miał się rozpaść :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

A rozważał ktoś nad montażem innego silnika? :) Na złomnie jest podobno sprawny silnik z DT 75 :) albo wsadzić silnik 6 :)

 

Mafiaroli z Youtube ujeżdżał takiego bydlaka z silnikiem od DeTa. Spytaj jego jak to się sprawuje i co trzeba przerobić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzik82lysy
      ILe może kosztować remont kapitalny do DF 4 cyl np. AGROTRON 4.85 .Wiadomo jak się kupi taką maszynę to nie jest nówka.Różnie to bywa.Takowa maszyna może wymagać remontu.W jakich granicach on może się mieścić???
      AA i jeszcze czy te ciągniki są wadliwe??
    • Przez Konrad2277
      Witam
      Czy ktoś może mi pomóc z wyborem silnika??
      postanowilem zakupić NH 1530 tylko nie wiem z jakim silnikiem
      Czy deutz będzie się mocno grzał??
      Jakie spalanie??
      Prosze o niezamykanie tematu bo mało kto na stare tematy wchodzi a dobór jest dla mnie bardzo ważny
      Prosze o szybkie odpowiedzi
      Z góry dzięki
    • Przez mathewc385
      Panowie mam problem z moim Fahrem otoz gdy wykosze okolo 0,7 ha silnik lapie temperature i musze sie zatrzymac . Wymienilem filtry,wyczyscilem chlodniczke oleju i dalej sie grzeje . Prosze o porady .
    • Przez rafal2511
      WITAM.
      Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

      PROSZE O PORADY
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
×