Skocz do zawartości

Case 785 XL-Kipiący płyn z chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z płynem w chłodnicy w swoim case 785 xl otóż jak jadę po drodze lub pracuje w polu na pełnym gazie tzn. 2500obr. silnika i raptownie puszcze gaz np jak do jeżdżam do skrzyżowania lub krańca pola i silnik wraca raptownie do obrotów jałowych 700obr 

to pluje mi płynem przez przelew chłodnicy  trwa to jakieś 5 sekund i przestaje tak jakby się jakieś podciśnienie robiło w chłodnicy i po całym dniu pracy muszę dolać ok. 2 litrów płynu zawór w korku chłodnicy jest dobry

Edytowane przez Spyke1004
Opublikowano

Kolego na początek wsadź wężyk do butelki z wodą i jak zaczną pojawiać się bąbelki to albo uszczelka (lub coś więcej) albo coś z krążeniem i woda się gdzieś gotuje i wysadza. Możesz zastosować też coś takiego i sytuacja się wyjaśni oczywiście jeżeli będą pojawiać się bąbelki.

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=uszczelki+g%C5%82owicy+CO2+&sourceid=Mozilla-search&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-uni-1-3-0907

Opublikowano

Sprawdzałeś napięcie paska od napędu pompy ?

Nie wiem, jaki masz tam układ, czy pompa pobiera gorący płyn z bloku, czy tłoczy chłodny płyn z chłodnicy. Bo może być jakaś drobna nieszczelność i do bloku tłoczony jest płyn z powietrzem, po nagrzaniu powietrze się rozszerza i w chłodnicy robi się nadmierne ciśnienie, zaczyna sadzić płyn przelewem. W samochodzie tak miałem, winna była nieszczelność chłodnicy.

Problemem też może być uszczelka pod głowicą, ma już bardzo delikatny przedmuch na wysokich obrotach.

Opublikowano

koledzy problem sam ustał z uciekającym płynem z chłodnicy aż do dzisiaj pojechałem po nawóz i znowu dwa razy płyn uciekł przelewem jak dojeżdżałem do skrzyżowania został ślad na drodze już nie mam pomysłu co może być przyczyną?? cały układ chłodzenia jest szczelny nigdzie się nic nie poci 

Opublikowano

Obstawiam uszczelkę pod głowicą, ponieważ nabija ciśnienie (spaliny uciekają do płynu) i nie ma gdzie uciec przez co wywala przelewem. Najlepiej jak kupisz  test uszczelki pod głowicą tylko będziesz musiał jakoś taśmą okleić ten korek bo w traktorze jest większy niż w aucie. Polega to na tym że rozgrzewasz traktor do normalnej temperatury wsadzasz ten przyrząd w miejscu korka wlewasz trochę płynu i czekasz około 10 min ( w tym momencie dajesz mu trochę po obrotach ) i jeśli kolor płynu zmieni się na zielony oznacza to że na 100% spaliny przedostają się do układu chłodzenia. A kolor zmienia się pod zawartością CO2 http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-100ml-i5914655287.html .

Opublikowano

No przecież wyrzuci płyn jak dostanie odpowiednie obroty i nabije ciśnienie. Uszczelka może delikatnie przepuszczac ciśnienie u dlatego co jakiś czas wyrzuci płyn aż znowu nabije ciśnienie i tak na okrągło. Kup ten test, to są groszowe sprawy a będziesz miał pewność co do uszczelki zanim wyrzucisz kasę na niepotrzebne czesci

Opublikowano

Zgadza sie ale kolega pisze że na wolnych obrotach wyrzuca, mi padła uszczelka w renówce to zbiornik rozerwało, ja bym tu obstawiał wine pompy jesli wirnik jest plastikowy to słyszałem że lubią się obrabiać,

Opublikowano

i co wyszło z problem z wyrzucania płynu ? bo u mnie w case 845 xl robi sie podobnie też wyrzuca płyn przez odpowietrznie chłodnicy przy spadku obrotów tylko że ja zauważyłem że po dodaniu obrotów tak jakby zasysało więcej płynu z chłodnicy a po odjeciu obrotów ten płyn powraca gwałtownie do chłodnicy i wtedy dopiero wyrzuca do . sprawdzałem układ na zawartość spalin i nic nie wykazało .... czyżby była to wina pompy ? 

Opublikowano

Płynu się nie leje nigdy do pełna, bo ma dużą rozszerzalność i tak część wyrzuci, a jeżeli dalej wyrzuca to niestety ale dostają się do układu spaliny.

Opublikowano
no u mnie się okazało że dwie środkowe tuleje lekko wystawały i uszczelka nie dolegała tylko miała luz i dlatego podczas sprężania do płynu szło czyste powietrze i tester nie pokazywał że idą spaliny... lekko zeszlifowałem tuleje i po problemie mam ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v