Skocz do zawartości
zbyszek6648

skrzynia powerquad deere6100

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zbyszek6648    0

witam-mam johna deere 6100 z 93 r,skrzynia powerquad na linkach-moje pytanie-jak działa układ chłodzenia skrzyni(jaka droga oleju-skąd wychodzi,przez jakie zawory przepływa i co steruje cisnieniem oleju chłodzenia i gdzie jest zawór obejsciowy) bo zerwało mi wąż olejowy z rurki idącej od skrzyni powerquad do chłodnicy a powinno zadziałać jakieś obejscie nawet gdyby chłodnica była zatkana,zbyszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

odkręć przewód z drugiej strony chłodnicy i dmuchnij w nią. wątpię żeby była zapchana. Myślę, że przewód pękł sam z siebie.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek6648    0

nie chciałem zbyt rozwlekle opisywać ale chłodnice założyłem po lutowaniu i tak własnie sie stało-wczoraj przyszła nowa i jest ok. ale pytania są dalej aktualne bo powinien zadziałać zawór obejciowy tylko gdzie on jest i jaka jest droga oleju chłodzenia,zbyszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    512

Jaki zawór obejściowy? Skąd konstruktor jd mógł założyć, że ktoś założy nie drożną chłodnicę naprawianą amatorsko? Z drugiej strony stare sparciałe węże też łatwiej pękają niż nowe. A układ hydrauliczny ma zawory bezpieczeństwa ale jak mówiłem nikt nie zakłada, że ktoś założy nie drożną chłodnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek6648    0

no to musze opisać jeszcze dokładniej-u nas na podkarpaciu i to prawie bieszczady deerów prawie wcale nie ma bo ludzie sie ich boją a mi sie zachciało taki kupić to mam za swoje-chłodnice dałem do naprawy do zakładu do Boguchwały koło Rzeszowa(kilkudziesięcioletnie tradycje w naprawie chłodnic) i sam byłem zaskoczony przy odbiorze,że zamiast polutować to gość pozaginał część kanałów ale powiedział,że będzie działała-no i pękł wąż i zanim sie zorientowałem to wypiepszyło prawie cały olej-dałem więc przed starą chłodnicą manometr i już przy 1500 obrotów cisnienie 10 bar no i wszystko jasne ale coś powinno niedopuscić do skierowania takiego cisnienia bo przecież czasem może zdarzyć sie eksploatacyjne zapchanie chłodnicy i co wtedy.Na nowej chłodnicy cisnienie mam max. ok. 4.5 bara przy pełnych obrotach ale zaczęła przy ok. 2000 obrotów po pełnym zagrzaniu silnika świecić kontrolka-zapchany filtr oleju przekładniowego lub zbyt niska temperatura skrzyni-a skrzynia nawet po dwuch godzinach jest letnia i teraz czego szukać dalej bo wszystko działa (jeżdze teraz cały czas z dwoma manometrami -od cisnienia systemowego-11.5-12.5 bar w zależnosci od obrotów i od cisnienia na chłodnice-1-4.5bar po rozruchu a po kilkunastu minutach-ok. 1 do 3.5 bar w zależnosci od obrotów) wymienie jeszcze ten filtr oleju ale myśle,że to coś innego-ta kontrolka(pomaranczowe słoneczko zaczeła mrugać po założeniu tej nowej chłodnicy ale jak ciągnik sie rozgrzeje(silnik bo skrzynia jest w porównaniu z nim zimna)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

To nie słoneczko tylko trybik. Zmień filtry no i oczywiście olej kupiłeś do tego ciągnika taki jak trzeba. Nie jakiś agrol najtańszy? Jeszcze raz ci tłumaczę zaworu tam nie  ma bo konstruktorzy jd nie pomyśleli, że ktoś włoży chłodnicę z wyciętymi szotami. Aby nic nie zapchało układu są filtry. Zmień filtry, są chyba dwa. Olej taki jak zaleca producent i nie bierz do głowy. Skrzyni bez pracy łatwo nie rozgrzejesz. Albo praca w polu czy dłuższa trasa. Albo wąż do hydrauliki zewnętrznej i przetłaczanie oleju z jednego gniazda do drugiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek6648    0

razem z niby naprawioną chłodnicą założyłem nowy filtr donaldsona i jade-słychać jakieś syczenie-no to stop i oglądanie-i nic- no to robie dalej i znowu syczy ale jakby ciszej i tak po chwili ciach i po oleju-nowa chłodnica i olej shell spirax 10w30 s4(oj bolało)a filtra nie zmieniałem bo nie miał ani jednej motogodziny-wszystko to bardzo ciekawe-u goscia od naprawy chłodnicy byłem ale powiedział,że jego zadaniem było uszczelnienie przecieku(po nocy pare kropel) i to wykonał.wymienie ten filtr bo teraz mi przyszło do głowy,że może nawet w tak krutkim czasie mogło coś powpadać z tej chłodnicy-co za pech.a mam jeszcze jedną sprawe-wprawdzie wszystko działa dobrze ale np.zmiane kierunku jazdy zawsze musze robić ze sprzęgłem bo bez to tak szarpnie,że można wypaść z kabiny(jeden raz na początku tak sprubowałem jak dowiedziałem sie,że zmiana kierunku jest bezsprzegłowa)-może to idzie jakoś wyregulować,opuznić,podobnie jest z hamulcami-trzeba bardzo uważać,zbyszek

post-165467-0-87333800-1443978976_thumb.jpg

post-165467-0-74153500-1443978981_thumb.jpg

post-165467-0-33687600-1443978985_thumb.jpg

post-165467-0-25137200-1443978989_thumb.jpg

post-165467-0-78908900-1443978993_thumb.jpg

post-165467-0-57346400-1443978997_thumb.jpg

Edytowano przez zbyszek6648

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek6648    0

może ktoś doradzi jak opanować to gwałtowne ruszanie przy zmianie kierunku jazdy bez użycia sprzęgła-czasem prube zrobie na śliskiej nawierzchni czy mu nie przeszło bo na twardym podłożu boje sie żeby czegoś nie urwało ale zawsze w ułamku sekundy kręci kołami,półbiegi też zmieniają się błyskawicznie ale jakoś bez szarpnięć-co zrobić żeby to wyregulować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek6648    0

no bo pekne ze śmiechu-zamiast mi fachowo odpowiedzieć to ktoś mnie ostrzega-szkoda że nie moge szczerze i po swojemu tego skomentować-jak jestem nowicjuszem to przyślij mi wyjaśnienie że coś jest nie tam gdzie powinno być a nie ostrzeżenie ty...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrols    0

Witam

U mnie bardzo puchną węże od chłodnicy olejowej. Zawsze puchnie ten podający olej do chłodnicy, a powrotny jest ok. Czy chłodnica mogła się zatkać np. opiłkami ze skrzyni? w zeszłym roku robiłem remont skrzyni i musieliśmy wymienić pompę systemową bo była porysowana. Możliwe że opiłki dostały się do chłodnicy? czy to jest jakiś obieg powrotny? Omijający filtry?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszwierzbicki_131195
      Witam, mam problem z wymontowaniem tylnego siłownika podnośnika w JD 8100. Jak wysunąć bolce? Są one równo schowane z siłownikiem ( nie wystają poza otwór). Jest tam podkładka zabezpieczająca, którą zdjąłem. W bolcu jest kilku centymetrowy gwint, może jego trzeba wykorzystać? Z góry dzięki.
    • Przez oreo97
      Witam mam problem z john deere mianowicie posiadam go 4 lata i od tamtego momentu niemogę uporać się z wspomoganiem którę non stop przepuszcza mianowicie jadę ulicą i sam skręci w prawo lub w lewo najczęściej jak się rozgrzeje i w polu tak samo ale po ruszeniu  kierownicą jest wszystko okej pzez jakieś 10 min i znowu się to robi dodam  że pompa ta z przodu po regeneracji ,olej w szkrzyni nowy,filtry powymieniane i nadal bez zmian na zimnym też szarpie podnośnik ale potem jest okej i cały czas działa więc z podnośnikiem niema problemu tylko ten skręt jeśli ktoś by wiedział co to by mogło być był bym  bardzo wdzięczny.
    • Przez Dawid777
      Stałem się właścicielem ciągnika JD Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> JD 6100 i nie wiem czy warto zainwestowac w obciążniki, będzie to ciągnik główny i będzie wykonywał cięższe pracę (gruber 2.2, pług 3 na sprężynach, siewnik 3m, agregat 2.7 z 4 bronami) oraz rozsiewacz Amazone ZA-F 1003 i przyczepki. Czy on w polu nic nie daje jak mówią niektórzy w mniejszych maszynach?
      Z góry dziękuje
      Pozdrawiam.
      Dawid777 :lol:
    • Przez tomaszwierzbicki_131195
      Witam, mam problem z wymontowaniem siłownika tylnego podnośnika. Jak wysunąć bolce? Są one zabezpieczone podkładką (odbezpieczyłem). Bolce nie wystają poza otwór i nie ma ich jak wysunąć. W bolcu jest kilkucentymetrowy gwint, może to jego trzeba użyć w pewien sposób. Z góry dziękuję.
    • Przez pawel6200
      Wałek działał całe żniwa przy prasie JD 550. Podczas pracy z cyklopem przestał się włączać ( pod koniec bywało że czasem po kilku próbach załączenia  zaczynał się kręcić aż w końcu padł). Bezpieczniki i przekaźnik sprawne. Podczas włączania przycisku zapala się diodka od wałka  a poza tym wałek nie kręci się oraz nie dobiegają żadne odgłosy.
      Proszę o pomoc, pozdrawiam   (Lubelskie)
×