Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam-mam johna deere 6100 z 93 r,skrzynia powerquad na linkach-moje pytanie-jak działa układ chłodzenia skrzyni(jaka droga oleju-skąd wychodzi,przez jakie zawory przepływa i co steruje cisnieniem oleju chłodzenia i gdzie jest zawór obejsciowy) bo zerwało mi wąż olejowy z rurki idącej od skrzyni powerquad do chłodnicy a powinno zadziałać jakieś obejscie nawet gdyby chłodnica była zatkana,zbyszek

Opublikowano

nie chciałem zbyt rozwlekle opisywać ale chłodnice założyłem po lutowaniu i tak własnie sie stało-wczoraj przyszła nowa i jest ok. ale pytania są dalej aktualne bo powinien zadziałać zawór obejciowy tylko gdzie on jest i jaka jest droga oleju chłodzenia,zbyszek

Opublikowano

Jaki zawór obejściowy? Skąd konstruktor jd mógł założyć, że ktoś założy nie drożną chłodnicę naprawianą amatorsko? Z drugiej strony stare sparciałe węże też łatwiej pękają niż nowe. A układ hydrauliczny ma zawory bezpieczeństwa ale jak mówiłem nikt nie zakłada, że ktoś założy nie drożną chłodnicę.

Opublikowano

no to musze opisać jeszcze dokładniej-u nas na podkarpaciu i to prawie bieszczady deerów prawie wcale nie ma bo ludzie sie ich boją a mi sie zachciało taki kupić to mam za swoje-chłodnice dałem do naprawy do zakładu do Boguchwały koło Rzeszowa(kilkudziesięcioletnie tradycje w naprawie chłodnic) i sam byłem zaskoczony przy odbiorze,że zamiast polutować to gość pozaginał część kanałów ale powiedział,że będzie działała-no i pękł wąż i zanim sie zorientowałem to wypiepszyło prawie cały olej-dałem więc przed starą chłodnicą manometr i już przy 1500 obrotów cisnienie 10 bar no i wszystko jasne ale coś powinno niedopuscić do skierowania takiego cisnienia bo przecież czasem może zdarzyć sie eksploatacyjne zapchanie chłodnicy i co wtedy.Na nowej chłodnicy cisnienie mam max. ok. 4.5 bara przy pełnych obrotach ale zaczęła przy ok. 2000 obrotów po pełnym zagrzaniu silnika świecić kontrolka-zapchany filtr oleju przekładniowego lub zbyt niska temperatura skrzyni-a skrzynia nawet po dwuch godzinach jest letnia i teraz czego szukać dalej bo wszystko działa (jeżdze teraz cały czas z dwoma manometrami -od cisnienia systemowego-11.5-12.5 bar w zależnosci od obrotów i od cisnienia na chłodnice-1-4.5bar po rozruchu a po kilkunastu minutach-ok. 1 do 3.5 bar w zależnosci od obrotów) wymienie jeszcze ten filtr oleju ale myśle,że to coś innego-ta kontrolka(pomaranczowe słoneczko zaczeła mrugać po założeniu tej nowej chłodnicy ale jak ciągnik sie rozgrzeje(silnik bo skrzynia jest w porównaniu z nim zimna)

Opublikowano

To nie słoneczko tylko trybik. Zmień filtry no i oczywiście olej kupiłeś do tego ciągnika taki jak trzeba. Nie jakiś agrol najtańszy? Jeszcze raz ci tłumaczę zaworu tam nie  ma bo konstruktorzy jd nie pomyśleli, że ktoś włoży chłodnicę z wyciętymi szotami. Aby nic nie zapchało układu są filtry. Zmień filtry, są chyba dwa. Olej taki jak zaleca producent i nie bierz do głowy. Skrzyni bez pracy łatwo nie rozgrzejesz. Albo praca w polu czy dłuższa trasa. Albo wąż do hydrauliki zewnętrznej i przetłaczanie oleju z jednego gniazda do drugiego.

Opublikowano (edytowane)

razem z niby naprawioną chłodnicą założyłem nowy filtr donaldsona i jade-słychać jakieś syczenie-no to stop i oglądanie-i nic- no to robie dalej i znowu syczy ale jakby ciszej i tak po chwili ciach i po oleju-nowa chłodnica i olej shell spirax 10w30 s4(oj bolało)a filtra nie zmieniałem bo nie miał ani jednej motogodziny-wszystko to bardzo ciekawe-u goscia od naprawy chłodnicy byłem ale powiedział,że jego zadaniem było uszczelnienie przecieku(po nocy pare kropel) i to wykonał.wymienie ten filtr bo teraz mi przyszło do głowy,że może nawet w tak krutkim czasie mogło coś powpadać z tej chłodnicy-co za pech.a mam jeszcze jedną sprawe-wprawdzie wszystko działa dobrze ale np.zmiane kierunku jazdy zawsze musze robić ze sprzęgłem bo bez to tak szarpnie,że można wypaść z kabiny(jeden raz na początku tak sprubowałem jak dowiedziałem sie,że zmiana kierunku jest bezsprzegłowa)-może to idzie jakoś wyregulować,opuznić,podobnie jest z hamulcami-trzeba bardzo uważać,zbyszek

post-165467-0-87333800-1443978976_thumb.jpg

post-165467-0-74153500-1443978981_thumb.jpg

post-165467-0-33687600-1443978985_thumb.jpg

post-165467-0-25137200-1443978989_thumb.jpg

post-165467-0-78908900-1443978993_thumb.jpg

post-165467-0-57346400-1443978997_thumb.jpg

Edytowane przez zbyszek6648
Opublikowano

może ktoś doradzi jak opanować to gwałtowne ruszanie przy zmianie kierunku jazdy bez użycia sprzęgła-czasem prube zrobie na śliskiej nawierzchni czy mu nie przeszło bo na twardym podłożu boje sie żeby czegoś nie urwało ale zawsze w ułamku sekundy kręci kołami,półbiegi też zmieniają się błyskawicznie ale jakoś bez szarpnięć-co zrobić żeby to wyregulować

Opublikowano

no bo pekne ze śmiechu-zamiast mi fachowo odpowiedzieć to ktoś mnie ostrzega-szkoda że nie moge szczerze i po swojemu tego skomentować-jak jestem nowicjuszem to przyślij mi wyjaśnienie że coś jest nie tam gdzie powinno być a nie ostrzeżenie ty...

Opublikowano

Witam

U mnie bardzo puchną węże od chłodnicy olejowej. Zawsze puchnie ten podający olej do chłodnicy, a powrotny jest ok. Czy chłodnica mogła się zatkać np. opiłkami ze skrzyni? w zeszłym roku robiłem remont skrzyni i musieliśmy wymienić pompę systemową bo była porysowana. Możliwe że opiłki dostały się do chłodnicy? czy to jest jakiś obieg powrotny? Omijający filtry?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marcinus99
      Witam!
      Szukam instrukcji serwisowej TM4487. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
      Pozdrawiam
      Marcin
    • Przez Antramx
      Witam,
      Otóż niedawno kupiłem JD 6200 z 1997 roku. Traktor posiada skrzynię biegów z dwoma dźwigniami i rewersem (przy kierownicy).
      Jedna dźwignia od A do D, a druga od P/1 do 4.
      Problem polega na tym, że nie miałem nigdy styczności z taką skrzynią, a jedynie manualną i automatyczną, przez co nie jestem pewien czy dobrze nimi operuję.
      Mianowicie, czy jest jakaś różnica gdy ruszam z np. A-4 albo D-1? Jakie biegi służą raczej do prac polowych, a które do transportu? Czy mogę w trakcie jazdy zmieniać swobodnie z np. B na C czy powinienem raczej rozpędzić traktor na czwórce i dopiero przerzucać na inny półbieg?
      Do tego mam małe pytanie - do czego służy dźwignia/przełącznik po prawej stronie na skraju panelu (żółw i królik) czy to dodatkowe ustawienia biegów czy może prędkość wałka? gdyż w moim egzemplarzu ta dźwignia jest ułamana.
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Artur312
      Witam mam problem z podnośnikiem. Ze cały czas pompa bije ciśnieniem
      jest brak regulacji siły uciagu, podczas prób zmiany pozycji na potencjometrze dochodzi do dziwnego zjawiska cały układ zaczyna dziwnie działać tzn ramiona podnoszą się do końca pompa wyje oraz potencjometr od szybkości reakcji zamienia się w pokrętło od podnoszenia i opuszczania. Problem znika po natrafieniu pokretlem potencjometru od siły uciagu w "punkt" który odblokuje caly panel sterowania , lecz siła uciagu nadal nie dziala.
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam,
      Od dłuższego czasu hydraulika wydaje odgłosy jakby miało zaraz coś sie rozlecieć, ale wszystko działa. w dniu wczorajszym wymieniłem wszystkie filtry na nowe oryginał zalałem nowym olejem john deere i myślałem że będzie jakaś poprawa no i jest gdy nie ruszam ładowaczem bądz kierownica to cicho pracuje a jak czymś ruszę to zaraz słychać dzwięk jak na nagraniu.
      Od początku , zapalam johna i słychać to co na nagraniu gdy kręce kierownicą bądz ruszam ładowaczem po jakimś czasie jest lepiej ale dalej to słychać i nie pracuje cicho .Czasami potrafi odciąć jakiś zawór i przestaje działać wszystko ,zgaszę zapalnę ciągnik i wszytko zaczyna działać. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
      Dzięki za odp
      video-1585735926.mp4
    • Przez Artur312
      Witam . Czy ktoś z posiadaczy john  deere seri 6xxx naprawiał wyświetlacz licznika ? Poprostu w moim 6300 nie pokazuje cyfr  i czy ktoś zna firmę która sie zajmuje taka naprawa 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v