Polecane posty

Mechamaniak    1

Witam!
Takie szybkie pytanie, gdyż będę wymieniać silnik. Jeszcze się tam dokładnie wszystkiemu nie przyjrzałem, ale jedno pytanie przyszło mi do głowy. Czy w JUMZ-ie da się (tak jak np. w c-360) przy wkładaniu silnika umieścić docisk i tarcze na wałki, spasować silnik i przykręcić docisk? jeśli tak, to gdzie jest okienko, które mogłoby do tego służyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

jeśli jumz to tosamo co mtz a przypuszczam, że tak to tam masz sprzęgło jednostopniowe, okienko masz od spodu, a i po odkręceniu rozrusznika masz dostęp do wieńca którym obracasz zjeżdżając ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

W Jumzie jest dwustopniowe (o dziwo!) i stąd moje wątpliwości, co do okienka to faktycznie jest u dołu- ale nie mam pewności, że tą drogą da się przykręcić docisk. Bodajże służy do regulacji łapek docisku i/lub ich wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Karol323    74

Kolego no racja jumz ma 2 stopnie sprzegla :) My z Tata dorobilismy walek do ustawienia tarczy i docisku. Przykrecic i potem przy wkladaniu tylko montazowka wiencem (w miejscu rozrusznika) nastawic dobrze i pomalu pomalu uda sie :) My od razu wstepnie ustawimy lapki i wgl a potem tylko troche podregulowac i tyle :) A juz masz wyjety silnik w nim?


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

ach, to teraz jestem mądrzejszy :) wałek to dobry pomysł, ale można kupić drugi jako nowy a stary używać do montażu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    41

Ustawianie 2 stopnia jest trochę dziwne bo na sprężynach regulowanych a nie na łapkach B)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Jeśli już koniecznie musisz kombinować to zostaw popuszczony docisk. Tarcze lżej będą się ustawiać do wałków.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mironeks    6

Jumz ma dwustopniowe sprzęgło , tarcza drugiego stopnia nie przestawi sie po odkręceniu docisku , pierwszą tarcze kiedyś ustawiałem wałkiem dorobionym na tokarni . Docisk jest przykręcony sześcioma śrubami po zewnątrz i trzema nakrętkami koronowymi zabespieczonymi zawleczkami z czoła docisku .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    299

I jak prace na sprzęgłem w Jumzie  :D zawsze docisk z tarczami dajemy na wałki sprzęgłowe (przy skrzyni biegów )i jedziemy silnikiem jak się zejdzie skręcam go przez ten dekielek od spodu i niema problemu już tak skręciłem 3szt i żadnych wałków nie toczę  ;) nawet łapki sprzęgła idzie wymienić przez ten dekielek a co mówić o skręceniu  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumzd65m    13

A rozważał ktoś nad montażem innego silnika? :) Na złomnie jest podobno sprawny silnik z DT 75 :) albo wsadzić silnik 6 :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    299

Paweł sprzęgło nie wytrzyma ono ma problem przenieść ten moment a co dopiero mocniejsza jednostkę tarcze będzie rwało na nitach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

Widziałem na olx jumza z silnikiem 6 cyl. leylanda, ponoć 120 KM, czyli można ;) Nie wygląda jakby miał się rozpaść :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220

A rozważał ktoś nad montażem innego silnika? :) Na złomnie jest podobno sprawny silnik z DT 75 :) albo wsadzić silnik 6 :)

 

Mafiaroli z Youtube ujeżdżał takiego bydlaka z silnikiem od DeTa. Spytaj jego jak to się sprawuje i co trzeba przerobić...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rumker28
      Witam, Mam takie pytanie, a mianowicie nie mogę się doszukać stopnia sprężania z tego masseya, z silnika at4.236. z silnika a4.236 to 16atm, ale z turbem nie mogę się doszukać. Pomoże ktoś?
    • Przez Piotrek2510
      Witam mam problem z silnikiem Kubota v1505 gdy jest zimny to chodzi dobrze a gdy się rozgrzeje to wchodzi na wysokie obroty. Pompa wtryskowa wymieniona, przewody paliwowe sprawdzone, filtr paliwa zmieniony. Co może być tego przyczyną?
    • Przez Dawid1156
      Witam, mam pewien problem z Claas axion 810 z 2010r, podczas orki wyskakuje błąd 7738- zbyt wysoka temperatura na wylocie zaworu EGR oraz 7777- zmniejszenie obciązenia w celu zabezpieczenia silnika. Błędy migaja około 5 sekund po czym znikają, podczas wystąpienia błędu ciągnik puszcza czarny dym. Błędy pojawiają sie w pracy na obrotach niższych niz 1800, powyżej nie zdażyło sie żeby błąd wyskoczył. Proszę o jakaś pomoc
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.