Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wystarczy cofnąć pare stron i się dowiecie ile spala itp itd... 3 skiby to za mało?? człowieku wpuść takiego w gline... t5.115 ma pojemność 3,2L więc troche rozwagi jak chcecie mieć maszyne więcej niż 5 lat... no chyba że masz IV i V klase... jeśli tak to pytanie po co orka?? piasek to głęboszem albo talerzówką zmieszasz...

 

 

hmn smieszne co ty piszesz. masz chyba 5 lat. wiadoma sprawa im ciezsza gleba do orki i uprawy tym wiecej paliwa spala ciagnik , cos za cos .. nie wazny smak alee efekt tak.masz t5 atke i tak zle onim piszesz. ten co konstruowal silnik wiedzial co robi. aty masz od niedawna kupiles go w pyrzycach i tak opisujesz, trzy skiby to oszczednosc maszyny. a jesli chodzi o piachy to przedplon orka i agregat uprawowo siewny.. - rosnie. masz malo doswiadczenia .. bez obrazy. pozdrawiam

 

Guzik prawda-ja mam ziemie 5 i 6 klasy (no i hektar 4 :D ) i na tym właśnie piasku w niektórych miejscach (my nazywamy to "pytlakiem" ) spalam najwięcej paliwa-ten piasek formalnie przesuwa się pod kołami i robi się poślizg-jak masz poślizg to i paliwa więcej spalisz-doskonale widać to po śladach ciągnika-na mocniejszej ziemi te ślady widać-na piaseczku ślad jest "rozmazany".

 

hej na piachah to normalne kola boksuja wszystko sie ciagnie jam 6 garowego ursusa i na 5 klasie z czwurka staltecha mieli a na glinie 2 klasy skrzynia wysiadla po trzecim roku uzytkowania. ale trening czyni mistrza i teraz wiem jak postapic by go nie ( zmeczyc). pozdrowionka

 

a t5 ma tyle biegow ze do kazdej pracy mozna sobiue dobrac bieg i bedzie chodzil przez wiele lat. tak jak powiedzenie mowi,,,..--( MASZYNA GWIZDA KIEROWCA PI---A)

Opublikowano

To że na ciężkiej ziemi więcej spala to nie jest prawda. Teściu poniżej 20 w orce nie schodzi , a ja potrafiłem w 13 się zmieścić., I u się teścia tankowałem, to nie mógł uwierzyć.

Ziemie II dość ciążka, on 1634 ja 1224.

Po drugie pług a pług to bardzo duża różnica, on super pług Lemken Euro Opal , ja stary Forszchritt B-200, oba po 5 skib.

Radził bym ci pług sprzedać, i dobry kupić.

Bieg jeden niżej, dociążyć ciągnik i obroty do 2 tyś.

Opublikowano

Miałem okazje spróbować orki kolegi NH 5060( 96KM) i wrażenie mam jedno: nowy ciągnik a te konie to ma chyba zdechłe, nie daje rady ciągnąć zagonowej 4x35 unii. Masakra!!! cieszę się że sam nie zdecydowałem sie na NH i kupiłem MF:) Nie wiem jak oni mierzą moc silnika ale cos tam jest oszukane. W moim odczuciu on ma niecałem 80 koni a nie 96.

Opublikowano

hmn smieszne co ty piszesz. masz chyba 5 lat. wiadoma sprawa im ciezsza gleba do orki i uprawy tym wiecej paliwa spala ciagnik , cos za cos .. nie wazny smak alee efekt tak.masz t5 atke i tak zle onim piszesz. ten co konstruowal silnik wiedzial co robi. aty masz od niedawna kupiles go w pyrzycach i tak opisujesz, trzy skiby to oszczednosc maszyny. a jesli chodzi o piachy to przedplon orka i agregat uprawowo siewny.. - rosnie. masz malo doswiadczenia .. bez obrazy. pozdrawiam

 

 

 

hej na piachah to normalne kola boksuja wszystko sie ciagnie jam 6 garowego ursusa i na 5 klasie z czwurka staltecha mieli a na glinie 2 klasy skrzynia wysiadla po trzecim roku uzytkowania. ale trening czyni mistrza i teraz wiem jak postapic by go nie ( zmeczyc). pozdrowionka

 

a t5 ma tyle biegow ze do kazdej pracy mozna sobiue dobrac bieg i bedzie chodzil przez wiele lat. tak jak powiedzenie mowi,,,..--( MASZYNA GWIZDA KIEROWCA PI---A)

 

a czy ja coś pisałem o spalaniu w orce?? nie!!! czytaj ziomek ze zrozumieniem przedszkolaku... ja swoim nie orałemi nie będe orał bo do tego mam t6070! więc chłopie zanim kogoś pojedziesz to czytaj ze zrozumieniem...

Opublikowano

a czy ja coś pisałem o spalaniu w orce?? nie!!! czytaj ziomek ze zrozumieniem przedszkolaku... ja swoim nie orałemi nie będe orał bo do tego mam t6070! więc chłopie zanim kogoś pojedziesz to czytaj ze zrozumieniem...

 

sorki zwracam honor. moglem zle zrozumiec. ale t5 masz

Opublikowano

Cześc osób absolutenie ma racje. Że porównywanie ile co spali na hektar orki mało miarodajne bo:

1-pług , opory jakie dają korpusy, dużo zalezy

2- pług ustawienie pługa

3- pług głębokość orki

4- rodzaj ziemi

5-praca na obrotach odpowiadająca maksymalnemu momentowi obrotoweg. (Jeśli za niskie źle, za wyslie teakże). Należy po prostu dobrać taki bieg aby ciągnik mieścił się w tym zakresie.

6. Odpowiednia szerokość robocza pługa dostosowana do mocy maszyny. Co z tego że będziecie mieli ciągnik , jeśli mógłby on Pociągnąć jeszcze jakąś skibę więcej. Powiecie ok, będe szybciej jachał wrzuce bieg. Da się to zrobić, ale wzrastają opory gleby oraz pług długo nie wytrzyma. Z biegami w Ursusie 1634 oraz 1614 jest problem, bo jest ich za mało. Na żółwiu jeździć nie można.

 

Także powiem wam , jak chcecie porównyać spalania to prostu : Ten sam pług to samo pole i to samo paliwo (bo kaloryczność paliwa też jest istotna)

Pseudodoktorom pseudowyedukowanym stanowczo mówimy nie :) Pozdro dla trzeźwo logicznie myślących

Opublikowano

Dziś zauważyłem że mój t5 gdy rozwinę pełno prędkość to na liczniku pokazuje 28.1 i czy wasze newki też tak pokazują i czy da sie coś zrobić?.?.?. Znalazłem na rolnik.pl artykół że new holland wprowadza bezstopniowo skrzynie do t6 i że trwają pracę nad skrzynią bezstopniową do t5 wiecie coś o tym?

Opublikowano

chyba większość tak ma że pokazuje w okolicach 30 km/h. swojego sprawdzałem z nawigacją i jedzie 40 km/h. dzwoniłem do dilera i mówił że przy pierwsym serwisie to zrobią.

Opublikowano

u mnie działa normalnie :) jechałem 41km/h ...już dzisiaj orałem i powiem szczerze że fajnie się ora ale ciężko mi powiedzieć dokładnie ale trochę spalił, zaorałem 4,5ha i pół zbiornika poszło :(

Opublikowano

chłopy w tylko o paliwie.. CZy wam spali 3 litry czy 5 na hekatr to i tak nie ma znaczenia, bo paliwo to jeden z mniejszych kosztów na hektar.

Nawet jak będziecie mieli 100 litrów całkowitego paliwa na uprawę w sezonie to "tylko" 600 zł. To teraz przy tych kosztach mniej niż pól tony saletry amonowe 34%. No chyba że nie dajecie nic do ziemi oprócz paliwa...

Opublikowano

chłopy w tylko o paliwie.. CZy wam spali 3 litry czy 5 na hekatr to i tak nie ma znaczenia, bo paliwo to jeden z mniejszych kosztów na hektar.

Nawet jak będziecie mieli 100 litrów całkowitego paliwa na uprawę w sezonie to "tylko" 600 zł. To teraz przy tych kosztach mniej niż pól tony saletry amonowe 34%. No chyba że nie dajecie nic do ziemi oprócz paliwa...

hm... tak powiadasz, a zobacz jesli masz 1000 ha jaka by bylo oszczednosc paliwa, w przytoczonym przykladzie wyzej masz 2 l/ha roznicy , rachunek prosty 1000 ha * 2l/ha = 2000 litrow ON , kupujac paliwo po ( nie wiem ile teraz dokladnie , ale przyjmuje 5 zl) to masz 10 000 zł oszczednosci , tylko na 2 litrach paliwa z ha

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj natknąłem się na informacje z targów Sima, o nowej wersji skrzynii biegów w NH T5 nazwanej Electro Command.

Z tego co się dowiedziałem to będą montowane w trzech modelach o mocy 99-143 km. Skrzynia ma 8 bigów powershift,

a w sumie 16 przełożeń.

W pakiecie jest jeszcze komfortowa kabina z resorowaniem.

 

http://www.deutz-pas...13/DSC_1293.jpg

 

edit: Silniki będą w przedziale mocy 99-114 KM, a nie 143. Sorki za pomyłkę.

Edytowane przez michal7211jaron
Opublikowano

@rafal11195 masz absolutną rację, że wiadomo, masz 1000 ha 2 litry zaoszczędzone to robi się 2000 litrów.. Tylko w skali takiego gospodartswa to bardzo mały pieniądz, właściwie żaden, choć oczywiście zaoszczędzony. Powiedzmy że rocznie to koszt 10 000 tyś zł.

Tylko pomyśł ile wyde takie gospodarstwo całościowo na paliwo: 2000 ha x 80 litrów (założyłem ustawowy zwrot podatku)=160 000 litrów x5zł= 800 000 zł :). Dlatego po prostu duże przechodzą na uprawę uproszczona bo wtedy faktycznie można zaoszczędzić... Pozdro

Opublikowano

chłopy w tylko o paliwie.. CZy wam spali 3 litry czy 5 na hekatr to i tak nie ma znaczenia, bo paliwo to jeden z mniejszych kosztów na hektar.

Nawet jak będziecie mieli 100 litrów całkowitego paliwa na uprawę w sezonie to "tylko" 600 zł. To teraz przy tych kosztach mniej niż pól tony saletry amonowe 34%. No chyba że nie dajecie nic do ziemi oprócz paliwa...

 

w strukturze kosztów na 1ha owszem paliwo ma maly %. Ale ciagnik w ciagu życia zrobi okreslona liczbe ha. Np. 10000 godzin pracy, niech na kazdej godzinie zostanie 2 litry to masz w ciagu calego zycia ciagnika 100 000zł na paliwie. Dlatego istotnym kryterium dla mnie było spalanie.

Opublikowano

Tak tu dyskutujemy o owym zużyciu paliwa a ciekawe ilu z nas posiada wystarczającą ilość ciągników różnych marek aby być pewnym tego że ten akurat konkretny ciągnik spali te 2 l/h mniej od swojego konkurenta...

Osobiście obstawiałbym różnicę w wysokości ...no właśnie jakiej ?Największych różnic poszukiwałbym w łączniku między pedałem gazu a dachem kabiny-tak tym właśnie łączniku rozpierającym swoje cztery litery :D na fotelu .

Widzę zresztą że sąsiedzi kupili super hiper oszczędnego 312...i nie jeżdżą nim-ciekawe dlaczego ? ;)

Opublikowano (edytowane)

@statek zakładając że cena paliwa będzie stale wynosiła 5 zł, a już teraz jest więcej i cena ciągle rośnie, dlatgo Cię popieram ,

ale czy te nowe ciągniki zrobią tyle godzin w ciągu życia, czy czasem coś się w nim nie zepsuje, tak, że trzeba będzie

większość tej zaoszczędzonej sumy w niego wpakować, żeby te 10 000 mth wytrzymał. Do tego dochodzą koszty

codziennego utrzymania.

 

Do tego dochodzi to co powiedział @jaro o niezależnym porównaniu marek.

 

Ciężka sprawa kupno nowego ciągnika w takim gąszczu modeli.

 

 

P.S.

 

Jest to temat o nowej serii T5, więc chciałbym oznajmić iż być może w najbliższym czasie

T5 dostanie skrzynię bezstopniową (która pomoże w jeszcze większym oszczędzaniu paliwa ;) )

Na targach Sima w Paryżu pojawiły się modele czterocylindrowe T6 Auto Comand z bezstopniówką.

Edytowane przez michal7211jaron
Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj natknąłem się na informacje z targów Sima, o nowej wersji skrzynii biegów w NH T5 nazwanej Electro Command.

Z tego co się dowiedziałem to będą montowane w trzech modelach o mocy 99-143 km. Skrzynia ma 8 bigów powershift.

W pakiecie jest jeszcze komfortowa kabina z resorowaniem.

 

http://www.deutz-pas...13/DSC_1293.jpg

no ma być skrzynia T5 elektro command http://www.apra.pl/r...hp?content=1796 a skąd wiesz o modelach 143km?? wszedzie jest najmocniejszy 115km a ma tez byc mocniejszy??

Edytowane przez marrcnwlkp
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem teraz gdzie to czytałem, ale wydaje mi się na 99% że tam było 143 km. Poszperam i dam linka.

 

edit:

 

Sorki, pomyliło mi się. Te 143 km było, ale dla nowego T6 Auto Command, a dla T5 zostaje narazie 114km.

Ciekawe jakie silniki będą w T5 Auto Command, o ile wyjdzie.

Edytowane przez michal7211jaron
Opublikowano

Tak tu dyskutujemy o owym zużyciu paliwa a ciekawe ilu z nas posiada wystarczającą ilość ciągników różnych marek aby być pewnym tego że ten akurat konkretny ciągnik spali te 2 l/h mniej od swojego konkurenta...

Osobiście obstawiałbym różnicę w wysokości ...no właśnie jakiej ?Największych różnic poszukiwałbym w łączniku między pedałem gazu a dachem kabiny-tak tym właśnie łączniku rozpierającym swoje cztery litery :D na fotelu .

Widzę zresztą że sąsiedzi kupili super hiper oszczędnego 312...i nie jeżdżą nim-ciekawe dlaczego ? ;)

 

wystarczy włączyć automat na autocommand w T6 NH i JD R6 i vario w 412 i operator nie ma wplywu na spalanie. Ta sama gleba, robota i predkosc.

Opublikowano

No dobrze-operator nie ma wpływu-zgoda.Wpływ za to ma zastosowane oprogramowanie np.-skąd wiesz że dobry operator nie zejdzie (tymi w/w ciągnikami) ze spalaniem poniżej wyników osiągniętych przez tego Fendta ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v