Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy 40mtg temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Powodem były: wydmuchiwanie płynu chłodniczego przez korek chłodnicy oraz problemy z odpalaniem. Rozrusznik nie miał siły obrócić wałem. Po ściągnięciu głowicy okazało się, że jedna z komór tłoka jest zalana wodą. Stąd problemy z odpaleniem. Przy naprawie zauważyłem że w miejscu przepalenia uszczelki jest wżer w bloku. Posmarowałem to miejsce klejem tzw. płynny metal i na to nałożyłem nową uszczelkę. Całość wytrzymała 40mtg i dziś znów identyczne problemy z odpalaniem. Co robić? Gdzie kupić dobrą grubą uszczelkę. Dotychczas kupowałem na allegro za parę groszy? 

Opublikowano (edytowane)

Wżer jest w bloku w pobliżu kanału wodnego. Przedmuchana ścieżkę widać od komory cylindra właśnie do tego wżeru. Głębokość ciężko określić może 0,2-0,6mm różnie. Powierzchnia około 4-5 cm2. Może zamontowanie uszczelki + teflonowe pierścienie coś pomoże? 

Edytowane przez new_profil_luki21
Gość Profil usunięty
Opublikowano

0,6mm? Jaja sobie robisz czy co? Czasami różnica 0,05 mm powoduje wydmuchanie uszczelki, a Ty masz dziesięć razy tyle. Zamiast pisać posty zabierz się do roboty i zawieź blok do planowania.

Opublikowano (edytowane)

Ale rację ma. Gdzieś była informacja o dopuszczalnej nierówności ale znaleźć nie mogę. 0,6 mm to na pewno za dużo.

I znalazłem. Krzywizna mierzona wzdłuż nie powinna przekraczać 0,05 mm a w poprzek 0,03 mm.

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

ktoś powinien przytrzeć rogi temu elektrotechnik bo jego odpowiedzi mnie przerażają

No to zaproponuj mu cudowną uszczelkę, którą posmaruje cudownym klejem i niech zakłada. Niech dalej maskuje syfa pudrem i pisze kolejne posty dlaczego uszczelka nie trzyma.

Opublikowano (edytowane)

Chyba dalej się nie rozumiemy. Nie mówię o krzywiźnie czy krzywej powierzchni bloku. Nie pisałbym gdyby różnica na powierzchni bloku wynosiła 0,6.  Całość ogranicza się do jednego miejsca przy kanale wodnym gdzie jest wżer. Nie sądzę żeby ktoś planowałam blok 0,6mm. To jest bzdura. Chyba, że go napawa i wówczas wykona szlif. 

Edytowane przez new_profil_luki21
Opublikowano

Jeśli krzywizna powyżej 0.05 m milimetra nie jest już dopuszczalna to wżer 10 razy większy tym bardziej.

Zbieranie bloku pół milimetra raczej w grę nie wchodzi. Dziś chemia jest dosłownie do wszystkiego ale myślę że klej z hipermarketu tego raczej nie uciągnie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dlaczego planowanie bloku nie wchodzi w grę? 0,6 mm bez problemu można zebrać, tylko że należy też stoczyć tłoki. Przecież nikt nie będzie z tego powodu blok wymieniał. Wielokrotnie planowałem bloki i wszystkie silniki działają. A wszelkiego typu kleje sobie od razu odpuść. Szkoda na to czasu. Tylko demontaż silnika i planowanie pozwoli uratować ten silnik.

Opublikowano

Na twoim miejscu obejrzałbym dokładnie głowicę i może splanował. Uszczelnienie cylindra odbywa się na tulei i głowicy przy współudziale stalowej wkładki w uszczelce. Gdy w tym miejscu będzie zachowana szczelność to woda nie ma prawa dostać się do cylindra.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak tym skrobakiem jesteś  w stanie uzyskać dokładność poniżej 0,03 mm to możesz jechać i mu to naprawić. Dodam tylko, że od czasu założenia tego tematu ja już miałbym silnik po planowaniu bloku i głowicy i w połowie złożony. 

Opublikowano

Zanim zaczniesz rozbierać to zrób sam albo zawieść do fachowca niech zrobi próbę wodną głowicy i niech sprawdzi czy nie jest krzywa.Uszczelkę kup w lokalnym sklepie taką co ma pierścienie wokół kanałów wodnych,bez żadnych wkłdek silikonowych

Opublikowano

Znam takich, co właśnie skrobakiem potrafią zrobić płaszczyznę. Kiedyś nie było powszechnie dostępnych szlifierek płaszczyznowych. Panewki były dorabiane właśnie skrobakiem. Akurat scena z "Czterech pancernych" to nie mit, tak właśnie pasowało się elementy w silnikach. A co do płaszczyznowania - więcej kasy pójdzie na niepotrzebne rozbieranie głowicy, niż zrobienie tego raz, a porządnie w zakładzie na maszynie.

Opublikowano (edytowane)

Jest taki złoty środek o nazwie http://olx.pl/oferta/hermetyk-uszczelniacz-CID757-IDas6xp.html starsi mechanicy wiedzą co to za szatan. 

nie takie ubytki zaklejał w blokach starów 28,29. Ma wiele zalet i jedną wadę części sklejone ciężko ale to bardzo ciężko nie dają się załączyć. Mam taką buteleczkę na wszelki wypadek.

Edytowane przez S-Piotr
Opublikowano

Dlaczego planowanie bloku nie wchodzi w grę? 

Właśnie dla tego żeby uniknąć zbierania tłoków.

Nie ma najmniejszego problemu spasować ręcznie płaszczyznę jeszcze taka małą z dokładnością poniżej 0,05 mm.

W formach do ciśnieniowego odlewania pasujemy do 0,05 płaszczyzny i do dychy promienie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Stoczenie tłoków to żaden problem w porównaniu z czasem potrzebnym na rozebranie i złożenie silnika, więc nie wiem na co czekać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v